Stránka 1 z 2

Návrh návěstidel pro mini-kolejiště / Sniper

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 5:18 am
od Sniper
Zdravim kolegove,

konecne se u me seslo nekolik veci i kdyz v miniaturni mire :-)
Cas,prostor a pochopeni :-D

Mohli byste mi pomoct s moji Variaci na tema Vysluni?

http://martin-sniper.rajce.idnes.cz/Pan ... 100x80.jpg

koukal a prekresloval jsem si snad vsechny mozne navrhy pak jsem se stejne vratil k tomuto.
mala odbocka ke stare tovarne a jedna mala k zauhlovani.
odbocka v tunelu je pro budouci rozsireni kde se pocita s budoucim skrytym nadrazim , odebiratelnym :-)

Mohly byste mi nekdo poradit jak na navestidla? mam v nich porad trosku zmatek :-)

Dekuju

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 6:44 am
od D
Sniper:
> Mohly byste mi nekdo poradit jak na navestidla?
Na tomhle kolejišti? Žádná. Pro vjezdová návěstidla není prostor k zastavení vlaku, takže i kdyby je nádraží mělo, tak by byla před tunelem z druhé strany. Posun se návěstidly řídit nebude.

Odjezdová návěstidla skoro určitě také ne. Jestli to má jen jednu dopravní kolej, tak rozhodně bez nich. Pokud jsou však obě průjezdné koleje dopravní a jen ty kusé jsou manipulační, tak by mohla být skupinová odjezdová návěstidla na úrovni výhybky. Tj. jen jedno návěstidlo společně pro obě koleje, vypadalo by takto (nenech se zmást popisem, tobě by sloužilo jako odjezdové).

A jestli je plánek v měřítku TT, tak v něm máš chybu. Spodní kusá kolej nemá dostatečný odstup od tratě, mezi výhybku EW1 a vratný oblou R22 patří rovina G5 (36,5 mm), tím dosáhneš vzdálenosti os kolejí 43 mm. Případně si můžeš z flexi koleje za výhybku natvarovat oblouk R 631 mm/15°.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 7:09 am
od sidlo
Lichoběžníkové tabulky - 135 Hranice dopravny, to jsou také návěstidla. Plní funkci vjezdového návěstidla.
http://mujweb.cz/mikulda/d1/htm/jedenac2.htm
Umístil bych je obou stranách na dohled od výhybky.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 10:40 am
od Sniper
D > dekuju, uz to mam upravene.

D + Sidlo tzn jestli to chapu spravne tak bych to mohl udelat tak ze:

nahore kde je jedna vyhybka do prostoru jak je napis 83321tak do druhe 3 ky vetknout odjezdove navestidlo.
at uz jedno ramene nebo cervena/zelena
a to same dolu do prostoru mezi vyhybky 83321 a 83322

a dole na vyjezdu z tunelu dat tu lichobeznikovou a nahore nekam do prostredku ty rovinky obe smerem k nadrazi?

Dekuju

uff sry pisu to na tabletu tady to nenacrtnu :-D

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:01 am
od D
Sniper:
Nejdřív se podívej na příklady umístění návěstidel ve stanici, aby ti to bylo trochu jasnější. Zjednodušeně: lichoběžníkové tabulky se v některých případech používají místo vjezdových návěstidel, ale odjezdová návěstidla v takové stanici nejsou.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:03 am
od buddha.ms
Ne. V případě, že použiješ lichoběžníkovou tabulku, už nemůžeš dát do stanice návěstidlo. LT jsou samozřejmě jednodušší z hlediska zapojení a více se hodí na takové malé kolejiště. Nad návěstidly bych ani nepřemýšlel a zapomněl na ně.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:28 am
od sidlo
Buď pouze lichoběžníkové tabulky dle D3 http://mujweb.cz/masinky2003/1_stanice.html a umístit je kousek za výjezd z tunelu.
Nebo skupinová odjezdová návěstidla dle D1 http://mujweb.cz/masinky2003/3_stanice.html umístěná u první/poslední výhybky a vjezdová návěstidla neumisťovat respektive se tvářit že jsou až za tunelem.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:34 am
od Sniper
mno to jsou ty stranky co jsem nemohl najit :D

a 2 se nevjde? bylo by to hned za tunelem?

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:45 am
od sidlo
Přesně tak. Vjezdové návěstidlo musí být poměrně daleko od první výhybky. U lichoběžníkové tabulky to tak nevadí, ta se dává poměrně blízko.
Proto ta varianta neviditelných vjezdových návěstidel a viditelných skupinových odjezdových.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 11:59 am
od Sniper
mno a co to udelat ciste teroristicky tak ze bych tam mel hybrid tzn navestidla jednoramena a predzvest bych nedaval a "tvaril se" ze jsou za tunelem? :D bylo by to dle meho hezke "okometricky" ale nebylo by to 100% dle pravdy. byla by to velka "prasarna"?

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 5:16 pm
od hank
sidlo píše:Přesně tak. Vjezdové návěstidlo musí být poměrně daleko od první výhybky. U lichoběžníkové tabulky to tak nevadí, ta se dává poměrně blízko.
Proto ta varianta neviditelných vjezdových návěstidel a viditelných skupinových odjezdových.


Tvoje vysvětlení je neúplné a poněkud zavádějící.

Vjezdové návěstidlo (i lichoběžníková tabulka, která je taky svým způsobem vjezdovým návěstidlem) se umisťuje na výtažnou vzdálenost při posunu ze stanice do trati. Tzn., že rozhodující je, jak dlouhý posunující díl přichází v té které stanici v úvahu. Na vzdálenost odpovídající největší délce toho posunujícího dílu se umístí "policajt", tj. označník, dříve to býval bílý kolík s modrou špičkou, který má význam pevné návěsti "Posun zakázán". Dnes se místo kolíku většinou používá jednosvětlové trpaličí návěstidlo s modrým světlem. A na dostatečnou vzdálenost od policajta se umístí vjezdové návěstidlo, dřív to bývalo asi 50 m, dnes nevím.

Výtažná vzdálenost souvisí s obvyklou délkou vlaků na té které trati, která nebývá větší než délka dopravních kolejí ve stanicích. Proto máš pocit, že lichoběžníkové tabulky jsou ke zhlaví blíž než vjezdová návěstidla. Tvůj pocit je správný a souvisí s tím, že lichoběžníkové tabulky se osazují na lokálkách, které obecně mají kratší dopravní koleje a jezdí na nich kratší vlaky.

Ještě dodám, že k lichoběžníkovým tabulkám se označník neumisťuje. Vyplývá to z postupů používaných na tratích provozovaných podle předpisu D3.

Re: Návrh návěstidel pro mini-kolejiště / Sniper

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2015 7:50 pm
od Rocky_MK
Upřímně řečeno, dělám (resp. o víkendu snad už začnu stavět) kolejiště na takřka stejné ploše a se stejným motivem. Neočekávám, že to, co řeknu teď, se setká s pochopením, ale když už jsem přešel na TT, tak si aspoň dopřeju trochu těch světýlek, anžto nejsem ortodoxní a své kolejiště pokládám za hračkové. A to i na takovéto lokálkové staničce, holt zapojím fantazii a budu ji vydávat za rušnou :D A až to sám uznám za přehnané, jednoduše návěstidla vytáhnu (budou na konektorech) a lípnu jen lichoběžníkové tabulky. Hlavně si přece hrajem pro své potěšení, ne? ;)
http://rockymk.rajce.idnes.cz/junkyard#navestidla.jpg

Re: Návrh návěstidel pro mini-kolejiště / Sniper

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2015 10:49 am
od lujicek
Pánové proboha! V tomto konkrétním případě se tu nejedná o skupinové návěstidlo, ale společné. Vjezdové návěstidlo ( nebo lichotabulka ) se obecně umisťuje min. na zábrzdnou vdálenost od nejbližšího odjezdového návěstidla popř. návěsti konec vlakové cesty apod. a pokud to místní poměry dovolují a je to vhodné, tak je možno vjezd umístit i dále, tomu nic nebrání. A konkrétně v takovéto staničce ( dopravně ) by asi opravdu žádná návěstidla nebyla, nicméně z modelářského pohledu souhlasím, že by tam nějaká být mohla, takže doporučuji jenoramená mechanická společná pro obě dopravní koleje, umístěná na horní části vpravo v oblouku zhruba v ůrovni srdcovky přilehlé výměny a natočené směrem doleva pro leší viditelnost :-). Druhé zhlaví klasika v ůrovni krajní výměny, podle prostorých možností přiléhající manipulační koleje co směřuje do středu kolejiště. Na zarážedlech návěsti posun zakázán, modrý kosočtverec a vzhledem k tomu že obě manip. koleje pokračují do vlakové cesty obě bych opatřil výkolejkou. Ještě bych možná dosadil před krajní výměny směrem od tratě rychlostník na 40, pokud uvažuješ že tvá trať má vyšší traťovou rychlost. Posun se dovoluje dejmetomu ůstně nezávisle na návěstidlech. Snad ti to pomůže, mně by se takto udělaná stanice velmi líbila a bude jistě provozně maximálně zajímavá a zábavná.

Re: Návrh návěstidel pro mini-kolejiště / Sniper

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2015 11:38 am
od sidlo
lujicek píše:Vjezdové návěstidlo ( nebo lichotabulka ) se obecně umisťuje ... je možno vjezd umístit i dále, tomu nic nebrání.


Pokud nebude lichoběžníková tabulka na dohled od první/poslední výhybky, tak se bude dost obtížně v takové stanici křižovat.

Re: Návrh návěstidel pro mini-kolejiště / Sniper

PříspěvekNapsal: úte 31 bře, 2015 11:52 am
od milan ferdián
sidlo píše:
lujicek píše:Vjezdové návěstidlo ( nebo lichotabulka ) se obecně umisťuje ... je možno vjezd umístit i dále, tomu nic nebrání.


Pokud nebude lichoběžníková tabulka na dohled od první/poslední výhybky, tak se bude dost obtížně v takové stanici křižovat.

Správná připomínka,ale může tam být sloupek "T" :D