K dokončení elektriky na spodní úrovni potřebuju položit kolej k remíze. Abych mohl položit kolej k remíze, potřebuju montážní jámy. Abych mohl instalovat montážní jámy, musím znát dispozice remízy. Od toho se odvíjí poloha jam a dokončení elektriky. Donutil jsem proto Lukáše, aby mi stavebnici remízy poslal. Z ní jsem byl nucen extrahovat a zpracovat podlahové díly a zapracovat je spolu s montážními jámami do koleje. Lukáš tedy bude muset remízu vztyčit na již instalovaných základech. Upřimě by to ani jinak nešlo.
Montážní jámy jsou auhagen v konfiguraci dvě krátké.
V remíze je položena i finální podlaha ze smirku hrubosti 800 představující beton. Jeho barevnou úpravu už musím přenechat Lukášovi. Betonových dílů bude spousta a měly by vycházet ze stejného odstínu. Patinu snad Lukáš jakožto zkušený kitař zvládne.
Ani jsem netušil, jak náročné je spojení koleje, remízy a jámy. Jde totiž o nivelety. Kolej leží na gumě, jenže podlaha v remíze by měla být v jedné hladině s hlavou kolejnice, to se ale neshoduje s úpatím budovy vůči zásypu mezikolejových nádražních ploch, to celé je navíc vztažené k tloušťce materiálu, ze kterého jsou základna a podlahy budovy vyrobeny. Mám li být upřímný, tohle neřeší žádný výrobce "ubytoven" pro vozidla. Prostě a jednoduše alibisticky ponechají ve vnitřních podlahách výřez pro celou kolej i s pražci, a raď si milý modeláři. Zkrátka a dobře Lukáši, vrata budeš muset nejspíš zkrátit kousínek odspoda, protože podlahu v remíze bylo nutno malinko zvednout mezi vnitřními zdmi. Celek jsem navíc musel celý nalepit na 2mm silnou balsu, aby vyšel venkovní zásyp terénu k obkladovému soklu.
Zkrátka hrozná pakárna, apeluji na všechny výrobce remíz a rotund, aby budovy navrhovali tak, že kolej od podkladu má výšku 2mm, že by v této úrovni zároveň s hlavou koleje (přesněji o 0,2mm níž) měla být vnitřní podlaha (dotažená až ke kolejnicícm, čili zakrýt pražce), a přitom všem mysleli na to, že se bude budova z venku obsypávat, takže sokl udělat buďto nepřirozeně vyšší, nebo ho lepit výš nad úroveň spodku budovy.