Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 07 dub, 2015 7:02 pm

workous píše:kolik dáváš lampy od sebe ?

Lampy dávám od sebe 25 cm.

milan ferdián píše:Já stále co tu všichni obdivujou a koukám že fakt co obdivovat.Jen jedna zvídavá otázka,není těch drážních lamp nějak moc :?: :wink:

Ahoj Milane, děkuji ti za tvůj obdiv, i já obdivuji tvoji práci, tvé plány kolejišť jsou moc pěkné. Nemyslím si, že drážních lamp je na nástupištích moc. Dávám je po 25 cm, to je ve skutečnosti cca 22 metrů. Možná tu vzdálenost zkreslují fotky. Drážní lampy jsou ve dvou řadách, z boku by to mohlo vypadat, že jsou po krátkých vzdálenostech a že jich je tam hodně.
Naposledy upravil Gene_Simmons dne ned 16 srp, 2015 11:59 pm, celkově upraveno 1
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 07 dub, 2015 7:20 pm

Rocky_MK píše:Taky se mi to moc líbí, krásná čistá práce :) avšak nedá mi to se nezeptat - z jakého důvodu není před remízou popelová jáma? Čekal bych ji tam, když je tam i vodní jeřáb. Nebo se s úpadkem parního provozu popelové jámy rušily a zasypávaly? To se mi nezdá, jsou leckde vidět dodnes. A když už jsme u toho, ta dvoukolejná remíza má nějaké opodstatnění v takové malé staničce (myslím, že jednokolejná by tam zapadla více) anebo jsi ji tam prostě plácnul s tím, že nejsi bůhvíjak ortodoxní ,,počítač nýtů" ? :)
Pro úplnost, neptám se, abych rýpal, ale abych se něco dozvěděl. Rozhodně nepatřím k těm, co potřebují mít všechno opodstatněné předpisy, podložené důkazy apod. :)


Aho Rocky, jsem rád, že se ti moje práce líbí. Popelová jáma bude, neboj, ale ne před výtopnou (remízou) :lol:. Popelová jáma bude u zauhlování a zapískování na druhé straně nádraží. Samozřejmě tam bude i vodní jeřáb. Myslím si, že popelová jáma má větší opodstatnění na tomto místě, než před výtopnou (pouze můj názor). Co se týče dvoukolejné výtopny (remízy), má určitě své opodstatnění. Za jednak nádraží není úplně z nejmenších, za druhak ke stanici je přiřazeno několik lokomotiv a do jednokolejné výtopny (remízy) by se nevešly :wink:. Snad ses z mého vysvětlení něco dozvěděl. Já taky rozhodně nepatřím k těm, co potřebují mít všechno opodstatněné předpisy a podložené důkazy. Pokud se budeš chtít ještě něco dozvědět, klidně se ptej, rád ti odpovím 8).
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Barbucha » úte 07 dub, 2015 7:34 pm

Když ona ta výtopna je od toho, že se tam roztápěly lokomotivy, takže tam právě potřebovali nějakou zásobu uhlí, maziv, vody, písku,… A k tomu i nějakou tu popelovou a prohlížecí jámu :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 07 dub, 2015 7:46 pm

Ahoj Barbucho, ve výtopně samozřejmě prohlížecí a popelové jámy mám na každé koleji :wink:, ale před výtopnou nee. Dvě jámy za sebou mi nedávají smysl. Stejně tak jako jsem to udělal na hlavním nádraží v budoucí rotundě, na každé koleji je prohlížecí jáma. V Lužné u Rakovníka mají také v rotundě prohlížecí jámy a na úplně druhé straně popelovou jámu se zauhlováním a vodním jeřábem. Taková je moje představa i na tomto nádraží.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Rocky_MK » úte 07 dub, 2015 8:42 pm

Gene_Simmons píše:Aho Rocky, jsem rád, že se ti moje práce líbí. Popelová jáma bude, neboj, ale ne před výtopnou (remízou) :lol:. Popelová jáma bude u zauhlování a zapískování na druhé straně nádraží. Samozřejmě tam bude i vodní jeřáb. Myslím si, že popelová jáma má větší opodstatnění na tomto místě, než před výtopnou (pouze můj názor). Co se týče dvoukolejné výtopny (remízy), má určitě své opodstatnění. Za jednak nádraží není úplně z nejmenších, za druhak ke stanici je přiřazeno několik lokomotiv a do jednokolejné výtopny (remízy) by se nevešly :wink:. Snad ses z mého vysvětlení něco dozvěděl. Já taky rozhodně nepatřím k těm, co potřebují mít všechno opodstatněné předpisy a podložené důkazy. Pokud se budeš chtít ještě něco dozvědět, klidně se ptej, rád ti odpovím 8).

To potom jo, mě nenapadlo, že tam budeš mít i zauhlování :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Barbucha » úte 07 dub, 2015 9:11 pm

Gene_Simmons píše:Ahoj Barbucho, ve výtopně samozřejmě prohlížecí a popelové jámy mám na každé koleji :wink:, ale před výtopnou nee. Dvě jámy za sebou mi nedávají smysl. Stejně tak jako jsem to udělal na hlavním nádraží v budoucí rotundě, na každé koleji je prohlížecí jáma. V Lužné u Rakovníka mají také v rotundě prohlížecí jámy a na úplně druhé straně popelovou jámu se zauhlováním a vodním jeřábem. Taková je moje představa i na tomto nádraží.


Nechci remcat, je to vždycky kompromis prostoru a toho, co by tam mělo být. U velkých rotund nebo i zdvojených (Břeclav) bylo zauhlování a pískování mimo. Bavíme se o šopách pro jeden nebo dva stroje. Ale jo, když si to člověk zdůvodní, tak to beru. Jinak se těším na aktualizace, líbí se mi to :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » stř 08 dub, 2015 4:51 pm

Jasně, souhlasím je to kompromis prostoru a toho, co by tam mělo být. Pokud bych udělal zauhlování, pískování + vodní jeřáb u výtopny, skončil bych někde v půlce nádraží. I proto jsem dal výtopnu + vodní jeřáb na jednu stranu a zauhlování. pískování, prohlížecí jámu + vodní jeřáb na druhou stranu. Věř mi koukal jsem na několik nádraží a vymýšlel jak to udělat, aby se tam vše vešlo a mělo to trochu smysl :wink:. Bohužel nic lepšího mě nenapadlo.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod sidlo » stř 08 dub, 2015 7:36 pm

Takto rozdělené mi to smysl dává. V remíze jen prohlížecí jáma (bez vodního jeřábu). Na druhé straně zbrojení uhlí, voda a popelová jáma. Současně popel a zbrojení vodou a vedle uhlí, případně písek.
Ta dvojitá remíza mi smysl taky dává. Stanice je evidentně na kopci, tak je tam strojová stanice pro postrky.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Polabský » stř 08 dub, 2015 9:19 pm

Nechci se vkládat do diskuse zbytečně vkládat do jámové diskuse.
Ale: Uvnitř výtopny nejsou popelové jámy ale pouze prohlídkové kanály.
Pokud byl užíván vodní jeřáb, tak ve stanici u dopravní koleje a bez popelové jámy, tam se brala pouze voda.
Pokud bylo v místě depo, tak "cizí" lokomotiva tam vjela jen pro vodu a současně odkalit, případně vysypat horký popel. Kotel potřeboval pravidelně odkalovat, což se též neobešlo bez oblaků smradu a páry, proto se to dělalo venku. Proto bych se přikláněl k té jámě pod jeřábem.
Domácí lokomotiva přijela, zpravidla odkalila, vysypala popel, dobrala vodu a uhlí a byla nazbrojená předána k pravidelné drobné údržbě, případně odstranění provozních závad. Po běžné údržbě se nechala zatopená v péči předtápěče čekat na další výkon. Hezký den.
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 09 dub, 2015 6:37 pm

Polabský píše:Nechci se vkládat do diskuse zbytečně vkládat do jámové diskuse.
Ale: Uvnitř výtopny nejsou popelové jámy ale pouze prohlídkové kanály.
Pokud byl užíván vodní jeřáb, tak ve stanici u dopravní koleje a bez popelové jámy, tam se brala pouze voda.
Pokud bylo v místě depo, tak "cizí" lokomotiva tam vjela jen pro vodu a současně odkalit, případně vysypat horký popel. Kotel potřeboval pravidelně odkalovat, což se též neobešlo bez oblaků smradu a páry, proto se to dělalo venku. Proto bych se přikláněl k té jámě pod jeřábem.
Domácí lokomotiva přijela, zpravidla odkalila, vysypala popel, dobrala vodu a uhlí a byla nazbrojená předána k pravidelné drobné údržbě, případně odstranění provozních závad. Po běžné údržbě se nechala zatopená v péči předtápěče čekat na další výkon. Hezký den.


S tím se nedá nic jiného než souhlasit :wink:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » pon 11 kvě, 2015 9:42 pm

Aktualizace stavba kolejiště duben 2015 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/duben-2015/
V dubnu 2015 jsem zjistil, že dvouramenné vjezdové návěstidlo Viessmann má dva přestavníky (nějak jsem na to zapomněl), musel jsem zvětšit otvor pro vjezdové návěstidlo tak, aby se tam vešly dva přestavníky vedle sebe. Na pravém zhlaví jsem zaštěrkoval zbývající místa mezi kolejemi sbíhající se do cípu k výhybkám. Následovala stavba stavědla od Kibri 39308 Oberzeisel. Tuto stavebnici jsem zvolil schválně, protože na levém zhlaví mám stejné stavědlo v jiných barvách Marbach, také od Kibri. Stavba je vcelku pohodová, všechno sedí, jak má. Jak píše Houmr, je to takový klik klak, který by držel i bez lepidla. Jediný zápor této stavebnice je, že rámy oken jsou už od výrobce spojené se skleněnou výplní, takže rámy oken v podstatě nejdou napatinovat. Pár věcí bylo třeba upravit, přestříkal jsem střechu stavědla a okapy červenou barvou Gunze Mr Color 114 a natřel hradlový přístroj stavědla zelenou barvou Revell 360. Okapy potřebovaly ještě další úpravu, ve stavebnici se mají okapy sbíhat v jeden odtok, to se mi nelíbilo (ani jsem to nikde neviděl), takže jsem okap rozřízl a otočil o 180° a znovu slepil. Tím vznikl stejný okap jako na druhé straně. Samozřejmě jsem vše při stavbě patinoval, postup patinace je uveden u fotek. Při stavbě stavědla jsem v mezičase začal pracovat na popelové jámě, kterou jsem napatinoval a zapracoval do kolejiště v místě, kde bude zauhlování a pískování. Na překládací jeřáb jsem dodělal žlutočerné výstražné pruhy. K překládacímu jeřábu jsem přilepil dvě drážní lampy, nainstaloval jsem stavědlo a oboje jsem zapojil a vše jsem rozsvítil a vyzkoušel. Nakonec jsem si s Čmelákem zaposunoval a trochu zajezdil s Bardotkou a Rybáky. Tato záložka obsahuje fotky z dubna 2015.
Malá ukázka fotek:

2015_0506_163916.jpg
Pro porovnání vyfocená obě stavědla

2015_0510_011905.jpg
Stavědlo, přilepené drážní lampy - zkouška osvětlení

2015_0510_013842.jpg
Čmelák při posunu nákladních vozů
Naposledy upravil Gene_Simmons dne pon 17 srp, 2015 12:01 am, celkově upraveno 1
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Polabský » úte 12 kvě, 2015 2:55 pm

Líbí, pěkný ale ..................................
Já vím, že jsem šťoura ale vidím problém:
Vjezdové návěstidlo umístěné takhle blízko krajní výhybky neumožňuje vůbec posun ve stanici přes krajní výhybku. Mezi krajní výhybkou a vjezdovým návěstidlem musí být ještě osazen "označník" ke kterému je možno posunovat "beztrestně".
Chtělo by to posunout ho aspoň kousek.
Neměl jsem možnost podrobně zkoumat dvě odjezdové mechaniky ale i tam mám určité pochybnosti o jejich správném osazení.

Hezký den Všem :D
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 12 kvě, 2015 9:14 pm

Polabský píše:Líbí, pěkný ale ..................................
Já vím, že jsem šťoura ale vidím problém:
Vjezdové návěstidlo umístěné takhle blízko krajní výhybky neumožňuje vůbec posun ve stanici přes krajní výhybku. Mezi krajní výhybkou a vjezdovým návěstidlem musí být ještě osazen "označník" ke kterému je možno posunovat "beztrestně".
Chtělo by to posunout ho aspoň kousek.
Neměl jsem možnost podrobně zkoumat dvě odjezdové mechaniky ale i tam mám určité pochybnosti o jejich správném osazení.

Hezký den Všem :D


Hele, ty šťouro :lol: :lol: :lol: , nejsi šťoura, máš pravdu. Tomu se říká konstruktivní kritika. Když jsem vjezdové návěstidlo instaloval, tak mi to nedošlo. Je fakt, že by se nedalo posunovat za krajní výhybku. O označníku taky vím (kůl s modrou horní částí), za který se už posunovat nemůže. Jak jsem si to od tebe přečetl, hned mi to došlo :wink:, že jsem to zmastil. Nedá se svítit, budu to muset opravit, takhle je to kravina. Co se týká odjezdových návěstidel, myslím si, že ty jsou v pohodě viz foto.

První foto je originál, na druhé fotce jsem červeně zvýraznil šachty pro odjezdová návěstidla.

2015_0130_163736.jpg

2015_0130_163736a.jpg
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 430
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Polabský » úte 12 kvě, 2015 9:58 pm

Dobrého večerního,
k odjezdovým návěstidlům bych to tak cítil, vypustit odjezdové náv. zcela vlevo. Tu kolej bych vnímal jako manipulační, páč je těsně u výpravní budovy a současně je i spojnicí k obvodu zbrojení lokomotiv. Pro odjezdy by asi ve skutečnosti bylo jen jedno odjezdové a k vlaku by stejně chodil výpravčí. Ale když už to tak je, neměly by být všechny koleje dopravní ale aspoň jedna manipulační.
Ale jinak, podle vkusu každého soudruha :D
Hezký večer !!
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Barbucha » úte 12 kvě, 2015 10:11 pm

To už bych asi nechal tak jak je, když už má u budovy nástupištní hranu. Jen jsem z fotek nepostřehl, kudy se chodí na ostatní sypaná nástupiště a jak se odváží třeba kusové zásilky.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Toch a 12 návštevníků