Stránka 24 z 28

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: stř 26 čer, 2019 9:35 pm
od Trixt
Také držím palce, aby se nějaký ten čas na kolejiště našel, neb se těším na pokračování díla. ;)

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: čtv 27 čer, 2019 7:06 pm
od miroslav lengyel
hopeter píše:Hlavně jestli tam nemáš patnáct sousedů se sekačkou a křoviňákem... :evil:

Sousedy mám 2,s jedním je domluva v pohodě,druhý není bůhví jaký pracant,takže to jde. :wink: Ovšem o kus dál je nějaký pakoš s křovinořezem z první republiky a to je rachot neskutečny. :D Naštěstí se projevuje tak 1x za měsíc.Jinak na mašiny koukám ze zastřešené terasy. :P Tedy ne cíleně,ale když tam sedím tak sleduji ty 600-700 m dlouhé dráhy na druhé straně vody.Největší hluk dnes dělají mašiny,zbytek vlaku téměř není slyšet.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2019 7:40 am
od Sandy
miroslav lengyel píše:
hopeter píše:Hlavně jestli tam nemáš patnáct sousedů se sekačkou a křoviňákem... :evil:

Sousedy mám 2,s jedním je domluva v pohodě,druhý není bůhví jaký pracant,takže to jde. :wink: Ovšem o kus dál je nějaký pakoš s křovinořezem z první republiky a to je rachot neskutečny. :D Naštěstí se projevuje tak 1x za měsíc.Jinak na mašiny koukám ze zastřešené terasy. :P Tedy ne cíleně,ale když tam sedím tak sleduji ty 600-700 m dlouhé dráhy na druhé straně vody.Největší hluk dnes dělají mašiny,zbytek vlaku téměř není slyšet.

O.T. (omlouvám se)...:
Se slzou v oku vzpomínám, jak v dobách těsně po druhý světový vstal otec v neděli ráno v půl šesté, uvařil si turka a sedl si na zahradu a naklepával kosy pro celou vesnici (pamětníci jistě ten zvuk dobře znají). A dřevo se řezalo na samodomo cirkulárce, jejíž zvuk připomínal startující MIG19, zásadně za ranního chládku. V životě si nikdo nestěžoval. Asi byli lidi odolnější....

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pát 28 čer, 2019 8:18 am
od sidlo
Jo, není nad klidné tiché ráno na chalupě o dovolené https://www.youtube.com/watch?v=Ke3GSf0v2rU (s tatínkem).

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: sob 29 čer, 2019 1:24 pm
od Gene_Simmons
[quote="sidlo"]Jo, není nad klidné tiché ráno na chalupě o dovolené https://www.youtube.com/watch?v=Ke3GSf0v2rU (s tatínkem).

Moc pěkné klidné ráno :lol: :lol: :lol:, ale tohle bylo na "samotě u lesa", tam to nikomu nevadilo :lol: :wink:.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 14 črc, 2019 11:16 pm
od Gene_Simmons
Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Úzkorozchodná trať SDG – Cranzahl – Kurort Oberwiesenthal http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/u ... iesenthal/
24.5.2019 jsme se vydali s kolegy modeláři do Cranzahlu, abychom se projeli po úzkorozchodné trati z Cranzahlu do lázní Oberwiesenthal.
Spojení „wiesenthalských míst“ v oblasti Fichtelbergu se saskou železniční sítí začalo prvními plány úzkorozchodné železnice již v roce 1893. Saská vláda rozhodla ve svých dvou komorách dne 1. března 1894 o výstavbě železnice z Cranzahlu do Oberwiesenthalu. Stavba začala v dubnu 1896 a navzdory obtížné topografické situaci byl Fichtelbergbahn slavnostně otevřen 19. července 1897. V neposlední řadě díky výstavbě železnic se cestovní ruch v regionu neustále zvyšoval až do první světové války. První vlaky byly využívány zejména v zimě. Již v roce 1910 musel být vlak rozšířen, protože již nesplňoval požadavky na dopravu. Fichtelbergbahn se stal nejvýznamnější součástí cestovního ruchu v regionu.
Úzkorozchodná trať vede z Cranzahlu přes údolí Sehmatal do zastávky Unterneudorf, potom stoupá kolem pěkných krušnohorských domů do nádraží Neudorf. Odtud trať pokračuje do zastávky Vierenstraße. Dále trasa vede strmým stoupáním, které lemují husté smrkové lesy až do stanice Kretscham-Rothensehma. Po dalších 2,5 km vlak zastaví v nádraží Niederschlag, kde se křižují soupravy, které jedou do Oberwiesenthalu,nebo z Oberwiesenthalu. Trať dále pokračuje okolo potoka Pöhlbach do zastávky Hammerunterwiesenthal a po 2,1 km je předposlední zastávka Unterwiesenthal. Těsně před konečnou stanicí Kurort Oberwiesenthal (lázně Oberwiesenthal) vlak přejíždí přes viadukt Hüttenbach, který je 110 m dlouhý a 23 m vysoký. Město Oberwiesenthal je nejvýše položeným městem v Německu, v nadmořské výšce 914 m.
Vše jsem natáčel a fotil, takže se můžete podíva na video a 121 fotek.

Malá ukázka fotek:
2019_0524_114620.jpg
Parní lokomotiva 99 1773-3 těsně před odjezdem směr Cranzahl

2019_0524_120548.jpg
Nákladní otevřené vozy Es na úzkorozchodných plošinových vozech ve stanici Hammerunterwiesenthal

2019_0524_121642.jpg
Křižování souprav v nádraží Niederschlag

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 17 lis, 2019 8:27 am
od Gene_Simmons
Další aktualizace: stavba kolejiště: červen - říjen 2019 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/c ... ijen-2019/
V červnu jsem se opět vrátil k práci na zatopeném lomu. Rozhodl jsem se, že s tím trochu pohnu. Dodělal jsem střední a spodní část skály a skálu nad tunelovým portálem. Potom jsem slepil horní a střední část skály a spoj zatmelil silikonem tak, aby obě části na sebe navazovaly. Vyhloubil jsem prostor pro budoucí vodní plochu a její okraje jsem vytvaroval podle skal. Také jsem dotvaroval skálu v oblouku u kolejí a cestu z lomu k nechráněnému přejezdu. Protože plocha zatopeného lomu bude vyndavací, abych se případně mohl dostat k nádraží Nové Strašecí, bylo nutné odříznout přesahující část skály, která bude přilepená na konci nádraží Chomutov. Proto jsem si na Aliexpresu pořídil řezací nůž na polystyren. Fixou jsem si naznačil místo řezu, ale protože jsem nechtěl, aby byl řez vidět, začal jsem řezat seshora mezi spárami skal čepelí odlamovacího nože šikmo tak, abych se dostal k naznačené čáře. Potom jsem zespodu řezal elektrickým nožem na polystyren a snažil se oba řezy spojit pod skálou, aby nebyly vidět. Někde se to povedlo, někde jsem bohužel prořízl skálu skrz, takže jsem ji musel lehce opravovat. Po odříznutí přesahující skály mi už nic nebránilo ve slepení spodní části s již slepenou horní a střední. Po zaschnutí jsem opět spoj zatmelil silikonem. Také jsem zatmelil prostor pro budoucí vodní plochu, aby nebyly vidět nerovnosti. Poté jsem přilepil všechny části skal k ploše pro lom a vzniklé spoje jsem opět zatmelil.
Nějakou dobu jsem hledal na internetu, z čeho vytvořit vodní plochu a nejvíce se mi líbil Envirotex Lite, ale ten se bohužel v České republice nedá sehnat. Nakonec jsem vypátral dva tuzemské produkty, Epox G-500 a Chemex POX Z 21. Vybral jsem si Chemex POX Z 21 z důvodu lepší dostupnosti (koupil jsem ho v Praze). Chemex POX Z 21 je čirá dvousložková zalévací epoxidová pryskyřice, která se míchá v poměru 100:29, a dá se i kolorovat, to mi vyhovuje, měl jsem v úmyslu vodu zbarvit. Proto jsem si koupil tři pigmenty, modrý, zelený a hnědý, abych vyzkoušel, který bude nejvhodnější. Pro vyzkoušení pryskyřice jsem z polystyrenu vytvořil tři malé nádrže, u kterých jsem barevně upravil dno a stěny stejně, jako plánuji nabarvit prostor pro vodu v lomu. Do každé nádrže jsem nalil různě barevnou pryskyřici, zelenou, modrou a hnědou, kterou jsem si předtím namíchal. Z těchto tří barev je pro mě hnědá nepoužitelná, vypadá jak oranžová zakalená limonáda, modrá barva nevypadá špatně, ale vzhledem k modrému dnu s ním splývá, nejvíc se mi líbila zelená.
Ještě jsem se pustil do přeznačení nákladních vozů na přepravu kyseliny od firmy Fleischmann. Nejdříve jsem odstranil původní popisky ředidlem Gunze Mr. Thinner 110 (obyčejným lihem to nejde, je potřeba nasadit agresivnější chemii). Protože s popisky jsem smyl i černou barvu z cedulí, bylo nutné je znovu nastříkat načerno a pak terpve umístit obtisky, které jsem si koupil na pražské burze od p. Jirána. Obtisky jsem ještě přetřel vodičkou na obtisky Gunze Mr. Mark Setter, aby lépe přilnuly. Nakonec jsem vše zalakoval pololesklým bezbarvým lakem Gunze. Také bylo nutné vyměnit loukoťová kola za plná, protože vozy u nás jezdily v třetí epoše.
To je zatím vše. Budu dále pokračovat na zatopeném lomu.
Malá ukázka fotek:

2019_1006_101113.jpg
Vytvarované kraje vodní plochy podle skal

2019_1030_220156.jpg
Tři barevné odstíny připravené k nalití do nádrží.

2019_0703_192706.jpg
Oba vozy s odstraněnými popisky

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 17 lis, 2019 5:03 pm
od miroslav lengyel
Nestačím žasnout, :shock: mně se nevede,jak bych chtěl,tak uvidím. :roll:

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 18 lis, 2019 7:06 am
od Fox
Moc hezké. A konečně se někdo odvážil vyzkoušet ty epoxidy, za které tady na fóru delší dobu lobuji. Sám teď vodu nepotřebuji. Já jsem po pročtení různých informací sázel na: https://www.levnetmely.cz/Epox-G500, tedy Tvoje druhá volba.
Ohledně barvení: zkus si někde na vzorku udělat reálné dno rybníka / potoka apod. a barvi pouze dno a nikoliv pryskyřici, tu nech čirou. Zajímal by mně výsledek, možná zjistíš, že probarvovat celý objem netřeba...

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 18 lis, 2019 8:45 am
od Michal Dalecký
Dělal jsem teď dioráma do jedné firmy. Dno probarvené pro dojem hloubky a pryskyřice probarvená lehounce do zelena. Vylito cca 1cm. Bublinky ještě nejsou vyprchané....

Untitled-2.jpg


Untitled-1.jpg

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 18 lis, 2019 10:09 pm
od Gene_Simmons
miroslav lengyel píše:Nestačím žasnout, :shock: mně se nevede,jak bych chtěl,tak uvidím. :roll:

Ahoj Míro, v jakém smyslu se ti nevede? Teda jestli to není tajné. :wink:

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 18 lis, 2019 10:17 pm
od Gene_Simmons
Fox píše:Moc hezké. A konečně se někdo odvážil vyzkoušet ty epoxidy, za které tady na fóru delší dobu lobuji. Sám teď vodu nepotřebuji. Já jsem po pročtení různých informací sázel na: https://www.levnetmely.cz/Epox-G500, tedy Tvoje druhá volba.
Ohledně barvení: zkus si někde na vzorku udělat reálné dno rybníka / potoka apod. a barvi pouze dno a nikoliv pryskyřici, tu nech čirou. Zajímal by mně výsledek, možná zjistíš, že probarvovat celý objem netřeba...

Ahoj, díky. Původně jsem chtěl koupit Epox-G500, moc se mi zamlouval, ale levné tmely jsou mimopražské a dodávka by byla zdlouhavá, takže jsem raději koupil Chemex POX Z 21, pro který jsem si mohl dojet a podiskutovat s prodavačem o jeho vlastnostech. Myslím, že tyto dva epoxidy mají velmi podobné vlastnosti.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 18 lis, 2019 10:26 pm
od Gene_Simmons
Michal Dalecký píše:Dělal jsem teď dioráma do jedné firmy. Dno probarvené pro dojem hloubky a pryskyřice probarvená lehounce do zelena. Vylito cca 1cm. Bublinky ještě nejsou vyprchané....



Pěkná práce, voda vypadá zajímavě. Jakou pryskyřici jste použil a čím jste ji zbarvil do zelena?

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: úte 19 lis, 2019 8:29 am
od Michal Dalecký
Gene_Simmons píše:
Michal Dalecký píše:Dělal jsem teď dioráma do jedné firmy. Dno probarvené pro dojem hloubky a pryskyřice probarvená lehounce do zelena. Vylito cca 1cm. Bublinky ještě nejsou vyprchané....



Pěkná práce, voda vypadá zajímavě. Jakou pryskyřici jste použil a čím jste ji zbarvil do zelena?


Měl jsem tu zbytek dvojsložkové vody od Nocha. Probarveno zeleným pigmentem na vozu od Model Scene. Přidáno na 200ml vody cca na dvě špičky nože.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: stř 20 lis, 2019 9:17 pm
od Gene_Simmons
Michal Dalecký píše:
Gene_Simmons píše:
Michal Dalecký píše:Dělal jsem teď dioráma do jedné firmy. Dno probarvené pro dojem hloubky a pryskyřice probarvená lehounce do zelena. Vylito cca 1cm. Bublinky ještě nejsou vyprchané....



Pěkná práce, voda vypadá zajímavě. Jakou pryskyřici jste použil a čím jste ji zbarvil do zelena?


Měl jsem tu zbytek dvojsložkové vody od Nocha. Probarveno zeleným pigmentem na vozu od Model Scene. Přidáno na 200ml vody cca na dvě špičky nože.


Děkuji za info. :wink: