Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 13 kvě, 2015 3:39 am

Posunout vjezdové návěstidlo na tomhle kolejišti dál od by neměl být zásadní problém,ale jinak za označník se posunovat pochopitelně může,ale za určitých podmínek. :wink:
Kusové zásilky a cestující se prozatím přemisťují letmo,protože přechody nebyly ještě pro velkou vytíženost a nedostatek pracovníků instalovány. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » stř 13 kvě, 2015 8:30 pm

Barbucha píše:To už bych asi nechal tak jak je, když už má u budovy nástupištní hranu. Jen jsem z fotek nepostřehl, kudy se chodí na ostatní sypaná nástupiště a jak se odváží třeba kusové zásilky.


miroslav lengyel píše:Posunout vjezdové návěstidlo na tomhle kolejišti dál od by neměl být zásadní problém,ale jinak za označník se posunovat pochopitelně může,ale za určitých podmínek. :wink:
Kusové zásilky a cestující se prozatím přemisťují letmo,protože přechody nebyly ještě pro velkou vytíženost a nedostatek pracovníků instalovány. :D


Ahoj chlapi :wink:, Barbucho, Mirek ti v podstatě odpověděl za mě. Jako bys mi to vzal z pusy :lol:. Samozřejmě, že přechody budou, už mám koupenou 2mm balzu, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Ta odjezdová návěstidla nechám tak, jak jsou, ale ta vjezdová se musí předělat, vo tom žádná :lol: :lol:. Jen mám problém s bloky na detekci obsazení. Udělal jsem je na délku nejdelší soupravy, která se vejde na nádraží. To znamená, když s takovou soupravou pojedu do nádraží a zastavím s ní u vjezdového návěstidla, bude mi přečuhovat do dalšího bloku. A to je problém :?. Jediné, co mě napadá, sloučit ty dva bloky do jednoho. Má někdo jiný lepší nápad? Rád si nechám poradit.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod vmucha » stř 13 kvě, 2015 8:41 pm

V čem ti překáží že vlak je ve dvou blocích zároveň? Pokud to není ve smyčce je to myslím jedno.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 14 kvě, 2015 5:25 pm

vmucha píše:V čem ti překáží že vlak je ve dvou blocích zároveň? Pokud to není ve smyčce je to myslím jedno.


Jedno to není, detekce obsazení mi detekuje pouze mašinu, připojené vozy se tváří, jako by tam nebyly. To znamená, že když mi za touto soupravou, která mi bude vyčuhovat do dalšího bloku, pojede další souprava, Train controller nebude vědět, že tam něco je a bude následovat srážka :?. Jedna možnost tady je, u všech vozů, které mám, bych musel natřít kolečka odporovým lakem a nebo tam přidělat odpory :shock:, jak to dělají ve Žďáru nad Sázavou. Nebo spojit ty dva bloky, to je o trochu jednodušší :wink:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Myšpulín » čtv 14 kvě, 2015 6:46 pm

A jak poznáš (správně TC pozná), že se ti od vlaku odpojil nějaký vůz a zůstal na trati? Jedině tím, že bude šuntovat (vodivě s jistým odporem spojovat obě kolejnice) každý vůz. To znamená použít odporový lak případně ty odpory na každém voze, lépe na každé nápravě.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod vmucha » čtv 14 kvě, 2015 6:53 pm

nevodivá kolečka jsem si neuvědomil:-) Jinak jsem zastancem více úseků.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 14 kvě, 2015 7:05 pm

Myšpulín píše:A jak poznáš (správně TC pozná), že se ti od vlaku odpojil nějaký vůz a zůstal na trati? Jedině tím, že bude šuntovat (vodivě s jistým odporem spojovat obě kolejnice) každý vůz. To znamená použít odporový lak případně ty odpory na každém voze, lépe na každé nápravě.


Zatim vidím na celé kolejiště i na skryťák, takže jsem viděl, že se mi vůz odpojil, ale máš pravdu, do budoucna to budu muset stejně udělat. Až bude skryťák skrytý :lol:, tak bych nepoznal, že se mi vůz odpojil, i když do skryťáku plánuju nějaké kamery (ještě nevím jaké), tak s nimi celý skryťák nepokryju.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 15 kvě, 2015 4:21 am

Já poznám že mi chybí vagón okamžitě.Stejně jako ve skutečnosti mám totiž na posledním voze tabulky konec vlaku. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod vmucha » pát 15 kvě, 2015 5:39 am

miroslav lengyel píše:Já poznám že mi chybí vagón okamžitě.Stejně jako ve skutečnosti mám totiž na posledním voze tabulky konec vlaku. :D

A takhle to pak vypadá, když si někdo tahá práci domů :lol:
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 15 kvě, 2015 5:51 am

vmucha píše:
miroslav lengyel píše:Já poznám že mi chybí vagón okamžitě.Stejně jako ve skutečnosti mám totiž na posledním voze tabulky konec vlaku. :D

A takhle to pak vypadá, když si někdo tahá práci domů :lol:

Tomuhle se říká profesionální deformace. :D Jednou se nám s kolegou povedlo vyrazit z vlakem bez koncovek do Německa a protože dnes už kolem trati nikdo nevechtruje,tak jsme takhle dojeli až do Bad Schandau. :D Tam ovšem nastaly starosti se sháněním koncovek,protože bez nich vlak němec nechce,ale nakonec nám soudruzi s NDR jedny věnovali,ale dost se u toho mračili. :mrgreen: Nutno říci,že jsem doma také jednou přehlédl,že mi přijel vlak do stanice bez návěstního vozu a po vyjetí s jiným vlakem došlo ve SN ke srážce.Z toho plyne poučení,že ani na profitechniku Fleischmann se nelze na 100% spolehnout a je dobré si konec vlaku prostřednictvím hradlaře nebo signalisty zkontrolovat. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod mpinta » pát 15 kvě, 2015 6:40 am

Myšpulín píše:A jak poznáš (správně TC pozná), že se ti od vlaku odpojil nějaký vůz a zůstal na trati? Jedině tím, že bude šuntovat (vodivě s jistým odporem spojovat obě kolejnice) každý vůz. To znamená použít odporový lak případně ty odpory na každém voze, lépe na každé nápravě.

TC je schopen se s tím vypořádat snadno. A čím lepší "informace dostane", tím lépe je zpracuje. Řadu věcí (vozy s odběrem proudu, detekce výhybek/zhlaví, délky bloků a vlaků...) lze "ošidit", vynechat, pak je ale nutno tomu přizpůsobit provoz, Plány.
Nejdetailnější způsob zpracování a vyhodnocování informací při používání proudové detekce (DO) je samozřejmě v případě, že všechna vozidla mají odběr proudu (odpory, vodivý lak, osvětlení) a celé kolejiště se skládá z detekovaných úseků, tedy včetně výhybek/zhlaví. Zcela se tím také řeší třeba sunutí vozů (loko na konci vlaku).
Při hrátkách s délkou vlaku je podmínkou rovněž použití verze TC Gold, který disponuje v Pravidlech možnostmi, jak se s kolizními situacemi vypořádat.
Jako příklad je možno uvést, že v případě, že vlak je delší, než určitý blok, 1. vlak se do bloku nepustí, 2. nedovolí se mu tam zastavit, 3. blok, do kterého vlak "přesahuje" se neuvolní atd.
Také indikace "ztraceného", odpojeného vozu je zcela jednoduchá, ale pouze v případě, že vůz má odběr proudu.
Probírat jednotlivé varianty, přesahuje rámec možností diskuze, ale další detaily rád vysvětlím mimo.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod VojtikJ » pát 15 kvě, 2015 1:21 pm

Jo to si taky kdysi páni kolegové za starších časů říkali, dobrý konce máme jsme celý :D Jenže cestou se jim vlak rozpojil, druhej tam šel spojil a jeli dál :lol: všude dobrý, konce byli. Jen jim chyběl jede vagón kterej ležel pod pešungem :lol: Tato příhoda je z Týniště nad Orlicí :lol:
To se může stát i nám na kolejišti že jeden vyskočí :lol:
Taková malá vložka do diskuze :D
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 15 kvě, 2015 2:54 pm

Ty nás trošku houpeš viď? :D Ale to je o ajzlboňácích známo,že mají tendenci své příběhy přikrášlovat,dělám to občas taky. :lol: Ono pokud se ten vlak "rozpojil" jak píšeš,tak by nutně na těch vozech byla vytržená táhla,takže by jaksi nebylo připojit kam nebo by na hácích visela za oblík táhla vytržená z druhého vozu,takže by zase nebylo kam zavěsit. :idea: I když jsem už viděl i takto přivěšený vůz,tedy že v háku byla hozena jeho vlastní šroubovka a přes to šroubovka druhého vozu,takže to tam drželo je za špičku.A to nemluvím o tom,že v případě přetržení vlaku to většinou také odnesou spojky průběžné brzdy. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod VojtikJ » pát 15 kvě, 2015 3:03 pm

Dost velká shoda náhod ;) Ale tohle je dost známá příhoda v dané oblasti. Daný vagón tam ležel sakra dlouho než jej vyzvedli.
Byla noc, v dané místo je uprostřed lesa. Šroubovka mohla bejt utrnutá ve spadlém voze, nebo jak píšeš kuple mohla bejt na háku v který byla taky kuple. Nevím co se tam stalo. Vím jen z více zdrojů, že pomocník se šel kouknout z druhé strany než ležel vůz a v tý tmě to nepoznal, že něco chybí, namáčknuli zpátky na zbytek, přivěsili a mastili pryč. Hadice se přetrhnout taky nemusí ;) někdy se ty mrchy rozpojí bez poškození.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 15 kvě, 2015 3:35 pm

Já bych spíš věřil tomu,že to věděli moc dobře,ale dělali mrtvé brouky. :D Oni jsou lidi při nějakém průseru docela vynalézaví,pamatuji,když v Plzni na ranžíru spadl z vagónu takový ani ne moc velký,ale zato hodně těžký kus kovu.Nu a protože to nešlo lidskými silami naložit,tak to někoho napadlo zakopat. :lol: Za dva dny přijela černá volha s pány v civilu a děly se věci,on ten kousek byl nějaký speciální matroš do VTŽ,kde se z toho dělali nějaké trubky do jaderných reaktorů a bylo to drahé jako sviň.Taky se dělávalo,že když se prásklo z vozem s prkny nebo fošnami a některé při tom o kus vylezly,tak se vzala pila a srovnalo se to do lajny. :lol: Ovšem po příjezdu na místo určení nastalo velké divení,že je každý kus jinak dlouhý a byl z toho zase průser. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků