od Petr Zatrepalek » pát 17 říj, 2014 7:11 am
Potvrzuju - mám hloubku kolejiště 95cm a při velikosti svého panděra hodně velký problém dosáhnout až dozadu! Naštěstí to mám "jen" ve skrytáku a nad ním další patra řešený jako sundavací segmenty nebo koleje v menší vzdálenosti od okraje. Určitě si přístup ke všem místem na kolejišti dobře promysli - já třeba dojel na to, že to mám ve vitrínách a při vyndavání musím jednotlivé segmenty hodně naklopit aby prošly skrz 25mm rám vitrín - a to znamená před tím sundat všechny stromky, domečky etc co by se mohlo během vyndavání poškodit!
Co mi na tvém plánku schází je nějaké nákladiště v dolní stanici - promin, ten Milanův plánek prostě vypadá reálněji. Taky si prověř jak jsi na tom přesunutí odbočky do tunelu se stoupáním - hodně jsi si tím zkrátil tu odbočující trat - hodnota 3,5% a víc je velký zápřah na mašiny, mašiny bez bandáží ti ani nevytáhnou nahoru vlak s pár vagony (týká se vagonů od starého pika bez kinematik apod, takže musíš dát lepší ložiska a nová kola na takovýhle vagony!), po mašinách s bandážemi musíš zas hodně často čistit koleje (jak se k těm koejím v tunelu dostaneš?) a taky soupravy už mají na tak malým oblouku na tak velkým stoupání tendenci se častěji rozpojovat (mám 3,6% ve spirále R422mm a když se to rozpojí, vagon pak jede docela slušnou rychlostí dolů a zaručeně někde vykolejí! Takže pamatuj i na zábrany proti pádu na zem...).
Jakou máš výšku mezi patry? Z tvého plánku usuzuji že tam máš ppně Peco 100 kolejivo - jaký přestavníky použiješ na horní stanici a v tunelu? Ty PECO elektromagnetický jsou sice spolehlivý, ale hodně vysoký a s velkým proudovým odběrem. Elektromagnetický nízký od Peca nebo příp. Pika zas relativně nespolehlivý (mě po několika měsících nefungovaly dva ze čtyř - zůstavály v mezipoloze - takže jsem dal přednost těm "starejm" osvědčenejm Peco s velkým magnetem pro skryták a motorickejm s přepínáním srdcovky od Conrada pod viditelnou část tratě, tyhle Conradi ale taky nejsou co do rozměru malý, natož třeba Źelvy nebo upravený serva). Ty máš tři výhybky přímo nad spodní tratí, takže asi budeš muset při spodní montáži přestavníku dát přestavník hodně bokem a použít samodomo táhlo z drátu mezi přestavníkem a vekslí... Jak budeš mít řešený osvětlení (lampy) v horní stanici, co semafory? Některý výrobci čsd lamp a semaforů nemají vyndavatelný patice u stožáru lampy či semaforu, tzn jsou k tomu "natvrdo" připájený dráty a abys lampu mohl v případě potřeby vyndat, musíš dát pod kolejiště svorkovnici ke který dráty od lampy/semaforu zapojíš a lampa/semafor je "jen" zasunutá v díře - jak se k tomu všemu včetně drátů u horní stanice dostaneš?
Další věc je trakce - pokud i když nerealisticky, ale přece jen podlehneš kouzlu prohnat po kolejišti delší páru (Němka třeba) či elektriku, tak si předem vyzkoušel že ti dlouhá pára na tak malých poloměrech nevykolejí (mě na peco veksli 244 a následným oblouku sem tam vyběhne přední běhoun u BR01.5 a ten pak na další výhybce vykolejí celou mašinu - takže ve skrytáku fakt paráda... Němku si budu muset někde pučit, svoje patinovaný jsem bohužel už dávno prodal a kupovat na blind novou raděj nebudu). U elektrický mašiny musíš mít dole pantograf nebo ho fixovat tenkým vlascem v poloze kdy neškobrjne o dráty nebo přestavníky co trčí "ze stropu" tunelu...
Takže tak...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů