Stránka 1 z 6

Plán DEPA

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2008 6:09 pm
od Tomáš
v práci jsem si začal dělat náčrtky a nakonec to všechno šoupl na papír,mělo by to být menší depo půl disel půl párovka..respektivě koukal jsem na jedno depo v Brně a chtěl bych tam znázornit demontáže parních strojů..snažím se dostat do doby 60-70let,takže vraky vysloužilých strojů.a málo používaná část pro parní lokomotivy

tak nakonec jsem dal dohromady tohle chtěl bych znát vaše názory,jestli to není blbost

http://tauvec.rajce.idnes.cz/depo/#depo.JPG

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2008 8:11 pm
od Jarda H.
Nejsem odborník, takže laický názor na nákres - docela solidně zpracovaný plánek a rozvržení, plánek se mi líbí - doplnil bych dvě poznámky :

1) postrádám (možná není zakreslený) nějaký ten pořádný jeřáb v prostoru, kde plánuješ demontáže parních lokomotiv, určitě tam budou hromady šrotu, vany s odpadem, velké díly z demontáže, ... takže nějak zakomponovat do rozmístění staveb (uvádíš je jako "dílny").

2) vedle rotundy bych si vytáhl z točny jednu kolej, třeba na odstavení nehodového vlaku, možná i s malým kozlovým jeřábem na drobné opravy lokomotiv ?

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2008 8:29 pm
od milan ferdián
adTomáš :
1-jáma popelová a odkalovací+vodníjeřáb, vždy byly nerozluční kamáradi a byly vždy umístěny na začátku provozního ošetření parních lokomotiv
2-zauhlování,vždy velká zásoba uhlí
3-chybí pískování
4-ostatní by šlo
Jelikož už nemám moc času,tak Ti zítra nascenuji střední lokomotivní depo s parní a dieselovou trakcí,plus s dílnou pro střední a vyvazovací opravy a hodím to sem,ale bude to určitě až večer.
Vydržíš ? :wink:

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2008 8:30 pm
od sco_27
No tak na to depo sa tesim aj ja :D

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 2:41 am
od Tomáš
tak díky moc za ty názory

jo beru to tak,že ty jámy dám hned na vjezd do depa,jinakcose myslí velkouzásobou uhlí? byly tam nějaké uhelné doky,jako betonové zásobníky uhlí,nebo tam jen občas dojely vagony a vysypaly hromadu uhlí,kterou potom nakládal nějakej jeřáb?


Jardo s tím jeřábem to nezní špatně :D ,to by fakt mohlo vypadat obstojně udělat část kde se "válí" spousta dílů a parních lokomotiv

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 10:03 am
od hanz
milan ferdián píše:Změna,už teď.Obrázek

moc pěkný, nebylo by možné naskenovat celej den článek prosím?

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 10:38 am
od Michal Šuhajda
Tomáš píše:tak díky moc za ty názory

jo beru to tak,že ty jámy dám hned na vjezd do depa,jinakcose myslí velkouzásobou uhlí? byly tam nějaké uhelné doky,jako betonové zásobníky uhlí,nebo tam jen občas dojely vagony a vysypaly hromadu uhlí,kterou potom nakládal nějakej jeřáb?

V nejmenších výtopnách (což není tenhle případ) se zbrojilo ručně rovnou z vagonu, nebo z hromady. V depech byly různé dopravníky, nebo speciální výtahy (Teudloff) nebo jeřáby pevné i pojízdné.
Skládka uhlí zabírala docela velký prostor v depu měla být povinná minimální zásoba uhlí odpovídající spotřebě za týden. Kromě provozní skládky se tak zřizovaly skládky záložní třeba mimo hlavní prostory pro zbrojení lokomotiv, ale v dosahu. Na skládku se uhlí naváželo vagony ze zásobovací koleje, na kterou by se mělo dát zajet pokud možno přímo. a navíc skládky neměly být moc blízko popelové jámy ani zbrojení naftou (kvůli nebezpečí požáru)
Co se týká samotného provedení skládky dovolím si citovat z knihy Lokomotivní depa a jejich modely od p. V. Zusky: "pokud jde o samotný prostor skládky bylo vedle hrazení betonového a zděného často používáno hrazení ze silných fošen, zasouvaných ve vodorvné poloze a vrstvách mezi svislé zabetonované traverzy, tj ocel. sloupky profilu I dno skládek bývalo betonové, mírně skloněné a odvodněné, odvodňovací kanály byly řešeny protim možnosti zanesení drobným uhlím. Při uskutečnění modelů větších skládek je žádoucí pamatovat na rozlišení oddělených druhů uhlí (černé, hnědé, kusové, kostka pořípadě ořech)"

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 10:43 am
od Michal Šuhajda
hanz píše:
milan ferdián píše:Změna,už teď.Obrázek

moc pěkný, nebylo by možné naskenovat celej den článek prosím?

TRéž bych poprosil o pokračování... Díky

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 1:10 pm
od Tomáš
Michale děkuji za vyčerpávající odpověď..pokud jsem to dobře pochopil skládky vypadají podobně jako zásobníky v JZD na hnůj....Jinak ten článek bych uvítal celej taktéž....
Jo a když už vím jak se dělalo dozbrojování uhlím,jak to bylo s naftou? Sice jsem dnes viděl v motorovým depu stojan s naftou která dávala naftu na čipovou kartu.(tento případ znám i u nás v podniku se tak tankuje) dřívo to tak určitě ale nebylo že ,když nafta stála pár kč...tankovalo se tedy ze stojanu a nebo se to rovnou přepouštělo se stojící vagonové cisterny.
Pak ještě prosím o objasnějí oddělení pískovny...pod tímto pojmem si mohu představit totéž co se používá u nás v podniku u tramvají ?

Re: Plán DEPA

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 1:28 pm
od Sandy
Tomáš píše:v práci jsem si začal dělat náčrtky a nakonec to všechno šoupl na papír,mělo by to být menší depo půl disel půl párovka..respektivě koukal jsem na jedno depo v Brně a chtěl bych tam znázornit demontáže parních strojů..snažím se dostat do doby 60-70let,takže vraky vysloužilých strojů.a málo používaná část pro parní lokomotivy
tak nakonec jsem dal dohromady tohle chtěl bych znát vaše názory,jestli to není blbost

Hele , Tomáši, nechceš, abych se Ti na burze mrkl na"Lokomotivní depa a jejich modely" od V. Zusky ? :shock:
Šacuju to tak na 100.- až 150.- :!:
Aby to nebyla jen ta kolečka. :lol:
(Promiň, jestli se vnucuji. :oops: )

Re: Plán DEPA

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 2:11 pm
od Tomáš
Sandy píše:
Tomáš píše:v práci jsem si začal dělat náčrtky a nakonec to všechno šoupl na papír,mělo by to být menší depo půl disel půl párovka..respektivě koukal jsem na jedno depo v Brně a chtěl bych tam znázornit demontáže parních strojů..snažím se dostat do doby 60-70let,takže vraky vysloužilých strojů.a málo používaná část pro parní lokomotivy
tak nakonec jsem dal dohromady tohle chtěl bych znát vaše názory,jestli to není blbost

Hele , Tomáši, nechceš, abych se Ti na burze mrkl na"Lokomotivní depa a jejich modely" od V. Zusky ? :shock:
Šacuju to tak na 100.- až 150.- :!:
Aby to nebyla jen ta kolečka. :lol:
(Promiň, jestli se vnucuji. :oops: )


ne nevnucuješ se ba naopak..joklidně to omrkni budu rád...moja mě sice zabije až ji řeknu o jinou částku :? než sme se domluvili ale co :lol:

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 2:15 pm
od Houmr
Tak to ji kup v Praze nějakej prezent, aby sis ji udobřil :twisted:

Re: Plán DEPA

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 3:00 pm
od Michal Šuhajda
Sandy píše:
Tomáš píše:v práci jsem si začal dělat náčrtky a nakonec to všechno šoupl na papír,mělo by to být menší depo půl disel půl párovka..respektivě koukal jsem na jedno depo v Brně a chtěl bych tam znázornit demontáže parních strojů..snažím se dostat do doby 60-70let,takže vraky vysloužilých strojů.a málo používaná část pro parní lokomotivy
tak nakonec jsem dal dohromady tohle chtěl bych znát vaše názory,jestli to není blbost

Hele , Tomáši, nechceš, abych se Ti na burze mrkl na"Lokomotivní depa a jejich modely" od V. Zusky ? :shock:
Šacuju to tak na 100.- až 150.- :!:
Aby to nebyla jen ta kolečka. :lol:
(Promiň, jestli se vnucuji. :oops: )

No nevím, ja jsem ji koupil asi před rokem za pade a Modely železnice v terénu od V.Zusky za 30,- loni v listopadu. Poté co se prodejce kouknul na původni cenu řekl: "50% navíc je až dost, jsem obchodník ne lichvář." :D Časem ji zkusím scanovat, tak bych ji mohl poslat.

Re: Plán DEPA

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 3:44 pm
od Sandy
Michal Šuhajda píše:
Sandy píše:
Tomáš píše:v práci jsem si začal dělat náčrtky a nakonec to všechno šoupl na papír,mělo by to být menší depo půl disel půl párovka..respektivě koukal jsem na jedno depo v Brně a chtěl bych tam znázornit demontáže parních strojů..snažím se dostat do doby 60-70let,takže vraky vysloužilých strojů.a málo používaná část pro parní lokomotivy
tak nakonec jsem dal dohromady tohle chtěl bych znát vaše názory,jestli to není blbost

Hele , Tomáši, nechceš, abych se Ti na burze mrkl na"Lokomotivní depa a jejich modely" od V. Zusky ? :shock:
Šacuju to tak na 100.- až 150.- :!:
Aby to nebyla jen ta kolečka. :lol:
(Promiň, jestli se vnucuji. :oops: )

No nevím, ja jsem ji koupil asi před rokem za pade a Modely železnice v terénu od V.Zusky za 30,- loni v listopadu. Poté co se prodejce kouknul na původni cenu řekl: "50% navíc je až dost, jsem obchodník ne lichvář." :D Časem ji zkusím scanovat, tak bych ji mohl poslat.

Ta cena byl můj odhad. :!:
Já ji mám asi pět let a určitě jsem za ní dal víc než 50.- :(
A za Modely železnice určitě přes stovku a to jsem si myslel, jak jsem nenakoupil výhodně. :roll:
Na druhou stranu jsem koupil Nákladní vozy ČSD za 150.- , což je tak třetinová cena, než se obvykle nabízí. :lol:

PříspěvekNapsal: stř 23 led, 2008 4:56 pm
od krakora
Depa od p. Zusky jsem viděl na pražske burze u prodejce vpravo vzadu pod galerkou, ale už je to delší dobu.
Teď je k mani i na Aukru, ale cena se dostala az někam k 250,-Kč.
Občas jsem (to když jsem si spletl datum "naší" burzy)zašel na cestovatelskou burzu na hlavním nádraží a vždy jsem se domů vracel s nějakým knižním úlovkem. Novou nebo spiš nepoužitou knihu Projekt a stavba modeloveho kolejiště jsem tam pořídil za celých 15,-Kč a svůj salát jsem věnoval klučinovi začínajícímu modelařit.