Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Trixt » stř 26 čer, 2019 9:35 pm

Také držím palce, aby se nějaký ten čas na kolejiště našel, neb se těším na pokračování díla. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail
Trixt
 
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 27 čer, 2019 7:06 pm

hopeter píše:Hlavně jestli tam nemáš patnáct sousedů se sekačkou a křoviňákem... :evil:

Sousedy mám 2,s jedním je domluva v pohodě,druhý není bůhví jaký pracant,takže to jde. :wink: Ovšem o kus dál je nějaký pakoš s křovinořezem z první republiky a to je rachot neskutečny. :D Naštěstí se projevuje tak 1x za měsíc.Jinak na mašiny koukám ze zastřešené terasy. :P Tedy ne cíleně,ale když tam sedím tak sleduji ty 600-700 m dlouhé dráhy na druhé straně vody.Největší hluk dnes dělají mašiny,zbytek vlaku téměř není slyšet.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3417
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Sandy » pát 28 čer, 2019 7:40 am

miroslav lengyel píše:
hopeter píše:Hlavně jestli tam nemáš patnáct sousedů se sekačkou a křoviňákem... :evil:

Sousedy mám 2,s jedním je domluva v pohodě,druhý není bůhví jaký pracant,takže to jde. :wink: Ovšem o kus dál je nějaký pakoš s křovinořezem z první republiky a to je rachot neskutečny. :D Naštěstí se projevuje tak 1x za měsíc.Jinak na mašiny koukám ze zastřešené terasy. :P Tedy ne cíleně,ale když tam sedím tak sleduji ty 600-700 m dlouhé dráhy na druhé straně vody.Největší hluk dnes dělají mašiny,zbytek vlaku téměř není slyšet.

O.T. (omlouvám se)...:
Se slzou v oku vzpomínám, jak v dobách těsně po druhý světový vstal otec v neděli ráno v půl šesté, uvařil si turka a sedl si na zahradu a naklepával kosy pro celou vesnici (pamětníci jistě ten zvuk dobře znají). A dřevo se řezalo na samodomo cirkulárce, jejíž zvuk připomínal startující MIG19, zásadně za ranního chládku. V životě si nikdo nestěžoval. Asi byli lidi odolnější....
Sandy
 
Příspěvky: 1027
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod sidlo » pát 28 čer, 2019 8:18 am

Jo, není nad klidné tiché ráno na chalupě o dovolené https://www.youtube.com/watch?v=Ke3GSf0v2rU (s tatínkem).
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2151
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 29 čer, 2019 1:24 pm

[quote="sidlo"]Jo, není nad klidné tiché ráno na chalupě o dovolené https://www.youtube.com/watch?v=Ke3GSf0v2rU (s tatínkem).

Moc pěkné klidné ráno :lol: :lol: :lol:, ale tohle bylo na "samotě u lesa", tam to nikomu nevadilo :lol: :wink:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 358
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 14 črc, 2019 11:16 pm

Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Úzkorozchodná trať SDG – Cranzahl – Kurort Oberwiesenthal http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/u ... iesenthal/
24.5.2019 jsme se vydali s kolegy modeláři do Cranzahlu, abychom se projeli po úzkorozchodné trati z Cranzahlu do lázní Oberwiesenthal.
Spojení „wiesenthalských míst“ v oblasti Fichtelbergu se saskou železniční sítí začalo prvními plány úzkorozchodné železnice již v roce 1893. Saská vláda rozhodla ve svých dvou komorách dne 1. března 1894 o výstavbě železnice z Cranzahlu do Oberwiesenthalu. Stavba začala v dubnu 1896 a navzdory obtížné topografické situaci byl Fichtelbergbahn slavnostně otevřen 19. července 1897. V neposlední řadě díky výstavbě železnic se cestovní ruch v regionu neustále zvyšoval až do první světové války. První vlaky byly využívány zejména v zimě. Již v roce 1910 musel být vlak rozšířen, protože již nesplňoval požadavky na dopravu. Fichtelbergbahn se stal nejvýznamnější součástí cestovního ruchu v regionu.
Úzkorozchodná trať vede z Cranzahlu přes údolí Sehmatal do zastávky Unterneudorf, potom stoupá kolem pěkných krušnohorských domů do nádraží Neudorf. Odtud trať pokračuje do zastávky Vierenstraße. Dále trasa vede strmým stoupáním, které lemují husté smrkové lesy až do stanice Kretscham-Rothensehma. Po dalších 2,5 km vlak zastaví v nádraží Niederschlag, kde se křižují soupravy, které jedou do Oberwiesenthalu,nebo z Oberwiesenthalu. Trať dále pokračuje okolo potoka Pöhlbach do zastávky Hammerunterwiesenthal a po 2,1 km je předposlední zastávka Unterwiesenthal. Těsně před konečnou stanicí Kurort Oberwiesenthal (lázně Oberwiesenthal) vlak přejíždí přes viadukt Hüttenbach, který je 110 m dlouhý a 23 m vysoký. Město Oberwiesenthal je nejvýše položeným městem v Německu, v nadmořské výšce 914 m.
Vše jsem natáčel a fotil, takže se můžete podíva na video a 121 fotek.

Malá ukázka fotek:
2019_0524_114620.jpg
Parní lokomotiva 99 1773-3 těsně před odjezdem směr Cranzahl

2019_0524_120548.jpg
Nákladní otevřené vozy Es na úzkorozchodných plošinových vozech ve stanici Hammerunterwiesenthal

2019_0524_121642.jpg
Křižování souprav v nádraží Niederschlag
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 358
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků