Stránka 1 z 8

Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 7:57 am
od mpirkl
Vážení páni modeláři,

Obracím se na vás s prosbou a radou ,jak vytvořit aspoň trochu smysluplné kolejiště.
Dalo by se považovat ,že v oblasti železnice jsem zelenáč. Kdysi v dětských letech jsem již jedno kolejiště postavil ,ale asi chápete jak to mohlo vypadat. Spíše jen ovály a tankodrom.
Něco jsem tu už pročetl, ale pořád nějak nevím.

Moje představa je asi následující:

Koleje Piko A-gleis
Epocha III + IV
Digitální provoz
Preferovaná osobní doprava s dlouhými soupravami (cca 1,5m)
Místnost o rozměrech Cca 420 x 265cm
Kolejiště do L s tím ,že hlavní rozměr bude těch 420 x cca 120cm ,eLko po levé straně (zbytek do 265cm). V tom eLku mám možná špatnou představu většího koncového nádraží. Druhé nádraží na hlavní trati (průjezdné).
Uvnitř kolejiště nějaká měnší fabrika a možnost posunu.
Mírně kopcovité v oblasti Elka . Z koncového nádraží by se na hlavní trať dalo přijet tunelem ,ale je možná i varianta ,že koncové nádraží by bylo mírně vyvýšené a na hlavní trať by se jelo přes most.

Skryté nádraží není podmínkou.

Teprve se začínám učit s Wintrackem ,tak třeba časem sem hodím nějakou ideu ke konzultaci.

Předem děkuji za jakoukoliv reakci

PS: jeli to off topic ,tak prosím vymazat.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 9:27 am
od pekl024

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 10:21 am
od mpirkl
Ahoj ,

díky za výpisy. Toto mám samozřejmě skoro vše nastudované. Jen mě asi trochu chybí představivist to vše dostat na plochu.
Budu se muset poprat s Wintrackem a něco nakreslit. Pak to společně s vámi doladit :P

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 1:35 pm
od Sandy
Jenom rychlý náčrt.
1./ Z každé strany odečti cca 30 cm (kvůli přístupu ke kolejišti). Jsme na rozměru 360*235 cm.
2./ Na každé straně většího "panelu" se budeš muset otočit na poloměru nejméně 484 mm t.j. minus další metr. Na stanici pak vychází cca 260 cm. Zhlaví se dá udělat alespoň na jedné straně v oblouku.
I tak vychází na dopravní koleje 180 možná 200 cm. Pro soupravy 150 cm jen tak tak.
3./ Podobně v tom "Elku". Když koncové, tak spíš menší. I když ho umístíš diagonálně, tak možná na tři staniční koleje.
4./ V takovémto projektu určitě SN. Jinak to nemá smysl.
To jen tak na úvod pro představu, že místnost 420*265 cm je superprostor. A jak je to s okny a dveřmi?

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 5:41 pm
od sidlo
Podobných vláken tu je plno, včetně toho mého. Pokud jsem si stihl všimnout, tak diskusí ve vlákně každý modelář postupně modifikoval své plány.

S tím místem u zdí je to dobrá poznámka. Já osobně jsem si stanovil mezeru 50 cm. A segmenty které mám u zdi budou mít montážní okna. Velikost montážního okna jsem si stanovil svým originálním vanoměrem.

Pro plánování kolejových tras rozhodně doporučuji nějaký CAD pro plánování kolejišť. Program jako první ukáže co je nemožné. Plány od Milana Ferdiána je dobré prostudovat. Jednak mají provozní logiku a druhak Milan umí maximálně využít stanovený prostor a kolejiště není vlakodrom.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 6:44 pm
od Jarda H.
mpirkl píše: ...Budu se muset poprat s Wintrackem a něco nakreslit. Pak to společně s vámi doladit :P


Myslím, že je možné ten první nástřel udělat i ručně tužkou na papír :D Abys ve WT nemaloval řadu dnů něco, co se bude dosti předělávat ?! Ten ruční nákres je rychlejší, stačí tužka, papír, pravítko, kružítko ...

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 7:32 pm
od Barbucha
Ještě maličkost k těm "dlouhým" soupravám. Souprava 5xY a lokomotiva potřebuje čistých 1.8 m. Nedávno jsem to měřil u svého zázraku a to nepočítám s tím, že by toto ve stanici zastavovalo s výjimkou křižování. Aby to mělo 7 vozů jako rychlík, tak to chce 2.4 m. Aby toto i zastavilo u nástupiště, tak je potřeba další metr navíc (to mi přijde jako absolutní minimum). Mně se toto nepodařilo na pěti metrech délky kolejiště. Dostal jsem z toho 2.4 m na nejdelší staniční koleji, abych se mohl ještě otočit a odbočit na vedlejší. Tak jsem na pěti vozech Y při průjezdu nebo na či 4 Ypsilonech, či 3 halberstadtech (jsou delší jak Y) pro příměstský provoz, pro které ještě umím udělat nástupiště, aby si lidi nerozbíjeli hlavy o návěstidla (šéfe, pozor sloup). Doporučuju o tom trochu přemýšlet u návrhu, aby z toho nebyl paskvil :-).
Pro zjednodušení počtů, zhlaví sežere 70-80 cm na každé straně stanice o šesti kolejích.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 8:17 pm
od Jiri Dvoracek
Pokud chce mit nekdo dlouhe vlaky, tak je idealni reseni kolejiste typu Menharcite, Jezero, Dolni Rybnik :wink: Ja nemam problem s 10 Ypsilonama :lol:

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 8:30 pm
od mpirkl
A kde podobné plány seženu? Zkusím nakreslit svoji vizi a uvidíme co z toho :-)

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: stř 14 led, 2015 8:34 pm
od pekl024
pekl024 píše:Ahoj, projdi si odkazy, nejen co jsem vypsal a určitě chytíš inspiraci.

Petr
viewforum.php?f=45

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 7:06 am
od Sandy
Jarda H. píše:
mpirkl píše: ...Budu se muset poprat s Wintrackem a něco nakreslit. Pak to společně s vámi doladit :P


Myslím, že je možné ten první nástřel udělat i ručně tužkou na papír :D Abys ve WT nemaloval řadu dnů něco, co se bude dosti předělávat ?! Ten ruční nákres je rychlejší, stačí tužka, papír, pravítko, kružítko ...

Tužka a papír NEEEEEE!
Papír snese všechno, i to, co nejde realizovat ani náhodou.
Když plánuješ PIKO A-gleis, tak si stáhni jejich demoverzi plánovače kolejišť. Práce s ním je velmi jednoduchá, naučíš se to za deset minut.
A během chvilky získáš představu, kolik místa potřebuješ na stanici, na jednoduchý ovál i na složitější kolejiště.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 8:38 am
od mpirkl
Sandy píše:
Jarda H. píše:
mpirkl píše: ...Budu se muset poprat s Wintrackem a něco nakreslit. Pak to společně s vámi doladit :P


Myslím, že je možné ten první nástřel udělat i ručně tužkou na papír :D Abys ve WT nemaloval řadu dnů něco, co se bude dosti předělávat ?! Ten ruční nákres je rychlejší, stačí tužka, papír, pravítko, kružítko ...

Tužka a papír NEEEEEE!
Papír snese všechno, i to, co nejde realizovat ani náhodou.
Když plánuješ PIKO A-gleis, tak si stáhni jejich demoverzi plánovače kolejišť. Práce s ním je velmi jednoduchá, naučíš se to za deset minut.
A během chvilky získáš představu, kolik místa potřebuješ na stanici, na jednoduchý ovál i na složitější kolejiště.



Prosím ,prosím ,nemáš přímý odkaz? Zkoušel jsem to hledat a nabízí to jen Wintrack a ten už mám, jen se s ním naučit. Malí náčrt už mám ,na papíře ,jen ho dostat do PC :-) Tak snad odpoledne.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 8:56 am
od milan ferdián
mpirkl píše:Koleje Piko A-gleis

Toto kolejivo chtěl použít při stavbě svého kolejiště Petr Zatrepalek.Vím co jsem se já natrápil,hlavně sestavou zhlaví stanice,díky pseudo obloukovým výhybkám.Ty lze použit,jen v kombinaci s nimi,ale ne s ostatními výhybkami.Petr po rozumné úvaze kolejivo vyměnil za TILLIG/ELITE/HO.
mpirkl píše:Preferovaná osobní doprava s dlouhými soupravami (cca 1,5m)

Kluci,zde ti již popsali,co takové dlouhé osobní soupravy obnáší.U HO potřebuješ jo extra dostatečný prostor.U Aleše,který zde prezentuje své kolejiště foto,má tvar jeho stanice do "L" a to jen proto,aby se zde vlezly dlouhé soupravy.
mpirkl píše:Místnost o rozměrech Cca 420 x 265cm

No,na HO nic moc s přáním tvého tématu.
mpirkl píše:Kolejiště do L s tím ,že hlavní rozměr bude těch 420 x cca 120cm ,eLko po levé straně (zbytek do 265cm). V tom eLku mám možná špatnou představu většího koncového nádraží. Druhé nádraží na hlavní trati (průjezdné).
Uvnitř kolejiště nějaká měnší fabrika a možnost posunu.
Mírně kopcovité v oblasti Elka . Z koncového nádraží by se na hlavní trať dalo přijet tunelem ,ale je možná i varianta ,že koncové nádraží by bylo mírně vyvýšené a na hlavní trať by se jelo přes most.Skryté nádraží není podmínkou.

Zde ti prezentuji jedno kolejiště.Je o něco větší.Přístup ke kolejišti je zepředu ze zdola.Tady vidíš co takový projekt obnáší.

Ve stanici je dopravní špička.Cestující z obou EOs mají přípoj na MOs.Za chvíli bude projíždět rychlík a na opačné straně stanice,čeká Pn na volnou kolej pro průjezd stanici.Lokomotivní depo slouží pro potřebu místní trati.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 10:20 am
od mpirkl
Děkuji všem za podněty ,je vidět ,že se nad tím budu muset ještě hodně zamyslet.
I když jsem jen hobík a úmysl byl daleko jednodušší. Jen pro info sem vkládám moje představa co jsem měl.
Hodně hrubá představa.

Re: Kolejiště H0 do eL 420cm x 265cm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 10:31 am
od mpirkl
Asi takto