Stránka 1 z 1

Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: sob 21 úno, 2015 7:04 pm
od Gajdoš Petr ml.
Tak po dlouhém přemýšlení, focení a sbírání podkladů jsem se pustil do modelu dílen... Objekt je velmi rozsáhlý takže na provoz jako kolejiště se budou dát použít i určité sekce z celku. Proč právě tento motiv? Záplava klasických kolejišť je obrovská... Krajinka, stanice atd... Ale modelů vleček a průmyslových provozů je velice málo. Tento motiv umožňuje tvorbu vozidel v různém stavu rozpracování a různých detailů či mechanismů. Nachází se zde rozsáhlá vlečka, venkovní a vnitřní přesuvna, hříže,zvedáky a mnoho jiných zařízení. Začal jsem stavbou budovy kovárny, tak snad se tento projekt bude zdárně rozvíjet.
Foto kovárny:
P2171401.JPG
Kovárna z pohledu od budoucí čtvrté koleje


Pro nástin jeden pohled do skutečnosti...
Hlavní hala.JPG
Pohled na hlavní halu... v popředí venkovní přesuvna

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: sob 21 úno, 2015 7:40 pm
od E27
Odpadol som.

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: sob 21 úno, 2015 11:28 pm
od mizl
Spíš jsem zvědav, jak se popasuješ s výrobou a rozpohybováním přesuvny. Já jsem již se stavbou přesuvny začal, ale zatím jsem neuveřejnil žádné fotky. Vzorem mi byla přesuvna v Brně - Maloměřicích. Každopádně i tak by mě osobně zajímal tvůj kolejový nákres zpracování návrhu + rozmístění budov. Prostě plánek :wink: .

Tak dílu zdar ...

Michal

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 9:22 am
od Gajdoš Petr ml.
Venkovní přesuvna v dílnách byla dvojího provedení. Do roku 1976 od roku 1952 byla venkovní přesuvna dlouhá pouhých 10 metrů. A byla od koleje č.27 až po kolej č.16 . Během let 1974-76 došlo k rozšíření posuvny jak v délce mostovky tak i dráhy a to v rozsahu kolejí čísel 27-8. Mostovka byla dlouhá již 24 metrů což bylo dostačující, byla vybavena vrátkem stejně jako původní přesuvna. Vešla se na ni lokomotiva T212 s lokomotivou E499.0 a co je ještě zajímavější tak se na ni vešel i vůz M262.0 s lokomotivou T212 ale jen za předpokladu, že byla vyvázaná a byla na pomocných podvozcích, které se umisťovaly : jeden na místě hnacího podvozku a druhý pod velkým stanovištěm, ale až pod zavazadlovým prostorem, takže značně přesahovala, ale dalo se takto šibovat.

malá přesuvna rok 1974.jpg
Malá venkovní přesuvna z let 1952-1976


P6020061.JPG
Venkovní přesuvna 1976-2014

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 9:48 am
od mizl
zeptám se blbě, ale nedá mi to.

Přesuvna je dost "úzká". Jak jsi vyřešil tuhost Modelu, tak aby se přesuvna neprohla po najetí lokomotiv ?? A jak jsi vyřešil rozpohybování přesuvny ??

Michal

PS: Napínáš nás hezky ...

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 9:59 am
od Gajdoš Petr ml.
Mostovka přesuvny bude letovaná z kuprextitu, hlavně její nosné části. Pohon bude řešen dvěma hnacími koly po stranách posuvny pod dekly trakčních motorů tak jak tomu bylo u originálu a bude na tuto osu šnekový převod hnaný z budky.

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 11:09 am
od workous
Vypadá to na pěkný projekt a zřejmně od autora technicky promýšlený budu držet palce
P.S. Michale budeš muset zamakat :D

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 11:14 am
od VojtikJ
to budu muset sledovat :) s klukama chcem udělat depo v Meziměstí, tam máme přesuvnu v hale :D

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 11:17 am
od mizl
Cuprextit jsem použil i já. Počil jsem oboustraný, abych mohl ze spodu mostovky přiletovat držáky okolků i s ložisky. Po stranách bude konstrukce znázorněna kartonem i síle 1 mm. Náhled jsem dal zde : viewtopic.php?f=1&t=8853&start=180#p167969 . Na náhledu chybí detaily. Ovšem koncepce konstrukce je patrná. Pohon jsem vyřešil magnety a snímání polohy indukčními snímači. Ovládání bych rád DCC. Ovšem to musím ještě dořešit.

V tuto chvíli mám mostovku vyrobenou a pomalu zhotovuji strojní boudu s navijákem. Ta je již s 75% hotová. U p. Třímnka jsem si nechal vyrobit podkladnice a krablované plechy, které mi zašle v březnu. Jinak budu toto vlákno se zájmem sledovat :wink: ...

Ještě bych tě rád požádal o nákres plánku, tak jak budeš ŽOSku stavět. Nějak si nedokážu představit, že stavbu pojmeš dle reality bez modelářských kompromisů. Přeci jen 20 kolejí je 20 kolejí 8) ....

Stavbě zdar a ať se dílo podaří.

Michal

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 12:08 pm
od Gajdoš Petr ml.
Pánové abych Vás ještě trošku navnadil... :) Žoska bude zpracovaná celá... postupně tak aby se na vystavení dala složit do celku na větší ploše. Na doma budu jezdit jen prostor u venkovní posuvny.

E499.001+E467.0+M274.0 v Žos Šumperk.jpg
E499.001+E467.0+M274.0 v hlavní hale


M131.1 v ŽOS Šumperk počátek šeddesátých let...jpg
Vozy M131.1 vyjížděly z dílen každý den jeden vůz. Pohled na malou přejímací halu a v pozadí seřazené stojednatřicítky do opravy na koleji č.27


M298.0 v Žos Šumperk.jpg
Třešnička na dortu budou opravy jednotek Ganz

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 12:36 pm
od Tkadlec Jaroslav
Peťa to zvládne to už vím teď viděl prototyp a to nebylo špané tak jen tak dál ..

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: ned 22 úno, 2015 12:38 pm
od Gajdoš Petr ml.
Jardo tak hlavně mám výhodu, že tam dělám :)

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: pon 16 bře, 2015 3:27 pm
od marek kubík
Zajímavý nápad Petře. Těším se až někdy budu moc shlédnout rozpracované kolejiště osobně. :)

Re: Model ŽOS Šumperk H0

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2015 8:21 am
od Gajdoš Petr ml.
No uvidíme jak to půjde... Teďka stavba stagnuje, protože vybírám nové bydlení, tak jsou jinčí starosti. Ale jak to půjde tak zase něco přidám