Buddhova kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Jakou variantu mám použít v případě druhé dopravny?

a) odbočná stanice
1
9%
b) vlečka
1
9%
c) odbočka
1
9%
a + b) odbočná stanice + vlečka
8
73%
 
Celkem hlasů : 11

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » ned 12 dub, 2015 4:59 pm

Jo takhle... Ti mají starost spíš s pacienty na uspávacím, jaké kladívko je na uspání daného pacienta potřeba :D
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod hank » ned 12 dub, 2015 5:53 pm

Mě to nepřekvapuje, že tahle generace - vlastně už druhá, o které jsme si my, dnes 60+, dost dlouho po převratu naivně mysleli, že tuhle společnost někam posune - nemá základní "tvrdé" znalosti, ale stejně mě to pořád znova nasírá... Neber to prosím osobně, koneckonců generace tvých rodičů = mých dětí i tvých prarodičů = moje na tom má svou nesmazatelnou vinu, a stejně tak si uvědomuju, že "dnešní mládež nestojí za nic" už nejmíň 2500 let, ale v kontextu stupně společenského i politického vývoje a jeho perspektiv je to globální průser, který Albert Einstein popsal slovy "jestliže 3.světová válka bude vedena jadernými zbraněmi, tak čtvrtá klacky a kameny" a jeden saúdský naftový šejk - můj vrstevník - se k tomu vyjádřil takto: " Můj táta jezdil na velbloudu. Já mám Rolls-Royce. Můj syn lítá vlastním tryskáčem. Můj vnuk bude jezdit na velbloudu."

Jediné, co mě těší, je to, že se některých dějů a událostí - jistě pro budoucí historiky nesmírně zajímavých - už nedožiju. A zase: Je to ode mě hnusný a sobecký postoj, ale svět bude koneckonců takový, jaký si ho uděláte vy, naše děti a vnoučata. Sice jsme vás nějak vychovávali, ale teď už máte vlastní rozum a informací určitě asi tak o dva řády víc, než jsme měli ve vašem věku my. Co s nimi uděláte, to bude už jenom na vás.

A omlouvám se za OT.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6074
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod Polabský » ned 12 dub, 2015 8:22 pm

Tak se to tak trochu snažím pochopit. Nemáš to vůbec jednoduché.
Milý mladý kolego. Pokud něčemu nerozumíš, nezbývá, než se snažit porozumět.
Když máš pocit, že něco nejde, tak to musí být pro Tebe výzva k vyřešení.
Pokud si budeš zdůvodňovat, proč to nejde, tak nic nedokážeš.

Nechci se do Tebe trefovat ale rád bych Ti nějak pomohl.
Na stavbu kolejiště nechvátej, spíše si začni chystat jednotlivé části, Vím, že bys už nejraději jezdil :-) !!
Snaž se hledat informace. Nevím, jestli nemáš v okolí některý modelářský klub, kde bys´našel inspiraci a případné rady.
I tady nakonec najdeš spoustu dobrých nápadů a návodů.
Elektrickým zapojením kolejiště se musíš prokousat, případně najít někoho staršího a zkušenějšího.

Nechci Tě nějak moc poučovat, jde jen o to, abys to celé zvládl. Držím Ti palce.

Hezký večer.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » pon 13 dub, 2015 6:06 am

Polabský: A to zas neeee, já to nechci uspěchat, spíš naši do mě furt rýpou, abych už s tím začal. Už jsme ve fázi nohou a materiálu na stavbu kolejiště. Modelářský klub navštěvuju, vlastně tam mě to všechno naučili. Travnit, pokládat koleje, štěrkovat, tvarovat reliéf z polystyrenu a zapojit přerušený úsek. Teď se dostáváme k tomu zapojení - návěstidla a výhybky (pokud budou k dispozici vhodné přestavníky) mi bude dělat soused.

A teď - ne že by mi vadilo, že do mě vrtáte, ale sem se to nehodí. Klidně to tady může zůstat, není třeba to mazat. Na druhou stranu chci Vám, starším a zkušenějším poděkovat za tolik užitečných rad.

Buddha
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod sidlo » pon 13 dub, 2015 8:25 am

Rodiče mají pravdu, ostatně jako všichni pozorovatelé. Všichni chtějí hmatatelný výsledek a nevidí úkoly v pozadí. Hlavní je, že stavba nějak pokračuje, i když pomalu.
Té elektrice se nevyhnete. Elektrické vláčky jsou prostě o elektrice. Každý si staví elektriku úměrně svému poznání. Někomu stačí jedoucí mašinka, někdo chce i výhybky, někdo to chce v digitálu, pak přijde zpětný ohlas, počítače atd.
Nejtěžší ze všeho je svoje plány dotáhnou dokonce. Nezdařených projektů je více než těch dokončených. Přeju hodně zdaru.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » pon 13 dub, 2015 8:30 am

Jasně elektrice se nevyhnu, ale bude to zapojení, které jsem schopen realizovat. K těm závorám - já se bavil o blikačkách a vy o šraňkách! To jsme zase počítali jablka a hrušky a výsledek vyšel ve švestkách. :D
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » pon 13 dub, 2015 9:11 am

Já bych ale chtěl vyřešit dopravní poměry ve stanicích. V koncové stanici budou 2 dopravní a 1 manipulační kolej. Tuhle mi někdo říkal, že manipulační kolej bývá ta nejbližší ke staniční budově. Já jsem však ve většině případů viděl, že manipulační je nejdál od staniční budovy. A dále návěstidla. Koncová bude zabezpečena mechanikami, jednoramennými na vjezdu i odjezdech. Ale nemám seřaďovací návěstidlo pro manipulační kolej a nevím, jaké návěstidlo má být na konci dopravních kolejí do výtažné. Mám takový pocit, že do výtažné být nemusí, ale nejsem si jistý, u seřaďovacího to samé. Děkuji za každou užitečnou radu.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod D » pon 13 dub, 2015 9:44 am

buddha.ms:
Manipulační kolej bývá v malých nádražích první ze strany příchodu cestujících proto, že ze stejné strany vede obvykle i komunikace, na kterou se z vlaku překládá zboží na auta či povozy. Přímo z vagónů, vysypáním na volnou skládku, přes rampu, s uskladněním ve skladišti - a je to i blíž ke kanceláři výpravčího než přes koleje. Těžko by se podobná činnost dělala na jiné koleji (z dopravní nelze) a budovat další komunikaci z druhé strany nádraží jen pro tento účel obvykle nedávalo smysl.

Dnes se však nákladní doprava kusových zásilek na lokálních tratích prakticky nepoužívá, takže se tyto manipulační koleje často ruší úplně, občas, pokud se ve stanici nově potkávají osobní vlaky, se zruší skladiště s rampou a původní kolej se po rekonstrukci nádraží zdopravní s novým nástupištěm.

Pokud jde o mechanická návěstidla, tak bych na tříkolejnou koncovou stanici použil jen vjezdové, alternativně vjezdové a jedno skupinové odjezdové. Na manipulační mechanické zapomeň, nestavíš seřadiště ani překladiště národního významu, posun bude řídit vlaková četa a výpravčí. Na koncovém zhlaví žádné mechanické návěstidlo nebude.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod sidlo » pon 13 dub, 2015 9:48 am

Vedle staniční budovy býval nejčastěji sklad a rampa. Proto je většinou na lokálkách první kolej před budovou manipulační. A z druhé strany kolejiště jsou vlečky nebo volné skládky a to jsou také koleje manipulační. Ale nemusí to tak být vždy.

Jedno mechanické vjezdové a společné odjezdové návěstidlo by mohlo stačit. Seřaďovacím návěstidlem bych to nekomplikoval. Na dvě dopravní koleje se to nehodí. A pokud ano, tak opět jedním společným před odjezdovým.

http://spz.logout.cz/zabezpec/mech/mech2002.html
http://mujweb.cz/masinky2003/navestidla_funkce.html
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » pon 13 dub, 2015 10:18 am

Mám tři mechaniky, a rád bych je využil všechny. Stalo by se něco, kdybych je použil? Byl by to hnusný paskvil? Jinak opět děkuji za naučné komentáře. :)
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod sidlo » pon 13 dub, 2015 10:37 am

V českých poměrech je koncová stanice se dvěma dopravníma a jednou manipulační kolejí nejčastěji
1. provoz D3 s lichoběžníkovou tabulkou na vjezdu
2. s jedním vjezdovým návěstidlem
3. s jedním vjezdovým návěstidlem a s jedním společným odjezdovým návěstidlem

Dvě odjezdová návěstidla pro dvě dopravní koleje je opravdu moc. Odjezdová návěstidla u každé koleje nemělo ani Praha Těšnov:

Obrázek

PS já chci také v mé koncové stanici pro dvě dopravní koleje jedno odjezdové návěstidlo.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod D » pon 13 dub, 2015 10:42 am

buddha.ms:
Bylo by to hodně netypické. Můžeš si nechat jedno návěstidlo jako náhradní v šuplíku.

Osazení návěstidel si prostuduj na Mašinky 2013, tebe se týká hlavně třetí varianta (ale šly by i předchozí), na koncové stanici použiješ jen polovinu návěstidel. Doplním, že skupinové návěstidlo je pod signálem doplněné o malý bílý diagonálně černě škrtnutý čtvereček, ale to už si jistě najdeš.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod buddha.ms » pon 13 dub, 2015 11:37 am

Náhradní návěstidlo nepotřebuji, bylo k tomu za 1/2 ceny :) Skupinové návěstidlo znám, takže jsem ušetřen od hledání. A před vjezdovým návěstidlem bych neměl předvěst, ale šestiúhleníkovou tabulku s křížem. Mám pocit, že to tak může být, ale nevím to jistě.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod sidlo » pon 13 dub, 2015 11:59 am

Šestiúhelníková tabulka být může. Používá se i dnes dokonce před světelnými návěstidly (Třemešná ve Slezku, pokud se nepletu).
Nebo to může být i mechanická předvěst trvale v poloze výstraha (tedy nepohyblivá) jako to je v Krupé (nedaleko Lužné u Rakovníka).
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3590
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Buddhova kolejiště

Příspěvekod D » pon 13 dub, 2015 12:50 pm

buddha.ms:
Návěstní tabulka Výstraha je zavedena tuším od roku 1954. Lze ji použít na tratích s povolenou rychlostí do 50 km/h, vjezdové návěstidlo musí být viditelné na zábrzdnou vzdálenost.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1355
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: jardaaa a 7 návštevníků