Ahoj,
rád bych v co nejbližší době (kratší než jeden Furt) zahájil pokusení a následně stavbu modelového kolejiště. Mám nějaké nápady na vlakodrom velikosti TT ve dvou variantách: obdélník 210 x 140cm a Lko. Obdélníkový vlakodrom bych rád diskutoval zde, Lko jsem kvůli nemíchání komentářů oddělil do zvláštního tématu (http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=8807)
Výsledek nemá sloužit pro výstavy, ale pro hraní tatínka a možná dětí (predpokládám že za rok to nepostavím, starší mrně má 9) - chtěl bych si vyhrát spíše s řízením provozu a postupně komplikovat elektroniku + software než s např. výrobou vozidel. Řízení bude od počátku DCC, nejprve bych předpoládal řízení výhýbek nějakou tlačítkovou maticí na schematu kolejového plánu + speciality ovladacem, postupně budu předělávat ve prospěch SW a automatizace. TrainController používat pokud možno nechci - free alternativy jako JMRI si zaslouží alespoň prozkoumat
Podmínkou "obdélníkového" řešení je časté "uklízení" vytažením ke stropu. Na vymýšlení uchycení se pracuje - radí jeden ze zdejších modelárů, v "provozním" režimu na 2 nohách a úchytech na zdi, příštup ze 3 stran (cca 60cm až 1m odstup od nábytku a stěn). Nosnou konstrukci předpokládám nějaký subtilní rošt z překližky 80-100x10mm, složený ze 2 segmentů pro občasné rozebírání a transport (2ks 105 x 140cm). Nosné části krajiny styrodur 2cm, při lokálním nedostatku vertikálního místa plastová deska.
Z nějakých důvodů které ani po sebezpytování moc nechápu mi dost vadí rozpřahování a objíždění soupravy v koncových stanicích, proto bych měl rád stanice/zastávky průjezdné. Námět je původně inspirovaný Voráčovem, ale upravovaný, upravovaný ... až předělaný a zahuštěný. Obrázky a kolejový plán s výškami viz http://bordel.klfree.net/~belgarat/vlacky/obdelnik-v6.
Chtěl bych kolejový plán podrobit kritice - při případných úpravách bych ale chtěl zachovat délku kolejí ve stanicích tak 115-120cm aby se mi případně vlezl projíždějící 3xY + pohon. Při vymýšlení krajinky mi dost došla fantazie - nápady vítány. Jedna ze zvažovaných alternativ předpokládá "dolní" nádraží až za kolejemi, pod kopcem - prodlouží se tak místo na zhlaví stanice - ale zas bude nádraží těsně pod kopcem s dalšími kolejemi ...
Uvažoval jsem i nad zmenšením měřítka na N - podobný layout by pak vycházel cca 190 x 120cm s tím, že by se narovnala zhlaví stanic ... ale nejsem si jistý zda to stojí za to.