H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod sidlo » úte 09 srp, 2016 7:31 pm

Máš pravdu, že pro tu lokálku je místo jen mimo stávající rám. Ale už bych ji nevracel zpátky. Zakončil bych ji malou staničkou s nákladištěm. A asi bych to protáhl až za stůl. Nad stolem by byla jenom estakáda.
Vedení dvoukolejky v levém segmentu nutno otočit, aby tunel nekončil v dolíku. Hůře se bude napojovat skrytá stanice, ale vyřešit se to dá.
Přílohy
pristav_4.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod michal_n_cz » úte 09 srp, 2016 7:37 pm

Vít Doležal píše:...pokračoval do pracovního stolu. Ovšem je to jen úvaha, ale myslím, že ne nereálná?

Samozřejmě reálná je. Já jsem chtěl původně navrhnou jen jednoduchý sklapovací půl oblouk pod tím oknem. Souhlasím taky s tím že ty rámy jsou na švýcarskou horskou dráhu :-) Ty návrhy co tu jsou výše - na každém je něco zajímavého a svým spůsobem je to čím dál zajímavější a dokonalejší a přijatelnější. Jenomže tu půlku místnosti lze při stejné ploše kolejště využít mnohem lépe - lze využít i prostor 75cm za kulisou pod šikminou např. na skryťák, což je mnohem elegantnější a hlavně jednodušší na stavbu - skryťák není pod kolejištěm, ale vedle - prostě ty rámy nejsou moc vhodné na tento motiv. Když se to flexou vhodně naporcuje, tak z toho ještě půjde něco použít :-)
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 842
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 srp, 2016 7:57 pm

Ahoj,
jen od ruky.
- dva samostatné skryťáky -
- samotná levobřežní širá dvojkolejná trať -
- lokálka širá trať -
- stanice na pravobřežní dvojkolejné trati o šesti staničních kolejí s napojením na lokálku/PECO -
- délka vlakových souprav cca 200,0 cm -
- dostupnost rukou po celé délce stanice -
- přístav vpředu -
- kolejiště v přístavu -
- zdymadlo 90,0 x 58,1 -
- plavební kanál od zdymadla šíře 23,0 cm -
- 1:30 -
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 09 srp, 2016 8:08 pm

Milane proč dva skryťáky a 1:30 znamená co?
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod sidlo » úte 09 srp, 2016 8:22 pm

michal_n_cz píše:Když se to flexou vhodně naporcuje, tak z toho ještě půjde něco použít :-)


Já bych to tak tragicky neviděl. Připomíná mi to Zrcadlové nekonečno. Tvůrce má na kolejiště výchozí prostor a říká si, kéž bych měl o metr více. Ten co má o metr více si říká, kéž bych měl o metr více. A ten co má ...

Autor vlákna má prostě nějaký výchozí prostor. Má nějakou ideu co chce modelařit. A do těchto okrajových podmínek je potřeba se s řešením vejít. To přece řeší úplně všichni. :)
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 09 srp, 2016 8:27 pm

Díky, lépe bych to nenapsal.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 09 srp, 2016 9:15 pm

Vít Doležal píše:Milane proč dva skryťáky a 1:30 znamená co?


Tipuju stoupani a klesani :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 srp, 2016 6:16 am

Vít Doležal píše:Milane proč dva skryťáky a 1:30 znamená co?

Ahoj,
protože levobřežní a pravobřežní zatrolejováné tratě jsou propojeny jen tou lokálkou nezávisle trakci.Jak tipnul Jiří Dv.,1:30 je to min stoupání/klesání na hlavní dvojkolejné trati ve skrytých prostorech.
Milan

P.S.Nemám rád procenta,protože se u železnici nepoužívají,ale jen promile.Poměr jasně definuje stoupání nebo klesání.Modelář ví,že na 1 cm výšky potřebuje délku tratě 30,0 cm.M.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 10 srp, 2016 7:13 am

Neviděl jsem tu zobrazený ten poslední Milanův nápad, nicméně pánové, sorry, ale začněme od začátku - pro Víťu je prioritou jedna - zdymadlo, řeka a přístav. Až na pár vyjímek mi tady ve většině prezentovaných plánků chybí přirozený tok řeky. Řeka je podivně zkroucená a celá stanice i s přístavníma kolejema je v zátopové oblasti, což je kolosální pitomost. Navíc, jak to má Víťa s těmi rámy vyřešený viz jeho poslední obrázek místnosti, nelze použít žádný zde navržený plánek, jestliže se počítá s kolejema podél levé hrany rámu nalevo - prostě k těm kolejím při šířce rámu 140cm nebude mít přístup ani zezadu, ani zepředu...

Je mi líto, ale vychází mi z toho pořád jen umístit tohle kolejiště ve středu místnosti /respektive s volným prostorem min 50cm všude okolo/ a nutnost kompromisu - vzdát se stanice nebo dvoukolejky, nebo lokálky nebo nemít přístav a vlečku. Případně to nejlepší řešení - zapomenout na ty rámy a začít znovu od čistýho papíru. Zázraky prostě nejdou...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 srp, 2016 7:27 am

Ahoj petře,
Petr Zatrepalek píše:Neviděl jsem tu zobrazený ten poslední Milanův nápad.

Bohužel,prozatím nejsem schopen doložit výkresovou dokumentaci kolejiště,ale platí co jsem napsal ve svém příspěvku "..od ruky".
Sled od zdi se šikminou ke kraji rámu hloubka 140,0 cm:
- lokálka -
- levobřežní elektrifikovaná dvojkolejná trať -
- plavební kanál šíře 23,0 cm -
- stanice na pravobřežní elektrifikované dvojkolejné trati o šesti staničních kolejí -
- přístav kolejiště -
- přístav bazén šíře 15,0 cm -
Petr Zatrepalek píše:Je mi líto, ale vychází mi z toho pořád jen umístit tohle kolejiště ve středu místnosti /respektive s volným prostorem min 50cm všude okolo/ a nutnost kompromisu - vzdát se stanice nebo dvoukolejky, nebo lokálky nebo nemít přístav a vlečku. Případně to nejlepší řešení - zapomenout na ty rámy a začít znovu od čistýho papíru. Zázraky prostě nejdou...

Držím vám palce a budu se již jen koukat. :wink:
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod RadekH0 » stř 10 srp, 2016 7:52 am

A co udělat hlavní stanici jako koncovou? Tady už je ale skryté nádraží nutností. Pokud by se do pravého dolního rohu vešla spirála s min. jednou otočkou, taky by celá spodní část mohla být skryté nádraží s vratnou smyčkou v levém dolním rohu. Lokálka by mohla pomalu stoupat podél zadní hrany rámu až do malé koncové stanice nahoře na levé straně. Pokud by byl druhý rám s odnímatelným dílem dostatečně velký, mohla by být celá vlečka přístavu znázorněna tam. Na vlečku by se jezdilo z koncové hlavní stanice přes odnímatelný kus.
Možná je to zase jeden z nerealizovatelných výplodů fantazie, ale podle mě by se to tam vejít mohlo.

Radek
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod hopeter » stř 10 srp, 2016 8:47 am

No vida na patnácté straně diskuze už je to hlavní - plán místnosti. Ještě zbývá přesvědčit Víťu pro nové rámy nebo alespoň úpravu a může směle realizovat své sny. Petr to napsal jasně - zázraky se nedějí a fyziku s matematikou neukecáš ( dodávám já )... :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 10 srp, 2016 6:47 pm

Budme klidni, Milana polibila nejaka muza :mrgreen: A pak bych resil teprve mistnost a nove planky :P
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 10 srp, 2016 8:07 pm

Ahoj, za celý den jsem se nedostal k počítači, tak dám jen rychlí komentář. Myslím, že nebylo nutný dávat sem plánek místnosti hned od začátku, měl jsem prostě daný nějaký rozměr, který jsem chtěl kolejištěm zastavět a ten jsem zveřejnil. Znovu opakuji, že celý rám je na otočných kolech proto nebude problém hnout s ním v případě nutnosti a dostat se tak ke každé hraně kolejiště. Zítra mám v plánu navštívit Petra, tak s tím třeba pohneme. Milane s tvou posloupností na kolejišti souhlasím a cením si tvých i ostatních návrhu, třeba se pro ně rozhodnu, teď prostě nevím. Představy, které jsem měl na začátku jsou rozbořené.
Jen poznámka k té povodňové oblasti. Jak přístav tak nádraží a vše ostatní bude minimálně 4 m nad hladinou což je normální i v reálu byl přístavy i nádrží zatopené, to není nic neobvyklého.
Přílohy
povodně.jpg
povodně.jpg (28.14 KiB) Zobrazeno 4500 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod look23 » stř 10 srp, 2016 8:19 pm

Vít Doležal píše:příloha

Vida Ústí nad Labem sever a jeho přístav. Koukám, že se pořád točíme kolem toho Ústí nad Labem :D
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků