Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 4:31 am

Zakládám nové téma k prezentaci a diskuzím o kolejišti, které stavím. Předlohou je současné Rakousko, kolejiště zabírá téměř celou místnost 3,5 * 7 m.
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 4:36 am

Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě
Přílohy
P1160237.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 4:48 am

Jedná se o dvoukolejnou trať se dvěma skratými stanicemi na koncích, jednou viditelnou odbočnou stanicí. Zde odbočuje jednokolejná trať s malou stanicí. Druhým koncem je zaústěná do dvojkolejky skrytou odbočkou v tunelu. Inspirací je Arlbergbahn a Tauernbahn. Je tam několik skutečných staveb, impozantní most Trisanna, stanice Pians. Celé kolejiště bude elektrizované. Ovládání digitální. V současnosti jen jízda vlaků, výhybky jsou ovládány provizorně.
Přílohy
P1160215.JPG
P1160219.JPG
P1160229.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 zář, 2015 5:36 am

Karle,nebudu jediný,který se tě zeptá "..A jak se dostaváš nad tou pravou stranu?Téma je velmi zajímavé a opětovně se mi vkrádá otázka,neměl jsi náhodou jedno velké kolejiště nebo je to jen shoda jmen?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 12:36 pm

Ano, jsem to já. Postavil jsem vlastní dům, ve kterém se počítalo i s místností na kolejiště. Původní (prezentované na http://www.kolejiste-zelenka.wz.cz ) rozebírám. V současné době je kolejiště v testovacím provozu. Zatím nebudu dělat ve věší míře krajinu, dokud nevyřeším průlezy a pořádně je neotestuji. Zatím se dostávám vrchem, ale to není do budoucna použitelné.
Přílohy
P1160072.JPG
schema.png
Mám je tohle orientační schema, růžové jsou úseky v tunelech
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 12:40 pm

Ochrana proti lavinám
Přílohy
P1160223.JPG
P1160222.JPG
P1160220.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 12:43 pm

Hodně úseků je v tunelech
Přílohy
P1160225.JPG
P1160235.JPG
P1160232.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 12:50 pm

Stanice Pians, podle skutečné stanice na trati Arlbergbahn - Insbruck - Sankt Anton am Arlberg - Bregens
Křižování vlaků OIC a RJ
Přílohy
P1160230.JPG
Pians_Bahnhof.jpg
P1160228.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod sidlo » pát 25 zář, 2015 1:07 pm

To mi vždycky vrtá hlavou, proč někdo dělá cizinu. A že jich tady na fóru je hodně.
Ta Česká Třebová je úplně perfektní.
To stavědlo galerie 2, foto 42, 44; galerie 3, foto P1020552; to je od malé železnice Kostelec?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3605
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod greenery » pát 25 zář, 2015 1:16 pm

Karel Zelenka píše:Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě


Tak to je impozantní. Líbí se mi řemeslná práce a čistota provedení.
Není z toho úplně zřejmý konečný tvar krajiny, hřeben uprostřed pak asi dost upozadí stanici na jednokolejce vpravo. Ale to nemusí vadit, v místnosti jsem nebyl, tak těžko soudit.
Každopádně palec nahoru.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 5:07 pm

greenery píše:
Karel Zelenka píše:Celkový pohled. Středem bude procházet horský hřeben, který pohledově oddělí jednotlivé tratě


Tak to je impozantní. Líbí se mi řemeslná práce a čistota provedení.
Není z toho úplně zřejmý konečný tvar krajiny, hřeben uprostřed pak asi dost upozadí stanici na jednokolejce vpravo. Ale to nemusí vadit, v místnosti jsem nebyl, tak těžko soudit.
Každopádně palec nahoru.

Bude tam vidět ta stanice, pak bude říčka, za ní dvoukolejka a pak strmý sráz. Bude to úzké, dlouhé údolí. Kvůli stropu v místnosti je kolejiště poměrně nízko. Skryté nádraží je v nejnižším místě 30 cm a nejvyšší místo trati cca 65 cm. Pohoří odhaduji cca 150 cm nad podlahou.
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 5:23 pm

sidlo píše:To mi vždycky vrtá hlavou, proč někdo dělá cizinu. A že jich tady na fóru je hodně.
Ta Česká Třebová je úplně perfektní.
To stavědlo galerie 2, foto 42, 44; galerie 3, foto P1020552; to je od malé železnice Kostelec?

Ano, je to stavědlo od malé železnice. Již prodané.
Proč cizina?
1. nevšední, atraktivní, neokoukané
2. oblíbil jsem si taurusy všech řad
3. mám rád hlavní tratě, ty se snadněji modelují v hornatém terénu. Postavit polabí by na takové ploše nešlo. Myslím, že v horách, velehorách se toho na určité ploše vymodeluje více. Snese to ostřejší poloměry. Právě z větší části jednokolejná Arlbegbahn, po které jezdí Railjety a EC / IC má charakter lokálky. Ostré poloměry, sklony až 31 promile, traťová rychlost 60 - 80 km/h.
Ty dva tobogány tam nejsou nutně kvůli převýšení, ale kvůli prodloužení jízdní doby v tunelech
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 5:28 pm

Druhá část trati. Již ne tolik hornatá. Krajinu bych viděl jako mělké údolí s vesnicí obklopené tratí. Pro znalce něco jako Sankt Jodock na Brennerbahn.
Přílohy
P1140123.JPG
P1140122.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 5:36 pm

hlavní stanice...
Přílohy
P1160227.JPG
P1160226.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Re: Domácí kolejiště H0, Rakousko, epocha V., VI.

Příspěvekod Karel Zelenka » pát 25 zář, 2015 6:55 pm

Něco na odlehčení.... Prvotní opracování odlitků....
Přílohy
DSC01752.JPG
DSC01753.JPG
Karel
Uživatelský avatar
Karel Zelenka
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 21 bře, 2010 12:02 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: carter88, Google [Bot], michal_n_cz a 15 návštevníků