H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Polabský » úte 30 led, 2018 5:24 pm

Vít Doležal píše:Ahoj, díky za postřehy zkusím odpovědět na vše. Podlaha z OSB je přebroušená a nalakovaná, jen to není na fotce vidět. Výška rámu, je teď přibližně 60 cm a to bude nejnižší část (skryté nádraží) obsluha bude tedy probíhat v sedě. Co se týče konstrukce rámu vím, že není šťastná, ale na prvotní budování to vydržím a pak už se pod kolejiště moc často nepoleze. Co se týče koleček , tak myslím, že by to s pohybem nemělo být tak hrozné. Zadní část bude opravdu přístupná pouze po čtyřech a v případě většího problému se s kolejištěm odjede, bohužel je to daň za využití co nejvíce prostoru. Skryté nádraží bude přístupné z boku. Jde mi teď hlavně o samotné kolejiště, jestli aspoň trochu dává smysl, vím že s ním většina lidí měla problém, přeci jen na něm nějaké úpravy proběhly.


Hezký den,
V začátcích je to krásná představa že "se to tu chvíli vydrží" a pak se pod kolejiště nepoleze je ale vpravdě scestná.
Bude to plazení přes špriclíky ve světlé výšce 60 cm ( sedák židle má výšku cca 45 cm). Lézt se tam bude a hlavně se tam bude muset trvale pravidelně uklízet, třeba vysavačem a ty spodní příčky budou překážet i v poloze "Vašeho" sedícího !!
Ten Váš sedící bude totiž sedět přímo na zemi na zadeli, nikoliv na židli, či jiné vhodné podložce s pokrčenými nohami.
Při obsluze a užívání v sezení na zemi na zadeli bude také problém s hloubkou dosahu, která je reálně maximálně 60 cm. Zkuste si prosím takto sedět dvě - tři hodinky a při tom pracovat rukama. Tato Vaše stavba bude ale trvat několik let a stovky a stovky hodin. Poukazuji na to jen proto, že tyto nedostatky Vás budou skutečně výrazně otravovat a hlavně limitovat, nejen v průběhu stavby ale i při následném užívání.
Určité změny k lepšímu v tento okamžik nebudou tak náročné, jako kdykoliv později, kdy budou dokonce neřešitelné!
I proto zmiňuji to užití montážního lehátka jak v autoservisu.
Zdravím :D !!
Polabský
 
Příspěvky: 482
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 30 led, 2018 6:16 pm

Asi máte pravdu, zkusím ty kovové rámy ještě nějak upravit, aby se pod ně dalo zajet na lehátku. Výšku bohužel nezměním.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Polabský » úte 30 led, 2018 8:03 pm

Vít Doležal píše:Asi máte pravdu, zkusím ty kovové rámy ještě nějak upravit, aby se pod ně dalo zajet na lehátku. Výšku bohužel nezměním.


Nejde jen o lehátko ale o úklid, montáž a vlastní nohy :D
Hezký večer.
Polabský
 
Příspěvky: 482
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Dusan » stř 31 led, 2018 9:51 am

Ahoj,
nechci tady papuškovat kolegu Polabského, jeho podněty jsou jasné a pravdivé. Ještě mne napadá, jestli jsem to správně pochopil. Spondní konstrukce z jeklů je jen podstavec, dřevěné rámy s tím nebudou napevno spojeny. Pokud je to takto v plánu, tak bych zvážil ještě rozdělení kolejiště na 2-3 segmenty. Pak se s jednotlivými díly bude dát manipulovat při stavbě apod.
Ten dřevěný rošt, tipuji podle čárových kódů, zdroj hobbymarket. Tam bývá různá úroveň vlhkosti dřeva, takže se Vám může stát, že v budoucnu ty spoje, které jsou provedeny úhelníkem s vruty seschnutím povolí. Ještě bych to jednou rozdělal a ty úhelníky podmázl epoxidem. Vím, že na to půjde ještě nějaká pláň SN, která to taky částečně torzně zpevní, ale ..... sichr je sichr :-)
Ať se daří.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 664
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 14 úno, 2018 11:31 am

Ahoj,
díky za rady. Rámy jsem ve spojích ještě slepil. Jinak je to přesně jak píšeš, dřevěný rám bude z několika segmentů, a tak se v případě krajní nutnosti bude dát rozebrat, ale doufám, že k tomu nedojde. Další postup stavby je na fotkách, začal jsem se stavbou skrytého nádraží.
Přílohy
DSC_0452 zmenšenina.jpg
DSC_0451 zmenšenina.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Lucy » pát 22 čer, 2018 11:34 am

milan ferdián píše:
Petr Zatrepalek píše: nicméně pánové, sorry, ale začněme od začátku - pro Víťu je prioritou jedna - zdymadlo, řeka a přístav.

Je mi líto, ale vychází mi z toho pořád jen umístit tohle kolejiště ve středu místnosti /respektive s volným prostorem min 50cm všude okolo/ a nutnost kompromisu - vzdát se stanice nebo dvoukolejky, nebo lokálky nebo nemít přístav a vlečku. Případně to nejlepší řešení - zapomenout na ty rámy a začít znovu od čistýho papíru. Zázraky prostě nejdou...


Jak Víťa pokračuje,nevíme.

Víťuv projekt jsem měl dávno v merku a až teď jsem se dostal teprve k němu,protože bude přínosem pro IV.díl.

Matematika
Námět viz.autor+Petr.Kolejivo PECO/12°.
Falešná elektrifikována dvojkolejka s vlakotvornou stanici.Dvě odbočky na trati.První do přístavu,druhá na lokálku.
Skryté stanice:
I.S.s.
1 - 2573 mm
2 - 2101
3 - 2279
poznámka:
S.s. je umístěna na jednom rámu.
II.S.s.
1 - 2544 mm
2 - 2026
3 - 2026
poznámka:
S.s. je umístěna na třech rámech a to tak,že zhlaví jsou umístěna mimo spoje rámů.
Stanice přípojná
10 - lokálka
8 - lokálka - 720 mm
6 - skládková
4 - dopravní - cca 1900 mm
2 - dopravní - cca 1900 mm
ostrovní nástupiště - 1800 mm
1 - hlavní - 1900 mm
3 - dopravní - 1842
5 - dopravní - cca 1800
ranžír (není zpracován)
Stanice - lokálka
1 - hlavní - 720 mm
2 - dopravní
2a - skládková
4 - vlečka
Přístav
ve studiu
Parametry
Poměr stoupání
H.T. - 1:30
Lok. - 1:25
Poloměry
Dvojk.trať - R610/R551
Lokálka R425
Nivelity
Stanice skrytá I.+ II. - +/-0
Stanice přípojná - +223
Stanice lokálka - +411

Poznámka:
Protože zdymadlo,plavební kanál a dvojkolejné mosty vycházejí na spoj dvou rámů,doporučují tuto část vymodelovat samostatně a zakomponovat jako zub na rám.
Obloukový kamenný most - poloměr R 992/24° v rovině
příloha - studie partie
Milan





Přílohy
Studie Vítek D..jpg
Uživatelský avatar
Lucy
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned 08 dub, 2018 9:43 am
Bydliště: Neverland

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 25 čer, 2018 8:37 am

Víťo,sice pozdě,ale nápady nepřicházejí okamžitě :wink: .Nesmělý pokus dostat vše co jsi si přál.
-dvojkolejná trať-
-elektrifikována-
-přípojná stanice-
-dlouhé vlakové soupravy-
-přístav-
-zdymadlo Hořín-
-dvojkolejné mosty-
-lokálka-
-lokálka stanice-
-falešná dvojkolejka-
-dva skryťáky pro tři vlakové soupravy-
bonus
-ranžír-
-L.D. pro elektrické lokomotivy-

Poznámka:
Stanice původně byla uzlová.Po zrušení vedlejší tratě z levé strany byla pozměněna na přípojnou pro lokálku.
Poznámka 2:
Hele,kdo mě práská Lucyně? :lol:

Milan
Přílohy
V.D. DF.jpg
V.D.skryté – DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 9283
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 28 čer, 2018 7:53 pm

Ahoj Petře, omlouvám se, že odpovídám až teď, ale dlouho jsem na tomto vlákně nebyl. Tvůj návrh vypadá výborně, musím ho ještě detailně prostudovat. Každopádně teď stojím před rozhodnutím, zda vytrhat to co už mám. Od doby co jsem zveřejnil poslední fotky, jsem zase trochu pokročil. Moc děkuji za námahu a trpělivost. Vítek.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 črc, 2018 8:10 am

Výřez z pracovního výkresu.Jen pro představu.
"....dopravní špička..
12 - Mn (příj.z lokálky)
10 - MOs (odj.na lokálku)
4 - MOs (zam.do přístavu)
2 - ICE
1 - ICE
3 - Pn
5 - Vl (vlečkový do přístavu) ...."
Přílohy
Kotešová.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 9283
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod workous » úte 03 črc, 2018 9:12 am

milan ferdián píše:Výřez z pracovního výkresu.Jen pro představu.
"....dopravní špička..
12 - Mn (příj.z lokálky)
10 - MOs (odj.na lokálku)
4 - MOs (zam.do přístavu)
2 - ICE
1 - ICE
3 - Pn
5 - Vl (vlečkový do přístavu) ...."

To je paráda....
HO segmenty epocha workoušov - Roco Geoline
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 1565
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm
Bydliště: Chýnice u Prahy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod jirkan » úte 03 črc, 2018 3:22 pm

Musím říct, že jsem spíš fanda těch větších kolejišť, zejména těch “zaplněnějších”. A vždycky zírám, jak to Milan dokáže geniálně udělat tak, že zvládne i to, o čem ostatní tvrdí, že se to nedá. Prostě dokonalé.
jirkan
 
Příspěvky: 629
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 03 črc, 2018 7:30 pm

Kluci díky,Tomáš/lajblt vedle též válí :wink: .

Pracovní výřez II.
Přílohy
Kotešová IV DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 9283
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod radekkrupka » úte 03 črc, 2018 8:32 pm

Milane, je to super...

Jediné, co nevím, je to skladiště "do zatáčky". Nebylo by lepší tu kolej narovnat, když je kusá?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1902
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 04 črc, 2018 2:49 pm

Radku,tam je poloměr R1165.
Pracovní výřez III.
Přílohy
Kotešová VI.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 9283
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod jirkan » stř 04 črc, 2018 5:17 pm

Je mi trapné do toho fušovat, ale jen malou poznámku k pravému zhlaví. Trochu mi tam nesedí to docela ostré S na dvou kolejích u budovy (tuším 2 a 4). Možná kdyby se místo té druhé pravé výhybky použila symetrická, tak by to vše vyšlo “hladší”. Koleje budou sice o maličko kratší, ale to snad nehraje roli.
jirkan
 
Příspěvky: 629
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků