H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 10:23 am

Nevím jestli to chápu dobře, ale trať která vede od nádraží do tunelu pod zdymadlo vyjede z tunelu před mostem? Tam, ale přeci z podzdymadla nestihne nastoupat na most. Proto jsem myslel, že trať zůstane na úrovni spodní hladiny a přístavní koleje musí být nad hladinou stejně tak lokálka, která bude ze stanice pozvolna stoupat na most. Bohužel neumím ještě pracovat s vrstvy, tak se mi to blbě vysvětluje. Tady je poslední úprava, nádraží je samozřejmě možné rozšířit. Jinak délka je myslím dostačující. Ale děkuji za snahu, cením si toho.

Je to blbost?
Přílohy
uprava 4.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 10:26 am

Omlouvám se, ale vždy než stihnu zareagovat, jsou tam další příspěvky. Kulisa mě napadla, jako první, ale nevím zda bych jí zvládl reálně udělat, když by vlastně prodlužovala zdymadlo. A toho se prostě vzdát nechci :D
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 01 dub, 2015 1:26 pm

Vít Doležal píše:Tak jsem se pokusil u toho trochu vycházet, ale byl problém to tam nacpat. Umístění vodní hladiny na šikmo umožnilo delší vzdálenost na podjetí zdymadla. Za mostem přes řeku by trať začala pozvolna klesat. Já bych to podjetí nebral, jako reálnou věc, prostě v jedné části vede trať do tunelu pod kopec a v jiné části zase vyjíždí. V žádném modelovém kolejišti se přeci trať nechová, jako v reálu. Ukaž mi tady jediný kolejiště, kde to tak je? Nemyslím moduly. Jinak počítám se skrytým nádražím mezi tunely.

Jak jsem již napsal,co si postavíš je tvoje věc,ale je rozdíl mít na kolejišti k vůli nedostatku místa malé oblouky,krátkou trať mezi stanicemi nebo trať,která krátce po opuštění stanice mizí v tunelu pod řekou,místo aby řeku překonala po mostě.Z logiky věci bych tedy očekával,že řeka,zdymadla a přístav budou v nejnižším bodě kolejiště a trať bude stoupat vzhůru a ne naopak.Pokud bych už se tedy z nějakého důvodu vytvoření potřeboval dostat při stavbě pod vodní plochu,tak co nejdále od ní,aby to nebylo tak do očí bijící.V tvém případě,pokud chceš mít vodní plochu vpravo,tak trať by měla do podzemí zmizet co nejdále vlevo.Jak tady již někdo zmiňoval,spěchej pomalu,já bych třeba vypustil lokálku.Vždyť pokud budeš mít dobře vyřešený přístav a vlečku,dá se krásně znázornit čilý ruch v přístavu a budeš mít práce s obsluhou až nad hlavu.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 dub, 2015 2:40 pm

Ahoj,
aby Ti lodě propluly pod mostem, potřebují nějakou výšku (8-10cm?). Výšku nábřeží naopak vidím na cca 1-2 cm nad hladinou. Rozdíl výšek musíš někde nastoupat. To poslední návrhy moc neřeší. Při tom umístění řeky na kraj jsem měl na mysli řez řekou a jezem (nebo zdymadlem). Navíc se vyhneš optickému přiblížení zadní hrany kolejiště.
Když si uvědomíš šířku řeky (kanálu), měl bys ji míst pomalu přes celé kolejiště kde by měl být prostor pro otočení lodí (minimálně u přístavu).

Zkusil jsem Ti v rychlosti načrtnout jak by to mohlo vypadat. Odbočná trať končí v kusém SN, kde se předpokládá otočení nebo objetí lokomotivy, případně provoz pomocí dvou lokomotiv(jedna čeká v kusé koleji v SN a připojí se na konec vlaku). Možná by se vešla i smyčka, ale skála nad zdymadlem by asi nevypadala nijak extra. krajinu jsem úmyslně nekreslil.
Hlavní stanice je puze schématická, nabízí se oblíbené řešení Milan F u zhlaví vlevo. Kromě toho bych možná zkusil umístit budovu na dolní straně (okraji kolejiště). Ušetřil bys cenný prostor který okupuje komunikace.
U tratí jsem Ti naznačil základní stoupání (šipka a promile), na výpočty výšek není čas a WT to zvládne.
Jo a pod Viaduktem nedělej druhou trať. Na Žampachu je taky jen strouha a jaká je to rokle. Potok z údolí je v přístavu zatrubněn a do řeky se vlévá pod úrovní hladiny.
Přílohy
VDole.jpg
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne stř 01 dub, 2015 2:46 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 01 dub, 2015 2:44 pm

Teď jsem se s tím 2 hodiny mordoval a když to začalo mít jakousi podobu,tak se wintrack postavil na zadní :o prdím na to. :twisted:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 dub, 2015 2:47 pm

Míro, proč myslíš, že první návrhy kreslím v ruce? To zabere "jen" hodinu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 01 dub, 2015 2:50 pm

Tak v PC rovnou vidíš,jestli se to vejde na danou plochu. :D Nic jdu si udělat večeři,svačinu a hurá do rachoty,dnes asi bude veselo. :x
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 3:51 pm

Michale děkuji za další návrh, ale zdymadla v tvém podání by bylo opravdu jen kousíček a to ho tam nemusím vůbec dávat. Ale já ho tam prostě chci. Bohužel zabere i na šířku hodně místa. Pokusil jsem se přepočítat a nakreslit výškové vrstvy. Na plavebním kanále, který je v realitě za zdymadlem je nejnižší most 4,5m nad hladinou ( v H0 52mm). lodě mají proto zásuvné kabiny. Já myslím, že převýšení 34mm na cca 2 metry není tak hrozné ne?
Přílohy
profil.png
profil.png (9.3 KiB) Zobrazeno 4400 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 3:57 pm

Udělej padací most...:) :D
Obrázek
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Tom13TT » stř 01 dub, 2015 6:24 pm

Na tomhle kolejišti je k vidění taky zdymadlo:

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=49974
H0 ČD Epocha V.
Tom13TT
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 07 čer, 2012 4:37 pm
Bydliště: Vysočina

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 7:21 pm

Chceš zdymadlo v původní podobě - tady jsem to načrtl bez lokálky, která tam opravdu být nemusí, a s kulisou, jak radil Milan. S nivelitou je problém v tom, že vlečka je krátká a musí sklesat na zhruba 2cm. Do SN se vjíždí ve skryté části za kulisou. Žampach má teď výšku pouhých 8,7m oproti reálným dvaačtyřiceti, nenapadá mě ale, jak jej zvýšit. Logicky musí být nejníž voda, ta ale s sebou táhne dolů i vlečku, na které už teď je klesání ke 3%. Snížit nádraží nepadá v úvahu, spíš by ho bylo třeba zvýšit, mj. kvůli mostu přes vodu. Ať to beru jakkoliv, bude třeba prodloužit, resp. jinak zaústit vlečku. Obávám se ale, že to bude vypadat blbě, když bude vycházet z druhého zhlaví. Asi spíš nádraží posunout doleva, co to jde.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 7:35 pm

Udělám padací most a pak vjezd pod Lamanche :D Já vím je to se mnou těžký.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 7:47 pm

Vlečka klesat nemusí, přístavní zeď může být stejně vysoká jako most. Teda cca 4,5 m nad hladinou. A je mi jasný že Žampach by se musel snížit, byla by to jen inspirace.
Přílohy
radotin.jpg
radotin.jpg (11.08 KiB) Zobrazeno 4293 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 9:08 pm

Tak to mění situaci a pokud chceš, tak zas něco načrtnu...;)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 02 dub, 2015 6:56 am

Jen drobná poznámka, musíš počítat i s hloubkou dna řeky plus materiálem ze kterého to dno je - takže 2cm je minimum co je nutné ještě připočíst. 1cm je na ztvarnění reálné vody, 1cm na desku co tvoří dno (překližka 0,5 až 1cm) plus ještě případný písek a kamínky na dně. A to se nebavíme o ponoru lodí, 1-1,5 m je u zatížených říčních člunů co vím normál
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků

cron