Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 23 lis, 2014 8:57 pm

Ahoj,

Po delších úvahách a přemýšlení, jakým směrem se vydat ve stavbě kolejiště, jsem se rozhodl, pro rozebrání svého původního kolejiště. Viz. viewtopic.php?f=1&t=4773#p87337 . Původní kolejiště koncipované v obýváku je sice hezké a jistě zajímavé, nicméně má jednu podstatnou vadu, kterou jsem si před tím neuvědomil. Tou vadou je údržba. Stále jsem přemýšlel, jak kolejiště uchovat proti prachu. Nyní kolejiště chráním přikrytým igelitem. Jak jistě sami uznáte, tak v obýváku igelit budí u návštěv nepořádek i když je uklizeno.

Takže, po všech úvahách jsem se rozhodl postavit kolejiště znovu a trochu netradičně. Vše mám již v hlavě. Teď to jenom vyprojektovat. Myšlenka spočívá ve vitríně vyrobené přímo na míru layoutu. Základová deska kolejiště bude koncipovaná jako šuplík na celovýsuvných pojezdech (http://www.kutilstvi.cz/8816-kulickove- ... i-zasuvky/ ). Přední část vitriny bude výklopná. Viz náhled ze SketchUpu.

Obrázek

Obrázek

Layout jsem pojal buď to jako areál fabriky, nebo jako koncové nádraží. Vše uzpůsobené pro posun. Abych simuloval příjezd a odjezd vlaků, tak jsem ponechal z původního záměru odkladové nádraží za zdí pod postelí. Připomínám, že postel mám patrovou. Odkladové nádraží s laoutem bude propojeno skrz zeď tunelem. Prostor který mám určený pro layout je 43x180 cm.
1 - Návrh.jpg


2 - Návrh.jpg


3 - Návrh.jpg


Rád bych Vás požádal o Vaše názory, případně připomínky k návrhům layoutu.

Michal
Naposledy upravil mizl dne ned 14 pro, 2014 4:46 pm, celkově upraveno 6
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vytrýnové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod workous » ned 23 lis, 2014 11:00 pm

Michale, zajímavý koncept "vitrínové" kolejiště uvidí se jak to vymazlíš....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 23 lis, 2014 11:05 pm

Jsem to ale blbec :oops: , asi bych měl jít už spát.

Jinak plán výstavby by měl být na přelomu ledna února.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod vmucha » pon 24 lis, 2014 1:17 am

Jaky má význam, že to vysuneš ven? Pokud to má pokračovat dál za zeď musel bys tam vložit po vysunutí další díl.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 24 lis, 2014 4:17 am

vmucha píše:Jaky má význam, že to vysuneš ven? Pokud to má pokračovat dál za zeď musel bys tam vložit po vysunutí další díl.


Vitrína má dno. Veškerá elektroinstalace a elektrické komponenty jsou mezi dnem vitríny a základovou deskou layoutu. Na víc hloubka layoutu je 43 cm a výška vitríny je cca 40 cm i s horním okrajem (10 cm), které bude skrývat osvětlení layoutu. Sečteno podtrženo; pro pohodlnou údržbu jsou podmínky stížené. A abych se dostal pohodlně i pod layout v případě poruchy, případně pro doplnění elektrických komponent, tak jsem zvolil "šuplík". Přeci jen je volně přístupné kolejiště ze všech směrů a stran lepší. Asi jsem si tím trochu ztížil stavbu, ale myslím, že do budoucna se mi to vyplatí.

Pokud se kolejiště vysune, tak se jezdit nebude. Vysunutí slouží pouze pro údržbu a dodělávky. Jinak bude kolejiště celou dobu zasunuté ve vitríně.

Trakce která bude vést skrz zeď by měla mít své napájení a detekci obsazení. Tato část bude nejkratší ( cca 10 cm). Poté bude trať pokračovat na díl s odkládacím nádražím. Vše bude samostatně na dílech. Celé kolejiště se bude skládat s vitríny, tunelu a odkládacím nádražím. Vše bude elektricky propojeno a centrála bude umístěna buď to pod layoutem, nebo pod odkládacím nádražím. Každopádně plánuji na šuplíku udělat konektor pro připojení myšky nebo ovládacího pultu s TCO. Pult přijde na řadu až jako poslední. zkusím odpoledne rozkreslit podrobnější plán záměru a uveřejnit ho zde.

Michal

Ps: ještě jsem zapomněl zmínit, že kolejiště bude komplet řízeno digitálně. Jak trakce, tak příslušenství.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 24 lis, 2014 8:58 am

a proč bourat započatou práci když můžeš s přehledem to stavající kolejiště dát do vitrín a raděj dodělat krajinu aby to bylo ke koukání a zapadne to jako nábytek ...myslím ,že to je ta lepší varianta ,ale proti gustu žádný dyšputát ,že jo...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 lis, 2014 9:28 am

Na výsuvy s kuličkovými ložisky bacha! Mám je v šuplíkách u obývákové stěny - stačilo pár let otevírání, šuplík se trochu v pojezdech zkroutil a ložiska vyskákali... Takže jediný pojezdy kterým věřím, jsou už dlouhá léta ty od Hetticha... Za druhé- to kolejiště, tedy desku, bez povolení samořezných šroubů v bočních vysuvech nevyndáš - jak budeš chtít něco opravovat? Za třetí - rám na přední sklo ti zasahuje do profilu kolejiště - takže stromy, terén atd nemůžeš dotáhnout až po hranu toho šuplíku, což nebude vypadat zrovna hezky... Za čvrté - co elektrika? Jak k tomu připojíš napájení aby se ti při zavírání nelámaly nebo nepřivíraly kabely? Za páté, napojení na skryták za zadní stěnou - máš jistotu, že ty šuplíkové posuvy ti udrží přesný napojení kolejí skryták/vitrína? Podle mě ne - budeš to muset furt nějak korigovat klínkama...

Jinak nebylo by jednodušší než nějaké výsuvy, udělat prostě celý čelní prosklený panel vitríny jako odnímatelný nebo výklopný (dřevěný rám, na něm pianový pant - udrží to v pohodě...), a to kolejiště tam mít vsunuté? Spodní desku vitríny a rám kolejiště mít pak proti odírání a i kvůli zpevnění opatřenou alu páskama nebo profilama ("kolejnice" pro výsuv)?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 24 lis, 2014 12:27 pm

Petr Zatrepalek píše:Na výsuvy s kuličkovými ložisky bacha! Mám je v šuplíkách u obývákové stěny - stačilo pár let otevírání, šuplík se trochu v pojezdech zkroutil a ložiska vyskákali... Takže jediný pojezdy kterým věřím, jsou už dlouhá léta ty od Hetticha...

Beru na vědomí. Díky za typ.

Petr Zatrepalek píše:Za druhé- to kolejiště, tedy desku, bez povolení samořezných šroubů v bočních vysuvech nevyndáš - jak budeš chtít něco opravovat?

Právě proto jsem zvolil výsuvy. Abych se mohl pohodlně dostat jak pod kolejiště tak i nad kolejiště. Nerad bych celý layout doloval pracně z vitríny ven. Takto stačí pouze vysunout.

Petr Zatrepalek píše:Za třetí - rám na přední sklo ti zasahuje do profilu kolejiště - takže stromy, terén atd nemůžeš dotáhnout až po hranu toho šuplíku, což nebude vypadat zrovna hezky...

Asi došlo k nepochopení záměru proč zrovna umístit kolejiště na výsuvech. Přadní díl se sklem sice zasahuje do profilu layoutu, ale je zamyšlen jako odklopný. Takže před vysunutím základní desky se bude muset nejdříve odklopit přední díl se sklem a poté teprve vysunout layout.

Petr Zatrepalek píše:Za čvrté - co elektrika? Jak k tomu připojíš napájení aby se ti při zavírání nelámaly nebo nepřivíraly kabely?

Jsou dvě možnosti. Buď to umístit na vitrínu zástrčku na 230V, podobnou jako například u televize, nebo vystrčit z vitríny "Flexošňůru" s vidlicí na napojení prodlužováku. Osobně se přikláním k zástrčce na vitríně (vyhlášku 50/78 Sb § 6 a 7 mám). Propojení layout - deska bych řešil vhodným dostatečně dlouhým kabelem určeným pro připojení pohyblivých přívodů. samotná elektroinstalace by byla připevněná na desce layoutu.

Petr Zatrepalek píše:Za páté, napojení na skryták za zadní stěnou - máš jistotu, že ty šuplíkové posuvy ti udrží přesný napojení kolejí skryták/vitrína? Podle mě ne - budeš to muset furt nějak korigovat klínkama...

Přesné spojení zaručené nemám, neb to nemám vyzkoušené. Tím, že základní deska by měla být přesná s minimální vůlí pro plynulí zásuv, nepředpokládám moc dramatické rozhození napojení kolejí. Ovšem tunel nemusím bourat hned. Můžu ho vytvořit až bude vše vyzkoušeno provozem a budu mít jistotu, že deska zajíždí přesně.

Petr Zatrepalek píše:Jinak nebylo by jednodušší než nějaké výsuvy, udělat prostě celý čelní prosklený panel vitríny jako odnímatelný nebo výklopný (dřevěný rám, na něm pianový pant - udrží to v pohodě...), a to kolejiště tam mít vsunuté? Spodní desku vitríny a rám kolejiště mít pak proti odírání a i kvůli zpevnění opatřenou alu páskama nebo profilama ("kolejnice" pro výsuv)?

Také mne to napadlo. Ale zase si říkám, že bych kolejiště mohl udělat jako "reprezentační" a občas ho vzít i na vyjížďku ven. Výstavy a kolegové atd. Šuplík a přední rám se sklem bych zajistil proti samovolnému vysunutí a otevření neodymovými magnety. Mají velkou sílu, než používané nábytkové magnety.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 lis, 2014 1:46 pm

Takový kus nábytku se skly je hodně těžký... 180x40cm je ve dřevě už pořádná váha, na délku 180cm už budeš potřebovat aspoň čtyřku sklo nebo plexi... Takže na převážení vitríny bez party stěhováků a bez vyndavání všech skel rovnou zapomen... Na dřevotřísku /lamino co by kontrukci tak velký vitríny taky moc nespoléhej - na častou manipulaci je takto dělaný nábytek nevhodný (kroutí se). Pro výstavu máš nejJednodušší vyjmout oba segmenty kolejiště, mít to připravený na zástavbu nožek (a la Zababov moduly) a to vše případě potřeby v pohodě vzít na výstavu (i když 180cm délky už chce docela velký auto).

vitrínový kolejiště mám taky - jakýkoliv výsuv je na nic, jakmile pod tím nemáš místo na výšku aspoň 120cm (abys pod tím mohl klečet nebo pohodlně sedět a nebyl skrčený. Velmi rychle tě začnou bolet záda, o problému s padajícím nářadím už nemluvě..). Lepší je možnost to celé vyndat a položit v případě potřeby na bok - věř mi že pokud si tu možnost vyndávat a volně manipulovat s kolejištěm nenecháš, budeš se po pár měsících proklínat... Abych si mohl svoje segmenty z vitríny kdykoliv vyndat, mám v čelech otvory coby držadla stejně jako u Zababov modulů, u "obrdesky" 93x119cm skrytáku pak nábytková madla za který to v pohodě zvednu a z vitríny vyndám (a to to mám z alu profilů a překližky 15cm!)

To dvojité čelo (odklopný rám se sklem plus čelní deska šuplíku) ti nezaručí prachotěsnost. Jednoduché odklopné /vyjímatelné čelo ale ano.

Ta zástrčka ve vitríně má smysl jen když se k ní přes ten šuplík dostaneš - a to pokud desku s kolejištěm nebudeš mít vyndávací moc nehrozí... Já bych to řešil velkou dírou ve dně vitríny, která by byla přesně pod místem kde plánuješ ovládací panel s elektronikou kolejiště. Nezmínil jsi jednu podstanou věc - ta vitrína bude na zemi? Na nožkách? Soklu? Jiné skřínce?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 24 lis, 2014 4:56 pm

Petr Zatrepalek píše:Takový kus nábytku se skly je hodně těžký... 180x40cm je ve dřevě už pořádná váha, na délku 180cm už budeš potřebovat aspoň čtyřku sklo nebo plexi...

O plexisklu jsem také přemýšlel, ale bojím se ho použít z důvodu náchylnosti na poškrábání. Po nějakém čase se objeví škrábance i když budu ne něj velmi opatrný.

Petr Zatrepalek píše:Takže na převážení vitríny bez party stěhováků a bez vyndavání všech skel rovnou zapomen... Na dřevotřísku /lamino co by kontrukci tak velký vitríny taky moc nespoléhej - na častou manipulaci je takto dělaný nábytek nevhodný (kroutí se).

Nojo, ale z čeho potom udělat vitrínu, aby byla pevná a lehká ??

Petr Zatrepalek píše:Pro výstavu máš nejJednodušší vyjmout oba segmenty kolejiště, mít to připravený na zástavbu nožek (a la Zababov moduly) a to vše případě potřeby v pohodě vzít na výstavu (i když 180cm délky už chce docela velký auto).

Vitrína bude obsahovat pouze jeden segment. A to viditelnou část. Druhý segment bude za zdí (odkladové nádraží). Pokud se podíváš na návrhy , tak je docela problém 180 cm rozdělit aspoň na dvě části. Ne layoutu je spousty výhybek. Zatím se k návrhům nikdo nevyjádřil. Auto není problém do mého Mazlika (Ford Galaxy) se kolejiště vejde v pohodě. Horší to bude se s přemisťováním.

Petr Zatrepalek píše:vitrínový kolejiště mám taky - jakýkoliv výsuv je na nic, jakmile pod tím nemáš místo na výšku aspoň 120cm (abys pod tím mohl klečet nebo pohodlně sedět a nebyl skrčený. Velmi rychle tě začnou bolet záda, o problému s padajícím nářadím už nemluvě..). Lepší je možnost to celé vyndat a položit v případě potřeby na bok - věř mi že pokud si tu možnost vyndávat a volně manipulovat s kolejištěm nenecháš, budeš se po pár měsících proklínat... Abych si mohl svoje segmenty z vitríny kdykoliv vyndat, mám v čelech otvory coby držadla stejně jako u Zababov modulů, u "obrdesky" 93x119cm skrytáku pak nábytková madla za který to v pohodě zvednu a z vitríny vyndám (a to to mám z alu profilů a překližky 15cm!)

Obávám se že madla do stran segmetu nepůjdou instalovat. Ochudil bych se o místo na segmentu.
Mohl by jsi uveřejnit jak to máš vitrínu řešenou ? Tak nějak si to nedokážu představit :oops:

Petr Zatrepalek píše:To dvojité čelo (odklopný rám se sklem plus čelní deska šuplíku) ti nezaručí prachotěsnost. Jednoduché odklopné /vyjímatelné čelo ale ano.

Pokud přilepím kolem obvodu tenký proužek dosedacího filcu (nebo co to je za materiál) pak si myslím že ano. Navíc výklopné víko musí mít výklopný mechanismus jako je třeba tento : http://ardea-cz.cz/zbozi/vyklopne-a-skl ... zdici.html

Petr Zatrepalek píše:Ta zástrčka ve vitríně má smysl jen když se k ní přes ten šuplík dostaneš - a to pokud desku s kolejištěm nebudeš mít vyndávací moc nehrozí... Já bych to řešil velkou dírou ve dně vitríny, která by byla přesně pod místem kde plánuješ ovládací panel s elektronikou kolejiště. Nezmínil jsi jednu podstanou věc - ta vitrína bude na zemi? Na nožkách? Soklu? Jiné skřínce?

Veškeré zástrčky ( pult, přívod 230V ) by byly umístěné na čele šuplíku. Pult mám v plánu konstruovat samostatné a s kolejištěm jej propojit "telefonním" kabelem. pod kolejištěm nic nebude. Pokud bych měl ve dně vitríny velkou díru, pak bych se ochudil o pevnost celé vitríny. Prostě by se kroutila. Celá vitrína bude připevněna na zdi, ve výšce cca 1 m. Sám mám malé obavy zda bude na zdi držet. Ale pokud rozložím váhu na víc nosných bodů, tak by to mělo být v pohodě.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod sidlo » pon 24 lis, 2014 5:16 pm

Teda Michale, rozhodnout se zrušit stávající kolejiště muselo být těžké. Udělal jsi na tom spoustu práce. Ale důvody jsou příliš racionální. Přeju ti v novém projektu hodně zdaru.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » pon 24 lis, 2014 5:28 pm

Nevím, jestli to správně chápu, ale ty výklopný mechanizmy jsou pro sklopení desky dolů o 90° a to si zase znemožníš přístup ke drátům. Chtělo by to na vyklopení nahoru o 180° a s aretací, případně na překlopení až na vrchní desku, pak na tom ovšem nesmí nic ležet. Nevím, jak prachotěsný je pianový pant, ale věřil bych mu.

Ohledně napojení koleje do SN - chtělo by to nechat si vyrobit jeden nebo dva středící kužely s protikusy a jimi při dorážení (dosouvání) kolejiště na místo vycentrovat díly proti sobě. Jen pokládku kolejí budeš muset provést v zasunutém stavu a to:
1) Položit kolej vcelku, zalepit a následně v místě spoje přeříznout
2) Položit méně přístupnou část (asi v tunelu), zalepit a zafixovat, nasadit nějaké dočasné spojky a přiložit koleje na druhém díle, bohužel pouze v přímém směru. Po jejich zaschnutí a zafixování pak teprve pokračovat ve vedení trati v požadovaném směru (oblouku).
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 lis, 2014 6:14 pm

Materiál na vitríny - alu elox jekle 25x25mm, popř. nechat nabarvit v práškové lakovně - z části profily Porsa, jinak české
http://uk.porsa.dk/
http://www.alunet.cz/

spojky jeklů http://www.a20.cz/5320/ - pozor, na nohy vitrín je lepší vzít spojky s ocelovým jádrem!

sklo 4mm - náš místní sklenář. Upevnění posuvných skel a těsnění - systém Porsa (dánský výrobce regálů a vitrín)

dna, strop a zadní stěny vitrín - lamino 12mm bílé hladké, jinak bílý sololak. Ale to je na vkusu každého...

překližka na konstrukci kolejiště http://www.drevo-kaplan.cz/preklizka-tr ... 530x1530mm

korek pod koleje z Bauhausu (čestlice)

zrcadlová folie na zadní stěnu vitríny - OBI

vystředovací čepy, spojovací matice -
http://www.trim.cz/e-shop/spojovaci-nab ... tolu-8-mm/
http://www.trim.cz/e-shop/nabytkove-sro ... -m-6x13mm/

Fotku svého výtvoru sem zatím dávat nechci - mám už od července dole u vlaků bordel - vercajk na rámech, halalaba na tom krabice s modelama letadel, poházený krabice do kterých balím postavený modely pro Eduardy plus na podlaze další věci... Až bude čím se chlubit, krom dřevěných rámů, stoupací spirály, jedný vratný smyčky, čtyř vitrín, jednoho rozdělanýho nádraží a pár kolejí, tak sem fotky rád hodím. Nějak furt nestíhám nic jiného než dělat na zakázkové modelařině a věcech kolem našeho baráku. Snad se ke svým mašinkám dostanu zas o Vánocích...
Přílohy
vrsek.jpg
2013 spodek.jpg
skryták.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod mizl » pon 24 lis, 2014 7:45 pm

Petr Zatřepálek:

Díky za typ. Systém ALU profilů vypadá jednoduše, ale asi mi utíká podstatná číst konstrukce. Ato jakým způsobem přichytit překližku k ALU rámu. Pokud vezmu vnitřní rozměr layoutu 180 cm + 4 cm (ALU jekl 2x 2 cm z každé strany) Vychází mi šířka 184 cm což už je moc. Jsem ochoten zkrátit layout o 2 cm, ale né o víc. Vše se musí vejít do prostoru 183x45x45 cm (šxdxv). Takže prostor je velkým nepřítelem. Jediné řešení mne napadá umístit desky do rámu, ale jak je uchytit ?? zajímavé je že tento typ systému vychází levněji, nežli vitrína ze dřeva (je to jen odhad, ale zatím se to tak tváří).

Michal

Edit: děkuji za náhled tvého plánu. Budu držet palce, aby jsi vše dostavěl a dotáhl do zdárného konce. I když kdo může říct, že má kolejiště hotové :D ?
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 46x180 cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 lis, 2014 8:07 pm

Petr Zatrepalek píše:...

No ty jsi to kolejiště tedy pořádně překopal :) .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků