Stránka 19 z 28

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 12 úno, 2017 3:25 pm
od workous
Taky mne šlo o foto :) jsem na tom podobně :D

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pát 17 bře, 2017 10:30 pm
od Gene_Simmons
Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Regionální den železnice Praha – Braník http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/r ... ha-branik/
Centrem oslav Regionálního dne železnice v Praze se 19.9.2015 stalo tradičně nádraží Praha – Braník. Nádraží bylo zprovozněno roku 1822 jako součást lokální dráhy Nusle – Modřany, zřízené společností České obchodní dráhy. Původní název nádraží je Braník-Hodkovičky. V roce 1922 byl Braník připojen k Velké Praze. Dne 22. května 1937 byla stanice přejmenována na Braník a v květnu 1942 na dnešní název Praha-Braník. Na Dni železnice probíhaly vyhlídkové jízdy v čele se 434.2186 Čtyřkolákem z roku 1917 a T444.162 Karkulkou. Mezi stanicemi Praha hl. n., Praha-Braník a Praha-Zbraslav jezdil historický motorový vůz M 131.1515 Hurvínek. Na nádraží jsme si prohlédli vystavené lokomotivy, Bardotku, Banán a Bobinu jsme si prohlédli i zevnitř. Bylo možné se svézt i drezínou. Návštěvnost na Dni železnice byla veliká, celé akci přálo i pěkné počasí. Vše jsem natáčel a fotil, takže se můžete podívat na video a 215 fotek.
Malá ukázka fotek:
2015_0919_103436.jpg
T444.162 Karkulka připravená k posunu na druhý konec soupravy

2015_0919_122927.jpg
Příjezd 434.2186 Čtyřkoláka z vyhlídkové jízdy do Braníka

2015_0919_140446.jpg
Pohled na oslavy Regionálního dne železnice v Braníku z Branického mostu (most Inteligence)

Branický most

PříspěvekNapsal: ned 19 bře, 2017 7:18 am
od RSC
"Pohled na oslavy Regionálního dne železnice v Braníku z Branického mostu (most Inteligence)"

Trochu se mi nelíbí ta hanlivá přezdívka Branického mostu - most Inteligence.
Málokdo ví (to si dovolím tvrdit, že skoro nikdo), proč byla zvolena tato konstrukce, proč a z jakých důvodů to bylo takto postaveno, na základě jakých rozhodnutí, s jakým cílem. To, že dnes tato stavba stojí na místě, které provozem neodpovídá je věc druhá. O tom netřeba diskutovat. Stavba jako taková si prostě tuto přezdívku nezaslouží a já ji nikdy takto nepojmenuji.

Mne naopak celkem mrzí, že v současné době naprosto nikdo ani trošku neřeší důvody, které byly u Branického mostu na prvním místě při budování současných krásných, zejména kridorových, mostních staveb. Prostě jak to v případě nějakého průšvihu dáme rychle dohromady a bude velmi rychle zajištěn provoz, klíčový provoz - kontinuita sítě, sice za rychlostních omezení, ale zajištěna.

Takže to byla taková má malá vsuvka do histore a současnosti s různými pohledy a zamyšleními. Můžeme se o tom přít, přičemž stejně se to v tuto chvíli nerozhodne a úkázal by to jedině nějaký supr průšvih, že tyto kritéria ani dnes nejsou úplně mimo a nezohledňujeme je. A to raději nechci, abych měl pravdu při malé obhajobě něčeho, poplatného době. :idea:

Re: Branický most

PříspěvekNapsal: ned 19 bře, 2017 8:55 am
od Polabský
Vážený kolego,
rozohňujete se a plamenně rozvášňujete celkem zbytečně. Hlavně jste měl do textu napsat reálné informace.
Jak jste to naformuloval, tak to většina čtenářů vůbec nepochopí, snad pár pamětníků.
Skoro mi připadá, že nemáte relevantní informace k danému tématu.
Hezký den.

P. S. Pro mnoho lidí je označení "Most Inteligence" normálně přijatelný, i když vzniklo velmi zvláštním způsobem.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 19 bře, 2017 1:01 pm
od Michal Vaniš
To RSC: Nic ve zlém, ale stačí nagůůglit "Most Inteligence" a vysvětlení naskakují okamžitě, takže než "něco napíši" občas to chce případně nakouknout i do historie..."takže prosím, nedělejme rychlé soudy" :evil:
Naopak je dobře, že i touto formou jsou některé kulantně řečeno "historické přehmaty" udržovány v povědomí lidí. :wink:

Mnoho právníků, filozofů, lékařů, učitelů, úředníků a dalších příslušníků inteligence stavělo v první polovině 50. let 20. století železniční most v pražském Braníku. Tehdy vládnoucí komunistický režim totiž poslal do dělnických a pomocných profesí vzdělané lidi, které označil za třídní nepřátele. "Pracovali tu většinou samí nováčci,"
http://www.metro.cz/most-inteligence-v-braniku-ktery-staveli-nepratele-komunismu-slavi-50-let-1lq-/praha.aspx?c=A140528_150441_co-se-deje_rab
https://cs.wikipedia.org/wiki/Branick%C3%BD_most#
http://druhapraha.cz/tema/Most%20inteligence

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 19 bře, 2017 1:38 pm
od Polabský
Snad jen doplním, že původně měl mít most větší rozpětí oblouků.
S ohledem na možnost nahrazení oblouků železničními ocelovými ženijními provizorii v případě války s imperialismem,
bylo rozpětí zmenšeno.
Hezký den Všem !!

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 19 bře, 2017 8:42 pm
od RSC
Polabský píše:Snad jen doplním, že původně měl mít most větší rozpětí oblouků.
S ohledem na možnost nahrazení oblouků železničními ocelovými ženijními provizorii v případě války s imperialismem,
bylo rozpětí zmenšeno.
Hezký den Všem !!


Tohle je správně. Jen tam nepatří slovo ženijní. Ženisté se k železnici nehlásí a teď již vůbec ne. Ženisté mají svá silniční provizoria... Dnes ani těch moc nemají...
Buď provizorní železniční mosty nebo zatímní železniční mosty - výstižnější.
To je onen důvod pro snadnou obnovu formou prostých nosníků těchto konstrukcí - pro rychlou obnovu jednotlivých polí. Tyto konstrukce jsou stále ve státních hmoných rezervách a díky tomu konstrukce mostu je tako provedena...
A ta inteligence je často používána pro "tzv. nesmyslnost a provedení tohoto mostu" ...

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 20 bře, 2017 8:59 pm
od Gene_Simmons
Ale pánové, já si myslím, že název mostu přesně vystihuje jeho současnost i minulost. Branický most (současnost), most Inteligence (minulost). Tento název se zdá být hanlivý, ale v současnosti se to dá pojmout jako vzdání holdu inteligentním lidem, kteří tento most postavili. Tak bych to viděl já :wink:.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: úte 21 bře, 2017 6:43 am
od Pavel-HP
Navždy most Inteligence, aby se vědělo, kdo ten most byl donucen postavit.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: stř 22 bře, 2017 4:42 pm
od Gene_Simmons
Pavel-HP píše:Navždy most Inteligence, aby se vědělo, kdo ten most byl donucen postavit.


Naprostej souhlas!

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 30 dub, 2017 1:06 am
od Gene_Simmons
Tak a je tady, další aktualizace stavba kolejiště leden - březen 2017 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/l ... ezen-2017/
V lednu jsem koupil kamerový systém CCTV. Balení obsahuje čtyřkanálový videopřijímač, na který se dá napojit hard disk, se kterým se dá video nahrávat (hard disk není v balení). Dále čtyři kamery s nočním viděním, čtyři držáky kamer, čtyři kabely na propojení kamer s přijímačem a trafem (kamery jsou napájeny trafem), redukci na propojení trafa se čtyřmi kamerami, druhé trafo na napájení videopřijímače, dálkový ovladač a myš. Celý systém jsem zkušebně zapojil přes starší monitor, který jsem měl doma, abych zjistil, jak vše funguje. Také jsem vyzkoušel noční vidění, kamery mají ledkový přísvit, který se ve tmě automaticky rozsvítí. Ke staršímu monitoru jsem zakoupil držák na zeď. Stávající monitor jsem musel posunout o kousek doleva, abych vedle něj mohl připevnit monitor na kamerový systém. Potom jsem do obou skrytých nádraží nainstaloval kamery tak, aby snímaly oba konce skrytých nádraží. Vše jsem propojil kabeláží, videopřijímač jsem nechal pod pracovním stolem a z něj jsem vedl kabel s videosignálem do monitoru a USB kabel pro myš, kterou mám na stole.
Protože jsem zakoupil několik ESU Loksound dekodérů, začal jsem digitalizovat lokomotivy, ve kterých jsem měl pouze dekodéry bez zvuku. Do dekodérů jsem chtěl nahrát česká hlášení, proto jsem začal hledat na internetu programy, které tato hlášení generují. Po delším pátrání se mi podařilo sehnat program Havis s hlasem Alexandera Postlera, INISS s hlasem Danuše Hostínské-Klichové a HIS 4.0 s hlasem Blanky Výletové (amatérsky sestavený program nadšenci železnice). Na sestavení hlášení jsem použil HIS 4.0, protože jako jediný obsahoval stanici Nové Strašecí. Nahrané hlášení jsem v Cool Edit 2000 (program na editaci zvuku) upravil, přidal efekt echa, aby hlášení znělo jako z rozhlasu a pak jsem zvukové soubory nahrál do dekodéru. Výsledek si můžete poslechnout ve videu.
Malá ukázka fotek:

2017_0301_202832.jpg
První kamera nainstalovaná do kolejiště na vjezd do skrytého nádraží

2017_0228_224900(1).jpg
Postupně jsem začal kamery připojovat

DSCF4593.jpg
Záběry z první, druhé, třetí a čtvrté kamery nainstalované do kolejiště

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 30 dub, 2017 10:51 am
od workous
Tak tohle je paráda, za mne palec nahoru, taky chci něco podobného do SN, aby tam bylo vidět...

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: ned 30 dub, 2017 11:20 am
od amirinda
ty zvuky super, taky si s tím hraju :wink:

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2017 8:55 am
od Gene_Simmons
workous píše:Tak tohle je paráda, za mne palec nahoru, taky chci něco podobného do SN, aby tam bylo vidět...


Já mám sice hlídání obsazení, ale jak se říká, jistota je kulomet :wink:. Když se něco v SN poondí, tak o tom budu vědět a můžu s tím něco udělat.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2017 9:09 am
od miroslav lengyel
No máš to pěkné,nicméně já si vystačím s obsazením úseku a koncem vlaku. :D