Stránka 1 z 3
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
ned 17 srp, 2014 6:29 pm
od chameleon
přijde mi to takové chudé a bez nápadu... I ta stanice je zváštní - u této velikosti bych se držel rozteče kolejí 43mm, a přepracoval pravé zhlaví a hlavně ty vlečky. Samozřejmě ta horní "vracečka" městem zpět k levému zhlaví radši ne..
A navíc mi přijde, že sice s dalším a dalším návrhem se začínáš vyhýbat vlakodromům, což je dobře, ale už tu skoro nemáš širou trať - aby tě pak časem nemrzelo, že ses nechal přesvědčit a děláš úplně něco jiného než jsi chtěl na začátku

Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
ned 17 srp, 2014 6:38 pm
od czhunter
Širou trať vzadu určitě ne, spíš bych ji (klidně o hodně) prodloužil vepředu, jakoby "pod nádražím".
Samozřejmě to nebude úplně hi-fi, protože na šířce 80 cm se budeš muset s tratí otočit o 180° a ještě se tam má vejít další trať v popředí, ale při použití min. poloměru ~ 320 mm bz to mělo vyjít.
Moc nechápu ten triangl v SN. Ten snad může sloužit jen k tomu, aby ti v SN jezdily vlaky dokola?
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
ned 17 srp, 2014 6:43 pm
od mizl
Ahoj. Sice mne nepřísluší nijak zasahovat do diskuze návrhu kolejiště, ale ...
Jen taková technická ...
Nebylo by lepší dělat moduly, než-li stavět pultové kolejiště ?? Mělo by to tu výhodu, že by jsi mohl mít třeba jedno koncové nádraží a širé trati v metrech, kolik by jsi chtěl. A pokud by tě to omrzelo mohl by jsi moduly spojit třeba jen do kruhu a koukat jak se vlaky prohání kolem dokola. Prostě by jsi si postavil kolejiště jaké by jsi chtěl. Bylo by to variabilnější a skladnější než pult. Moduly by jsi mohl mít na zdi místo polic

.
Michal
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 5:45 am
od Bezmozek
Smím-li vstoupit do diskuze, v nádraží bych trochu redukoval kusé koleje, přeci jen na horskou dědinu mi přijde moc a celkově by se zkrátilo a měl bys víc širé trati. Pokud v něm chceš posunovat, odvratná kolej by nebyla na škodu, pokud ne, před vjezdem do tunelu dole bych umístil vlečku.
Ad posun:
https://www.youtube.com/watch?v=o4tVKhnXClIJinak těch videjí tam je víc, tak můžeš študovat.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 8:10 am
od milan ferdián
1)Nikdo tu nekřičí
2)Vždy budou rozdílné pohledy
3)Je to tvůj návrh a ty budeš "možná" stavět toto kolejiště,my né.
Tak a teď k tvému návrhu.
Jako celková koncepce a idea námětu je v pohodě.Krajinově si od sebe oddělil stanici a širou trať.U skryťáku je mi jasné,proč je tak navržený.Klesající trať za stanici.Záleží v jakém prostředí bude.Jestli v městské zástavbě,ústí širé tratě se schová za ní.Jelikož píšeš že se jedná o vrcholovou stanici,tak máme dvě varianty.První tunelové ústí ještě na vratném oblouku.Druhé řešení,krátký hluboký zářez s tunelovým ústím za vratným obloukem.Vše zamaskovat lesem.
Vrcholová stanice.Jsou tu tři staniční koleje průjezdné,dvě kusé a jedna výtažná.Především vlaky na manipulační kolej ze širé trati nepřijíždějí a taky z ní neodjíždějí.Vozy se pro posun na manipulační kolej se přistaví nebo po ukončení posunu se přestaví zpět na dopravní kolej nebo manipulační vlak z dopravní koleje zátěž z manipulační koleje přistaví ke své soupravě nebo opačně.Při pohledu na stanici a při přítomnosti manipulačního vlaku na dopravní koleje,odstavené zátěže pro posun na manipulační koleje nám zbude jen jedna volná kolej.No musí zůstat jako dopravní pro vykřižování nebo předjíždění vlakových souprav.Takže musíš na straně staniční budovy přidat ještě jednu kolej a to pro skladiště s volnou skládkou nebo zrušit vlečkovou část naproti a zde umístit nakládkovou část,která bude obsahovat skladiště s rampou,volnou skládku a dejme tomu když přidáš ještě jednu kusou krátkou kolej,tak minivlečka.
Shrnuto,koleje od shora dolů
první průjezdná - dopravní - nástupiště,staniční budova,WC
druhá průjezdná - dopravní - nástupiště
třetí průjezdná - manipulační - odstavení nákladní zátěže (souhlas s odvratnou výhybkou)
čtvrtá kusá - manipulační - skladiště s rampou
pátá kusá - manipulační - volná skládka, zkrácená o délku skladiště s rampou
šestá kusá - vlečková - drobná vlečka,dle prostorových možností (není nakreslena)
výtažná - ponechat v původním stavu
A teď vyvstane další otázka,jak dlouhé budou u tebe nákladní vlaky?U osobních vlaků je to jasné,musí být poloviční,protože cestující s kuframa nebudou přece přelezát přes první osobní vlak v případě,že tento vlak bude mít celou užitnou délku dopravní koleje.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 10:52 am
od D
pcipov:
Nepřeháněj to s kusými kolejemi. Vždy by měly mít opodstatnění.
K tomu tvému posunu:
Manipulační vlak nikdy nevjíždí a neodjíždí přímo z manipulační koleje. Přijíždí a odjíždí vždy z dopravní. Manipulační kolej je v té době zamknutá a odstavené vozy na ní nemohou dopravní koleje ohrozit. Jestli se při manipulaci odpojí jen lokomotiva, část vlaku nebo se hýbe s celým vlakem závisí na vedoucím posunu, který veškerou manipulaci naplánoval a řídí. Pokud se nemanipuluje, jsou odstavené vozy zajištěny vlastní brzdou, zašpalkovány a manipulační kolej nebo vlečka je zabezpečena odvratem nebo výkolejkou.
Do tvého prostoru se moduly k rozumnému provozu nevejdou. Nanejvýše diagonálně rovný až 120cm krajinný modul, na koncích dva úzké půloblouky a zadem po dalším 1,2metrovém úseku zpět a dokola. Na stanici vhodnou pro modulová setkání místo nemáš.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 11:07 am
od milan ferdián
pcipov píše: Osobné vlaky budú mať max. 78 cm (loko + 3 dlhé vagóny).
No a jsme u toho.Tak to všechny projekty končí.
Menší úprava.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 12:01 pm
od Radek Strnad
[quote="D"]pcipov:
Nepřeháněj to s kusými kolejemi. Vždy by měly mít opodstatnění.
K tomu tvému posunu:
Manipulační vlak nikdy nevjíždí a neodjíždí přímo z manipulační koleje. Přijíždí a odjíždí vždy z dopravní. Manipulační kolej je v té době zamknutá a odstavené vozy na ní nemohou dopravní koleje ohrozit. Jestli se při manipulaci odpojí jen lokomotiva, část vlaku nebo se hýbe s celým vlakem závisí na vedoucím posunu, který veškerou manipulaci naplánoval a řídí.
Manipulační vlak může odjet přímo z manipulační koleje. Kolej je zabezpečená výkolejkou a na ní závislým návěstidlem(trpasličím) a manipulační vlak lze za určitých podmínek vypravit na trať. Takto to je např v žst Samechov na tr.212 ve směru na Sázavu Černé Budy.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 12:21 pm
od milan ferdián
Tak zde je třeba již vycházet ze zvolené tebou epochy.Osobní vlak tažený motorem a dvěma vozy "Y" se spíše hodí do V až VI epochy.Taktéž v této epoše jsou dělené staniční koleje,kdy půl je dopravní a druhá půlka manipulační.Ale tato epocha již není pro mě atraktivní a zde přenechám více iniciativy fandům V a VI epochy.V této epoše je potom zbytečné mít skladiště s rampou a volnou skládku.Skupina kusých kolejí potom může vytvářet jednu aktivní vlečku dnešní doby.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 12:27 pm
od D
Radek Strnad:
Už jsem se bál, že Max zmizel.
pcipov:
> A ako sa dostane na dopravnú?
Přejede. Rozlišuje se jízda a manipulace.
Měl bys zajít na provozní setkání nějakého modulové klubu. Tam bys mohl vidět manipulaci naživo i s vysvětlením.
Manipulační vlak přijede na dopravní kolej. Tím pro něj jízda skončí a začíná manipulace. Při manipulaci může lokomotiva vyjet z nádraží i s vagóny ven až po označník (zase tu někdo bude upozorňovat na výjimky), to je takový bílý sloupek s modrým vrškem před vjezdovým návěstidlem, přehodí se výhybky a zajíždí zpět na jinou kolej. Při manipulaci jezdí s vagóny po dopravních i manipulačních kolejích, dokud nejsou všechny vagóny na svých místech a ty, co jsou určené k odvozu, nakonec zůstanou spojené na dopravní koleji i s lokomotivou v čele. Uzamknou se výhybky a výkolejky. Posun (manipulace) je u konce a manipulační vlak připraven k další jízdě.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 12:37 pm
od milan ferdián
D píše:Radek Strnad:Už jsem se bál, že Max zmizel.
Kde,kdy ?Tady?
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 12:45 pm
od milan ferdián
Jenže třeba dlouhodobého studia.
pcipov píše: Zrejme na stvárnenie epochy VI (moderné dlhé elektrické vlaky) nemám priestor.
Na co potřebuješ dlouhé soupravy.Právě v VI.epoše jezdí mot.lokomotiva s dvěma vozy "Y" běžně.Nebo nasadit do provozu Shark nebo Regiunovu,Regioshutlle atd.
pcipov píše: V tom prípade by som to mal teda prerobiť na dve kusé koľaje takmer po celej dĺžke, vedľa seba, ako som to v podstate mal?
V tom případě byla celá diskuse zbytečná,kdyby jsi napsal V až VI epocha,tak není o čem povídat a kusé koleje mohou být ponechány jak jsi původně chtěl.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 2:10 pm
od milan ferdián
pcipov píše:Pre úplnosť pridám foto všetkých mojich mašiniek a vagónov. Chcel by som ich dať do poriadku a mašinky zdigitalizovať.
Tož nevím co se s tím dá co dělat

Nabízí se téma "Pohraniční stanice",kde by jsi mohl uplatnit a zdůvodnit lokomotivy různých železničních správ.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 2:29 pm
od Michal Šuhajda
Níže uvedené se vztahuje na dobu 4. epochy a ČSD, tedy 70-80 léta.
Použil jsem jako základ variantu se čtyřmi kolejemi. Nechal bych tři dopravní koleje, ale ty dvě kusé bych víc odklonil (i za cenu posunu "předělu" a mírného prodloužení tunelu).
U průběžné manipulační koleje by byla pouze volná skládka "dlážděná plocha" v celé délce. Přes levé zhlaví by vedl nadjezd se silnicí do města násep silnice by zároveň pomohl zvýšit kulisu s městskými domy. Kusé koleje by sloužily jako vlečka hospodářských skladů, takové provozní zázemí města, kam by se vozilo téměř vše co město potřebuje (obilí, potraviny, zelenina, nápoje v sudech, v lahvích/přepravkách, drogistické zboží, stavebniny, uhlí, atd.) Vozily by se především zavřené vozy, vysokostěnné vozy a chlaďáky. Pro čilý posun by sloužila malá lokomotiva T334.0.
Druhá možnost je nechat jen dvě koleje (ty střední) jako dopravní, kolej nejblíž výpravní budově jako manipulační. Vedle VB umístit skladiště a rampu. Poslední kolej by byla předávací pro vlečku, byl by z ní možný odjezd vlaků směrem vlevo.
Dvě kusé koleje by sloužily jako vlečkové pro nějaký podnik strojírny, sodovkárna, apod.
Na kolejišti je místní trať. Ovšem díky tomu, že vede atraktivní krajinou a navíc spojuje dvé hlavní trati a viditelná stanice patří okresnímu městu, je zde bohatší provoz než na obyčejné lokálce. Po trati jezdí spěšný vlak (loko+3 vozy - případně čtyřnápravový motorový vůz s vlekem jako MSp), který ve viditelné stanici zastavuje Ovšem křižuje/předjíždí/ pouze s nákladním vlakem. Jinak provoz zajišťují MOs vlaky.
V nákladní dopravě projíždí po trati pár Pn/Vn vlaků s kotlovými vozy Ra (cisternami) pro palivové sklady, které mají vlečku za městem mimo viditelnou část kolejiště (vlečka je fiktivní) Vlaky jsou relativně krátké (loko + 8-10 vozů), kvůli sklonovým poměrům na trati.
Jelikož jsou sousední trati přetížené, jako zlepšovák se po naší lokálce prováží i několik Vn vlaky (pouze jedním směrem). Tyto vlaky slouží k převozu prázdných vozů a též nejsou nijak dlouhé, protože sklonové poměry nedovolují tyto ucelenky vozit ve stajných délkách jako na hlavní trati.
Ovšem hlavní břímě nákladní dopravy nesou manipulační Mn vlaky. I ty jsou velmi vytížené. Kromě zátěže pro město obsluhují i sousední stanice, takže jezdívají v úctyhodných délkách od námezníku k námezníku.
EDIT: Obrázek s vozidly se objevil, až když jsem měl dokresleno, resp. dopsáno.
Nebral bych to jako úplně závazné. Časem Pcipov přestaví Nohabky na čmeláky (pro Pn/Vn), koupí Tranzistora, Bardotku a 810, páru nechá jen pro nostalgické jízdy (přátel z NDR) a bude provoz jak víno.
Re: Nové Elko 1800x1600 - dva návrhy

Napsal:
pon 18 srp, 2014 2:34 pm
od milan ferdián
Míša umí....
