Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod lajblt » pon 30 bře, 2015 10:07 am

No, ono je to docela těžké na tomhle rozměru... Vjezdová návěstidla nejsou semafory na křižovatce a proto nestojí hned u krajní výhybky. Takže vjezdová na "hlavní trati" (ta se skryťákem) by stála až "za tunelem". Tudíž je možné je vynechat. No a vjezdové návěstidlo z vedlejší tratě by stálo prakticky až v horní stanici. Když si odpustím přepočet 100 metrů/87 = 1,15 metru a budu trochu střízlivější vzhledem k rozměrům kolejiště, vychází vjezdové návěstidlo do spodní stanice tak někam na úroveň pravého tunelového portálu. A někde zhruba v jeho úrovni by bylo i vjezdové návěstidlo do horní stanice. :) Tomu by se tam ovšem nevešla předvěst (ve skutečnosti stojí minimálně 400 metrů před návěstidlem). I v modelu by se nemělo stát, že vlak bude delší než úsek mezi předvěstí a návěstidlem. To pak vypadá opravdu divně.

Pokud by to mělo aspoň trochu odpovídat realitě, musela by návěstidla být vzájemně závislá, kdy každé je předvěstí následujícího, protože na předvěsti tu fakt není místo. Ale to by ve spodní stanici musela být na pravém zhlaví minimálně třísvětlová odjezdová návěstidla (žlutá-zelená-červená) vázaná na vjezdové návěstidlo horní stanice. Vjezdové návěstidlo z vedlejší tratě by vzhledem k absenci odjezdových návěstidel v horní stanici mělo u výhybky odbočky aspoň tabulku s křížem a dovolená traťová rychlost by byla někde kolem 30-40 km/h...

A co bych do spodní stanice vůbec nedával, jsou věžová stavědla na zhlavích a už vůbec ne ostrovní nástupiště...
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod sidlo » pon 30 bře, 2015 11:41 am

Ta horní stanice je tam moc násilná. Úplně by stačila odbočka ta trati a v tunelu udělat výhybnu. Bude to modelovější.
A ještě by to chtělo vystoupat do horního patra delší tratí ne jen půlobloukem, celé horní patro otočit o 180 °. Potom by se vešlo i vjezdové návěstidlo s předvěstí a návěstidla odbočky.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 30 bře, 2015 2:09 pm

Hlavně mi jde o to, když budu jezdit s dětmi, aby se mi nesrážely vlaky, když nebude postavená vlaková cesta. Tedy řešit to ABC modulem zastavení před vjezdem do stanice ... A k tomu navázané návěstidlo.
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 30 bře, 2015 2:20 pm

Pokus o drobné úpravy ...
Přílohy
Kolejiště06.jpg
Kolejiště05.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 30 bře, 2015 3:09 pm

A co se provozu týče ...

Na horní nádraží bude jezdit lokálka ... 810 nebo 714 s 1 blm. Evt. tam křižovat s manipulákem, který pojede s 2 eanos do pily.

Na dolním nádraží pak osobák brejlovec + 2-3 ypsilonky, evt. barča s dvojpatrákem a ypsilonka (2. třída se služebním oddílem). A nějaký ten nákladní vlak Čmelák + eanosky z pily, nebo náklad uhlí ....

Ikdyž mám i "raketu" tedy RN se spěšninama ... :D
Přílohy
20150204_221905a.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 30 bře, 2015 4:00 pm

Ahoj.
S tou horní stanicí mne napadlo jí udělat jako zjednodušenou odbočnou s "ostrovním" umístěním budovy nádraží a nástupišť (označeny žlutě). Existuje pár stanic do V, takže by pak tvůj vlak obsloužil jednu trať, vjel do tunelu (kde by důvodu "oběhu" vozidel obsloužil imaginární triangl tratí) a vrátil by se přes druhou trať.
Jo a samotný nádraží jsem otočil o 180 stupňů horizontálně.Lidé(vozidla) by musely ale zřejmě odcházet/odjíždět od nádraží před tunelem okolo remízy do SZ rohu :|
...a nebo parkovišťátko na trojcestnou vpravo /nebo nad remízou a pouze přechod pro pěší :wink:

Edit: omylem přetřena i kolej č.2 v nádraží, ta samozřejmě zůstává...
Přílohy
Kolejiště05ax.jpg
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 bře, 2015 4:59 pm

A co to trasování udělat nějak takhle?Vedlejší trať začíná v odbočné stanici vlevo,mizí v tunelu,dále pokračuje pod mostem,kde začne stoupat do horního nádraží.Za ním pak pokračuje trať dále do tunelu nebo je viditelná a vrací se přes most zpět-vratná smyčka.Je to jen v rychlosti ale stoupání od tunelu pod mostem k výhybce vychází 2.5 %,což je sjízdné v pohodě.Nevím co máš za kolejivo,já to samozřejmě kreslil v FLM. :D Mohlo by být i vjezdová návěstidlo do odbočné stanice,umístěné někde pod mostem před tunelem. :lol:
Přílohy
návrh.jpg
návrh 30.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod buddha.ms » pon 30 bře, 2015 5:03 pm

V prvním příspěvku autor vlákna píše, že má Piko A-Gleis. Jinak tohle se mi zdá 100% lepší, než autorův návrh. Taky si jdu hrát ve WT s tímhle kolejištěm.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 30 bře, 2015 5:04 pm

Nádraží do V je třeba v Pace ... To je docela fajn nápad ... Zkusím to.

Stejně děkuji i za to druhé trasování ... To byla druhá z variant ... :-) Vždyť je to předělávka Milanova "Rozmarýnku", jen s tímže jsem vypustil to prostřední patro. Proto horní nádraží mělo být původně jako koncové ....
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 bře, 2015 5:18 pm

hlavacon píše:Nádraží do V je třeba v Pace ... To je docela fajn nápad ... Zkusím to.

Stejně děkuji i za to druhé trasování ... To byla druhá z variant ... :-) Vždyť je to předělávka Milanova "Rozmarýnku", jen s tímže jsem vypustil to prostřední patro. Proto horní nádraží mělo být původně jako koncové ....

Tak já nemyslel nádraží do V ale spíše vratnou smyčku,mám něco podobného,jen ta vratka se vrací ještě před nádražím.U tebe k vůli nedostatku místa by to bylo něco jako odbočka.Kolik máš toho Pika,nakoupil jsi už kompletně vše?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 bře, 2015 5:20 pm

buddha.ms píše:V prvním příspěvku autor vlákna píše, že má Piko A-Gleis. Jinak tohle se mi zdá 100% lepší, než autorův návrh. Taky si jdu hrát ve WT s tímhle kolejištěm.

Piko prodat,nechat si maximálně pouze koleje do SN a nakoupit Fleischmann-Profi.Na eBay se toho válí mraky,vyjde to levněji než Piko a kvalita je někde jinde. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 30 bře, 2015 5:42 pm

Mno právě že mám skoro vše v A-gleis ... Ale už jsem prozřel jeho nedostatky ... obzvláště na obloukových vyhybkách a angličanu .... :mrgreen:
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 bře, 2015 6:10 pm

H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod lajblt » úte 31 bře, 2015 11:59 am

Jsem to nevydržel a zase jsem si hrál. :) Piko A-Gleis, na lokálce je provoz hezky kolem dokola přes smyčku. SN pro hlavní trať ještě není hotové, je to jen takový nápad. Max. stoupání na lokálce je 40 promile, min. poloměr R2.
Přílohy
_modely.biz-hlavacon-07-3D.jpg
_modely.biz-hlavacon-07.PNG
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod sidlo » úte 31 bře, 2015 12:29 pm

miroslav lengyel píše:Piko prodat,nechat si maximálně pouze koleje do SN a nakoupit Fleischmann-Profi.Na eBay se toho válí mraky,vyjde to levněji než Piko a kvalita je někde jinde. :mrgreen:


Plno modelářů PIKO používá je s ním spokojeno, s výjimkou obloukových výhybek. Myslím že není důvod to prodávat.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků