Stránka 3 z 5

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 6:04 am
od buddha.ms
Děkuji moc za poučná slova. A když už jsme u těch výkolejek, na vlečku bude potřeba? Nejsem si tím úplně jistý. Díky, Buddha

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 7:16 am
od sidlo
Obejděte si vlečky ve vašem nejbližším okolí. Všechny jsou zabezpečeny buď odvratnou kolejí nebo výkolejkou.
Výjimky se samozřejmě najdou. To jsou velké vlečky (např. areál TPCA Kolín) kde jsou předávací stanice a tam se vozí celé vlaky.

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 9:53 am
od buddha.ms
To nebude problém. Tu je vleček jak šafránu. Hyundai Nošovice, Vítkovické železárny, Nová Huť,......

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2015 10:16 am
od buddha.ms
Tak jsem ještě ani nikam nešel, a našel jsem si vlečku s výkolejkou. Odbočka do Semenářského závodu z vojenské vlečky v Týništi nad Orlicí:

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2015 2:52 pm
od buddha.ms
Tak jsem zase zpátky. Chci se zeptat, co se týče konstrukce modulu, jak je to lepší? Dřevěný rám a na něm polystyren, nebo dřevěná deska a na ní polystyren? Týká se to tuhosti konstrukce. A jaké doporučíte podstavce? Měly by být snadno odnímatelné, kvůli přenášení a rychlému smontování. Ještě, co se týče nz, bude tam přejezd s výstražníky VÚD. Myslíte, že stačí maketa? Nevím, jestli bych si to zapojil sám. Radši bych se tomu vyhnul, ale jestli to pak nebude zbytečnost.

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2015 4:00 pm
od D
buddha.ms:
Nám se na konstrukci modulů co do pevnosti a stability osvědčil překližkový rám s plochými podélníky, boky kryté jen tenkou překližkou (bočnice nejsou nosné). Na délku 80 - 100 cm používáme dvě krajní a dvě střední žebra, po stranách navíc zpevněná o styková čela. Pod koleje dáváme pevné podloží z překližky, které je součástí konstrukce, a na něj tlumící materiál (gumu). Zbytek prostoru pod krajinou zaplníme pěnou nebo polystyrénem, nicméně tato vrstva nepotřebuje takové precizní uchycení jako kolej.

U staničních modulů, které jsou prakticky celé pokryté kolejemi vyžadujícími pevnou oporu jak shora, tak i zespodu pro přestavníky, bude překrytí celého segmentu deskou překližky konstrukčně vhodné.

Pro rychlé upevňování noh jsme vyvinuli systém magnetických držáků.

Když si netroufáš na automatiku přejezdu, můžeš blikání ovládat ručně - vypínačem. Modul blikače prodává snad každý obchod s vláčky, zapojí se jen napájení na vstup (přes ten tvůj vypínač) a drátky do výstražníků na výstup. My tak v klubu také ovládáme přejezdy (ale důvod pro toto pojetí máme jiný).

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2015 4:40 pm
od Pavel-HP
buddha.ms píše:Tak jsem zase zpátky. Chci se zeptat, co se týče konstrukce modulu, jak je to lepší? Dřevěný rám a na něm polystyren, nebo dřevěná deska a na ní polystyren? Týká se to tuhosti konstrukce. A jaké doporučíte podstavce? Měly by být snadno odnímatelné, kvůli přenášení a rychlému smontování. Ještě, co se týče nz, bude tam přejezd s výstražníky VÚD. Myslíte, že stačí maketa? Nevím, jestli bych si to zapojil sám. Radši bych se tomu vyhnul, ale jestli to pak nebude zbytečnost.



Nějaký námět ke konstrukci modulů najdeš i tady:
http://moduly.vlakytt.cz/index.php?opti ... &Itemid=94
A druhá možnost je k vidění tady:
http://www.raileq.com/m/galerie-16/ (mr_haertl)

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 11 dub, 2015 11:39 am
od buddha.ms
To D a Pavel-HP: Děkuji Vám oběma za radu. Zkusím se tím inspirovat pro své moduly si udělat podobné.

D:
D píše:Když si netroufáš na automatiku přejezdu, můžeš blikání ovládat ručně - vypínačem. Modul blikače prodává snad každý obchod s vláčky, zapojí se jen napájení na vstup (přes ten tvůj vypínač) a drátky do výstražníků na výstup. My tak v klubu také ovládáme přejezdy (ale důvod pro toto pojetí máme jiný).


Já tím myslel, jakože to neumím zapojit ani na ruční ovládání, tak že by to byla jen maketa. Nebo by bylo lepší udělat si u té zastávky "skutečné" zmenšené ruční závory?
Podle mě nebude problém si nějaké sehnat, upravit si je na české a ovládat klikou nebo jen na zmáčknutí tlačítka spustit motorek.

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 11 dub, 2015 8:46 pm
od Polabský
Zrovna jsem doplňoval vlákno "Zapojení závor", tak tam je zapojení a vše potřebné.
"Šmudlo hledej" !! :D
Hezký večer !!

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 10:00 am
od buddha.ms
Šmudla našel :) Ale polovině pojmů nerozumím. Takže budou asi jen makety výstražníků bez blikání, anebo ruční závory, ovládané z budovy zastávky.

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 10:07 am
od miroslav lengyel
A čemu nerozumíš?Já jsem první závory zapojil někdy v 11 ti letech. :D Vy jste ještě ve škole nebrali jednoduchý elektrický okruh? :idea:
http://www.zeleznice.estranky.cz/clanky ... zavor.html
Kdyby jsi se tady nemontoval mistrům do řemesla,tak bys to už uměl. :lol:

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 2:19 pm
od buddha.ms
Ne. My se takovými "hloupostmi" nezabýváme. Náš učitel se zabývá věcmi typu "budeme počítat mraky na obloze a jejich hustotu pomocí krabičky od sirek". Pak zjistí, že je v zadání chyba a tudíž příklad nelze vypočítat a přidá zdlouhavý výklad o tom, jak se takovými věcmi zabýval v dětství, a pak řekne, že kecáme (přitom on na hodinu nastupuje 20 minut po přestávce) a zazvoní. Radši kdyby nám vysvětlil jak funguje spalovací motor. :cry:

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 3:21 pm
od miroslav lengyel
Tak to ovšem nemá chybu :twisted: co na to rodiče? :idea:

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 3:57 pm
od buddha.ms
Ti tomu nerozumí. A to i přesto, že jeden z nich studoval MatFyz (dodnes je mu to proti strsti).

Re: Buddhova kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 4:27 pm
od miroslav lengyel
Já myslel tu náplň vyučování. :D