Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod workous » úte 18 črc, 2017 8:07 pm

Já se jen přidám ke chvále..video bezva trochu jsem si slintnul... :D jinak horní stanice to je vysoký level....máš to parádní...
HO segmenty epocha workoušov - Roco Geoline
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 1670
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm
Bydliště: Chýnice u Prahy

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » pát 21 črc, 2017 9:50 pm

Díky, jsem rád, že se ti video líbilo :wink:. Na horní stanici (Nové Strašecí) je pořád co zlepšovat, kdepak vysoký level :).
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 15 srp, 2017 8:44 pm

Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Národní den železnice Cheb http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/n ... nice-cheb/
Zářijové oslavy železničářů vyvrcholily 24.9.2016 Národním dnem železnice v Chebu, na který jsme se vypravili. Původně jsme chtěli jet protokolárním vlakem Railjet, ale bohužel jsme již nesehnali jízdenky. Tak jsme ho aspoň natočili. Nakonec jsme odjeli rychlíkem v čele se 151 008-0 Banánem z Prahy hlavního nádraží. Vlak byl dosti přeplněn, lidi stáli i v uličkách. Takže na Národní den železnice jsme přijeli tradičně pozdě. :(
Program byl rozdělen do tří světů, Svět historie, Svět změny a Svět zábavy. Zajímaly nás hlavně jízdy historických vlaků, proto jsme se zdržovali hlavně v blízkosti nádraží, kde jsme natáčeli a fotili historické jízdy. Nakonec jsme se bohužel rozhodli navštívit depo (osudová chyba), kde se konala výstava historických lokomotiv. Spojení mezi nádražím a depem zajišťovala kyvadlová doprava dvou souprav RegioShark. Z nezjištěných důvodů byla uzavřena lávka pro pěší, kterou by se také dalo jít do depa. Nechápu proč, když rok předtím v Hradci Králové to šlo a lávka do depa byla pro pěší otevřena a navíc kyvadlovou dopravu do depa zajišťovaly také vlakové soupravy. Toto tedy pořadatelé v Chebu absolutně nezvládli. Navíc nás v depu odevšad vyhazovali zaměstnanci ochranky firmy Security BSB, takže jsme z návštěvy depa měli spíš nepříjemný zážitek. Za to tedy ochrance velmi děkujeme. Po návštěvě depa jsme se chtěli dostat zpět na nádraží, abychom natočili další historické vlaky, ale bohužel kyvadlové soupravy z depa odjízděly natolik plné, že jsme museli čekat na další a tím pádem nám historické vlaky ujely. Kdyby byla lávka pro pěší otevřena, mohli bychom odejít, kdy bychom potřebovali, a všechno bychom stihli. Přes všechny zákazy a příkazy jsme získali spoustu materiálu, takže se můžete podívat na 101 fotek a video.
Malá ukázka fotek:
2016_0924_124421.jpg
498.104 Albatros při posunu k soupravě vozů Bam, které tam předtím přistavila 714 212-8 Veselá kráva.

2016_0924_153911.jpg
S489.0001 Laminátka v čele soupravy vozů Y při příjezdu z vyhlídkové jízdy...

2016_0924_160724.jpg
354.195 Všudybylka v čele dvoupatrové soupravy Bp před odjezdem na vyhlídkovou jízdu do okolí Chebu.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » stř 01 lis, 2017 2:57 am

Po delší době další aktualizace: stavba kolejiště červenec - září 2017 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/c ... zari-2017/
Na kolejišti jsem měl programovací kolej, kde jsem mohl programovat pouze Lenz centrálou. Při programování ESU zvukových dekodérů jsem musel dekodér naprogramovat v obýváku a pak lokomotivu vyzkoušet na kolejišti. Další úpravy následovaly zase v obýváku a zkouška opět na kolejišti. V červenci už mi došla trpělivost, takže jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit. V šuplíku jsem měl starší osmipólový otočný přepínač, který jsem proměřil multimetrem a zjistil jsem, že by se mi hodil k přepínání mezi třemi systémy, které používám k programování, Lenz, Roco a ESU. K systému Lenz jsem ještě potřeboval přepínat mezi programováním a jízdou, na to jsem použil kolíbkový přepínač. Oba přepínače jsem zasadil do cuprextitové destičky a do rámu kolejiště jsem vyvrtal otvory, abych do něj mohl zasadit destičku s přepínači. V grafickém programu jsem vytvořil popisky k přepínačům a pak už jen stačilo vše správně propojit kabeláží tak, aby přepínače fungovaly. Teď po zapojení mohu využívat všechny tři systémy na jedné programovací koleji.
Protože jsem měl rozdělanou přestavbu slovenského Brejlovce 754 055-2 na brněnského ČD 754 023-0, rozhodl jsem se přestavbu dokončit. K dokončení přestavby bylo potřeba pouze přestříkat podvozky z černé barvy na šedivou a nalepit leptané tabulky, které jsem si nechal vyrobit u pana Banka. Na podvozky jsem použil šedivé barvy Gunze Mr. Color 36 a 317 namíchané 1:1, také jsem nastříkal houkačky matnou zelenou barvou Revell 48. U pana Banka jsem si nechal vyrobit ještě další leptané tabulky na Sergeje T679.1158, které jsem barevně upravil tak, aby vypadaly jako smaltované. Podrobný popis postupu najdete u fotek. Upravenými tabulkami jsem Sergeje přeznačil, bíle jsem mu olemoval pluh. Tento Sergej měl ve skutečnosti malé hranaté nárazníky, takže bylo nutné vyměnit kulaté nárazníky. Mezi svými náhradními díly jsem našel pouze velké hranaté nárazníky, ty jsem tedy zkrátil a boky nárazníků zaoblil.
Dále jsem pokračoval v ozvučení lokomotiv, tentokrát byl na řadě motorák M262.101 od Brawy. Musím podotknout, že tento model se Brawě příliš nepovedl, zajímalo by mě, kde soudruzi z NDR (z Brawy) udělali chybu. Špatné jízdní vlastnosti, odpadávání dílů, takto špatný model jsem ještě v ruce neměl. Je vhodný do vitríny, nesahat, nekýchat, nedýchat. Bylo s ním tolik práce, že i zadarmo by byl drahý. Na výsledek ozvučení se můžete podívat ve videu.
Lehce jsem také pokročil ve stavbě lomu, dokončil jsem vytvarování první části skály v zatáčce a začal jsem opracovávat další část skalního masivu lomu (viz fotky).
Malá ukázka fotek:

2017_0802_084414.jpg
Popisky k přepínačům, vytvořené v grafickém programu, jsem vytiskl na samolepící papír a nalepil na cuprextitovou destičku. Na popisku k osmipólovému přepínači jsou vidět dva vynechané kontakty, které znázorňují bílé čáry.

2017_0809_172546.jpg
Brejlovec po dokončené přestavbě

2017_1021_162236.JPG
Opracovaná část druhé skály zatopeného lomu
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod workous » stř 01 lis, 2017 6:57 pm

Pěkný panýlek, taky jsem vše dělal z kupráku ještě když jsem za bolšána dělal v Tesle tam toho bylo :) za krabičku cigár bylo vše (nebo za vodku :))
HO segmenty epocha workoušov - Roco Geoline
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 1670
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm
Bydliště: Chýnice u Prahy

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 02 lis, 2017 8:27 pm

workous píše:Pěkný panýlek, taky jsem vše dělal z kupráku ještě když jsem za bolšána dělal v Tesle tam toho bylo :) za krabičku cigár bylo vše (nebo za vodku :))


No jo, za komárů (komančů) fungoval výměnnej obchod :wink:. Ona to vlastně byla idea komunismu, chtěli zrušit peníze a každej by si vzal to, co ptřebuje, to byla slušná kravina na entou :lol: :lol: :lol:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 18 lis, 2017 10:50 am

Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Železniční stanice Ústí nad Orlicí http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/z ... ad-orlici/
Tentokrát jsem na mých toulkách po České republice navštívil železniční stanici Ústí nad Orlicí. S foťákem v ruce jsem prošel celou stanici, kterou jsem nafotil, takže v galerii najdete 100 fotek. Na stanici byl velký provoz, díky kterému se můžete podívat na poměrně dlouhé video. Shodou okolností jsem se na této železniční stanici ocitnul hned třikrát, na jaře, v zimě a na podzim. Proto jsou fotky a záběry na videu i ze zimního provozu. Jako vždy přikládám mapu této železniční stanice.
Ústí nad Orlicí je železniční stanice na západním okraji stejnojmenného města v Pardubickém kraji. Ústím vede již od roku 1845 železniční trať Praha – Česká Třebová, tehdy součást Severní státní dráhy. Stanice vznikla roku 1874 při napojení trati do Letohradu (tehdy Rakouská severní dráha). Hlavní trať byla elektrifikována v roce 1957, odbočka do Letohradu v roce 1982. Staniční budova je umístěna uprostřed kolejiště. V roce 2008 se podle plánů přestavby I. železničního koridoru uvažovalo o demolici této historické staniční budovy. Od těchto plánů bylo upuštěno po vzniku petice „Nádraží nedáme“, kterou podepsalo přes 16 000 občanů. Staniční budova byla v roce 2010 prohlášena za kulturní památku. V roce 2015 vznikla společnost Oustecké nádraží, která odkoupila historickou staniční budovu od původního vlastníka, Českých drah a.s., s cílem ji opravit a využít pro veřejnost. Ve stanici zastavují některé rychlíky z Prahy do Brna a na střední Moravu, osobní vlaky Pardubice – Česká Třebová a Ústí nad Orlicí – Letohrad a několik spěšných vlaků z Pardubic přes Lichkov do Polska.

Malá ukázka fotek:
20150526_190740.jpg
Historická staniční budova v Ústí nad Orlicí

20150526_193507.jpg
Celkový pohled na novou staniční budovu

20170118_134515.jpg
163 025-0 Pershing u druhého nástupiště v Ústí nad Orlicí
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Miloš_P » sob 18 lis, 2017 11:15 am

Nevím, jestli to sem už někdo nedával..., ale stojí to za shlédnutí.
https://www.stream.cz/gebrianvs/1001906 ... nad-orlici
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 349
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 19 lis, 2017 9:23 pm

Miloš_P píše:Nevím, jestli to sem už někdo nedával..., ale stojí to za shlédnutí.
https://www.stream.cz/gebrianvs/1001906 ... nad-orlici


Taky jsem na ten stream narazil, když jsem hledal informace o nádraží. Tady se ČD obzvlášť vyznamenalo :oops: :lol:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » sob 25 lis, 2017 11:47 am

Co se ještě týče Ústí nad Orlicí, našel jsem na netu přímý přenos z ústeckého nádrazí, kamera je umístěna na historické budově směrem k České Třebové.
Tady je odkaz: https://slowtv.playtvak.cz/nadrazi-usti ... orlici_tau
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 15 úno, 2018 8:38 pm

Po delší době další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Ušatou do Lužné u Rakovníka http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/u ... rakovnika/
6.8.2016 jsme jeli s manželkou v rámci historické jízdy parním vlakem v čele se 464.102 Ušatou do Lužné u Rakovníka. Tendrové lokomotivy označené 464.101 a 102 Ušatá vyrobila v listopadu a prosinci 1940 libeňská lokomotivka ČKD, tyto lokomotivy byly zdokonalením osvědčených 464.0. Lokomotiva 464.101 Ušatá byla 2000. lokomotivou vyrobenou v ČKD. Do provozu se zařadila ve výtopně Praha-Masarykovo n., 464.101 Ušatá 20. listopadu a 464.102 Ušatá 31. prosince 1940. Na lokomotivu 464.101 byla dosazena dyšna Giesl. V roce 1975 byla vyřazena z provozu a používána jako vytápěcí kotel v Havlíčkově Brodě, Nymburce a Všetatech, a to až do zrušení 11.9.1979. Lokomotiva 464.102 dojezdila s původním komínem dne 26.9.1977, kdy byla úředně zrušena. Od 1.1.1979 se z ní stal vytápěcí kotel K 687. Z důvodu lepšího technického stavu byla právě tato lokomotiva v roce 1980 převedena do sbírek NTM.
Vyjížděli jsme ze žs. Braník přes Beroun, Rakovník až do Lužné u Rakovníka. Tato trať je velice atraktivní pro fandy železnice, protože vede úvratěmi a s lokomotivou se musí šibovat. V Lužné byl další historický vlak v čele s lokomotivou 354.7152 Sedma, který pak odjel směrem na Chomutov. 354.7152 Sedma, původně kkStB 429.1996, byla vyrobena v roce 1917 pod výrobním číslem 657/17 v První Českomoravské továrně na stroje, Praha. Současným majitelem je KHKD, Klub historie kolejové dopravy, který byl založen v roce 1981 v Praze.
Vše jsem fotil a natáčel. Můžete se podívat na video a 150 fotek.

Malá ukázka fotek:
2016_0806_143922.jpg
464.102 Ušatá opouští areál muzea.

2016_0806_132101.jpg
Pravidelná údržba 354.7152 Sedmy před odjezdem

2016_0806_120951.jpg
Moje maličkost točí 464.102 Ušatou při posunu v Rakovníku.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » úte 05 čer, 2018 11:25 pm

Po dloooooouhé době další aktualizace: stavba kolejiště leden - duben 2018 http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/leden-duben-2018/
Po delší době jsem tu s další aktualizací ze stavby mého kolejiště z ledna až dubna 2018. Pokračoval jsem v ozvučení lokomotiv, ve kterých jsem měl pouze dekodér bez zvuku. Tentokrát přišla na řadu parní lokomotiva ČSD 365.434 od Roca. Digitalizace je obtížnější, v lokomotivě je málo místa a musí se celá rozebrat. Na ozvučení jsem použil dekodér ESU Loksound 4.0 a reproduktor Zimo, u kterého jsem zkrátil ozvučnici tak, aby se reproduktor vešel do kabiny strojvedoucího a nebyl vidět. Postup digitalizace jsem nafotil a výsledek nastavení dekodéru můžete vidět ve videu. Dále jsem ozvučil ČSD T669.0007 Čmeláka od TechImage. Na digitalizaci není nic složitého, proto jsem postup nefotil, dobrý návod je v Magazinu Modely.biz s tím rozdílem, že já jsem použil dekodér ESU Loksound 4.0. Výsledek nastavení dekodéru můžete opět vidět v dalším videu.
Také jsem dále pokračoval v tesání skal v zatopeném lomu. Nejdříve jsem si naměřil a vyřezal ze styroduru pravděpodobný tvar skály, jsou to tři desky styroduru položené na sobě, které jsem začal postupně opracovávat tak, aby se aspoň trochu podobaly skále. Postupné výsledky jsem nafotil a k fotkám přidal komentář.
Abych se odreagoval od tesání skal, zakoupil jsem lept T211.0 Prasátko od firmy Hekttor. Návod k této stavebnici je velice velice stručný (téměř žádný), takže je na modelářovi si sehnat podklady ke stavbě lokomotivy. S lepty mám už menší zkušenost ze stavby modelů letadel a doma mám dokonce ohýbačku na lepty. S většinou dílů jsem si věděl rady, ale jak sestavit rozsochy na podvozku mi dalo trochu zabrat. Vycházel jsem z fotografií skutečných lokomotiv a fotografií různých modelářů, kteří tento model stavěli. Nakonec jsem přišel na to jak rozsochy správně sestavit. Stavbu Prasátka jsem fotil a k fotkám jsem dal komentáře. T211.0 Prasátko jsem zatím nedokončil, pracuju na něm. Další fotky ze stavby budou příště.
Malá ukázka fotek:

2017_1119_123659.jpg
Před digitalizací je nutné rozebrat ČSD 365.434 na tyto jednotlivé díly.

2018_0411_172215.jpg
Částečně opracovaná střední část skály

2018_0408_172626.jpg
Na kapotu motoru jsem připájel dvířka a na ně větrací mřížky.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 06 čer, 2018 3:37 am

Já ozvučoval BR 64 podle návodu Houmra již před lety.Už si nepamatuji detaily,ale s reproduktorem jsem myslím nic nedělal a mám tam 28 mm ESU.Kurde musím také natočit nějaká videa nových přírůstků. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3357
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » stř 06 čer, 2018 6:23 pm

Ahoj Mirku, já už mám ozvučené dvě 365, tu první jsem taky ozvučoval před lety taky podle Houmra, ale nebyl jsem se zvukem spokojený. ESU reproduktor bez ozvučnice nebyl skoro slyšet a navíc v modelu nemohla být podlaha, protože se tam už nevešla. Když jsem vyměnil ESU reproduktor za Zimo, byl to velký rozdíl. Navíc Zimo reprák je o dost menší než ESU :wink:.
Jinak jsem koukal k tobě a osvětlené nástupiště a lidičky vypadají parádně, ale chtělo by to fakt asi to video :lol: :lol:.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Modelové kolejiště H0 ve tvaru L

Příspěvekod Gene_Simmons » ned 29 črc, 2018 8:08 pm

Další aktualizace: pod záložkou Železniční akce - Železniční stanice Rudoltice v Čechách http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/z ... v-cechach/
Opět jsem navštívil s foťákem v ruce další železniční stanici, Rudoltice v Čechách. Vše jsem nafotil a natočil provoz na stanici, můžete se podívat na 235 fotek, video a mapu této železniční stanice.
Rudoltice v Čechách jsou obec v okrese Ústí nad Orlicí v Pardubickém kraji. Nacházejí se v Podorlické pahorkatině v podhůří Orlických hor nedaleko česko-moravské zemské hranice. Žije zde přibližně 1900 obyvatel. Nejbližší město je Lanškroun, vzdálený asi 4 km na severovýchod. V současné době v obci probíhá čilý stavitelský ruch, čehož je dokladem vznik nové čtvrti „Nové Rudoltice “ pod Zámeckým vrchem, vybudování průmyslové zóny a více než zdvojnásobení počtu obyvatel za posledních 10 let.
Obcí prochází III. železniční koridor (trať Česká Třebová – Bohumín) a jednokolejná regionální železniční trať Rudoltice v Čechách – Lanškroun. Stanice Rudoltice v Čechách se od konce druhé světové války výrazně změnila. Tou největší změnou byla elektrizace celé hlavní trati. Byla budována v druhé polovině padesátých let a první elektrický vlak projel Rudolticemi v Čechách 17. listopadu 1958. Začátkem šedesátých let se rovněž upravovalo staniční zabezpečovací zařízení, protože v obou přilehlých traťových úsecích bylo vybudováno automatické zabezpečovací zařízení – autoblok, čímž mohla být zrušena stávající hradla – Hr. Křižovatka a Hr. Luková. Na začátku devadesátých let byla opravena výpravní budova, která dostala nový svítivý kabát. Další změnou bylo zapojení třebovického a krasíkovského zhlaví do nového reléového staničního zabezpečovacího zařízení.

Malá ukázka fotek:
20150625_165637.jpg
Staniční budova s rozvodnou, foceno z pátého nástupiště

20150625_165048.jpg
Již nepoužívané skladiště, Rudoltice v Čechách

20150625_171547.jpg
Odjezdové návěstidlo S pro kolej 1, odjezdové n ávěstidlo S pro kolej 3 a v pozadí odjezdové návěstidlo S pro kolej 2
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 336
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: bambulak a 9 návštevníků