Stránka 1 z 3

TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 18 led, 2015 6:52 pm
od karelTT
Zdravim,
v budoucnu bych se rád vrátil k železničnímu modelaření a postavil si na prostoru 200 x 240 cm kolejiště. Nakonec jsem načmáral tohle. Jako spousta jiných tady bych rád na svém kolejišti depo, vlečku, zrušenou trať, most, tunel, a jiný kravinky. Dopadlo to takhle, snad mě nebudete hned kamenovat, je to kreslený od ruky ;) na wintrack nebo v čem to tady děláte ty 3D náhledy si zatim netroufám, takže aspoň tak. Předem díky za každou radu či připomínku

odkaz: http://kareltt.rajce.idnes.cz/TT/#DSC00447.jpg

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 18 led, 2015 8:20 pm
od milan ferdián
Drobná úprava.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 18 led, 2015 9:21 pm
od Vladimír_B
Ahoj, to je pěkný návrh. Já bych vyčistil od veškeré civilizace levý horní roh, vč. cesty a nechal tam jen hluboký les - jednak kvůli lepšímu optickému oddělení a taky tam na ty chatky není moc místa. K malé stanici - tam bych jen kosmeticky přesunul výpravní budovu na opačnou stranu kolejí na úroveň spodního zhlaví, sklad nechat na místě. K velké stanici - tam se mi moc nelíbí ta vlečka, resp. její napojení. Zkrátil bych řeku, nejkratším směrem ven z kolejiště, narovnal původní výtah - tam bych přesunul tu vlečku a místo úvratí vlečku bych tam spíš angličanem napojil depo, které bych dal dovnitř a samozřejmě výpravní budovu se skladem přesunout na druhou stranu k jedné koleji. Nakonec výpravní budova může být vlastně mimo kolejiště na přidaném kousku...
I ta zrušená trať je dobrý nápad. Můžeš na ní odstavovat třeba správky, nebo dočasně nepotřebné vozy. V okolí Mladé Boleslavi se takhle uklízely autovozy, na jihu Čech sypáky a jiné...

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 18 led, 2015 9:25 pm
od karelTT
...ne všem to může bejt jasný, tak tady takovej menší popis:
Nejmenší poloměr počítám 310mm. Stavět bych chtěl hlavně z flexi kolejiva. Stanice s depem leží nejníže, přes most tunelem k odbočce jde trať stále po rovině, lemovaná zleva větším potokem, zprava zalesněnou skálou. Potok a zalesněný hřbet by měly být krajinotvornými elementy. Od odbočky stoupá trať zářezem pod silničním mostem do polí a přes přejezd se dostává do horní stanice. Tenhle oblouk obkresluje právě skalní hřbet, který se táhne od levého zadního rohu. Ty malý domky jsou chatky a rekreační objekty podél lesní cesty a u potoka pod depem. Zrušená trať pokračuje ve stejné rovině jako trať před odbočkou. Do dolního nádraží je napojena i vlečka místní opravny zemědělských strojů a ZD s čelní rampou a skladem. Klasicky bych rád modeloval přelom pára/nafta tudíž, aby tomu odpovídalo i depo. U toho si nejsem úplně jist rozmístěním zařízení.
Na druhou stranu ven z nádraží trať mizí v tunelu pod kopcem a měla by klesat do skryťáku stejně jako v levém zadním rohu (tam doufám že to pod potok vyjde). hlavní silnici lemují rodinné domky a vrátnice agro podniku. U nádraží je autobusová zastávka, na té samé straně je i nádražní budova a sklad s volnou skládkou a váhou pro nákladní automobily rovážející uhlí po okolí. Skály mám představu buď něco jako pískovec a nebo klasika šedivej šutr. Lesy smíšené převážně listnaté, na poli zlátne obilí léto je v půlce.

milan ferdián: díky, škoda toho angličana, viděl jsem v tom zábavu posunu, ta kolej k rotundě pod stromy, měla být nevyužívaná ponechaná na pospas přírodním vlivům ukončená provizorně přišroubovaným pražcem (na ní odstavený tendr, staré Zetky nebo tak něco) chtěl jsem tak znázornit že se nádraží v průběhu let měnilo.
A na druhé straně jsem počítal s čelní rampou.
To horní nádraží jsem měl představu že bude jen jako výhybna s nákladištěm, proto mi to se třema kolejema přišlo přebitý a chtěl jsem tam tu kusou, abych si zas občas zaposunoval, ale uvažuju nad tím taky ;)

Vladimír_B: díky, no právě mám strach že nestihnu klesnout s tratí za horním nádražím do skryťáku proto jsem musel potok takhle zakroutit a nacpat tam víc skalisek a lesu, aby posloužily jako dostatečná "střecha" pro klesající trať. Kvůli potoku ta vlečka jde souběžně s tratí v oblouku ke šturcu a úvratí se vrací do ZD.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: sob 11 dub, 2015 8:38 am
od fruafru
Zřejmě trochu nefunguje komunikace Za sebe mám hotovo.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: sob 11 dub, 2015 9:34 am
od jirmicz
tyhle pohledy jsou úplná pecka. Nešlo by jich zveřejnit víc?

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 6:02 am
od fruafru
jirmicz píše:Nešlo by jich zveřejnit víc?

Jsou na zakázku, takže bude záležet na KarloviTT jak s nimi naloží...

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: ned 12 dub, 2015 10:25 pm
od karelTT
...komunikace opravdu vázne a to z mé strany :D dlouho jsem nebyl na mailu, vlastně jsem nepředpokládal že bude tak rychle hotovo, takže dnes jsem všechno napravil, poslal výpalné a samozřejmě hned po obdržení balíčku se zbylými obrázky sem nějaké naházím. Už aby to bylo :D :D
Tyhle náhledy jsou super! :o

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2015 4:35 pm
od cipisekmp
Ahoj ja jen trochu mimo misu. Je tu vlakno modelovych kolejist, tak me napadlo jeslti by sli fruafru aby jsi ty scr dal do jednoho vlakna. Je pekne se temi obrazky "pokochat" a hledat je na jednom miste by bylo supr. Jen by ti tam asi nekdo musel dat pristup bo nevim jestli to tam neni blokovane.
S pozdravem Cipisek.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: stř 15 dub, 2015 9:47 am
od Michal Vaniš
To Cipísek: Já bych to nedělal, protože tyto náhledy dle mého, mají kouzlo především ve vztahu k probíranému tématu.
Otázka je i zda vytvářet duplikační vlákno s kopírovanými náhledy fruafru, které budou zabírat i drahocenný prostor serveru DF.A kdo by to vlastně měl dělat(admin, fruafru,...)??? :cry:
Nehledě na ztrátu popisné "omáčky", proč ty náhledy vůbec vznikly.
Ostatně nic Ti přeci nebrání si je postahovat do svého PC, tak jako to dělají (delší dobu a systematicky) někteří z nás :wink:

Michal

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 7:47 am
od Dusan
Ahoj,
máš to pěkný. Jen jsem se chtěl zeptat s jakým kolejivem počítáš? Zmínil jsi pouze "flexi". Jak Ti vycházejí délky staničních kolejí? Ptám se jen proto, že mám stejný prostor a tvar v eNku. Laboroval jsem i s TT v Tilligu a moc jsem se s tím nepopasoval.
Ať se daří.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 4:12 pm
od fruafru
Opravil jsem nedostatky, na které jsem byl upozorněn,tak jeden náhled snad víc podle "plánu" :D

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 4:25 pm
od RadekH0
Mohu se zeptat, co je to za vlečku na druhém 3D obrázku vlevo a taky jaký účel tam plní ta kotelna?
Díky.

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 6:18 pm
od fruafru
Tuším že to má být nějaký agro podnik a ta kotelna má celkem dvě funkce zaprvé vytápí zmíněný agro podnik a za druhé nenápadně rozšiřuje přepravu na vlečce o vozy s uhlím

Re: TT do L 200x240cm

PříspěvekNapsal: čtv 16 dub, 2015 10:47 pm
od karelTT
bezvadný, klobouček :wink: ...i když to stálo nějakou kačku, tak si to prostě nemůžu nechat jenom pro sebe. Tady to je:

odkaz: http://www.rajce.net/a11239606

jméno: kareltt
heslo: TT 1:120