Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
mpinta píše:Myšpulín píše:A jak poznáš (správně TC pozná), že se ti od vlaku odpojil nějaký vůz a zůstal na trati? Jedině tím, že bude šuntovat (vodivě s jistým odporem spojovat obě kolejnice) každý vůz. To znamená použít odporový lak případně ty odpory na každém voze, lépe na každé nápravě.
TC je schopen se s tím vypořádat snadno. A čím lepší "informace dostane", tím lépe je zpracuje. Řadu věcí (vozy s odběrem proudu, detekce výhybek/zhlaví, délky bloků a vlaků...) lze "ošidit", vynechat, pak je ale nutno tomu přizpůsobit provoz, Plány.
Nejdetailnější způsob zpracování a vyhodnocování informací při používání proudové detekce (DO) je samozřejmě v případě, že všechna vozidla mají odběr proudu (odpory, vodivý lak, osvětlení) a celé kolejiště se skládá z detekovaných úseků, tedy včetně výhybek/zhlaví. Zcela se tím také řeší třeba sunutí vozů (loko na konci vlaku).
Při hrátkách s délkou vlaku je podmínkou rovněž použití verze TC Gold, který disponuje v Pravidlech možnostmi, jak se s kolizními situacemi vypořádat.
Jako příklad je možno uvést, že v případě, že vlak je delší, než určitý blok, 1. vlak se do bloku nepustí, 2. nedovolí se mu tam zastavit, 3. blok, do kterého vlak "přesahuje" se neuvolní atd.
Také indikace "ztraceného", odpojeného vozu je zcela jednoduchá, ale pouze v případě, že vůz má odběr proudu.
Probírat jednotlivé varianty, přesahuje rámec možností diskuze, ale další detaily rád vysvětlím mimo.
Pro verzi Silver s tím lze částečně souhlasit. Z letmého pohledu by detekce výhybek/zhlaví obnášela investici kolem tisícovky (HW), chce to ovšem Gold.Gene_Simmons píše:...Moje kolejiště je celé detekováno bloky, bohužel nemám detekované výhybky, ale i tak si myslím, že to je dostačující...
O obtěžování nemůže být řeč. Mechanická návěstidla jsem sice zatím nezkoušel, problém by to však snad být neměl.Gene_Simmons píše:...Až budu zprovozňovat mechanická návěstidla, rád bych využil Vašich znalostí TC, co se týká závislostí na provozu a nastavení návěstidel. Pokud Vás to tedy nebude obtěžovat. Pro zajímavost přikládám plán mého kolejiště v TC...
mpinta píše:Pro verzi Silver s tím lze částečně souhlasit. Z letmého pohledu by detekce výhybek/zhlaví obnášela investici kolem tisícovky (HW), chce to ovšem Gold.Gene_Simmons píše:...Moje kolejiště je celé detekováno bloky, bohužel nemám detekované výhybky, ale i tak si myslím, že to je dostačující...O obtěžování nemůže být řeč. Mechanická návěstidla jsem sice zatím nezkoušel, problém by to však snad být neměl.Gene_Simmons píše:...Až budu zprovozňovat mechanická návěstidla, rád bych využil Vašich znalostí TC, co se týká závislostí na provozu a nastavení návěstidel. Pokud Vás to tedy nebude obtěžovat. Pro zajímavost přikládám plán mého kolejiště v TC...
A tři poznámky ... 1. prosím tykat, 2. raději YRR, než obrázek a 3. raději Skype, než DF.
Michal Šuhajda píše:Taky jsem pro ver. C na pravé straně, případně posunout kousek do oblouku a odsadit dále od trati aby na něj fíra viděl co nejdéle. I ve skutečnosti uvedený poměr délky stanice (už.délky kolejí) a vzdálenosti návěstidla odpovídá.
Přestavení vlaku lze vždy provést jako PMD.
miroslav lengyel píše:Varianta C,ale umístil bych ho vpravo,místo tam na to máš nebo ne?Jinak doplnit návěstí "návěstidlo je na opačné straně".
Předvěst,pokud ji chceš mít,bych dal před most.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků