H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod buddha.ms » stř 01 dub, 2015 6:12 am

Radek píše:
Vít Doležal píše:pro- buddha.ms... Děkuji za krásný a poučný článek..
Tak myslím, že to poděkování asi mělo patřit Hankovi :wink: . Ale jestli se pletu, tak se omlouvám :oops:

Také si to myslím.... ....já jsem nikdy neřekl moudrého slova.
Rocky_MK: Zatím nejlepší návrh zde. Být stavitelem tohoto kolejiště, beru a nepřemýšlím!
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 7:04 am

Tak to vypadá moc dobře :D Ani s tím podjetím zdymadla už by to nemusel být problém. Pokusím se z toho vycházet. Děkuji ti moc za návrh !!!
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod vmucha » stř 01 dub, 2015 7:05 am

Dovolím si tvrdit, že u tak "velké" stanice, by asi větvení tratí bylo řešeno kolejovou spojkou. Zapojení vlečky bych navrhoval zkusit také přímo do stanice. Jak si to představuji přikládám (ve 2 variantách) a myslím, že by to mohlo vyjít i výškově..
Přílohy
vit_dolezal.jpg
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 01 dub, 2015 7:21 am

Vlasto ty jsi úplnej Picasso :lol: mně na tom zaráží to,že trať povede pod řekou.Chápu tužby stavitele,ale tohle bude co,metro nebo Eurotunel. :?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod vmucha » stř 01 dub, 2015 7:59 am

kdo to je Picasso - já jsem Mucha :-)
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 01 dub, 2015 8:08 am

Tak to je pak jiná. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 8:55 am

Tak jsem se pokusil u toho trochu vycházet, ale byl problém to tam nacpat. Umístění vodní hladiny na šikmo umožnilo delší vzdálenost na podjetí zdymadla. Za mostem přes řeku by trať začala pozvolna klesat. Já bych to podjetí nebral, jako reálnou věc, prostě v jedné části vede trať do tunelu pod kopec a v jiné části zase vyjíždí. V žádném modelovém kolejišti se přeci trať nechová, jako v reálu. Ukaž mi tady jediný kolejiště, kde to tak je? Nemyslím moduly. Jinak počítám se skrytým nádražím mezi tunely.
Přílohy
kolejiště.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 9:01 am

Není zač, kolejová spojka mě nenapadla, ale nepovažuji ji za nutnou. Vlaky se bez ní dostanou na kteroukoli kolej a zas tak frekventovaná ta lokálka není (zamýšlel jsem ji jen občas kyvadlově projet s MOs a Mn, je tam spíš na zaplnění plochy...), takže nevidím důvod mít možnost vjíždět do pravého zhlaví současně z lokálky a hlavní tratě. Jinak to vedení vlečky dole a čárkovaně je skutečně lepší. Jistě by to chtělo i upravit stanici, já to načrtl pouze ,,blokově". Co do dopravních kolejí by to chtělo pojmout 1 čekající Pn, příp. i Mn, který dojede, nechá zátěž ve stanici, sjede pro vozy z vlečky, které pak rozřadí mezi Pn a vlastní (Mn) zátěž. Dále 1 kolej pro MOs, který by i mohl odjíždět z manipulační koleje u budovy (horní), tedy z části, která není zavezená vozy u skladiště. A nakonec aspoň 2 dopravní koleje pro vykřižování vlaků z hlavní tratě, lépe 3, aby bylo možno objíždět soupravy.
EDIT: Svojí úpravou ses vrátil k tomu svému. Takhle je to hovadina - nemůžeš vést trať do tunelu až za přístavem! Tak nemůžeš vytvořit rozumný kopec s nadložím, aby sis tím nezaplácnul přístav. Nádraží máš moc malé na hlavní, vedlejší trať a vlečku tohoto ražení. Taky to vedení trati vedle tunelu v levé horní části nemůže být takhle. Minimálně by ta trať před tunelem musela razantněji odbočit a vést dál.
P.S.: To SN mezi tunely pod zdymadlem je taky nešťastné. Jednak budou moc krátké staniční koleje a jednak tam bude blbý přístup! Nebudeš tam moct kloudně nakolejovat vozy apod. Měl bys se SN jít kompletně pod kolejiště. Pokud stavíš takový megaprojekt, nekaž si to špatným SN. To je jako kdyby sis koupil Rolls-Royce a potom na něj namontoval kolečka z kočárku...:)
Naposledy upravil Rocky_MK dne stř 01 dub, 2015 9:09 am, celkově upraveno 1
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 9:09 am

Možná spíše takto. Trať, která povede z podzdymadla, bude viadukt podjíždět, aby nemusela stoupat. To by ani nešlo.
Přílohy
uprava 2.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 9:11 am

Tím to už nezachráníš. Hlavně to vedení trati za přístavem. Radím ti, nespěchej se stavbou a aspoň pár měsíců studuj fórum a nech to uzrát...
SN by vypadalo takto.
Obrázek
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 01 dub, 2015 9:32 am

Však já nespěchám, budu stavět nejdřív za rok :( Jsou to všechno jen návrhy) ,ale tunel může být samozřejmě delší a přístav nad ním . Já tam ten tvůj návrh nemohu nacpat. Nevejde se :(
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 9:50 am

Tady je to i kolejovou spojkou a odpovídající stanicí. Nejdelší staniční koleje mají cca 175cm užitné délky. Je to na kolejivu Tillig H0 Elite. Nesedí mi tam rozteče kolejí, ale s tím teď nemám čas si hrát...
EDIT: Až teď jsem si toho všiml. Viditelná trať u přístavu nemá být pod ním, ale nad ním! Proto jsem to udělal tak, aby to vypadalo, že vlak vjede do tunelu nad přístavem a za kulisou sklesá pod něj do SN. Zkusím ti tam hodit i nivelitu...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 01 dub, 2015 10:04 am

Sleduji vás klučinové již delší dobu.Stanice se bude muset upravit,ale to teď nehodlám řešit.Spíše mě překvapilo,proč tak krkolomně řešíte pravou část kolejiště.Mé řešení je prostě za zdymadlem míti poloplastiskou kulisu a za ní vést trať.Takže trať ze stanice vede přes řeku mostem,stáčí se doleva,mizí v tunelu,pokračuje za kulisou a vynoří se vzadu nahoře z tunelu.A podle potřeby v klidu vystoupáš na potřebnou výšku na kamenný most v Žampachu.Kolej do přístavu budou samozřejmě klesat a šturc už bude v rovině přístavu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod Rocky_MK » stř 01 dub, 2015 10:08 am

S kulisami nemám zkušenosti :) a neumím si dost dobře představit, jak vypadá poloplastická. Kulisu jsem tam taky zvažoval, ale zavrhl jsem ji, protože by vlak byl vidět. Něco jiného je to za přístavem. Za předpokladu, že obsluha je na straně nádraží, není vlak za kulisou vidět.
EDIT: jo aha, už to asi chápu...
Naposledy upravil Rocky_MK dne stř 01 dub, 2015 12:44 pm, celkově upraveno 1
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 130x600 cm

Příspěvekod sidlo » stř 01 dub, 2015 10:18 am

Vít Doležal píše:Možná spíše takto. Trať, která povede z podzdymadla, bude viadukt podjíždět, aby nemusela stoupat. To by ani nešlo.


Nápad (možná blbej). Nedělat řeku se zdimadlem, ale pouze přístav. Do přístavu se dopluje v levém dolním rohu řeky, trať jej přejede po mostě. Řeka dál nepokračuje do pravého horního rohu. Přístav nebo loděnice bude ve slepém rameni řeky. Odpadnou tím problémy s klesáním do tunelu. Trať bude v jedné úrovni a bude s tím méně problémů.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3602
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

cron