H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » ned 29 bře, 2015 11:14 am

buddha.ms píše:
Rocky_MK píše:
buddha.ms píše: A ty nechceš vlakodrom, ale uvědomuješ si, že když máš dva okruhy na kterých Ti krouží vlak, tak je to vlakodrom?

Nechci slovíčkařit, ale řekl bych, že vlakodrom je co nejvíc kolejí na dané ploše a la mísa špaget...
Myslím, že tu ještě neodznělo dost podstatné - umístění kolejiště. S takovou šířkou nemůže být delší hranou ke zdi.
Taky bych trochu rozšířil to nádraží, 3 dopravní koleje mi přijdou docela málo. Taky by to možná ještě chtělo nějakou odstavnou apod. Nemyslím si, že by to měl nějak přeplácané, ale ten hrad bych buď vypustil anebo postavil v menším měřítku pro navození dojmu vzdálenosti. Pokud dobře navrhne SN, nemusí vadit ani ty dva ovály. Nabízí se systém dvou smyček. Jediné, co dost nechápu, je pravý dolní roh, ten tunel jakoby ústil do plavební komory :) resp. pod ni, ale to by zas nemohla ta trať k němu takhle vést.

Tak jestli je tam hrad, viadukt, přístav, plavební komora a ještě chce dělat PIKOvický komín :mrgreen: , tak to si rovnou může dát na kolejiště 20x20cm lunapark :D Nebylo by lepší udělat jako hlavní motiv provozně zajímavou vlečku (nemyslím tím stávající přístav), rozvětvenou, a někde bokem nádraží?

Myslím, že až na ten hrad a komín to tam sedí pěkně. Na viaduktu, přístavu, zdymadlu mi nepřijde nic zlé, pěkně to tam sedí - můj názor.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 12:52 pm

buddha.ms píše:Tak teda na žádost se chlubím vlastním dílem, jímž je tento segment, který každé 2 měsíce spojím s ostatními segmenty z KŽM Ostrava, představuje zastávku. Lokomotiva, jenž je rovněž mým dílem (z 2/3), je již osazena tabulkami, zábradlím a je zasklená. A právě ta mi na R2 a R3 vykolejuje. Možná proto, že masky podvozků dřou o zkrácený rám, ale já jezdím jen na R9, takže to zas tak velký problém není.

Ne možná ale určitě,já používám stroje pouze tovární výroby,takže i taková mašina jako je BR 50 projede všude i na 356 mm.Tedy ne že bych ji na téhle trati provozoval :lol: ,ale jezdí na tom bez problémů.A byť má každý,kdo se pustí do vlastní stavby kolejového vozidla můj obdiv,tak následné problémy s provozem na běžném kolejivu jsou pro mě velkým mínusem.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 12:58 pm

Tak T466.2 Pavel Číž a jiné kapotové lokomotivy z jeho výroby mají krátký rám, a příliš velké masky podvozků, no a když se projíždí R2, tak dlouhá maska dře o krátký rám a již se nemůže více vytočit a proto to pak vypadá, jako když se jezdí po valše :D . Ale tento zanedbatelný problém mám celkem na háku a až zas tolik mi to nevadí.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 2:35 pm

Tak jsem si chvilku hrál ve WT a nakreslil tohle. Není tam žádný přístav, řeku si klidně pro mě za mě udělěj, hrad si tam dát můžeš, je to úvraťová stanice s vlečkou do něčeho. se skrytým nádražím.
Přílohy
skryte doležel.jpg
kolejiště Vít Doležel.jpg
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 29 bře, 2015 2:42 pm

Ahoj, koukám, že jsem vyvolal vášnivou diskuzi. Předně chci všem poděkovat za rady a užitečné připomínky. Pokusím se zareagovat na všechny. Co se týče smíšeného provozu, tak tím jsem měl na mysli, že lokomotivy budou všechny v digitálním provozu, ale příslušenství jako jsou výhybky, semafory a šraňky budou ovládané analogově. Vím, že na jednom kolejišti nemohu provozovat analogovou a digitální lokomotivu . Co se týče kolejí, tak o ROCO tady nepadlo ani slovo, Roco je pouze centrála. Nějaké kolejivo a výhybky už jsem nakoupil a to Piko A- gleis. Zatím jsem tedy spokojen, ale jezdím jen po podlaze, tak zkušenosti nemám. Co se týče oblouku, tak nejmenší v plánku je R3, ten mám postaven a Bardotka v něm jezdí úplně v pohodě. Otázka tedy je, co udělá delší souprava. Další připomínka byla šíře a dostupnost při tvorbě a údržbě. Kolejiště nebude přímo namáčknuté na stěně, ale hlavně plánuji celý rám, na kterém bude kolejiště osazeno kolečky, aby se s ním mohlo pohybovat a v případě nutnosti odsunout do prostoru. Další problém je podjetí plavební komory, ano, to je pravda, včera jsem o tom přemýšlel a je to opravdu velká chyba. Ale je možné ho vyřešit rozšířením konečné části oblouku, poté bude kolej od mostu postupně klesat až na úroveň spodní hladiny a tunelem podjede pod zdymadlem, které bude vzduté, tedy asi o 8 cm víš. Pokusím se to ještě nakreslit. A teď co se týče přeplácanosti kolejiště. Na zdymadlu a přístavu si trvám, myslím, že je to velice zajímavé a ne moc časté zařízení na modelovém kolejišti. Navíc Zdymadlo Hořín, je pro mě srdeční záležitost a jako plastikovému modeláři jeho stavba nebude dělat problém. Remorkér TR 500 už je rozestavěn :D http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=175&t=90413
Hrad- on to nemá být přímo hrad, ale menší zřícenina( něco na způsob Zlenic) v zalesněném kopci. Na té ale rozhodně netrvám a na Pikovické jehle také ne, jen mě napadlo, že když bude na kolejišti Žampach, proč by na něm nemohla být, když v reálu jsou také kousek od sebe a stejně tam nějaký skalní zářez bude. Každopádně všem ještě jednou děkuji a pokusím se návrh upravit.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod MiG » ned 29 bře, 2015 3:09 pm

Vít Doležal píše:Další problém je podjetí plavební komory, ano, to je pravda, včera jsem o tom přemýšlel a je to opravdu velká chyba. Ale je možné ho vyřešit rozšířením konečné části oblouku, poté bude kolej od mostu postupně klesat až na úroveň spodní hladiny a tunelem podjede pod zdymadlem, které bude vzduté, tedy asi o 8 cm víš. Pokusím se to ještě nakreslit. A teď co se týče přeplácanosti kolejiště. Na zdymadlu a přístavu si trvám, myslím, že je to velice zajímavé a ne moc časté zařízení na modelovém kolejišti. Navíc Zdymadlo Hořín, je pro mě srdeční záležitost a jako plastikovému modeláři jeho stavba nebude dělat problém. Remorkér TR 500 už je rozestavěn :D

Já su houby modelář, spíš tak pusou, ale pokud ten tunel nepovede do skryťáku (klidně o patro níž), tak vězte, že jen trošku technicky nadaným návštěvám dojde, že ten tunel musí vést pod dnem dolního toku, byť pod betonovou vanou zdymadla. A možná i dost hluboko.
A komplikace s vodou, jejím odčerpání atd. by podle mého vždy dotlačily "stavaře" k přemostění toku.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 3:16 pm

Dobrá, v tom případě by sis měl dělat nějaké zahraniční kolejiště, protože pro ČR nejsou přístavní vlečky tak typické, zatímco pro Německo ano. O 2 vlečkách v ČR vím, že jedna je v Praze-Holešovicích, která byla 1998 zrušena a 2003 obnovena pouze část vlečky a 2004-2013 kolejiště v přístavu sneseno a druhá je v Mělníku, o dalších nevím, nejsem si jistý jestli v Ústí n. L nebo v Děčíně, možná u Baťova kanálu. Právě proto není tak časté mít na kolejišti ČSD/ČD zdymadlo a přístav.

PS.: Neříká se semafory, nýbrž návěstidla :!:
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod mizl » ned 29 bře, 2015 3:23 pm

Mě se námět moc líbí. Nejvíce se mi líbí námět se zdymadlem a přístavu. Od toho bych se upíchl, jako základní kámen. Vše ostatní bych ladil pro potřebu technologií zdymadla a přístavu.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod mizl » ned 29 bře, 2015 3:32 pm

buddha.ms píše:Dobrá, v tom případě by sis měl dělat nějaké zahraniční kolejiště, protože pro ČR nejsou přístavní vlečky tak typické, zatímco pro Německo ano. O 2 vlečkách v ČR vím, že jedna je v Praze-Holešovicích, která byla 1998 zrušena a 2003 obnovena pouze část vlečky a 2004-2013 kolejiště v přístavu sneseno a druhá je v Mělníku, o dalších nevím, nejsem si jistý jestli v Ústí n. L nebo v Děčíně, možná u Baťova kanálu. Právě proto není tak časté mít na kolejišti ČSD/ČD zdymadlo a přístav.

PS.: Neříká se semafory, nýbrž návěstidla :!:


Proč by se měl kolega směrovat k našim sousedům ??? to nechápu. Co pak u nás nejsou přístavy a překladiště v loděnicích ?? I když nejsou v tak hustém měřítku jak v Německu, tak i přesto u nás jsou. A argument, že ztvárnění přístavu a zdymadla na našich Českých kolejištích není obvyklé, by pro mně byl hnacím motorem, abych jej ztvárnil. Už jen proto že je to neobvyklé a jedinečné, ale né nereálné ...

Michal

Vít Doležal: celý návrh jistě potřebuje nějakým způsobem učesat a doladit. Nicméně mě se myšlenka a koncept líbí.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » ned 29 bře, 2015 3:47 pm

Mizl and Vít Doležal: Já chápu, že ztvárnit takovou věc s českým námětem je hezké, ale těch vleček je velmi málo a to je potom unikát, ale když už ho chci ztvárnit, musím mít reálnou předlohu - třeba tu Holešovickou přístavní dráhu. Spojováním takových unikátů vzniká něco nehezkého. A přece jen se mi zdá, že lepší je ztvárnit realitu vzniklou ve více kusech. Podobné to je u předělávek modelů. 455.2 (ex BR86) s předělávkami německých a jiných cizích vozů, které se u nás vyskytovaly jen ve 2-3 kusech sestavit dohromady=pojízdné muzeum unikátů, což jaksi není to pravé
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 4:07 pm

buddha.ms píše:Dobrá, v tom případě by sis měl dělat nějaké zahraniční kolejiště, protože pro ČR nejsou přístavní vlečky tak typické, zatímco pro Německo ano. O 2 vlečkách v ČR vím, že jedna je v Praze-Holešovicích, která byla 1998 zrušena a 2003 obnovena pouze část vlečky a 2004-2013 kolejiště v přístavu sneseno a druhá je v Mělníku, o dalších nevím, nejsem si jistý jestli v Ústí n. L nebo v Děčíně, možná u Baťova kanálu. Právě proto není tak časté mít na kolejišti ČSD/ČD zdymadlo a přístav.

Předpokládám,že tvé tvrzení pramení pouze z neznalosti,protože naštěstí píšeš,že si nejsi jistý.V Ústí je jedna vlečka a přístav přímo u zdymadel a další přímo obří vlečka je v Krásném Březně,což je část ústí nad Labem.Zde se nakládají kontejnery,v jiné části šrot a byly doby,kdy se zde ve velkém překládala ocel,uhlí a koks. :D
https://www.google.cz/maps/@50.6362178, ... !1e3?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.6620502, ... !1e3?hl=cs
V Děčíně je pochopitelně přístav taky.
https://www.google.cz/maps/place/Loub%C ... bc78?hl=cs
https://www.google.cz/maps/place/Loub%C ... bc78?hl=cs
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod hank » ned 29 bře, 2015 4:10 pm

buddha.ms: Tak snad záleží na epoše.

V Děčíně byly přístavy s nákladni dopravou hned tři, v Rozbělesích, pod zámkem a v Loubí naprosti žst Prostřední Žleb, všechny měly vlečky. V Ústí byl celý levý břeh od Vaňova přes Větruši až po Krásné Březno jedno velké přístaviště, jednotlivé přístavy se specializovaly podle vykládaného/nakládaného zboží, vše zavlečkováno. Na pravém břehu byla největší loupárna rýže v monarchii, pochopitelně taky s vlastním zavlečkovaným přístavem. K západnímu přístavu vedly dokonce koleje tramvajové vlečky, vedle Jablonce n. N. byla v Ústí největší nákladní tramvajová doprava. Za monarchie byl ústecký přístav co do obratu v tunách daleko největší v celém Rakousko-Uhersku, dokonce větší než Terst, o jiných námořních přístavech nemluvě, a mohlo za to - jak jinak - uhlí. Už v roce 1884 Ústecko-teplická dráha odvezla 3,8 miliónu tun severočeského uhlí, z toho zhruba 1 milión tun se přeložil v ústeckém západním přístavu na labské šífy. V roce 1887 to bylo už 4,6 mil. tun. (Není divu, že když se tohle všechno mělo po roce 1918 zestátňovat, tak se kvůli takovému pohádkovému kšeftu v roce 1922 v čs. parlamentu němečtí a čeští poslanci do krve porvali.) Typické byly nekonečné šňůry krátkých dvounápravových uhláků o rozovoru pod 3 metry, dráha je nakupovala po 200 - 500 ročně, běžná souprava měla 75 vozů. Absurdní je, že všechno uhlí se až do r. 1918 překládalo ručně. Tzv. károváci balancovali s kolečky plnými uhlí na úzkých fošnách nad vodou (když občas některé utopili, bylo to na jejich náklady) a uhlí z vagónů na kolečka jim často nakládaly ženské. Vydělali si na tehdejší dobu slušné peníze, které většinou rovnou ten den prochlastali v některé z četných hospod přímo na nábřeží ... :mrgreen: Přitom pod Větruší (tehdy Ferdinandova výšina) bylo v přístavu po roce 1900 už pět parních jeřábů na pytle, bedny a kusové zboží. Navíc by takové samozřejmě vhodně upravené téma mohlo nabídnout i znázornění různých technických vychytávek v lodní dopravě, třeba řetězových parníků, které tahaly šífy proti proudu ještě i po 2. sv. válce.

O soužití lodní dopravy a dráhy v Ústí viz nádherná publikace Karla Zeithammera Lokomotivy Ústecko-teplické dráhy se spoustou krásných fotek, nebo taky některé publikace specializované na říční dopravu, např. sborníky Labská plavba vydávané Spolkem přátel plavby a děčínským muzeem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6110
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 4:23 pm

[quote="Vít Doležal" Zatím jsem tedy spokojen, ale jezdím jen po podlaze, tak zkušenosti nemám. Co se týče oblouku, tak nejmenší v plánku je R3, ten mám postaven a Bardotka v něm jezdí úplně v pohodě.[/quote]
Jestli nemáš něco pod kolejemi,tak dlouho Bardotka v pohodě nebude, :D všudy přítomný prach a malé chloupky dovedou pěknou neplechu. :x
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 29 bře, 2015 4:44 pm

pro- buddha.ms miroslav lengyela Děkuji za krásný a poučný článek.

Já si taky myslím, že to není nic nereálného, další malý přístav s kolejemi hned u vody je třeba Kolín. Uznávám, že zdymadlo, které v podstatě navazuje hned na přístav, je trochu mimo, ale já přeci nechci stavět reálný kus země v přesném poměru a myslím, že kromě modulového kolejiště to ani moc nejde. Navíc, když se podívám třeba na Království železnic, tak tam je jedna nereálnost za druhou. Takže přístav s vlečkou a aspoň část zdymadla tam bude (protože celá hořínská plavební komora vychází na 190 cm) Dále se pokusím zvětšit trochu nádraží, protože je pravda, že na nádraží, kam ústí přístavní vlečka, je malé. Tím také asi začnu, postavím samostatné nádraží, na které mám teď doma místo a po dokončení domu(s podkrovím) ho umístím do budoucího kolejiště. Takže mám teď hromadu času utřídit si myšlenky.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 29 bře, 2015 4:55 pm

Já tím nechtěl naznačit,že byste snad neměli doma uklizeno :lol: ale pokud se bude někde válet nějaký kousek prachu nebo chlup,tak si buď jist,že ho mašina sežere. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků

cron