Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » stř 28 říj, 2015 6:36 pm

Takže další drobná změna ...

Prosím o komentáře ....
Přílohy
Kolejiště010a.jpg
Kolejiště010.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 říj, 2015 8:35 pm

Záleží co by jsi chtěl od nás slyšet :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 29 říj, 2015 11:16 am

Jako hračkové kolejiště je to dle mě funkčně OK. Jako modelovému kolejišti by tomu vadila hlavně ta trať hned za nádražím, nijak opticky neoddělená. Cesta od toho ,,hlavního'' nádraží vede kudy? V této krajině leda pod most a dále by mohla vést leda tak podjezdem pod pravým zhlavím té staničky, což by taky byla hovadina.
Tu malou staničku máš už postavenou, že? Chceš-li ji mermomocí využít, raději bych z ní udělal koncovou. Kolejišti by to prospělo. I ta remízka by tam hned měla větší opodstatnění. Co se týká toho ,,hlavního'' nádraží, mně osobně to DGV přijde zbytečně ,,monstrózní" pro čtyřkolejnou stanici (třebaže to tak možná někde v reálu je). Ty třícestné výhybky mi tam taky moc nesedí, ale budiž. Kusých kolejí je tam nějak moc, nechal bych jednu ke skladišti a jednu k remíze (a u ní max. ještě jednu coby zásobovací kolej, v takovém případě bych ale remízu dal na konec té kusé koleje vpravo dole a zás.kolej bych vyvedl z pravé výhybky).

Ovšem neber to jako dogma, klidně to může být podle znalejších úplně jinak :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » čtv 29 říj, 2015 2:59 pm

Ta horní stanička jako koncová původně měla být. Ještě to popřemýšlím, zda to nezměním zpátky.

PS: add milan - co bych chtěl slyšet? Klidně kritiku. Jen ta tě může posunout dál a inspirovat k dalšímu vývoji.
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 říj, 2015 3:31 pm

hlavacon píše:PS: add milan - co bych chtěl slyšet? Klidně kritiku. Jen ta tě může posunout dál a inspirovat k dalšímu vývoji.

Nechci být zlý,vím že jsi na tom strávil spoustu času a přemýšlení co a jak. :wink: Jestli tobě vyhovuje,jak jsi dle svých představ námět zpracoval,není žádných námitek,ani kritiky.Z mého pohledu,bych já jej komplet přepracoval.Například teď jsem na chvíli si odskočil vyzkoušet si námět kolejiště od pietra,je úplně jiné a né dle jeho představ. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pát 29 dub, 2016 11:18 pm

Tak jsem si z toho udělal skoro vlakodom ...

Ale přidal jsem další kolej do spodního nádraží. Pozměnil umístění skladiště a remízy pro vlečkovou lokomotivu, která bude tahat vozy do pily.

A u pily umístil výtažnou objížděcí kolej, kde bude moci vozy objet a natlačit je k nakládce dřeva.

Je to moc přehnané? Mě se to líbí a už s takovýmto layoutem víc jak 4 měsíce jezdím a lze na tom simulovat jakýsi takýsi provoz.

Prosím komentujte ...
Přílohy
Kolejiště011a.jpg
Kolejiště011.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod Sandy » sob 30 dub, 2016 6:58 am

Pro finančně zdatné jedince ( :roll: ) jsem k takovémuto kolejišti "vymyslel" tohle http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#K4_skryta.jpg SN
Podobným kolejištěm (320 x 160 cm) jsem totiž v novodobé historii začínal. Než mě i s kolejištěm z obýváku po třech letech manželka vyhodila. :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » sob 30 dub, 2016 8:45 am

To bude asi pokračovat...

Už teď zjišťuji, že vratná smyčka nahoru na kopec je fajn. Vlaky a motoráky co jezdí na přípojnou trať z pravého zhlaví a také se na něj vrátí :-)

Akorát ... po čase mám všechny soupravy mašinou směrem levé zhlaví a motají se mi po okruhu :-)
Takže vratná smyčka ve skryťáku z druhé strany časem taky bude muset přijít ...
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Návěstidla

Příspěvekod hlavacon » ned 11 pro, 2016 12:31 pm

Dobrý den všem,

ještě bych rád zkonzultoval umístění návěstidel na kolejišti.

Počítám stále epochu IVb. Tzn. 80 - 90. léta.

Horní stanice: nemodernizovaná - doprava dle D3 + vjezdová jednoramenná mechanická návěstidla ... odjezdová nejsou ...

Trať z horní staničky: před každým z tunelů 3 světelná vjezdová - zelená, červená, žlutá ... (vlečka do pily nepokrytá)

Spodní nádraží: vjezdová jsou před tunely - tedy vynechávám - z hlavní trati, z přípojné trati jsou před tunel. portály

a teď hlavně odjezdová - v tom mám trochu hokej. Přemýšlím nad skupinovými jednoduchými.
Levé zhlaví - jen 2 světelné návěstidlo červená, zelená umístěné u paty trojcestné vyhýbky ...
Pravé zhlaví - fakt trochu tápu ... stačí 2 dvojsvětelná červená, zelená u trojcestné vyhýbky a u kolejové spojky (viz obrázek) ???


Nebo to druhé šoupnout směrem k nástupišti???

Nebo tam dát 2 trojsvětelná ??? zelená, červená, bílá??? Nebo snad 2 čtyřsvětelná ??? zelená, žlutá, červená, bílá ???

Díky za pomoc
Přílohy
Kolejiště012.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod D » ned 11 pro, 2016 7:53 pm

hlavacon:
Provoz dle D3 znamená dálkové řízení z jiné stanice, obvykle bez proměnných návěstidel. Používají se lichoběžníkové tabulky.

Obrázek



Pokud ale v horní stanici bude provoz řídit místní výpravčí třeba s telefonickým dorozumíváním, půjde o řízení dle předpisu D2. Pak potřebuješ nejméně vjezdová návěstidla. K mechanickým jednoramenným potřebuješ ještě před první výhybku dodat snížení rychlosti.

Obrázek



Jestli spodní stanici pojmeš jako před rekonstrukcí, můžou být odjezdová návěstidla jen nahrazením původních mechanických, takže na všech může být jen červená a zelená. Nenávěstí odjezd odbočkou, takže v celé stanici pak musí být snížená rychlost na 40 km/h, což bys měl při provozu respektovat. Tohle osazení bude vhodné na tratě menšího významu, rychlíky bych tam pouštěl jen výjimečně.

Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 12 pro, 2016 7:38 am

Super,

děkuji moc za odpověď. Chápu horní stanička dle D2, spodní takhle ok. Akorát proč jsou vjezdové s přivolávačkou?

Dík On
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod vmucha » pon 12 pro, 2016 9:11 am

Zdravím, koukal jsem na tvůj návrh a dovoluji si poslat pár tipů k vylepšení.
Úpravy zhlaví stanic jsou doufám zřejmé z obrázku. K té staničce s vlečkou, co je uprostřed kolejiště: Inspiruj se zastávkou Velká Bučina u Velvar. Je tam silo (vlečka) a osobní zastávka.
Přílohy
Kolejiště012_VM.jpg
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod D » pon 12 pro, 2016 10:00 am

hlavacon:
Přivolávačka na vjezdovém návěstidle nutná není. Můžeš ji vynechat nebo nezapojit.

Ve tvém případě bych zrušil obě vjezdová návěstidla do spodní stanice z vedlejší tratě. Nedávají smysl, odbočka by určitě nebyla v tunelu. Simuluj tunelem delší trať mezi stanicemi.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 12 pro, 2016 12:36 pm

Nebo nechat před tunely jen cestová ... díky za tipy.

Nějak je zpracuji ...
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » sob 12 říj, 2019 7:23 pm

Zdravím zase po letech ...

a znovu mám dotaz na umístění návěstidel ve spodní stanici. Původně jsem tam měl 3. světelná(zelená, červená, bílá) každé pro 2 koleje jako skupinová.

Mám trochu chuť je vyměnit za 4 světelná /zelená/červená/bílá/žlutá/ - také jako skupinová.

popř. nechat B13 jako trojsvětelné a B24 4svetelne?


Je to moc veká haluz, nebo to jde?

stanice01.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků