kuttilovo segmentové kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod Polabský » ned 15 led, 2017 11:59 am

Hezký den Všem,
dovolil jsem si několikrát přispět do tohoto vlákna, hlavně na téma vlečka - osvětlení - oplocení.
Snažil jsem se upozornit na obecně známá pravidla, nejen bezpečnosti železničního provozu.
S ohledem na to, že model znázorňuje situaci kdy předpokládám že výhybky budou "jako" stavěny ručně a posun bude prováděn "jako" vlakovou četou, mám stále problém s oplocením vlečky a s chybějící obslužnou stezkou podél koleje.
Jinak ale je to hezký, toť vše. :?
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » pon 16 led, 2017 8:34 pm

Polabský píše:Hezký den Všem,
dovolil jsem si několikrát přispět do tohoto vlákna, hlavně na téma vlečka - osvětlení - oplocení.
Snažil jsem se upozornit na obecně známá pravidla, nejen bezpečnosti železničního provozu.
S ohledem na to, že model znázorňuje situaci kdy předpokládám že výhybky budou "jako" stavěny ručně a posun bude prováděn "jako" vlakovou četou, mám stále problém s oplocením vlečky a s chybějící obslužnou stezkou podél koleje.
Jinak ale je to hezký, toť vše. :?


Jsem rád za chválu a u té kritiky nevím ,jak a co udělat s plotem ,průjezdný profil tam je ,lampy se tím přehodily do areálu a už nevím co by bylo špatně, chtělo by to napsat víc konkrétněji a když to půjde tak to opravím,jo a nějaký náznak cestičy na vlečce tam je v místě původního oplocení tady: http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... CF0320.jpg ještě tam bude trochu prorůstající trávy,aby to víc vyniklo

a ještě na této fotce
http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... CF0168.jpg jsem se ptal co by tam mohlo být, vzhledem ke krátké koleji ,nikdo mi nic nenapsal,tak jsem udělal úhelné sklady a teprve ted mi tu někdo píše že, tam jsou špatné rozhledové podmínky atd.jenom trochu pozdě(to jenom pro info)a nic moc s tím nesvedu je to prostě úzká nudle
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod Radek » úte 17 led, 2017 8:27 am

Tak nevím. Nejsem odborník na železniční předpisy a když se na to dívám jako laik, tak mi to chutná. Vidím chlapa, co si staví svoje, přibývá mu to a zjevně ho to baví.
Do jaké míry je pro tebe důležité mít - v rámci svého hraní - bezpečnou vzdálenost koleje od plotu, musíš posoudit sám. Rozhodně je fajn, když někdo, kdo tomu rozumí, upozorní, že to či ono by v reálu bylo trochu jinak, ale i on sám říka:
Polabský píše: "Jaký si ti uděláš, takový to máš"!

Je na tobě, jak se k tomu postavíš. Jestli ti to tak vyhovuje a funguje to, klidně to tak nech. Já už bych do toho nevrtal.
Tak, teď máš dva protichůdné názory. Vyber si. :wink:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod Polabský » úte 17 led, 2017 9:19 pm

Hezký večer,
už je mi hloupé psát připomínky do zdejšího vlákna a omlouvám se za to všem. Ale, .................
Prošel jsem znovu celé vlákno a dovolím si jen několik menších připomínek:
1, veškeré práce na fotografiích jsou jednoznačně provedeny na velmi vysoké úrovni. Moc se mi líbí !!!!!
2, velmi často je ale bohužel podceněná příprava v reálu, chce to vyrazit do terénu okouknout to, zamyslet se nad tím, i jak a proč se to tak dělá.
Několik příkladů: Hromosvod, stačí se projít po okolí a určitě lze najít vzor, nebo si zagůůglit, Podobně lemování komína.
Nebo oplechování krytého nástupiště, krásně udělané oplechování, včetně naznačeného pertlování ale z tabulí o velikosti asi 4 až 5 metrů :roll: . Běžné tabule má ale cca 2 x 1 metr.
3, Dále probíraná vlečka a obecná bezpečnost v kolejích. Ke každé výhybce musí vést stezka pro obsluhu, přehazování, mazání, osvětlování luceren,
Při posunu a jízdě vlaku musí být odstup bokem při jízdě vozidel. Taky pokud posunovač nemůže být na stupačce vozu, musí jít vedle vozu. Taky by ho strojvedoucí měl (musí !!) z lokomotivy vidět. Taky potřebuje na vozidlo vystoupit, či sestoupit. Naskakovat a vyskakovat se přece nesmí :D . Proto většinou nejsou v bezprostřední blízkosti kolejových rozvětvení žádné příkopy.
Ve stanicích je odvodnění zpravidla řešeno trativody, případně zakrytými koryty. Taky proto se mi nelíbí ten neprůhledný plot vlečky, relativně blízko koleje.
Nechci tvrdit, že je všechno blbě ale bylo by moc fajn snažit se znázornit reálnou situaci. Zvláště, když je vlastní provedení tak perfektní !!!! Zvláště v takovém zmenšení :shock: Provedení je skutečně bomba :!:
Vím, že se snažíte většinu připomínek ze zdejšího vlákna akceptovat a chyby dle možností napravovat ale pečlivější příprava Vám ušetří mnoho práce.
Zdravím a obdivuji Vaší zručnost. :D
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » úte 17 led, 2017 9:37 pm

Radek píše:Tak nevím. Nejsem odborník na železniční předpisy a když se na to dívám jako laik, tak mi to chutná. Vidím chlapa, co si staví svoje, přibývá mu to a zjevně ho to baví.
Do jaké míry je pro tebe důležité mít - v rámci svého hraní - bezpečnou vzdálenost koleje od plotu, musíš posoudit sám. Rozhodně je fajn, když někdo, kdo tomu rozumí, upozorní, že to či ono by v reálu bylo trochu jinak, ale i on sám říka:
Polabský píše: "Jaký si ti uděláš, takový to máš"!

Je na tobě, jak se k tomu postavíš. Jestli ti to tak vyhovuje a funguje to, klidně to tak nech. Já už bych do toho nevrtal.
Tak, teď máš dva protichůdné názory. Vyber si. :wink:


Já jsem taky rád za takové komentáře,kritiku taky snesu, tím se poučím pokud mám v něčem nesmysl a když to jde, tak se snažím to napravit, ten plot asi necham jak je jinak to stejne nepujde a nechci tim mojím vyjádřením někoho odrazovat od dalších přispěvku, díky takovým to přispěvkum jsem se naučil všechno co tu předvádím neumím uplně vše, ale aspon ten základ, jenom čtu ruzné témata na tomto foru a snažím se vyhledávat ruzné věci co potřebuju vědět a až potom se ptám když si nevím rady

dodám potom další fotky, dnes jsem udělal jenom pár doplnku
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod mizl » úte 17 led, 2017 9:43 pm

Polabský píše:3, Dále probíraná vlečka a obecná bezpečnost v kolejích. Ke každé výhybce musí vést stezka pro obsluhu, přehazování, mazání, osvětlování luceren,


Osobně se nerad k takovým komentářům vyjadřuji. Ale není toto tvrzení podmínkou. Naše vlečka je hojně používaná, ale žádné cestičky pro mazačky či údržbu výhybek atd. nemá. Ač je to s podivem tak tomu opravdu je. Jde o soukromou podnikovou vlečku, ale předpokládám, že kuttilova vlečka je taktéž soukromá.

Michal
Přílohy
DF.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod Radek » stř 18 led, 2017 10:15 am

Polabský píše:Hezký večer,
už je mi hloupé psát připomínky do zdejšího vlákna..
To je škoda. Diskuze je diskuze a když k má někdo něco přínosného k věci, je fajn, že se podělí. To spíše já bych se neměl montovat do věcí, kterým nerozumím.

Nepsal jsem svůj příspěvek jako zpochybnění, nebo z potřeby hádat se. Spíš mi přišlo, že se Kuttil dostal do slepé uličky. Jediný příspěvek ukazoval, že tudy kupředu je to špatně. A zdálo se, že zpět se mu vysloveně nechce. Někdy se se rozum a pocity těžko shodují a není lehké najít vyrovnanost. Proto jsem si dovolil připojit svůj vysloveně laický (pocitový), leč upřimný názor.

Modelařina je holt o kompromisech. Jenže každý má svou hranici, přes kterou nejde, nastavenou jinak a hlavně každý jinde, podle toho, kde se v životě pohybuje.
Mě třeba tento kompromis, který bych tam bez upozornění ani neviděl, naprosto nebolí. A soudím, že polovina zde se vyskytujících je na tom podobně. Na druhou stranu bych na svém modelu neskousl třeba vzrostlý smrk MS. Má krásnou korunu a jsem si vědom, že bych něco podobného nedovedl ani napodobit, ale celkový dojem z toho, co je pod korunou je pro moje lesácké oči nestravitelný. To není smrk ztepilý , ale nerostec poťouchlý. Přitom si myslím, že pro většinu modelářů je to super strom.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod Polabský » stř 18 led, 2017 2:16 pm

mizl píše:
Polabský píše:3, Dále probíraná vlečka a obecná bezpečnost v kolejích. Ke každé výhybce musí vést stezka pro obsluhu, přehazování, mazání, osvětlování luceren,


Osobně se nerad k takovým komentářům vyjadřuji. Ale není toto tvrzení podmínkou. Naše vlečka je hojně používaná, ale žádné cestičky pro mazačky či údržbu výhybek atd. nemá. Ač je to s podivem tak tomu opravdu je. Jde o soukromou podnikovou vlečku, ale předpokládám, že kuttilova vlečka je taktéž soukromá.

Michal


Hezký den,
děkuji za Vaší fotku, na ní je parádně znázorněno, že i na vlečce jsou zajištěny všechny podmínky pro provoz. Místo vedle koleje po kterém lze bezpečně jít a vykonávat veškeré činnosti spojené s provozem.
Já jsem se snažil kolegu upozornit na nedostatky v rozhledových poměrech a hlavně ve vážných závadách, bránících nejen běžnému provozu na nádraží ale hlavně bránící bezpečnému posunu. Například hluboké příkopy ve stanici.

Uznávám, že jsem rejpal z provozu, mnohokráte vytrestaný nedostatky v provozu. Proto je více vnímám.
Kolega taky nechtěl za tmy spadnout do příkopu když jel proti jemu posun, nespadl ale ta stupačka byla trochu víc vyhnutá do profilu a ................. :?
Oceňuji práci modelářskou a je mi líto, když se znázorňují chyby a nesmysly. Současně vím, že modelařina je o kompromisech.
Ještě jednou opakuji, že oceňuji Kuttilovu ohromnou šikovnost !!
Zdravím
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » stř 18 led, 2017 4:30 pm

Zdravím dnes jsem jel do Ostravy poruby a tak jsem nafotil Třebovickou elektrárnu aspon to co šlo tady: http://himmer.rajce.idnes.cz/elektrarna ... CF0371.jpg

dále Ostrava třebovice a 2.ze 3. vleček co tam jakž takž jsou http://himmer.rajce.idnes.cz/Ostrava_Tr ... CF0441.jpg

Polabský píše: Například hluboké příkopy ve stanici.

tak ty příkopy se dají konkretně u plotu přisypat pokud by to pomohlo tomu bezpečnějšímu provozu

Polabský píše:Nebo oplechování krytého nástupiště, krásně udělané oplechování, včetně naznačeného pertlování ale z tabulí o velikosti asi 4 až 5 metrů


na to jsem se díval a fakt jsou uzší já ani nevím ,že jsem udělal nějaké PERTLOVÁNÍ A JE DOBRÉ TO VĚDĚT

Polabský píše: Podobně lemování komína

tady záleží u které nadražní budovy to mám špatně jestli u té v koncové stanici nebo v té průjezdné a až zase budu dělat v té průjezdné ,tak se ještě vrátím k tomu hromosvodu ,ted dělám v té druhé tj.koncové
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 25 led, 2017 3:45 pm

S tou přístupovou cestou a stezkou kolem koleje bych to neviděl tak tragicky,něco jiného je předpis a něco jiného praxe.A mohu všechna ubezpečit,že ta je mnohdy na hony vzdálená předpisům.A posunuje se i na takových místech,že by tvůrce předpisu nestačil žasnout a to nejen na soukromých vlečkách.Není žádnou vyjímkou,že se při chůzi kolem soupravy musí našinec prodírat křovím,aby se vůbec k vozům dostal a mnohdy je jediným osvětlení osobní svítilna.A pokud vezmu dnešní dobu,tak fíra nemusí posunovače v podstatě vidět vůbec,bo se jezdí na vysílačky. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » stř 25 led, 2017 7:12 pm

miroslav lengyel píše:S tou přístupovou cestou a stezkou kolem koleje bych to neviděl tak tragicky,něco jiného je předpis a něco jiného praxe.A mohu všechna ubezpečit,že ta je mnohdy na hony vzdálená předpisům.A posunuje se i na takových místech,že by tvůrce předpisu nestačil žasnout a to nejen na soukromých vlečkách.Není žádnou vyjímkou,že se při chůzi kolem soupravy musí našinec prodírat křovím,aby se vůbec k vozům dostal a mnohdy je jediným osvětlení osobní svítilna.A pokud vezmu dnešní dobu,tak fíra nemusí posunovače v podstatě vidět vůbec,bo se jezdí na vysílačky. :wink:


Děkuji za podnětný komentář,tak to asi už nechám jak je
mám zase par nových fotek a taky par dotazů,nové fotky tady: http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... 0508_1.jpg

a k dotazům, nevím na kterou stranu mám umístit ruční imitaci přestavníku,tak aby to nebyla blbost http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... 0509_1.jpg

mohla by ta bunka být takhle blízko plotu nebo je to moc na těsno a nikde to takhle neexistuje? není moc místa a chtěl bych to mít jako vrátnici
http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... CF0522.jpg
http://himmer.rajce.idnes.cz/moje_resen ... CF0526.jpg
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 25 led, 2017 7:42 pm

Přestavník na vnější stranu veksle(červené fleky) :D ,unimo buňku bych klidně nechal jak je.Jinak předpokládám,že místa označená zelenými šipkami přijdou smysluplně doladit,šrouby vyndat a koleje napatinovat. :mrgreen:
Přílohy
DSCF0509_1.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » stř 25 led, 2017 8:07 pm

miroslav lengyel píše:Přestavník na vnější stranu veksle(červené fleky) :D ,unimo buňku bych klidně nechal jak je.Jinak předpokládám,že místa označená zelenými šipkami přijdou smysluplně doladit. :mrgreen:

tak toho jsem se obávál jde o to ,že u té druhé výhybky vlevo bude přestavník příliž blízko plotu a to už asi bude nesmysl a dát ho na druhou stranu bude asi ještě větší nesmysl
a ano ty hnědé místa se budou dodělávat až umístím právě ty přestavníky na které čekám až se vyřídí objednávka ,předpokládám,že aspon měsíc to ještě bude trvat
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 25 led, 2017 8:21 pm

Tak ho můžeš dát na druhou stranu. Obrázek
A kolik místa myslíš,že je k plotu tady? :D
Obrázek
Obrázek
Z jednoho přestavníku bych fakt vědu nedělal. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: kuttilovo segmentové kolejiště

Příspěvekod kuTTil » stř 25 led, 2017 9:00 pm

děkuji za fotky ,takže si vlastně můžu vybrat kam umístit ten přestavnik a tím pádem to může byt na obou stranách podle situace v kolejišti ,jak v reálu tak i na modelu
fotky toho řekli fakt hodně ,ještě jednou děkuji
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků