Stránka 1 z 3

Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 4:31 am
od Karel Zelenka
Zakládám nové téma k prezentaci a diskuzím o kolejišti, které stavím. Předlohou je současné Rakousko, kolejiště zabírá téměř celou místnost 3,5 * 7 m.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 4:36 am
od Karel Zelenka
Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 4:48 am
od Karel Zelenka
Jedná se o dvoukolejnou trať se dvěma skratými stanicemi na koncích, jednou viditelnou odbočnou stanicí. Zde odbočuje jednokolejná trať s malou stanicí. Druhým koncem je zaústěná do dvojkolejky skrytou odbočkou v tunelu. Inspirací je Arlbergbahn a Tauernbahn. Je tam několik skutečných staveb, impozantní most Trisanna, stanice Pians. Celé kolejiště bude elektrizované. Ovládání digitální. V současnosti jen jízda vlaků, výhybky jsou ovládány provizorně.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 5:36 am
od milan ferdián
Karle,nebudu jediný,který se tě zeptá "..A jak se dostaváš nad tou pravou stranu?Téma je velmi zajímavé a opětovně se mi vkrádá otázka,neměl jsi náhodou jedno velké kolejiště nebo je to jen shoda jmen?

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 12:36 pm
od Karel Zelenka
Ano, jsem to já. Postavil jsem vlastní dům, ve kterém se počítalo i s místností na kolejiště. Původní (prezentované na http://www.kolejiste-zelenka.wz.cz ) rozebírám. V současné době je kolejiště v testovacím provozu. Zatím nebudu dělat ve věší míře krajinu, dokud nevyřeším průlezy a pořádně je neotestuji. Zatím se dostávám vrchem, ale to není do budoucna použitelné.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 12:40 pm
od Karel Zelenka
Ochrana proti lavinám

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 12:43 pm
od Karel Zelenka
Hodně úseků je v tunelech

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 12:50 pm
od Karel Zelenka
Stanice Pians, podle skutečné stanice na trati Arlbergbahn - Insbruck - Sankt Anton am Arlberg - Bregens
Křižování vlaků OIC a RJ

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 1:07 pm
od sidlo
To mi vždycky vrtá hlavou, proč někdo dělá cizinu. A že jich tady na fóru je hodně.
Ta Česká Třebová je úplně perfektní.
To stavědlo galerie 2, foto 42, 44; galerie 3, foto P1020552; to je od malé železnice Kostelec?

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 1:16 pm
od greenery
Karel Zelenka píše:Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě


Tak to je impozantní. Líbí se mi řemeslná práce a čistota provedení.
Není z toho úplně zřejmý konečný tvar krajiny, hřeben uprostřed pak asi dost upozadí stanici na jednokolejce vpravo. Ale to nemusí vadit, v místnosti jsem nebyl, tak těžko soudit.
Každopádně palec nahoru.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 5:07 pm
od Karel Zelenka
greenery píše:
Karel Zelenka píše:Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě


Tak to je impozantní. Líbí se mi řemeslná práce a čistota provedení.
Není z toho úplně zřejmý konečný tvar krajiny, hřeben uprostřed pak asi dost upozadí stanici na jednokolejce vpravo. Ale to nemusí vadit, v místnosti jsem nebyl, tak těžko soudit.
Každopádně palec nahoru.

Bude tam vidět ta stanice, pak bude říčka, za ní dvoukolejka a pak strmý sráz. Bude to úzké, dlouhé údolí. Kvůli stropu v místnosti je kolejiště poměrně nízko. Skryté nádraží je v nejnižším místě 30 cm a nejvyšší místo trati cca 65 cm. Pohoří odhaduji cca 150 cm nad podlahou.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 5:23 pm
od Karel Zelenka
sidlo píše:To mi vždycky vrtá hlavou, proč někdo dělá cizinu. A že jich tady na fóru je hodně.
Ta Česká Třebová je úplně perfektní.
To stavědlo galerie 2, foto 42, 44; galerie 3, foto P1020552; to je od malé železnice Kostelec?

Ano, je to stavědlo od malé železnice. Již prodané.
Proč cizina?
1. nevšední, atraktivní, neokoukané
2. oblíbil jsem si taurusy všech řad
3. mám rád hlavní tratě, ty se snadněji modelují v hornatém terénu. Postavit polabí by na takové ploše nešlo. Myslím, že v horách, velehorách se toho na určité ploše vymodeluje více. Snese to ostřejší poloměry. Právě z větší části jednokolejná Arlbegbahn, po které jezdí Railjety a EC / IC má charakter lokálky. Ostré poloměry, sklony až 31 promile, traťová rychlost 60 - 80 km/h.
Ty dva tobogány tam nejsou nutně kvůli převýšení, ale kvůli prodloužení jízdní doby v tunelech

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 5:28 pm
od Karel Zelenka
Druhá část trati. Již ne tolik hornatá. Krajinu bych viděl jako mělké údolí s vesnicí obklopené tratí. Pro znalce něco jako Sankt Jodock na Brennerbahn.

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 5:36 pm
od Karel Zelenka
hlavní stanice...

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

PříspěvekNapsal: pát 25 zář, 2015 6:55 pm
od Karel Zelenka
Něco na odlehčení.... Prvotní opracování odlitků....