Malé kolejiště H0 / Střelec

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » stř 11 bře, 2015 6:43 am

Ještě ta osada...

Co se týká těch opelichaných dřevin (jsou to přírodní větve, jen lehce polepené molitanem) okolo zastávky, občas se něco takového vyskytuje, ale asi půjdou nakonec pryč a schovám si je někam jinam k silnici. Do takové podoby většinou przní dřeviny kolem komunikací správa městského statku, nebo správa silnic.
Přílohy
DSCN1862.JPG
DSCN1857.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod depo201 » stř 11 bře, 2015 7:54 am

Ahoj, doporučoval bych fotit kolejiště bez blesku. Počkej si, pokud doma nemáš kvalitní světlo ideálně na sluníčko.

Držím palce ;)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » stř 11 bře, 2015 8:30 am

Ve sklepě po osmý večer si to sluníčko přičaruju dost těžko. Imitaci bych musel demontovat ještěrovi z terária a na to, abych kvůli dokumentování postupu prací obden po odpolednech venčil rozdělaný kolejiště kolem paneláku ještě nejsem dost magor.

Foťák je navíc outdoorovej kompakt, takže má problém ostřit na kratší vzdálenosti, při špatným světle bez blesku má tak dlouhou expozici, že to neudržim a blesk v režimu automatiky používá naprosto nepředvídatelně. Starej kompakt byl mnohem lepší, ale loni jsem v bouři na moři vysklil displej a oprava se rovnala ceně novýho aparátu. Vzhledem k mým dalším aktivitám vodotěsnýho....
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » stř 11 bře, 2015 10:23 am

tak před blesk stačí jako filtr bílý papír a bude to ok
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » úte 17 bře, 2015 6:32 am

To moc nefunguje... S omezením blesku jsou fotky hodně mizerné - prakticky stejně rozmlžené, jako bez něj.
Poněkud jsem pokročil a provedl dílčí provozní zkoušky. Atyp broněpojezd potřebuje vychytat mouchy (přidat zátěž do dělových vozů), průjezdný profil jsem musel upravit jen na jednom místě. Dvounápravová lokomotiva má občas problém s kontaktem, velká mašina jezdí bez problémů. Takže dojde na dodělání detailů, dobarvování a podobně. Některé hlubší tůňky v potoce jsou ještě trochu bílé, takže jsem hladinu líznul patinovacím fixem, aby to nesvítilo...
Přílohy
DSCN1888.JPG
DSCN1882.JPG
DSCN1911.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » úte 17 bře, 2015 6:36 am

ještě s bleskem.
Přílohy
DSCN1887.JPG
DSCN1884.JPG
DSCN1880.JPG
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Rocky_MK » úte 17 bře, 2015 2:35 pm

Moc se mi to líbí. Nevím, jak dlouho by mě bavilo na tomto jezdit, ale provedené to máš krásně a jistě to stačí na nějaké to poježdění a pokochání :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » stř 18 bře, 2015 6:12 am

Víceméně jde o "cvičnou" záležitost - válel se mi doma náhodně se vyskytnuvší startset s nějakými kolejemi navíc a pár věcí ke trati, co mi zbyly z úzké. Ktomu jsem měl připravený projekt "broněpojezd", který bylo po zrealizování zapotřebí po něčem prohnat. Což zpočátku vypadalo na měsíční krajinu frontového pásma (krátery, bahno a občas kus koleje).

A pak se to ale klasicky zvrhlo, protože mám rád zelené krajiny, kterými se plouží lokálka. H0 není moje hlavní zájmové měřítko (to je momentálně H0e, předtím a potom TT), ale parní lokomotivy na H0 jsou často úžasně zpracované a do budoucna s jedním či dvěma kousky něčeho pěkného (ale cenově dostupného) počítám. A když pěkný stroj, byla by škoda ho prohnat jen po holé desce, protože patří na trať. Sice mám jen jednu výhybku, ale díky systému odpojitelných úseků se dá užít trošku legrace se šíbováním a dvěma stroji.

Taky si tady testuju některá řešení a technologie, která časem použiju na finální kolejišťátko TT - voda v krajině, větší zatravněné plochy, zeleň různých výrobců a její spotřeba na jednotku plochy, výhybka ovládaná bowdenem, vsazení mostů, osvětlení stavby... A taky kalkulace. Pokud bych začínal od nuly, už bych v tom utopil desítku, takhle jsem někde na pěti, z toho padly 2/3 na povrchovou úpravu.

Teď přijdou na řadu detaily (ploty, kilometrovníky, možná telegrafní sloupy a další drobnosti), časem přibyde ještě jedna kůlna za nádražíčko a stavbu a pak to uzavře borový les na špici u výhybky. Možná si pro focení ještě pořídím nějakou kulisu vzdálené krajiny
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Střelec » pon 30 bře, 2015 12:42 pm

Jakýma značkama osadit můj kroužek pro přelom epochy II a III? Předpokládám námezník ve formě "policejního pražce" (bílej, aspoň tak to vypadá na starejch fotkách), na konec kusý koleje patrně něco jako "konec nástupiště", ale na stojáka. Existovalo v tý době něco jako značka "konec nástupiště" a co vymezovalo obvod stanice? Už byly tehdy lichoběžníkový tabulky?
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod JanoH0e » pon 30 bře, 2015 1:06 pm

To je skôr otázka do vlákna o 1 epoche. Podľa mojich poznatkov : námedznik biely a zrejme aj dlhší, na konci koľaje klasický štvorec modro biely, alebo stoj - bielo červený kruh alebo obdľžník, postavený na kratší koniec býval na vrátach vlečiek. Koniec nástupiska, lichobežníková tabuľka, tabule pred zastávkou a iné germánske " vymysli" neexistovali. Tie zaviedol až Ada v rámci unifikácie Europy, rovnako ako napr. červená je stoj atď. Skloníky boli 2 druhov, tabuľové alebo šípove, na elektrifikovaných tratiach nemuseli byť. Na lokálkach nemuseli byť ani rychlostníky, pokiaľ bola max. rýchlosť do 25 km, iba predzvesť pomalá jazda, kde bola potreba. Obvod stanice vymedzovali návestidla. Pri zjednodušenej doprave - neboli návestidla, všetko riadil výpravca, resp. výhybkár, sa stanice brali ako nákladiska, pri križovaní postup ako v nákladisku. Na lokálkach boli dosť dlho na miestach prejazdov ciest tabuľky pozor na vlak, na zmiešaných územiach tiež v jazyku nemeckom, maďarskom, poľskom, ukrajinskom atď. Kríže sa zavádzajú až od tridsiatich rokov, najprv na hl. a významnejších tratiach, popr. novopostavených alebo rekonštruovaných tratiach. Výstražná farba nebola červená alebo žltá, ale čierna. Závory, nápisy atď boli čierno biele. Možno som ešte na niečo zabudol, tak sa pozri do vlákna 1 epocha. Pískačik - pred prejazdom bol v podstate rovnaký ako dnešný, samozrejme bez odrazových sklíčok.
Naposledy upravil JanoH0e dne pon 30 bře, 2015 2:04 pm, celkově upraveno 1
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » pon 30 bře, 2015 5:36 pm

Střelec píše:Jakýma značkama osadit můj kroužek pro přelom epochy II a III? Předpokládám námezník ve formě "policejního pražce" (bílej, aspoň tak to vypadá na starejch fotkách), na konec kusý koleje patrně něco jako "konec nástupiště", ale na stojáka. Existovalo v tý době něco jako značka "konec nástupiště" a co vymezovalo obvod stanice? Už byly tehdy lichoběžníkový tabulky?


Vybral sis nešťastnou epochu (ale nic si z toho nedělej, já pro své domácí kolejiště taky :mrgreen: ), protože v návěstních předpisech ČSD se "lámal chleba" mezi lety 1939 a 1954. Spoustu věcí sem zavedli Němci za Protentokrátu a následky jejich návěstního řádění byly viditelné na tratích ČD nejen v Sudetech ještě začátkem tohoto století ve formě "henleinových klacků", uzávěr kolejí a jiných nesystémových záležitostí vymykajících se ze starého dobrého rakouského systému... :mrgreen: , ale svým způsobem přetrvávají "u dráhy" dodnes, a to v celé Evropě.

Kontrolní otázka č. 1: Jestlipak víš, kdy byl zaveden návěstní znak "Volno" ve formě zeleného světla?
Kontrolní otázka č. 2: Která barva návěstila volno předtím?

Jeden ze zdejších diskutérů provozuje web, který to vše podrobně vysvětluje, ale kdybys mě pokrájel, nemůžu teď najít záložku... Snad to sem někdo dá. Ale jestli upřesníš, co je pro tebe přelom epochy II a III, můžu se k tomu vyžvejkat podrobněji. Epochy II i III mají podepochy a, b, c, jejichž předěly ± částečně souvisí i se změnami návěstních předpisů u ČSD.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod jirkah » pon 30 bře, 2015 6:45 pm

......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod hank » pon 30 bře, 2015 7:11 pm

jirkah: Ano, to je ono, děkuji uctivě... Na těchto stránkách Střelec najde všechny správné odpovědi na své otázky.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod buddha.ms » úte 31 bře, 2015 7:09 am

Mám za to, že před válkou byla na volno bílá.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » úte 31 bře, 2015 7:29 am

Ano,zelená byl výstraha.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků