Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 31 bře, 2015 7:02 pm

Jasná věc,hlavně se to musí líbit tobě,koneckonců to budeš také financovat. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » úte 31 bře, 2015 7:19 pm

Paradoxně mi přijde, když člověk prohlíží sešity starých návrhů plánků, že se na takovém prostoru dalo udělat slušné "kolejiště", ikdyž jindy spíše "vlakodromo iště" z kolejí o U profilu, kdy byla pravá a levá vyhýbka, křížení a anglán...

A teď je spousta možností výrobců (PIKO, PECO, Fleisch, Roco) ... Tedy i různých vyhýbek, trojcestných, obloukových ....

a na takovýto prostor je pak něco slušného vměstnat "skoro" problém ....

Zdá se mi to, ale dřív to mělo nějaké takové to kouzlo, čaro ....

Nemáte občas taky takový pocit?
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod vmucha » úte 31 bře, 2015 7:24 pm

Když se podíváš na modelbazar nebo aukro a někdo tam prodává kolejiště, tak je z 99% stavěné jako vlakodrom podle starých plánků. Většinou pak brzy omrzí. Sorry že to tu plevelím.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 31 bře, 2015 7:35 pm

hlavacon píše:Paradoxně mi přijde, když člověk prohlíží sešity starých návrhů plánků, že se na takovém prostoru dalo udělat slušné "kolejiště", ikdyž jindy spíše "vlakodromo iště" z kolejí o U profilu, kdy byla pravá a levá vyhýbka, křížení a anglán...

A teď je spousta možností výrobců (PIKO, PECO, Fleisch, Roco) ... Tedy i různých vyhýbek, trojcestných, obloukových ....

a na takovýto prostor je pak něco slušného vměstnat "skoro" problém ....

Zdá se mi to, ale dřív to mělo nějaké takové to kouzlo, čaro ....

Nemáte občas taky takový pocit?

Ono je to o tom,jak na to budeš nahlížet.Vtip je v tom,že to bývalé kolejivo mělo nějaké úhly odbočení,poloměry atd.Dnes se řeší,aby rychlík nebyl zlomený v obloucích jako skládací metr nebo nebyl vlak od návěstidla k návěstidlu.Kdo má prostor,tak samozřejmě použije co největší poloměry a úhly vekslí,aby se co nejvíce přiblížil realitě.V tomto směru to mají jednodušší moduláři.Pokud si chceš ale postavit něco doma,tak tam je problém se s některými výhybkami a poloměry vejít.Já to řešil před lety taky a nakonec mi z toho nejlépe vyšel Fleischmann,na lokálce mám poloměr 356mm na hlavní trati 425mm.Na lokálce pochopitelně neprovozuji čtyřosé vozy a rychlíky vozy mám dlouhé 24-5 cm,takže to není taková tragédie.Jako bonus se nemusím piplat se štěrkováním kolejiva a hlavně vekslí,neřeším napájení srdcovek nebo drátování na každé koleji extra atd.Mám to pro radost a ne abych se stresoval,že se mi vlak nevejde do stanice,takže jenom projíždí.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 31 bře, 2015 7:38 pm

vmucha píše:Když se podíváš na modelbazar nebo aukro a někdo tam prodává kolejiště, tak je z 99% stavěné jako vlakodrom podle starých plánků. Většinou pak brzy omrzí. Sorry že to tu plevelím.

Ale to není tím,že to postavil někdo podle starých plánků,i mezi těmi starými byly takové,kde se dal provoz znázornit docela slušně. :wink: Jiná věc je,když si někdo postaví ovál a pak na tom jezdí s vláčky jako na autodráze. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod buddha.ms » stř 01 dub, 2015 6:07 am

D píše:buddha.ms:
Pokud zadní stanice nemá být o jedno patro níž, tak ti nevychází sklony nebo průjezdné profily - tedy, mohou vycházet až do horního tunelového portálu. Opravdu 2D snese hodně.

Dolní stanice má výšku 100mm, horní stanice leží v 203mm. Stoupání začíná v první koleji v tunelu směr horní nádraží. Z horního nádraží vede kolej do samostatného SN, které je ve výšce 154 mm. Lokomotiva neprojede za spodním tunelem, je moc malá výška mezi kolejí a horní skrytou tratí do SN. 2 možnosti - stoupání do Horního n. dát až za oblouk do SN, nebo dát SN blíže hornímu n. - to by pak bylo o cca 1 cm, protože pak by výška byla 4cm pro některé lokomotivy už nevyhovující. Za horním tunelem by měl být větší kopec - to by tam mělo ještě projet.
buddha.ms
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát 20 úno, 2015 4:23 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » čtv 02 dub, 2015 9:02 pm

Tak prosím úprava podle Toma L. Vratná smyčka s pomalým stoupáním s průjezdnou horní staničkou a odbočkou na pilu ...

Dole návěstidla asi jen odjezdová, že?

Na horní staničce vjezdové mechanické dvouramenné a jedno-ramenné jako odjezdové před vjezdem do tunelu ??? Možná ve stoupání ta předzvěst?? A odjezdové 1 ramenné i pro směr z kopce?

Nebo mám někde velkou chybu?
Přílohy
Kolejiště07.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » čtv 02 dub, 2015 9:05 pm

Tak ...
Přílohy
Kolejiště08.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod lajblt » čtv 02 dub, 2015 9:24 pm

Mám jen několik všetečných otázek:
1) Jak dlouhé vlaky budou jezdit do horní stanice? Pokud jen sólo motor nebo samotná lokomotiva s max. jedním dalším vozem, pak je to v pořádku. Pokud se nahoru bude vozit cokoli jiného, nevejde se to na staniční koleje.
2) Jak vycházejí stoupání? V tunelu je použit poloměr R1 - nebude to v tak velkém stoupání (kolem 40 promile) vadit?
3) V dolní stanici stojí skladiště v místě, kde není možné odstavit vozy, protože už by zasahovaly do průjezdného průřezu sousední koleje.
4) Kudy povede k dolnímu nádraží a ke skladišti přístupová cesta?
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pát 03 dub, 2015 6:34 am

V pořádku za ty otázky ...

1) ano, do horní je počítano s 810 nebo 714 s blm, evt. Barča s jedním patrákem (do budoucna Bix - ten ještě nemám)

2) ano je tam R1, ale stoupání držím na 2.5 promile. To jsem nějako pohlídal

3 a 4) Příjezdová cesta ke spodnímu nádraží by mohla vést za nádražím do kopce, přes stoupací kolej (to jsem si nevšiml, že tam mám tu pilu) Mno ... Ještě pokoumu ...

velikost překladiště je větší (ve wintracku se mi líbilo, tak jsem ho tam lupnul... můžu tam dát jen nakládací rampu ...
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pát 03 dub, 2015 8:00 am

Možná zásadní informace, kterou jsem zde zapomněl napsat je, že to horní nádraží jsem si udělal abych nezahálel jako " skoromodul " nebo dioráma ... Ale rád bych ho tam narouboval ...
Přílohy
20140605_192151_LLSa.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod Sandy » pát 03 dub, 2015 11:03 am

Kdysi dávno jsem tady vkládal toto:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/
Je to sice 3,2 x 1,6 m, ale asi se to dá o 10 cm zúžit.
Kritika nesmlouvavá, ale vypadá to, že na této ploše se v H0 nic světobornějšího vymyslet nedá. Zvlášť, když je člověk omezen i výběrem kolejiva.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » úte 21 dub, 2015 12:33 pm

Horní nádraží ...
Přílohy
Sruby.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » pon 27 dub, 2015 8:44 pm

Drobná úprava ...

A dotaz ... Pokud budou na spodním nádražíčku odjezdová návěstidla, chtěl bych na horní staničce použít mechanické návěstidlo 2 ramenné a na odjezdu 1 ramenné (na pravém zhlaví). Dále pak 1 ramenné mechanické na odjezdu před tunelem na levém zhlaví za remízou . Dále pak mechanické jednoramenné před tunelem na cestě z pravého zhlaví .... Je to tak v pořádku?
Přílohy
Kolejiště09a.jpg
Kolejiště09.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Kolejiště H0 3,4m x 1,4m

Příspěvekod hlavacon » úte 07 črc, 2015 8:38 am

Tak práce z lehka pokračují ...

Na obrázku levého zhlaví jsou zkusmo položeny oblouky - oba stoupací budou v úrovni cca 50 mm nad stávajícím položením.

Na obrázku pravého zhlaví zkusmo poležen tunelový portál ...

Jinak klasický stavební bordel ... :-)
Přílohy
20150416_193455a.jpg
20150416_193420a.jpg
hlavacon
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 08 led, 2015 12:44 pm
Bydliště: Praha 4

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků