Návrh kolejiště H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod milan ferdián » úte 07 dub, 2015 4:06 pm

buddha.ms píše: DCC považuji za zbytečnost. Je to jen možnost, jak utratit peníze za zvuk, samostatné rozsvěcování každého světla a multimause či Freda.

Omlouvá tě jen tvá nevědomost a neznalost tohoto vydobytku o dvou drátech.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Petr Šimáček » úte 07 dub, 2015 4:34 pm

:D :lol: :D Michal Vaniš má Buddho pravdu - trochu zvolni...Ale fakt nic ve zlém... :D
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » úte 07 dub, 2015 4:48 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj, když vidím půdorys možná bych uvažoval i o U s tím, že pod oknem bude jen úzký spojovací (a možná i odnímatelný či sklápěcí) díl) Případně udělat něco jako měl Houmr tedy do O s tím, že takové díly budou dva (druhý u dveří)
Na tom L mi vyšla odbočná stanice s hlavní (kolej cca 170 cm) tratí a lokálkou. Ale pokud nechceš lokálku, dá se to řešit.
Jen v rychlosti hlavní trať je bílá, lokálka žlutá SN je modré.
Fialový rám je široký 750mm s tím že na koncích by se rozšířil pro vratné oblouky (cca 900mm).
Je to jen v rychlosti R min = 420mm (Piko)


Díky za pěkný návrh, ale jak píšeš, určitě se to pokusím vyřešit bez lokálky.
Ten prostor tam se nabízí, aby bylo kolejiště větší, ale pokud se mi povede vtěsnat nějak vhodně koleje do tohoto prostoru budu radši, spíš bych časem přistavěl, kdyby se mi povedlo kolejiště nějak slušně rozjet. Do začátku ale nechci megalomanské plány, aby mi to nepřerostlo přes hlavu.
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod sidlo » stř 08 dub, 2015 6:30 am

Skopec píše:Možná by se tam vešla i moje vysněná elektrifikovaná dvojkolejka :D


1000 mm je na dvoukolejku málo. Když počítám minimum pro PIKO A-gleis R1 + R2 421 mm × 2 = 742 mm - 1000 mm = 158 mm : 2 = 79 mm od kraje. Abych vytočil oblouk, tak už mi nezbyde žádné místo pro rozvětvení kolejí ve stanici (možno sestavit pouze asymetricky a to by nevypadalo dobře).

Taky chci mít závislou trakci, ale spokojil jsem se s jednokolejkou.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 09 dub, 2015 11:35 am

Skopec píše:Díky za pěkný návrh, ale jak píšeš, určitě se to pokusím vyřešit bez lokálky.

OK. Jsem zvědav co vytvoříš. Bude dobře, když Tvůj návrh bude mít hlavu a patu, ne jako ten první. No a když ne, zkusíme to znovu (pokud budeš mít zájem).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod jirkan » čtv 09 dub, 2015 3:33 pm

Skopec píše:Díky za všechny komentáře a za to, že je jich tu tolik. Nad lokálkou jsem přemýšlel dlouho a nechtěl bych jí. Chtěl bych si i zajezdit a celkově mě je stanice na hlavní trati mnohem bližší. Toho kolejiva Piko se nevzdám. Budu teď zkoušet vyhandlovat celý pokoj a udělat kolejiště ve tvaru L.

místnost.png


V tom handlování s místem přeji mnoho úspěchů a hlavně trpělivost. Já jsem takto získal nejen celý pokoj, ale už jsem dokonce prosadil, že se u nás posunuje o kus příčka mezi pokoji. :D Tak vytrvej a ať to vyjde.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » pát 10 dub, 2015 11:14 am

Michal Šuhajda píše:
Skopec píše:Díky za pěkný návrh, ale jak píšeš, určitě se to pokusím vyřešit bez lokálky.

OK. Jsem zvědav co vytvoříš. Bude dobře, když Tvůj návrh bude mít hlavu a patu, ne jako ten první. No a když ne, zkusíme to znovu (pokud budeš mít zájem).


Určitě sem ten návrh zase dám, ale teď zrovna nemám na vytvoření tolik času, kolik bych potřeboval. No a za připomínky budu určitě rád :D
Ale s tím prostorem to vypadá dobře, takže se asi bude stavět L :D Bohužel příčka se asi posunovat nebude :-/
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod buddha.ms » sob 11 dub, 2015 12:57 pm

A nestačilo by ti to tak, že bys měl elektrifikovanou dvoukolejku bez nádraží (viditelného) je se zastávkou a lokálka se stanicí a zastávkou, která by byla zaústěna do hlavní tratě. Měl bys tam aspoň odbočku.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod buddha.ms » sob 11 dub, 2015 7:21 pm

Co jsem slíbil, jsem taky splnil. Kolejiště má 3 patra, ve výšce 0 - SN + kousek dvoukolejky, 65 - SN, dvoukolejka, odbočka a 130 cm - horní nádraží s vlečkou. Samozřejmě pro Tvé potřeby si můžeš výšku jednotlivých pater přizpůsobit. Průjezdné průřezy by měly vycházet, ovšem nevím, jak místa s nadúrovňovým křížením projedou elektriky se zdviženým sběračem. Ale jak říkám, můžeš si vše upravit dle vlastních nápadů nebo potřeb. Dolní skryté nádraží jsem kvůli přehlednosti plánku nedělal, tudíž nevím, kolik kolejí se tam vejde a jak se to tam nacpe, horní lze samozřejmě rozšířit. Tak hodně zdaru při stavbě kolejiště, ať už se rozhodneš pro jakoukoli možnost.

Pozn.: rozměry kolejiště jsou 310x230, strana u oblouku do HN 160 cm, strana u oblouku do horního SN má 150 cm.
Přílohy
sn skopec upravy.jpg
skopec e2 pudorys.jpg
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 12 dub, 2015 4:44 am

buddha.ms píše:A nestačilo by ti to tak, že bys měl elektrifikovanou dvoukolejku bez nádraží (viditelného) je se zastávkou a lokálka se stanicí a zastávkou, která by byla zaústěna do hlavní tratě. Měl bys tam aspoň odbočku.

Ahoj,
Co se týká návrhu, kromě toho, že nerespektuje zadání, protože Skopec píše, že lokálku nechce, řekl bych, že na to jakou zabírá plochu je dost chudý a navíc s takovými nepříjemnostmi jako nadjíždění tratí sama sebou a ještě k tomu těsně před tunelem. Netvrdím , že musí být přeplácané, ale např. lokálka může být rozvinutější. Mimochodem, kudy odtéká voda od dollní trati? aby tam po dešti nebylo jezero místo trati.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod buddha.ms » ned 12 dub, 2015 5:13 am

Nadjíždění tratí sama sebou je trochu divné, ale ne nemožné. Stačí se podívat, jak vede tunel u Telgártu. Já jse se snažil mu vyhovět co nejvíc, řekl, že chce nádraží s hlavní elektrifikovanou tratí, ale tam se žádné takové nenacpe, pokud by ovšem jezdil expresy a chtěl by tam zastavovat. Jinak existuje např. Jístebník nebo Zaječí, ale v těchto stanicích je obsluha osobákem jednou za 45 min a nákladní obsluha vůbec, vše ostatní projíždí. Pokud by Skopec chtěl něco takového, můžu mu to navrhnout, ale opravdu by tam asi jen projížděl a se domnívám, že on nechce, že by rád posun a zastavování rychlíků. Taková stanice se nevejde ani úhlopříčně, to by bylo na 420 cm minimálně. Lokálka - je to zcela volné, autor kolejiště si ji může dle sebe upravit. Dolní trať - znám spoustu takových tratí, navíc takto mi to vygeneroval WinTrack, nemusí to být samozřejmě takhle. Navíc na jedné takové jsem byl nedávno fotografovat.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Rocky_MK » ned 12 dub, 2015 7:50 am

Když už, tak bych dělal jen koncovou stanici a SN, případně odbočku z jednokolejky do koncové stanice + SN.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 13 dub, 2015 5:56 am

buddha.ms píše:Nadjíždění tratí sama sebou je trochu divné, ale ne nemožné. Stačí se podívat, jak vede tunel u Telgártu.
A jéje že by se Max reinkarnoval...
Už tady dlouho nebyla situace, kdy se někdo začne se ohánět tím, že na dráze existuje kdejaká pitomost. Pořád ovšem platí rčení o výjimce, která potvrzuje pravidlo.
Jasně, že existuje Telgárt, Tehachapi loop, Bulharská úzkokolejka Dobriniště - Septemvri, nájezdy k tunelům, pod St. Gotthard či Albula pass (tam je to vůbec chuťovka), ale v 99% případů překročení horského hřbetu si stavitelé vystačili s klasickým rozvinutím trasy, obzvlášť když použili též tunel.
buddha.ms píše:Já jse se snažil mu vyhovět co nejvíc, řekl, že chce nádraží s hlavní elektrifikovanou tratí, ale tam se žádné takové nenacpe, pokud by ovšem jezdil expresy a chtěl by tam zastavovat. Jinak existuje např. Jístebník nebo Zaječí, ale v těchto stanicích je obsluha osobákem jednou za 45 min a nákladní obsluha vůbec, vše ostatní projíždí. Pokud by Skopec chtěl něco takového, můžu mu to navrhnout, ale opravdu by tam asi jen projížděl a se domnívám, že on nechce, že by rád posun a zastavování rychlíků. Taková stanice se nevejde ani úhlopříčně, to by bylo na 420 cm minimálně. Lokálka - je to zcela volné, autor kolejiště si ji může dle sebe upravit.

Uvidíme, nechal bych to na staviteli. chce si kolejiště navrhnout sám, tak uvidíme s čím přijde.
Co se týká velikosti stanic - Viděl jsi kolejiště Vinohrady, případně jedno z prvních TT kolejišť od Milana tady na fóru? Tam najdeš návod jak na malou plochu dostat stanici, kde stojí i Pendolíno...
buddha.ms píše: Dolní trať - znám spoustu takových tratí, navíc takto mi to vygeneroval WinTrack, nemusí to být samozřejmě takhle. Navíc na jedné takové jsem byl nedávno fotografovat.

Vážně? Buď jsi něco přehlédnul, nebo bylo hoooodně dlouho sucho... :DJ
No, a wintrack je NEPŘEMÝŠLEJÍCÍ program. Pouhý nástroj pro kreslení, nikoliv plánovací automat. Takže když mu zadáš kravinu, klidně Ti ji nakreslí a vygeneruje do 3D.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pon 13 dub, 2015 9:05 am, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod mlha » pon 13 dub, 2015 6:06 am

Michale, kluk školou povinný snad nepožívá alkohol..... :lol:
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Petr Šimáček » pon 13 dub, 2015 7:35 am

A jéje že by se Max reinkarnoval...

Normálně už mě to taky napadlo... :D Je tam jistá podobnost...
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků