Návrh kolejiště H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » pon 13 dub, 2015 6:43 pm

Jsem moc rád za diskuzi i návrhy, mám to už trošku rozpracované, ale bohužel mám teď "důležitější" (nic není důležitější než tohle :-D ) věci na práci a na tohle čas nezbývá :-/ do měsíce bych, ale chtěl začít se samotnou stavbou.
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 13 dub, 2015 8:04 pm

Ahoj, no jsem na Tebe zvědav. Ještě nemáš plán, pokud jsem si všimnul, i v záměru, co vlastně chceš, je dost nejasno, ale do měsíce začínáš se stavbou. Čeho vlastně? Uvědomil sis, že na rozdíl od plánování na papíře či v PC, stojí každá chyba dost zmařené práce a peněz. Tady neplatí 2x měř, ale 5x nakresli, než začneš stavět...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » pát 17 dub, 2015 7:00 pm

Zdarec, bylo to myšleno spíše obrazně, cca do měsíce na to budu mít mnohem více času.

Zkusil sem nahodit něco do toho prostoru, no začínají mi docházet nápady :-/ tohle bylo asi takové nejlepší
Vadí mi na tom že menší nádraží vychází směrem do místnosti - vhodnější by bylo u zdi.


Co se týče samotné tratě, těžko říct, jestli lze udělat zkratku u točny - točna nejspíš ve výsledku nebude

Kolejiště L - horní.png


3D kolejiště L.png
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Polabský » pát 17 dub, 2015 9:46 pm

Jen maličkost:
takové kolejové uspořádání nemělo depo - výtopna v žádném historickém provozním období.
Hezký den !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Vaniš » sob 18 dub, 2015 1:10 am

Trošku bych oponoval :wink: Mohlo by se jednat o variantu hraničního přechodu mezi státy a tudíž by si žel.správy předávali soupravy, ale lokomotivy by z nich odstupovali/ na ně nastupovali ve směru své domoviny. Tudíž příjezd odstoupení, dozbrojení popř. otočení, a hajdy domů. :mrgreen:

Samozřejmě trochu tu vybavenost depa a jeho připojení by chtělo vylepšit, popř i zkapacitnit stanici.

Apropro SKOPEC: kam vedou ty dvě vlečky z velké stanice zaústěné do tunelů?A jak vypadá návrh spodní části (SN)?
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod buddha.ms » sob 18 dub, 2015 4:49 am

Já mám takový pocit, že o pár příspěvků zpátky stavitel kolejiště napsal, že jednokolejku nechce :?: :!: :evil:
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » sob 18 dub, 2015 2:28 pm

Michal Vaniš píše:Apropro SKOPEC: kam vedou ty dvě vlečky z velké stanice zaústěné do tunelů?A jak vypadá návrh spodní části (SN)?


Ty vlečky ve skutečnosti nejsou vlečky, ale vstupy do SN, obrázek SN dodám, zapomněl jsem na něj

Jinak ta točny by se se mi tam sice líbila, ale nejspíš místo ní bude jen obyčejné stání, možná výtopna Ledečko od šikulů, pořád nad tím přemýšlím. Budu provozovat Analog a provoz točny v analogu si moc neumím představit.
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Polabský » sob 18 dub, 2015 8:27 pm

Točna v analogu je snad ještě jednodušší. podle mne je jen jeden detail k zvýšené péči (přepólování).
Jinak ta točna potřebuje obslužné kolejiště, tzn. příjezd, zjednodušené zbrojení (voda, odkalit + popel, odjezd).
Hezký večer !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Láďa » čtv 11 čer, 2015 7:40 pm

Zde je nástřel horní stanice.
Je to PECO CODE100. :!:
untitled0.1.jpg
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » ned 17 led, 2016 10:00 am

Láďa : Bohužel to nejde zobrazit.
No po delší době bych rád zobrazil můj další návrh. Jednotlivé vlečky se možná ještě změní během stavby. Ve skryté části se nachází smyčka. Zajímal by mě váš názor. Trošku mě na tom vadí, že je celé kolejiště dost ploché.

planek horni.png
Viditelné části kolejiště

planek vse.png
Včetně skrytých částí

planek 3D.png
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Skopec » stř 27 led, 2016 9:55 pm

Mno snažil jsem se zbavit všech šíleností a vytvořil jsem zatím stavebně nejjednodušší návrh. Jeho základem je skryté nádraží (v úrovni -12 cm - mělo by stačit ?) které je z kolejiva piko, které už mám a chtěl bych ho využít, celé nádraží je zároveň smyčka. Další patro tvoří spodní nádraží v úrovni 0. To už je z kolejiva peco setrack code 100. Zvolil jsem ho z důvodu velkého odbočení výhybek a tudíž ušetření prostoru. Z nádraží povede vlečka k obilnému silu (možná i jiná stavba). Trať z nádraží stoupá k hornímu nádraží zaústěného opět smyčkou. Po cestě je vlečka k pile a u horního nádraží je vlečka ke kamenolomu/štěrkovně, zkrátka k budově u které bude dávat smysl velký kopec. Horní nádraží je v úrovni +12 cm. Celé kolejiště je tedy ze 3 úrovní, (skryté, spodní a horní nádraží) spojených jednokolejnou tratí na obou koncích zakončenou smyčkou.
Celé kolejiště bude směřováno do epoch IV a V s tím že na spodním nádraží si neodpustím zauhlování + popelovou jámu, vodní jeřáb a další příslušenství parních lokomotiv, které ale nejspíš nebudou na kolejišti provozované (alespon ze začátku určitě ne).
Ještě jsem se uplně nerozhodl o podobě budov, jestli budou dle českých předloh či nikoliv.
Sečteno podtrženo, pokoj je nachystaný, stačí jen začít. Prosím o zhodnocení návrhu, díky.

skryte nadrazi.png
Tato část bude kompletně z kolejiva piko, jen přestavníky budou od peca

viditelna cast+budovy.png
Tohle je viditelná část za použití kolejí od Peca

3D.png
Za nádražní budovou vznikne zalesněný svah, aby se nádraží opticky oddělilo od stoupající tratě. Pod velkým kopcem bude kamenolom
Skopec
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05 dub, 2015 8:23 am

Re: Návrh kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 27 led, 2016 10:12 pm

Ta odbočka s tratí v půli v horní stanici je na co? Takhle podivně by odbočovala možná nějaká vlečka, ale trať těžko.
Mám možná řešení, neříkám že skvělá, ale určitě lepší.
1. udělat odbočku do smyčky už někde dřív (třeba místo toho fousu do "továrny") jako odbočku na 訚iré trati. Dolní větší stanice bude fungovat jako "odbočná" jedna z tratí povede do horní stanice, zadní trať povede za kulisou či pod terénem.
2. udělat horní stanici jako hlavnější (a větší) na úkor té dolní (nebo na tom větším rameni kolejiště) a celou stanice provést ve tvaru Y (něco jakoje např. Aš) Obě větve pak povedou do smyčky.
3. Z Horní stanice udělat je jednu trať, která bude klesat pomocí "tobogánu až do SN, či k místu, kde se spojí s druhou větví a do SN bude pokračovat jen jedna kolej.
PS: Tebou použité PECO setrack, je hračkové kolejivo. Sice šetří místo, ale ty s tramvajové úhly na výhybkách (22.5°) vypadají příšerně. Raději bych použil "Normální" výhybky od PECA i za cenu skromnějšího návrhu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků