jafobe píše:Když to upřesním, tak na levém zhlaví bych ho posunul kousek níž skoro do zatáčky. Ke straně nástupiště blíž k nádražní budově bych to vytáhl už rovně podle kraje panelu přes dvě pravý výhybky za sebou, angličan po druhé straně by se taky mohl dostat o kousek blíž k zatáčce, aniž by to funkčně i vzhledově nějak moc změnilo.
Hned ze začátku projektování jsem takto řešil levé zhlaví,ale po nákresu jsem jej zrušil a zvolil nynější vzhled.Důvod?Výjimečně jsem se držel zásady na hlavní kolej bez odbočení a co nejdál od kraje rámu.
jafobe píše: Na pravém zhlaví u mostu bych zkusil dát na stranu nástupiště blíž k budově výhybku obloukovou místo rovné čímž by se koleje dostali dřív od sebe pro prostor na nástupiště a možná to změnilo k lepšímu i vzhled toho esíčka zmíněného před pár příspěvky ... a na druhé vzdálenější straně nástupiště bych zrušil levou výhybku hned u nástupiště a nákladovou kolej vedl souběžně a zaústil ji až do angličana místo pravé výhybky pod současným angličanem ...
Jednoduchou výhybku PECO nelze nahradit obloukovou PECO jen tak.Fyzicky ano,ale konstrukčně se zkrátí přímá část ostrovního nástupiště,zkrátí se i délka užitná koleje,zkomplikuje se konstrukčně celé zhlaví.Kdo zná obloukové výhybky PECO,ví o čem je řeč.Oblouková výh.nedodržuje zásadu dvojnásobku úhlu jednoduché výhybky a je o hodně delší než jednoduchá výh.
Jak všichni víme v PECO jsou tři délkové druhy výhybek.Dlouhá,střední,krátká (malá).Já jsem použil na celém kolejišti jen krátké/185 mm a to se záměrem ušetřit co nejvíce centimetrů na zhlavích ve prospěch užitné délky kolejí ve stanicích.
Víťa nán sdělil,že má nakoupené výhybky střední.Tyto výhybky lze na některých místech ve zhlavích v pohodě nahradit za krátké,aniž by se zhlaví pohlo.
Stejně rozhodnutí zůstane na Víťovi.Samozřejmě celý projekt jde velice konstrukčně zjednodušit s ponecháním důležitých prvků jako je zdymadlo,přístav,dvojkolejná trať.Daň za zjednodušení,místo falešné dvojkolejky jen ovál se skryťákem.
Velmi hrubě očesat konstrukčně zhlaví hlavní stanice,zkrátit užitné délky kolejí ve stanici,krátké výhybky nahradit nakou-
penými středními výhybkami. atd.Váhal bych o zrušení ostrovního nástupiště,protože stále ponechává možnost zachovat osobní soupravy minimálně o pěti osobních vozech typu "Y",nemluvě o bezpečnosti cestujících.
Pro mne by to byla druhá varianta do publikace a jak nad tím přemýšlím,proč né.
Všechno jde,když se chce,jak kolega Sandy potvrdil mimo dětí
.
Milan