od Zippich » stř 16 led, 2008 12:40 pm
Varianta "B" určitě ne. To by i v reálu bylo zbytečně drahé a komplikované. Varianta "A" je celkem přirozená. Jako první kolej se podle drážních pravidel označuje kolej průběžná traťová. Od ní na jednu stranu jsou pak koleje liché a na druhou sudé. No a posun na vlečku probíhá v době dopravního klidu. Maximálně se ze staničního rozhlasu ozve: "chrchly chrchly, pozor u první koleje před staniční budovou, posun na první koleji, chrchly chrchly". Neboť v komunikaci s cestujícímu se tato 3., nebo 2. dopravní kolej (záleží na směru trati) označuje jako "první kolej před staniční budovou".
Docela si to dovedu představit. Pošumavské nádraží obklopené lesy, druhá, maximálně třetí epocha, sypaná nástupiště, vlečka na Schwarzenberskou pilu, respektive k znárodněnému podniku Pilana. Čtyřkolák 434.0 od manipuláku vytahuje 2 klaničáky s čerstvým řezivem. Než ho ale pan výpravčí pustí ven, tak nechá projet ranní osobák sestavený ze čtyř vozů Ci vedených Všudybylkou 354.1...
Ty angličany tam nedávej.