Lokálka TT 110x75

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod vmucha » sob 21 bře, 2015 9:08 pm

Levee zhlaví posuň víc do leva, at tam máš kousek rovné koleje pro rozpojení vozů při posunu. I za cenu kratší vlečky. Dál bych ti doporučil potok vést za vlečkou. Před vjezdem do tunelu udělat most a nadjet ji. Nikdo by asi kvůli takového staničce neinvestoval do ražby tunelu pod stanicí.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » sob 21 bře, 2015 9:27 pm

Já už zkoušel rozpojování na starém BTTB kolejivu v poloměru 286mm a bez problémů (spřáhla BTTB, tyhle). Oblouk ve stanici má kolem 300mm (spodní, vrchní si nepamatuju). Se strouhou máš asi recht. Já spíš uvažoval tím stylem, že strouha tam byla dřív než vlečka, tak tam šoupli rouru, kterou zasypali a udělali pláň pro vlečku a ten areál ZZN.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Bezmozek » ned 22 bře, 2015 7:09 am

Rozpojování není takovej problem jako spíš to spojit, to si zkus taky
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod D » ned 22 bře, 2015 10:38 am

Rocky_MK:
Kdybys počkal na obloukovou výhybku Kuehn BWR, tak by mohlo být celé kolejiště na jednotné geometrii. Takhle by vycházelo:
rocky_mk-kuehn-1.png
rocky_mk-kuehn-1.png (4.76 KiB) Zobrazeno 6221 krát


Posunutím levého zhlaví do oblouku získáš pár centimetrů užitné délky v nádraží na úkor vlečky:
(Výhybka vlečky samozřejmě nemusí být doražena k levému zhlaví, může být více vpravo, což umožní vlečku prodloužit.)
rocky_mk-kuehn-2.png
rocky_mk-kuehn-2.png (4.75 KiB) Zobrazeno 6221 krát
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1357
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » ned 22 bře, 2015 11:01 am

Díky, ale moje stávající řešení je podle mě lepší z hlediska rozteče kolejí. Užitnou délku kolejí v nádraží fakt není nutno zvětšovat, vleze se tam hektor s pěti dvouosáky, což je víc, než dostatečné (k čemu delší vlaky na takovém prostoru...).
Zas tak velkou překážku v té IBW-R nevidím. Napasovat to tam půjde v pohodě. BWR je zbytečně dlouhá a z hlediska geometrie mi nevyhovuje. Při stejné délce stanice by mi dost ukrojila ze staničních kolejí. Pro srovnání...
Jo a k tomu rozpojování a spojování - to spojování jsem si vyzkoušel samozřejmě taky a bez problému. Budu to rozpojovat ručně, není s tím nejmenší problém. A ještě podotýkám, že ten plánek nelze brát úplně doslova na milimetr...:)
P.S.: Teď jsem si to ověřil. Poloměr delší koleje ve stanici je R310, na širé trati R300. Pokud není s rozpojováním a spojováním problém na R286, nemůže být ani teď. Chápu, že s očkovými spřáhly by to bylo na prd, ale s těmi Zeuke (nevím, jak se jim říká, odkaz na fotku jsem postoval výš - sob 21 bře, 2015 11:27 pm) je to pohoda.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod mizl » ned 22 bře, 2015 12:02 pm

Kdy Kuehn vyleze s obloukovou výhybkou ?? Já myslím, že se na ní čeká již dva roky. Nebo se pletu ??

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Střelec » pon 23 bře, 2015 6:08 am

Když na to tak koukám, možná by se do tunelu vlezla výhybna. Nebo dvě odstavné koleje do rohu (jedna vodorovně, druhá zespodu). Pak by mohl mezi nimi pendlovat sólo motor, případně by na jedné mohla být odstavená lokomotiva pro přepřah manipuláku.
vypadalo by to následovně - ze stanice by do tunelu odjel manipulák, na druhém konci by ale z tunelu vyjel motor. Na volnou kolej v tunelu by se odsunula lokomotiva manipuláku a na jeho druhém konci by na soupravu z druhé odstavné koleje najela jiná. Ze stanice by odjel sólo motor do tunelu na uvolněnou odstavnou kolej a z tunelu vyjel do stanice manipulák. Po posunu by pokračoval dál ado tunelu a tam by se situace opakovala. Odjel by motor, přepřáhla se mašina...

Navíc by odstavné koleje, směřující do rohu mohly časem posloužit k připojení další tratě, nebo přesuvny a tak střídat soupravy.
Střelec
 
Příspěvky: 1625
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » pon 23 bře, 2015 9:02 am

Však v tunelu výhybnu mám :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » ned 05 dub, 2015 8:19 pm

Konečně jsem dnes dokončil letadlo, které mělo přednost před kolejištěm. A vzhledem k tomu, že už stejně začínám později, než jsem si deklaroval, chtěl jsem alespoň trochu pokročit, přestože se mi už nechtělo. Tak jsem rozšířil základní desku na 107x78 (s tou 110 v nadpisu jsem se uťal) a cvičně odstranil kousek starého eNka. Vzhledem k tomu, že kolejiště posledních pár měsíců slouží jako odkladiště pro rozestavěná letadla, vercajk apod., dál jsem už pokračovat nemohl :D Ale příští víkend, pokud se dostanu domů, snad kompletně odstraním původní krajinu s kolejema a minimálně přilepím základový polyš. Během týdne snad umotám další stromky. Smrčky na fotce jsou koupené. Koleje nebudu kupovat, dokud to nebude nezbytně nutné. Stejně pořád měním plánky...:)
album
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Střelec » stř 08 dub, 2015 6:20 am

Jak to tak pozoruju - nechceš to upravit jako letištní vlečku pro zásobování PHM? Odpadly by starosti s krajinou a nepralo by se ti to s letadlama :D !
Střelec
 
Příspěvky: 1625
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » stř 08 dub, 2015 8:18 am

No jo, jednou bych chtěl kolejiště, kde by trať vedla okolo letiště aeroklubu, tak jako kolem letiště Holíč. Na prahu dráhy by seděly dva Blaníky, prostě romantika :) ale to sem fakt nenacpu :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Střelec » stř 08 dub, 2015 9:29 am

Tak aspoň okraj pojížděčky u vlečky, jako je to v Chebu. Za časů práškařů tam skladovali benzín v RaJce na špalkách - viz "paměti starýho práškaře" na www.planes.cz . Můžeš k tomu postavit starýho enderáckýho "Brigadýra" (byl 1/100), konvertovanýho na práškaře.
Střelec
 
Příspěvky: 1625
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » stř 08 dub, 2015 11:11 am

Paměti starého práškaře znám velmi dobře. Ale sem nemá smysl to cpát. Znamenalo by to vlečku vést ven z oválu + ještě další místo na plochu. S tím jde ruku v ruce zmenšení poloměrů na trati a celkově by to vypadalo směšně - uprostřed kolejiště nějaká ta příroda a někde na okraji zoufale namačkané centrum dění provozu - nádraží s vlečkou a s částí letištní plochy. Raději si ponechám ZZN dle rady Michala Šuhajdy. Různé druhy vozů, zapadne to do rázu kolejiště a navíc mám kousek trati (onu vlečku) vedené dál od okraje panelu. To mám šanci ztvárnit lépe.

EDIT: No prostě HRŮZA :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 09 dub, 2015 11:42 am

A proč neudělat obojí? ZZN i vlečku k letišti. Uvědom si,, že to nebude centrum provozu. Taková večka byla naopak pojížděná jen občas. Nakonec k letišti vlastně vůbec nemusíš mít vlečku. Tvůj problém mi trochu připomíná potíže s přístavem a zdymadlem, které se řeší v sousedním vlákně: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=9244
A můj návrh řešení je podobný...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 09 dub, 2015 2:40 pm

asi jsem blby, ale nevim, v cem vidis tu paralelu :-)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků