Stránka 1 z 1

Posun na první koleji

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 11:39 am
od PetrL
Prosím o posouzení co je správně. http://klasika.ukazto.com/?img=1901714,odboka.jpg
„A“ je jednoduché a bez problémů, ale mám dojem, že jsem někde četl, že na první koleji u nástupiště se nesmí posunovat??
„B“ by to řešilo, ale ty křižovatky - to je zaděláno na potíže.

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 12:40 pm
od Zippich
Varianta "B" určitě ne. To by i v reálu bylo zbytečně drahé a komplikované. Varianta "A" je celkem přirozená. Jako první kolej se podle drážních pravidel označuje kolej průběžná traťová. Od ní na jednu stranu jsou pak koleje liché a na druhou sudé. No a posun na vlečku probíhá v době dopravního klidu. Maximálně se ze staničního rozhlasu ozve: "chrchly chrchly, pozor u první koleje před staniční budovou, posun na první koleji, chrchly chrchly". Neboť v komunikaci s cestujícímu se tato 3., nebo 2. dopravní kolej (záleží na směru trati) označuje jako "první kolej před staniční budovou".
Docela si to dovedu představit. Pošumavské nádraží obklopené lesy, druhá, maximálně třetí epocha, sypaná nástupiště, vlečka na Schwarzenberskou pilu, respektive k znárodněnému podniku Pilana. Čtyřkolák 434.0 od manipuláku vytahuje 2 klaničáky s čerstvým řezivem. Než ho ale pan výpravčí pustí ven, tak nechá projet ranní osobák sestavený ze čtyř vozů Ci vedených Všudybylkou 354.1...
Ty angličany tam nedávej.

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 12:54 pm
od nadkachna
Co vím, tak například v Nymburce se po "první" koleji na prvním nástupišti posunovalo celkem běžně - i dopoledne ve všední dny. Jak píše Zippich, pouze se staničním rozhlasem oznámilo, že se bude posunovat a už se sunulo.

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 1:32 pm
od vlastimil vašíček
Proč by se nemohlo posunovat po první koleji u budovy???

v Hodoníně jsme tak jezdili z Dubňan na elektrárnu - 2x Pielstick + 30 wapek

a v Trenčianské Teplé na slovači je první kolej u budovy traťová :)

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 1:43 pm
od PetrL
Výborně, oddechl jsem si. Vím, že křižovatky se používají minimálně, určitě míň, než na modelech :wink:. Také vím jak mizerně se přes ně jezdí. Ale nevím, kde jsem to sebral, pořád mi něco našeptávalo, že na koleji s nástupištěm z budovy se posunovat nesmí. Znáte to, jak utkvělá představa - i když mylná - dokáže hlodat. Díky za pomoc.

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 7:15 pm
od kubbajs
Spíše to bývalo tak, že na takovýchto malých staničkách byla kolej nejblíže k budově kolejí manipulační. Nesměly na ní vjíždět a odjíždět s ní vlaky na širou trať. Sloužila pouze pro přistavění vozů ke skladišti, na vlečku a pod.

Re: Posun na první koleji

PříspěvekNapsal: stř 16 led, 2008 11:27 pm
od michal_n_cz
PetrL píše:Prosím o posouzení co je správně. http://klasika.ukazto.com/?img=1901714,odboka.jpg
„A“ je jednoduché a bez problémů, ale mám dojem, že jsem někde četl, že na první koleji u nástupiště se nesmí posunovat??
„B“ by to řešilo, ale ty křižovatky - to je zaděláno na potíže.


Posun před přijímací budovou samozřejmě může být. Konktrétní řešení záleží opravu na dalších okolnostech, hustotě provozu a objemu přepravy. Např. i když tato "první" kolej je manipulační, tak kromě přijímací budovy tam může být i skladiště, kolejová váha, volná skládka, rampa pro nakládku dobytka, pak je zaústění vlečky podle "A" taky špatné a nepraktické, protože vozy přistavené u skladiště, volné skládky atd. pak brání v obsluze vlečky. I obdoba "B" klidně může být, ale křižovatka bude jen jedna - obyčejná a vyhýbka bude na prostřední koleji.

Michal N.

ještě realfoto:
Obrázek
větší velikost: http://picasaweb.google.com/hobby4you/H ... 9964412290

PříspěvekNapsal: úte 22 led, 2008 1:31 pm
od Rudanek
odkud to je, rád bych si vyhledal plánek stanice

PříspěvekNapsal: pát 25 led, 2008 8:10 pm
od michal_n_cz
Rudanek píše:odkud to je, rád bych si vyhledal plánek stanice


Je to ve stanici Vidnava.

Michal N.