Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 16 úno, 2020 5:05 pm

Další aktualizace: stavba kolejiště: listopad - prosinec 2019 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/l ... inec-2019/
V listopadu při cestě do Německa jsem si koupil kotlový vůz DR od Pika. Tyto vozy jezdily i u nás, tak jsem se pustil do jeho přeznačení. Piko má popisky, které nejdou odstranit lihem, takže jsem opět použil ředidlo Gunze Mr. Thinner 110. Toto ředidlo jsem použil jen na odstranění popisků na černých cedulích, ty jsou plastové, takže nehrozí smytí podkladové barvy. Na odstranění popisků z kotle jsem použil brusný papír zrnitosti 2000 pod vodou. Velmi jemně jsem namočeným brusným papírem hladil místo s popiskem, dokud jsem ho nevybrousil. Na pražské burze jsem si koupil obtisky od p. Jirána, kterými jsem vůz přeznačil. Obtisky jsem ještě přetřel vodičkou na obtisky Gunze Mr. Mark Setter, aby lépe přilnuly. Nakonec jsem vše zalakoval pololesklým bezbarvým lakem Gunze.
Jak jsem minule slíbil, pokračoval jsem v práci na zatopeném lomu. Celý zatopený lom jsem natřel černou barvou Balakryl. Bohužel použitý silikon na zatmelení spojů mi vylezl z barvy ven a nešel přetřít. Na zatření silikonu jsem použil šedivou syntetickou barvu Humbrol, ta už styroduru neublíží, protože je natřený Balakrylem. Ještě jsem k zatopenému lomu přilepil skálu nad tunelem. Protože skála úplně nesedla k zatopenému lomu (kde soudruzi z NDR udělali chybu?), musel jsem vzniklou spáru vyplnit styrodurem, zaříznout a pak zatmelit silikonem. Skálu nad tunelem jsem také natřel černým Balakrylem. Chtěl jsem použít tunelový portál od Auhagenu, který jsem si před časem koupil, ale bohužel profil tunelu je tak úzký, že se nedá v oblouku použít. Takže jsem se vrátil k tunelovému portálu od Malé železnice, ale hradby jsem použil z portálu od Auhagenu. Hradby jsou z druhé strany duté, což se mi nelíbilo, takže jsem je zatmelil dvousložkovým tmelem Epoxy Putty. Portál jsem přestříkal barvou Gunze 39 Dark Yellow.
Mezitím, co mi zasychala barva na tunelovém portálu, jsem se pustil do ozvučení motoráku M275.115 Ganz od MTB. Po sundání karosérie jsem zjistil, že nezůstane jen při ozvučení, ale budu muset upravit i interiér. Nelíbily se mi černé dráty uprostřed prostoru pro cestující a mosazný setrvačník, který svítil na dálku. Nejdříve jsem vysunul palubní desku v kabině strojvedoucího, aby šla vyndat poziční světla, potom jsem odpájel dráty od podvozku z plošného spoje a odšrouboval a vyndal celý plošný spoj. U vyndaných sedaček jsem natřel madla stříbrnou barvou a setrvačník šedivou barvou Tamiya XF-25. Do podlahy a do přepážky jsem vyvrtal díru průměr 2 mm pro protažení drátů k reproduktoru, stejnou díru jsem vyvrtal i do plošného spoje tak, aby dráty nebyly vidět v nástupním prostoru. Černé dráty od zadního podvozku jsem natřel částečně šedivou a částečně bílou tak, aby splynuly s šedivou podlahou a bílou přepážkou. Dráty jsem protáhl pod sedačkami až k zadní přepážce tak, aby netrčely uprostřed prostoru pro cestující. Dráty k reproduktoru jsem připájel na plošný spoj a protáhl vyvrtanou dírou do nástupního prostoru, z něj horním okýnkem v přepážce do prostoru pro cestující a spodním okýnkem zpět do nástupního prostoru, kde jsem je vedl po podlaze do vyvrtané díry v protější přepážce do druhého prostoru pro cestující, kde jsem je protáhl pod sedačkami a vyvedl ven podlahou. Dráty jsem ještě natřel šedivou barvou Tamiya XF-25, aby nebyly vidět na podlaze. Pak jsem zkrátil ozvučnici u Zimo reproduktoru tak, aby reproduktor zapadl mezi skříně na podvozku a nebyl vidět. Mezi skříně na podvozku jsem nalepil oboustrannou lepící pásku, na Zimo reproduktor jsem nalepil druhou lepící pásku, dráty jsem připájel k reproduktoru a natřel načerno. Reproduktor jsem přilepil mezi skříně na podvozku oboustrannou lepící páskou. Pak už jen stačilo zasunout Zimo dekodér a vyzkoušet zvuk od Jacka. Při provozní zkoušce jsem zjistil, že zadní pluh je příliš blízko u kolejí a celá lokomotiva je nakřivo. Myslel jsem si, že MTB udělalo vadný podvozek, takže jsem si z plastové destičky o šířce 1 mm uřízl čtvereček 5 x 5 mm a vyvrtal do středu díru. Vyšrouboval jsem šroub, který drží zadní podvozek a je ještě v plastovém čepu, a vložil jsem čtvereček z plastové destičky mezi podlahu a podvozek a zašrouboval zpátky šroub. Ukázalo se, že otočný podvozek není špatně vyrobený, protože pluh u tohoto podvozku byl najednou o celý 1 mm výš, než druhý. Vada podvozku je v tom, že zalézá do podlahy a vytlačuje plastový čep se šroubem směrem nahoru. Napadlo mě, jak tomu zamezit. Udělal jsem si stejný čtvereček 5 x 5 mm s dírou uprostřed, ale tentokrát z leptaného plechu 0,3 mm, a vložil ho místo plastového čtverečku. Pak už bylo vše v pořádku a oba pluhy byly přibližně ve stejné výšce. Vše se ještě pokusím popsat v galerii u obrázků. Potom už stačilo jen zacvaknout karosérii a pohrát si se zvuky od Jacka. Nastavit hlasitost a přenastavit funkční tlačítka podle mé potřeby. Na výsledek se můžete podívat ve videu.
Nakonec jsem se ještě vrátil k zatopenému lomu, který jsem natřel celý šedivou barvou Balakryl. Ve stavbě lomu budu pokračovat i příště.

Malá ukázka fotek:

2019_0630_194134.jpg
Odstraňování popisků na kotli brusným papírem zrnitosti 2000 pod vodou

2020_0103_232529.jpg
Černé dráty od podvozku jsem částečně natřel šedivou a bílou barvou Tamiya tak, aby
splynuly s okolím a protáhl jsem je pod sedačkami, jak je vidět na obrázku.

2020_0119_145635.jpg
Ještě jsem trochu pokročil na zatopeném lomu a portál tunelu jsem nastříkal barvou
Gunze 39 Dark Yellow s celý lom jsem natřel tmavě šedivým Balakrylem.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 19 kvě, 2020 7:03 pm

Další aktualizace: stavba kolejiště: leden - duben 2020 (zase jsem toho víc nakecal, než udělal, je to pěkná litánie) :wink: http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/leden-duben-2020/
Na začátku roku jsem pokračoval ve stavbě zatopeného lomu. Nejdřív jsem všechny skály lomu natřel světle šedivým Balakrylem tak, aby se vytvořil přechod mezi černou, tmavě šedou a světle šedou barvou. Dále jsem použil akrylové barvy Tamiya XF-67 Nato green, XF-52 Flat earth a XF-59 Desert yellow, ředěné destilovanou vodou, kterými jsem postupně nastříkal skály zatopeného lomu. Na závěr jsem namíchal olejové barvy sienu přírodní a bílou tak, abych získal hodně světle hnědou barvu, kterou přejedu vrcholky skal metodou dry brush. Podrobnější popis barvení najdete u jednotlivých fotek.
V březnu jsem si koupil osobní vůz Bn 751 ČD od firmy MTB. Už na prodejně jsem si všiml poškrábaných rámů oken a vybíral jsem mezi několika vozy ty nejlepší. Bohužel všechny vozy na tom byly přibližně stejně (všechny měly poškrábané rámy oken), takže jsem rezignoval a vybral jsem si dva vozy. Musím říct, že jsem firmu MTB nikdy nekritizoval, ale toto je i na mě trochu moc. Nechápu, jak takto nekvalitní výrobek může opustit firmu MTB a přejít přes výstupní kontrolu. Až doma jsem zjistil další závadu na osobním voze. Na střeše je nezačištěný nálitek z formy, pouze ustřižený štípačkami. Je nad moje chápání, jak takovýto výrobek může stát 2.350,- Kč, když osobní vozy od firmy A.C.M.E. stojí okolo 1.700,- Kč a jsou absolutně perfektní, bez poškození a se všemi detaily. Tyto vozy od firmy MTB jsou svojí kvalitou naprosto nesrovnatelné s vozy firmy A.C.M.E. Nicméně jsem se pustil do osvětlení tohoto vozu. Uvnitř je již připravený plošný spoj pro osvětlení, který se ovšem musí uživatelsky zapojit. Plošný spoj s osvětlením má na každém konci velký kondenzátor, který je schovaný na WC vozu. Na plošném spoji je také konektor pro dekodér s rozhraním NEM651 a přepínač interiérových a koncových světel. V doplňcích jsou připraveny pouze dva plíšky na sbírání proudu z kol jednoho podvozku, černý drát na propojení a plošný spoj s koncovými světly. Nejdříve jsem k plíškům připájel slabší dráty (ty od MTB mi přišly moc silné a neohebné) a plíšky jsem zasunul a ohnul do připravených otvorů v podvozku. Podvozek jsem přišrouboval zpět k šasi vozu. MTB mělo navržené propojení podvozků s plošným spojem pro osvětlení středem kupé pro cestující. To se mi samozřejmě nelíbilo. Proto jsem vyvrtal dva otvory u kondenzátoru a drátky jsem jimi protáhl pod podlahou kupé. K plošnému spoji s osvětlením vozu jsem připájel koncová světla, zde jsem použil černý drát od MTB. Do připraveného konektoru NEM651 jsem zasunul lokomotivní dekodér Lenz a celý plošný spoj jsem přišrouboval k interiéru vozu a připájel k němu dráty od podvozku. Načtení dekodéru na programovací koleji nebylo možné, takže nešla změnit adresa dekodéru (dekodér byl v pořádku, v jiné lokomotivě fungoval). Na běžné koleji mi na voze s dekodérem Lenz svítil interiér i koncová světla, ale nešla ovládat. Proto jsem dekodér vyndal a vyzkoušel vůz bez dekodéru. V tomto případě mi svítil pouze interiér a koncová světla ne. Rozhodl jsem se zprovoznit koncová světla tak, aby šla vypínat přepínačem na plošném spoji bez použití dekodéru. Po delším zkoumání plošného spoje jsem na části plošného spoje oškrábal ochranný lak a žiletkovou pilkou přerušil přívod k tranzistoru. Z druhé strany jsem prostrčil připravenou klemu, kterou jsem připájel z druhé strany k oškrábaným částem plošného spoje. Tímto jsem použil přívod k tranzistoru a propojil ho s přívodem k přepínači koncových světel. Druhý pól ke koncovým světlům má již na desce odpor, takže světla fungují a nepoškodí se diody. Fotky s úpravou plošného spoje najdete v galerii, kde se vše ještě pokusím popsat srozumitelněji. :) Když vše fungovalo k mé spokojenosti, nasadil jsem karosérii vozu a vyzkoušel osvětlení. Bohužel světlo interiéru prosvítalo karosérií a také se mi nelíbily červené stěny nad sedačkami. Takže následovalo opět sundání karosérie. Stěny nad sedačkami jsem natřel barvami bílou Tamiya XF-2 a světle hnědou XF-57 v poměru 7:3 ve prospěch bílé. Z karosérie jsem odlepil okna a její vnitřek jsem natřel dvěma vrstvami světle hnědé barvy Tamiya XF-57. Ještě jsem se rozhodl doplnit plíšky pro sbírání proudu z kol na druhý podvozek. K tomu jsem použil plíšky od Ste Electronics-2SK1-HO, které jsem upravil a vše zapojil jako u prvního podvozku. Více ve fotogalerii. Po těchto úpravách již světlo interiéru neprosvítá karosérií a interiér vypadá o něco lépe.
Z dřevěných míchátek na kávu, které jsem si vypůjčil na benzínkách, :wink: jsem si udělal zdarma náklad prken na plošinové vozy Res. K dispozici jsem měl dva druhy míchátek, jedny s rovným a druhé se zaobleným koncem. Z rovných míchátek jsem rozříznutím na polovinu, cca 9,5 cm, udělal prkna a ze zaoblených jsem podélně nařezal podložky pod prkna, cca 1 mm x 1 mm, podložky nemusí být úplně rovné, ve skutečnosti jsou to zbytky dřeva. Podložky pod prkna jsem zkrátil na šířku vozu Res, cca 2,9 cm. Pět prken jsem položil vedle sebe do vozu Res a příčně přes ně jsem nalepil Duvilaxem podložky od krajů cca 1,2 cm a jednu doprostřed. Takto jsem postupoval, dokud jsem neměl potřebný počet vrstev, které jsem pak lepil vždy pět vrstev na sebe. Nakonec jsem přes hotový náklad prken přilepil režnou nit, která imituje pásku, kterou jsou prkna zajištěná.
Jako další náklad do vozu Res jsem si na 3D tiskárně vytiskl dva dieselové motory, které jsou podobné motorům ČKD. Jako základní barvu motoru jsem nastříkal Gunze Mr. Surfacer 1000 a detaily jsem natřel barvami Tamiya XF-28, X-32, XF-5 a XF-7. Patinu jsem znázornil černou barvou Tamiya XF-1 hodně rozředěnou ředidlem Tamiya (barva Gunze odolá ředidlu Tamiya). Každý motor je napatinovaný trochu jinak. Ještě jsem si slepil na míru do vozu Res přepravní rám na motory z dřevěného hranolku 2 mm x 2 mm tak, aby motory byly rovnoměrně rozmístěny po celé délce vozu. Pokud byste někdo měl zájem o 3D soubory těchto motorů, stačí mi napsat na e-mail, nebo do návštěvní knihy a já vám soubory, potřebné k vytištění motoru, pošlu.
Na závěr jsem ozvučil ČSD T669.0035 Čmeláka od TechImage. K ozvučení jsem použil Esu Loksound 4.0 a reproduktor Zimo kostku. Na digitalizaci není nic složitého, proto jsem postup nefotil. Na výsledek nastavení se můžete podívat ve videu, ve kterém uvidíte i vozy Res s nákladem prken a motorů.
Malá ukázka fotek:

2020_0327_111727.jpg
Na závěr jsem si namíchal olejové barvy bílou a sienu přírodní ve prospěch bílé tak, aby vznikl
hodně světle hnědý odstín. Namíchanou olejovou barvou jsem přejel vystouplé plochy skal
metodou dry brush.

2020_0328_180249.jpg
Pohled na protažené dráty od podvozku vedené kolem kondenzátoru a protažené zpět
připraveným otvorem do plošného spoje. Následovala zkouška osvětlení.

2020_0426_153154.jpg
Detaily jsem natřel barvami Tamiya XF-28, X-32, XF-5 a XF-7. Na patinu jsem použil
černou barvu Tamiya XF-1, hodně rozředěnou ředidlem Tamiya. Gunze Mr. Surfacer 1000
odolá ředidlu Tamiya a tím pádem se dá silně rozředěnou barvou Tamiya pohodlně
patinovat. Každý motor jsem napatinoval trochu jinak.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 27 zář, 2020 11:21 am

Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Kolínská řepařská drážka http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/k ... ka-drazka/
22.8.2020 jsme se vypravili do Kolína-Sendražic, abychom se projeli Kolínskou řepařskou drážkou.
Kolínská řepařská drážka postavená v roce 1894 byla nejstarší řepařskou drážkou v Čechách. Vedla z Kolínského cukrovaru, který stál v místě dnešní Elektrárny Kolín a.s., do Františkova (Ovčáry), do Býchor a až do Jestřabí Lhoty. Celková délka trati dosáhla 10,6 km, odbočka do Františkova měřila dalších 0,9 km. Ke svému účelu sloužila drážka téměř 70 let. V 60. letech 20. století byla zrušena. Provoz řepařských vlaků zabezpečovaly původně parní lokomotivy, později motorové dvounápravové B 600/70 a BN 60. Vagony uvezly až 8 tun řepy. V roce 2000 bylo založeno občanské sdružení Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky. Cílem klubu bylo obnovit část řepařské drážky v úseku Kolín – Býchory a vybudovat muzejní expozici, kde by se návštěvníci mohli seznámit s historií cukrovarnictví a dopravy řepy v Polabí. V lednu 2005 vydal Městský úřad v Kolíně územní rozhodnutí ke stavbě Obnova Kolínské řepařské drážky. Během 10 let se podařilo znovu postavit 4,5 km úzkorozchodné dráhy, areál nádraží v Kolíně-Sendražicích a koncovou stanici v Býchorech. Velká čast trati byla postavena členy Klubu, zároveň se členové podílejí na opravách a rekonstrukcích lokomotiv a vagónů. Slavnostní otevření prvního obnoveného úseku řepařské drážky se konalo 23. června 2007.
V současné době zajišťuje provoz zrekonstruovaná úzkorozchodná parní lokomotiva BS 80, která dříve jezdila v Královodvorských železárnách, a dieselové lokomotivy BNE 50, které pocházejí z cihelen a jiných průmyslových závodů. Členové Klubu pracují na zprovoznění další dieselové lokomotivy BN 60 H.
V den naší návštěvy byla právě parní lokomotiva BS 80 v čele vlaku, kterým jsme se svezli ze Sendražic do Býchor. Po cestě vlak přepadli kovbojové na koních, což bylo příjemným zpestřením jízdy. Vše jsem natáčel a fotil, takže se můžete podívat na video a 102 fotek.

Malá ukázka fotek:
20200822_120457.jpg
Úzkorozchodná parní lokomotiva BS 80 v čele soupravy těsně před odjezdem směr Býchory

20200822_125443.jpg
Zrekonstruované úzkorozchodné vozy na kusé koleji v Býchorech

20200822_151022.jpg
Nádražní budova Kolín - Sendražice
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 10 říj, 2020 11:57 am

Další aktualizace: stavba kolejiště: květen - září 2020 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/kveten-zari-2020/
V květnu jsem začal stavět strážní domek Kleny. Měl jsem v plánu ho postavit trochu jinak. Nelíbilo se mi, jak je domek zchátralý, spousta opadaného zdiva, takže jsem některé opadané zdi otočil dovnitř a všechny jsem je natřel barvou Humbrol 74. Také se mi nelíbila holá zeď u tratě bez okna, takže jsem si nejdříve zkusil vyrobit další okno a když se mi to jakžtakž povedlo, tak jsem do zdi u tratě pro něj vyřízl otvor. Když jsem to měl takto připravené, začal jsem stavět spodní část domečku. Nad vchod v přízemí jsem umístil nástěnné svítidlo od firmy Dominik, které jsem opatřil odporem a připojil k rozvodu osvětlení. Přízemí jsem uzavřel stropem a zároveň i podlahou pro horní patro, kterou jsem protáhl rozvody osvětlení. Do stěn horního patra jsem vlepil okna a dal na ně záclony. Všechny stěny jsem přilepil na podlahu horního patra. Mezi stěny jsem vlepil stropní přepážky, do kterých jsem umístil led diody s teplým bílým světlem (warm white), ty jsem opatřil odporem a napojil na rozvod osvětlení. Rozvod osvětlení jsem protáhl na vstupní verandu, kam jsem měl v plánu dát další nástěnné svítidlo od firmy Dominik. Na horní patro jsem přilepil strop. Další věcí, kterou jsem předělal, byl vikýř nad vstupní verandou. Podkrovní zeď, ve které měl být vikýř, jsem zasadil do připravených zámků a podlepil jsem ji tvrdým papírem. Místo po vikýři jsem změřil a ze stejného materiálu jsem vlepil chybějící kus zdi. Spoje jsem zakytoval, přebrousil a natřel barvou Humbrol 74. Potom jsem přilepil vstupní dveře a začal lepit cihlové kraje, které jsem natřel barvou Humbrol 73. Nalepil jsem bílé ozdobné okraje, do chlívku jsem dal krávu :-) a slepil vstupní verandu, na kterou jsem přilepil další nástěnné svítidlo od firmy Dominik. Také jsem otevřel okenici na verandě a přilepil na střechu verandy krovy.
Zatímco krovy zasychaly, pustil jsem se do přípravy terénu, do kterého bude strážní domek zasazen. Strážní domek bude u vjezdového návěstidla do Nového Strašecí a kolem něj povede silnice směrem k zatopenému lomu. Z polystyrenu jsem si vyřízl základní tvar a zahloubil do něj silnici, která se svažuje od Nového Strašecí k zatopenému lomu.
Dále jsem vyřízl otvor v terénu pro strážní domek. Když krovy na verandě zaschly, nalepil jsem na ně střechu a slepil schody, které jsem natřel barvou Humbrol HT 4 Subframe Grey. Touto barvou jsem natřel i všechny betonové plochy. Pak jsem na celý strážní domek přilepil krovy a na ně podbití střechy, které jsem nejdříve ledabyle natřel barvou Humbrol 62 tak, aby podbití vypadalo, že je z prken. Poslední úpravou byla změna střechy z doškové na střechu z tašek, na kterou jsem použil tašky bobrovky z mých zásob. Z nich jsem si vystříhl tvar střechy a nalepil na prkenné podbití. Z dřevěného hranolku 1 mm x 1 mm jsem si udělal ke schodům zábradlí a přilepil ho na ně. Na střechu jsem přilepil komíny, které jsem natřel barvou Humbrol 73 a jejich betonové části barvou Humbrol HT 3 Surface Grey. Oplechování komínů, vikýř a zábradlí lávky jsem natřel barvou Tamiya XF-16 a trubku komínu barvou Tamiya XF-1.
Potom jsem se chvíli věnoval úpravě terénu okolo silnice. Na závěr jsem lehce napatinoval střechu strážního domku olejovou barvou Umbrou přírodní. Když byl strážní domek hotový, mohl jsem začít pracovat na terénu okolo tunelu, kde plánuji z jedné strany arkády a z druhé strany skály. Podrobnější popis najdete u fotek.

Malá ukázka fotek:
2020_0705_192121.jpg
Tady již nalepená celá střecha. Cihlovou část komínů jsem natřel barvou Humbrol 73 a betonové části barvou Humbrol HT 3 Surface Grey.

2020_0928_140932.jpg
Z levé části jsem kus odřízl tak, aby navazovala na zatopený lom a prostor u tunelu se trochu otevřel.

2020_0928_141223.jpg
Pohled z kolejí na vjezd do tunelu s přiloženými arkádami
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 10 říj, 2020 2:00 pm

No pane jo,ty tedy jedeš. :shock: Já v létě makal na poněkud větším domě(chatě),ale pomalu zazimujeme, takže se snad dostanu také opět k mašinkám. :idea: Koukám,že děláš také elektrofikaci,to budeš dělat funkční? Ono si to moc s digitálem (prý) nerozumí.Já to mám pouze na okrasu,ale to je i z důvodu, že jsem původně žádné elektriky nechtěl.Na ty došlo až později,kdy jsem koupil Karwendel expres a zjistil, že ho tahaly výhradně Elok. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 11 říj, 2020 8:06 pm

Jé, ahoj Mirku, chalupaření je bohulibá činnost. :wink: Já bohužel žádnou chalupu nemám, tak makám na kolejišti i v létě. Elektrifikovaná bude jen dvojkolejka, mám pár elektrických loko, tak je to nezbytnost, funkční ale nebude.


miroslav lengyel píše:No pane jo,ty tedy jedeš. :shock: Já v létě makal na poněkud větším domě(chatě),ale pomalu zazimujeme, takže se snad dostanu také opět k mašinkám. :idea: Koukám,že děláš také elektrofikaci,to budeš dělat funkční? Ono si to moc s digitálem (prý) nerozumí.Já to mám pouze na okrasu,ale to je i z důvodu, že jsem původně žádné elektriky nechtěl.Na ty došlo až později,kdy jsem koupil Karwendel expres a zjistil, že ho tahaly výhradně Elok. :D
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 30 led, 2021 1:41 pm

Další aktualizace: stavba kolejiště: říjen - prosinec 2020 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/r ... inec-2020/
V říjnu jsem nejdříve zaštěrkoval kolejové lože až do tunelu, potom jsem napatinoval kolejové pruty barvou Revell 84 a hlavy kolejnic jsem od barvy umyl ředidlem.
Pak jsem se pustil do ozvučení motorové lokomotivy T435.2568 od firmy Piko. Na ozvučení jsem použil dekodér Esu Loksound V4.0 micro a reproduktor Zimo kostku, u které jsem zkrátil ozvučnici tak, aby se vešla pod karoserii. Po demontáži karoserie jsem zjistil, že bude potřeba zkrátit závaží v lokomotivě. Závaží jsem uřízl a pak už nic nebránilo montáži dekodéru do lokomotivy. Podrobnější popisky jsou u fotek.
Na začátku listopadu mi dorazilo objednané osvětlení do vozů Y od firmy STE Electronic. Takže jsem se pustil do osvětlení mé sbírky vozů Y od firmy Roco, která je poněkud rozsáhlejší. Osvětlování vozů Y mi zabralo dosti času a ještě mi zbývá menší část dodělat. Nelíbilo se mi, že by měly vést přívodní dráty středem kupé, takže jsem udělal nějaké úpravy. Podrobněji vše popíšu u fotek.
Před vánoci jsem pokračoval v práci na terénu u tunelu, kde jsem se snažil vytvořit skálu z nakoupených skal od firmy Noch. Nejdříve jsem přilepil skály k nahrubo opracovanému terénu a pak jsem ho dotvaroval podle skal. Nad portál tunelu jsem přilepil skály ze sádry, které jsem si odlil. Potom jsem slepil dolní a horní část kopce nalevo od portálu. Vše se bude ještě barvit a patinovat. Ale to až příště.
Ke konci roku jsem si zajezdil s T435.2568 od Pika, abych vyzkoušel nastavení lokomotivy a zvuků. Tradičně jsem také přidal české hlášení. Můžete se podívat na video, které jsem při té příležitosti natočil.

Malá ukázka fotek:
2020_1026_193834.jpg
Zkrácené závaží jsem vložil zpět do pojezdu lokomotivy a kablíky, které vedou závažím ke světlům, jsem přichytil bílou lepící páskou a pak už nic nebránilo umístění dekodéru.

2020_1101_180024.jpg
V prostoru WC jsem vyvrtal otvor.

2020_1122_121730.jpg
Celkový pohled na terén okolo tunelu
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 30 led, 2021 2:19 pm

Paráda! :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 30 led, 2021 4:18 pm

Díky :wink:
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 22 kvě, 2021 6:38 pm

Další aktualizace: stavba kolejiště: leden - duben 2021 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/leden-duben-2021/
Na začátku roku jsem se pustil do lepení Božích muk od JM Detail. Je to jednoduchá, malá stavbička, kterou plánuju umístit na kopec naproti strážnímu domku. Při stavbě jsem se držel návodu, detailnější popis najdete u fotek. Boží muka mi na kopci přišla osamocená, takže jsem prohrabal zásoby a našel jsem stavebnici od firmy Vollmer HO 3763 Wetterhaus, ze které jsem chtěl udělat kapličku k Božím mukám. Je to také malá stavbička s osmihranným půdorysem. Při stavbě se vyskytl jediný větší problém, napasovat všech osm stěn tak, aby na sebe dobře sedly. Sem tam bylo potřeba něco ubrousit, ale nakonec se vše povedlo. Bližší popis stavby je u fotek.
Před časem jsem si koupil Motorák ČSD M152.0299 od MTB a protože MTB nehodlalo vyrobit přívěsný vůz Blm, koupil jsem si přívěsný vůz Blm od firmy Roco, u kterého jsem přestříkal podvozek načerno tak, abych ho mohl provozovat s M152 od MTB. U přívěsného vozu Blm jsem nejdřív sundal karoserii, plošný spoj a interiér vozu. Pak jsem celý podvozek kompletně rozebral a nastříkal černou matnou barvou Gunze Mr. Color 33 a pololesklým lakem Gunze Mr. Color 181. Po zaschnutí jsem celý podvozek složil, na něj nacvakl interiér a plošný spoj a nasadil karosérii. Podrobnější popis přestavby najdete u fotek.
Od Jacka mi přišlo několik nahraných dekodérů se zvukem motorových lokomotiv, mezi nimi byl i zvuk Velkého Hektora. Po vyzkoušení dekodéru v Hektoru se mi nelíbil zvuk vycházející z originálního reproduktoru od MTB, takže jsem se rozhodl do Hektora nainstalovat reproduktor Zimo. Bohužel jsem nenašel rozumné řešení, jak reproduktor instalovat do lokomotivy bez její úpravy. Bylo nutné rozříznout závaží a udělat v něm místo na reproduktor, u kterého jsem trochu zkrátil ozvučnici tak, aby se vešel do místa vytvořeného v závaží. Reproduktor od MTB jsem odpájel od plošného spoje a na tyto kontakty jsem připájel reproduktor Zimo. Pak už stačilo jen nacvaknout karosérii a odzkoušet zvuk. Je o dost lepší než z reproduktoru MTB. Bližší popis ozvučení najdete u fotek.
S Motorákem M152 od MTB jsem si koupil i Motorák ČD 810 172 také od MTB, ke kterému jsem tento rok přikoupil přívěsný vůz Btax. Bohužel, jak už bývá standard u firmy MTB, tento přívěsný vůz se jim moc nepovedl. Nelíbily se mi dráty vedené prostředkem interiéru a drátky z plošného spoje ke koncovým světlům, které byly vidět předním sklem. Obzvlášť příšerně vypadaly přepážky mezi nástupním prostorem a prostorem pro cestující a také mě zarazilo, že osvětlení interiéru je napájeno jen z jednoho podvozku. Takže jsem udělal nové sběrací plíšky k druhému podvozku. Na přepážku mezi nástupním prostorem a prostorem pro cestující jsem přilepil tenkou plastovou destičku, kterou jsem vystřihl z víčka od hořčice, a všechny stěny jsem natřel barvou Tamiya XF-59 Desert Yellow. Všechny původní drátky jsem odpájel od plošného spoje a vedl je tak, aby nebyly vidět. Detailní popis předělávky najdete u fotek.
Začátkem dubna jsem začal natírat skály u tunelu. Jako první nátěr jsem použil černý Balakryl, další vrstva byla tmavě šedivá a nakonec jsem skály natřel světle šedivou tak, aby vynikly vrcholy skal. Měl jsem v plánu upravit skály tak, jak jsem to dělal v zatopeném lomu, ale bohužel jsem měl v práci úraz, při kterém došlo k tříštivé zlomenině patní kosti a zlomenině dvou obratlů. Takže už měsíc musím ležet na posteli a nesmím vstát. S touto aktualizací mi výrazně pomohla manželka, bez ní bych to nedal dohromady.

Malá ukázka fotek:
2021_0213_224818.jpg
Hotová kaplička s Božími muky umístěná na kolejišti

2021_0316_182251.jpg
Motorák M152 MTB s přestavěným přívěsným vozem Blm od Roco

2021_0411_195646.jpg
Interiér s protaženými drátky od koncového osvětlení. V interiéru jsem ještě natřel červenou barvou Tamiya XF-7 sedačku u čelního okna , na kterou MTB pozapomnělo.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 23 kvě, 2021 6:55 am

Přeji brzké uzdravení bez komplikací. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » pon 24 kvě, 2021 9:46 am

Ahoj Mirku, díky moc, budu se snažit ;-). Ve středu jedu na kontrolu, tak doufám, že po měsíci a půl si budu moct aspoň sednout.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod workous » pon 24 kvě, 2021 7:42 pm

Ahoj, taky držím palce ať jsi brzy fit.
P.S. tady je vidět, že se bez těch našich báječných poloviček prostě neobejdeme :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 25 kvě, 2021 3:11 pm

workous píše:Ahoj, taky držím palce ať jsi brzy fit.
P.S. tady je vidět, že se bez těch našich báječných poloviček prostě neobejdeme :D


Díky, jj, manželka se o mě stará jako o mimino :-). Je to skvělá ženská.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod workous » úte 25 kvě, 2021 5:21 pm

Měli jsme prostě kliku :D :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků