H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pon 08 srp, 2016 5:58 pm

Milane nezlob se, opravdu si moc cením tvé snahy a práce, ale tohle tam v životě nemůžu nacpat. :roll:
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 08 srp, 2016 6:08 pm

Vít Doležal píše:Milane nezlob se, opravdu si moc cením tvé snahy a práce, ale tohle tam v životě nemůžu nacpat. :roll:


V tomhle musim souhlasit. I kdyz Milan umi zazraky, tak si osobne myslim, ze napriklad tu dvoukolejku nahore nad kanalem tam opravdu v tom rohu nevytoci :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 08 srp, 2016 6:11 pm

Jiri Dvoracek píše:
Vít Doležal píše:Milane nezlob se, opravdu si moc cením tvé snahy a práce, ale tohle tam v životě nemůžu nacpat. :roll:


V tomhle musim souhlasit. I kdyz Milan umi zazraky, tak si osobne myslim, ze napriklad tu dvoukolejku nahore nad kanalem tam opravdu v tom rohu nevytoci :-D

Ahoj kluci,
když myslíte :P .
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Myšpulín » pon 08 srp, 2016 6:25 pm

Jen to tady tak sleduji a mám pořád pocit, že to nikam nevede. Asi máš Víťo moc přehnané požadavky, hlavně na dvoukolejku. Já bych ji osobně zrušil. Chceš-li však vidět míjení vlaků na trati volně v terénu, udělej souběh hlavní tratě a lokálky, klidně na jedné straně. A ke druhé posuň stanici, která bude tedy jakoby uprostřed. Nad tunel, který bude z hlavní stanice, bych situoval stanici lokálky. Otázkou je, jestli by se pak ještě vešel tobogán do skryťáku pro lokálku, nebo jestli by ta stanička byla koncová. A přístav napojit úvratí, jak navrhuje Milan.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pon 08 srp, 2016 7:11 pm

Mišpulíne, asi máš pravdu, čím déle se snažím tím více mám stejný pocit. Původně dvojkolejka být neměla, ale pak jsem to předělal přesně z toho důvodu, jak píšeš :D Ve čtvrtek se snad dostanu za Petrem na konzultaci. Možná to chce nechat zase chvilku uležet a ujasnit si priority. Pokusím se ještě ve volném čase nakreslit návrh od Milana ( Vraňany Lužec), ale nevím. Všem vám děkuji za trpělivost a snahu mi pomoct, vím, že to se mnou není jednoduché, asi si k tomu musím dojít sám. Hezký večer V.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod sidlo » pon 08 srp, 2016 8:29 pm

Nebo dvojkolejku nechat a vynechat tu lokálku. K přístavu se ta dvojkolejkavíc hodí.
Když počítám dostupná vozidla tak:
šestikolák pro Pn
peršing pro Os
a bastard pro rychlík
k tomu čmelák nebo hektor pro manipulák a posun v přístavu
Přílohy
pristav_1.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 09 srp, 2016 6:55 am

Eso už mám, Herkulesa od Metrans pro kontejnerové vlaky. A k tomu Bardotku a Brejlovce právě pro lokální trať :D Opravdu to asi musím nechat uležet a zbytečně to neuspěchat.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod look23 » úte 09 srp, 2016 8:51 am

Vít Doležal píše:Eso už mám, Herkulesa od Metrans pro kontejnerové vlaky. A k tomu Bardotku a Brejlovce právě pro lokální trať :D Opravdu to asi musím nechat uležet a zbytečně to neuspěchat.

Bardotku a Brejlovce si jde taky nechat, buď na napěťovky nebo i bez lokálky, že ta mašina s vlakem přijede pod drátem, ale zbytek trasy jede na neelektrifikované trati. Příklad Ústí nad Labem a zajíždění souprav s řadou 843 a Bdtn (Děčín - Ústí nad Labem jede pod drátem a zbytek už ne) nebo rychlíky Liberec - Pardubice (843 + 043 + 043).
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Radek Strnad » úte 09 srp, 2016 10:37 am

No.....líbí se mi plánování, co která lokomotiva bude tahat, když z celého kolejiště je hotový rám(který se jeví pro zamýšlené kolejiště malý), ještě není vůbec jasné, jak to celé pojmout, absentuje skryťák a vlastně tedy i logika provozu. No nevím, námět je moc zajímavý a byla by škoda ho opustit. Je to všechno docela nadoraz nebo už i za....... Pokud to má být model, a asi ano, tak platí: Vlak vždy jede odněkud někam. Když někam dojede, měl by se zase někdy nějak vrátit. Pokud tvořím kolejiště, tak proč: Abych se díval na vlak. Kde je vlak nejhezčí: Na širé trati, tedy snažit se aby byla co možná největší část širé trati vidět a ne ji cpát do tunelu. Širá trať opticky zvětšuje kolejiště, stavby ho zmenšují. Když nemám místo na dvojkolejku, tak ji bohužel nemůžu mít. Prodlužuje to zhlaví, zmenšuje právě tu širou trať, komplikuje to stavbu skryťáku. Je třeba se na to dívat střízlivým pohledem a zamyslet se, jaké výhody mi jednokolejka přinese. A ona přinese. Zápor je jen ten, že nemůžu kroužit se dvěma vlaky proti sobě. Ale výhod je konkrétně v tomto případě víc.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod hopeter » úte 09 srp, 2016 2:09 pm

Jak tak sleduju tohle plánování tak se pořád řeší málo místa pro větší oblouky... Nestálo by za úvahu opravdu sáhnout na rámy :?: Základ může zůstat stávající a jen rozšířit o těch pár centimetrů desky bočních částí směrem dovnitř na úkor místa pro obsluhu uprostřed. :?: Proč pořád pasovat velkou pr..el na malý nočník... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3040
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 09 srp, 2016 3:26 pm

Tak Milanův plánek mne přivedl na nápad... Vlevo nahoře kousek zdymadla, hned pod ním přístav Loubí, ze kterého vede vlečka pod hlavní stanicí, kde se napojuje na silnici /případně klidně i tramvajovou trat/ vedoucí k nádraží a spolu s ní mizí vlevo pod dvoukolejkou. Na pravé straně vede lokálka "Kozí dráha" na Teplice, která se kroutí kolem vrchu Zebín se známou výletní restaurací a malou ZOO. Kvůli tomu je zde také zastávka, dnes už vlastně tvořená betonovým nástupištátkem pro krátký motoráček a starou plechovou boudou co pamatuje ještě zlaté časy ČSD... Nejmenší viditelné poloměry - R425 na kusé koleji na levém nádražním zhlaví, jinak r484/r543.

Pod tím nádražím můžeš mít město, tramvajovou trat, parkoviště aj...

Víc už s tím Víťo nesvedu, skryták můžem dořešit ve čtvrtek.
Přílohy
Loubí Vit Doležal.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod sidlo » úte 09 srp, 2016 6:05 pm

Pokračování včerejšího nástřelu (včera jsem už neměl sílu to dodělat)
Kolejivo Tillig Elite, výhybky ew1 15°, dvojité kolejové spojky v obloucích
Pouze dvoukolejka
5 dopravních kolejí, 1 manipulační
Překladiště ve stejné úrovni se stanicí, pravý dolní roh jenom ty věci okolo vody
Jedna vlečka, druhá by se dala udělat v pravém horním rohu, ale zdálo se mi to už přeplácané
Oba konce tratí klesají do skryťálku se smyčkou
P.S. začínat plánování s vozovým parkem se mi zdá normální. Začíná se námětem a do toho epocha a lokomotivy rozhodně patří :D
Přílohy
pristav_3.png
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 09 srp, 2016 6:36 pm

Ahoj, mám ještě jednu možnost rozšíření kolejiště, jen nevím zda to není blbost. Ve spodním levém rohu by koleje opustily hlavní rám a v úzkém segmentu pod oknem (který by se dal odejmout) pokračoval do pracovního stolu( vlastní výroby) kde by udělaly oblouk a v klesání by se vrátily zpět na hlavní rám např do skrytého nádraží. Tím pádem by se ušetřil prostor a mohla by se na kolejiště vejít i má vysněná lokálka :D Ovšem je to jen úvaha, ale myslím, že ne nereálná?
Přílohy
plánek místnosti.png
plánek místnosti.png (14.13 KiB) Zobrazeno 4530 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » úte 09 srp, 2016 6:48 pm

Petře díky za další návrh, jen se mi nelíbí, že přístav je v zadní části a bude schován za nádraží, tím pádem nebude moc vidět, přeci jen měla by to být se zdymadlem dominanta celého kolejiště. Sídlo tobě tak děkuji, nádraží nevypadá vůbec zle a s tím plánováním s tebou naprosto souhlasím, přeci to spolu souvisí, nebudu stavět kolejiště s českým námětem aby se mi tam pak proháněla Švýcarská zubačka.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod JanoH0e » úte 09 srp, 2016 7:20 pm

Vít Doležal píše:Ahoj, mám ještě jednu možnost rozšíření kolejiště, jen nevím zda to není blbost. Ve spodním levém rohu by koleje opustily hlavní rám a v úzkém segmentu pod oknem (který by se dal odejmout) pokračoval do pracovního stolu( vlastní výroby) kde by udělaly oblouk a v klesání by se vrátily zpět na hlavní rám např do skrytého nádraží. Tím pádem by se ušetřil prostor a mohla by se na kolejiště vejít i má vysněná lokálka :D Ovšem je to jen úvaha, ale myslím, že ne nereálná?


Odpadlo by ti veľa problémov. Vznikol by tzv. fiddle yard - bez krajiny, hl. skrytá stanica tratí. Ústila by ti tam aj lokálka, čo by jej dalo reálnu prevádzku. Dvojkoľajku potom môžeš viesť ako tzv. falošnú s pomocnou skrytou stanicou na koľajisku alebo druhý koniec napojiť do fiddle yardu.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků