Stránka 1 z 1

kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2014 6:56 am
od steffek.jan
Zdravím, naskytla se možnost většího prostoru pro nové kolejiště ( stavající 180*80), naměty, schémata, knihy MF, názory a připomínky zde a na netu jsem procházel a četl.
Kolejiště bude v digitalu, epocha 3 nebo 4, rád u kolejiště jen sedím a pozoruji jízdu krajinou, námět je falěšná dvojkolejka s odstavnýma skrytýma nadražími a koncovou stanicí ( tu jsem převzal z plánků MF Menhartice II). Kolejiště bude u stěny, SN III bude přístupné odejmutím tunelu, zadní část SN II ještě nemám uplně vymyšlenou, uvažuji že bude prujezdné jen jedním směrem, ty vyhybky tam budou bez přestavníku, mašina ji takzvaně rozřízne, nebude mít žadný odpor, tak to sned nebude problém. Snad jsem vytvořil něco co má smysl, co vy na to ?
Šteffek

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2014 9:31 am
od czhunter
Jen tak rychle:

- líbí se mi motiv odbočky lokálky z dvoukolejné tratě ... tak nějak to mám rád :)
- nelíbí se mi velmi malé poloměry na hlavní trati (- hlavně ta "vnitřní" otočka - musí tam být, chápu, ale radši je nevidět - rychlík bude vypadat jako skládací metr), krátká užitná délka kolejí koncové stanice, most přímo přes odbočku (to by asi nebylo tak, jak by to železniční stavitelé chtěli postavit)

Podle mě je námět dobrý, ale chce to trochu "rozmotat", je to zbyteně moc "zauzlované".

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2014 1:18 pm
od KaRei
1) Jak plánuješ lokálkový provoz? Jen mezi stanicí lokálky a SN II, nebo budou jezdit až do SN I ?
SN II mi připadá v porovnání s SN I dost poddimenzované. Přitom právě zde se budou setkávat jak vlaky z lokálky tak ty z hlavní tratě.

2) Sice moc provoz v parních depech neznám, ale řekl bych, že by ke skládce uhlí u výtopny měly mít i přístup nákladní vozy které to uhlí v ní budou doplňovat. V současném uspořádání se ti tam uhlák dostane jen ručním nebo animálním posunem. Kusá kolej, na kterou se do depa vjíždí úvratí je totiž dlouhá tak akorát na lokomotivu. Uhlák se tam s lokomotivou už nevejde. Lokomotiva která přiveze uhlí do stanice tak bude muset nejprve objet soupravu, zatlačit uhlák na kusou kolej, rozpřáhnout a odjet. Pak přehodit výhybku, zapřáhnou uhlák za zvíře a odtáhnout na točnu.
Na točně je pak druhý problém s depem, a to že se k uhlí nedá dostat přímým průjezdem. Musí se na točně vůz zastavit, otočit točnu, a pak až odtáhnout ke skládce uhlí na vyložení. I kdyby tedy kusá kolej byla dost dlouhá, tak se lokomotiva s uhlákem nedostane k uhlí přes tu točnu a muselo by se dotlačit opět buď ručně nebo za použití tažných zvířat. Podle mě je to k tomu uhlí celkově dost komplikovaný posun.
Chtělo by to tedy myslím buď delší kusou kolej, nebo připojit depo na druhé zhlaví. Pokud jde o připojení uhelné koleje k točně, tak bych buď přehodil uhlí na dostupnější kolej, nebo by stačilo zahnout tu přímou odstavnou do oblouku a udělat přístup k uhlí i z druhé strany.

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: stř 28 kvě, 2014 2:00 pm
od Jiri Dvoracek
Mne, jako naprostemu laikovi, by se to libilo nejak takhle. Samozrejme by bylo potreba to jeste hodne upravit, zejmena tu koncovou stanici a vubec vsecko. Tak to ber jenom jako napad. Treba Te to nejak inspiruje :lol: Minimalni polomer je rR353. Dvoukolejka je tvorena polomery 353 a 396. (439 se mi tam pres veskerou snahu nevesla). Maximalni stoupani je kolem 2.3 :wink:

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: sob 31 kvě, 2014 5:56 am
od steffek.jan
KaRei píše:1) Jak plánuješ lokálkový provoz? Jen mezi stanicí lokálky a SN II, nebo budou jezdit až do SN I ?
SN II mi připadá v porovnání s SN I dost poddimenzované. Přitom právě zde se budou setkávat jak vlaky z lokálky tak ty z hlavní tratě.

2) Sice moc provoz v parních depech neznám, ale řekl bych, že by ke skládce uhlí u výtopny měly mít i přístup nákladní vozy které to uhlí v ní budou doplňovat. V současném uspořádání se ti tam uhlák dostane jen ručním nebo animálním posunem. Kusá kolej, na kterou se do depa vjíždí úvratí je totiž dlouhá tak akorát na lokomotivu. Uhlák se tam s lokomotivou už nevejde. Lokomotiva která přiveze uhlí do stanice tak bude muset nejprve objet soupravu, zatlačit uhlák na kusou kolej, rozpřáhnout a odjet. Pak přehodit výhybku, zapřáhnou uhlák za zvíře a odtáhnout na točnu.
Na točně je pak druhý problém s depem, a to že se k uhlí nedá dostat přímým průjezdem. Musí se na točně vůz zastavit, otočit točnu, a pak až odtáhnout ke skládce uhlí na vyložení. I kdyby tedy kusá kolej byla dost dlouhá, tak se lokomotiva s uhlákem nedostane k uhlí přes tu točnu a muselo by se dotlačit opět buď ručně nebo za použití tažných zvířat. Podle mě je to k tomu uhlí celkově dost komplikovaný posun.
Chtělo by to tedy myslím buď delší kusou kolej, nebo připojit depo na druhé zhlaví. Pokud jde o připojení uhelné koleje k točně, tak bych buď přehodil uhlí na dostupnější kolej, nebo by stačilo zahnout tu přímou odstavnou do oblouku a udělat přístup k uhlí i z druhé strany.

Zdravím
1) Osobní lokálkový provoz uvažuji mezi stanici - SN III a SN II, menší nákladní doprava i mezi SN I, že je meší SN II si uvědomuji, zatím jsem nevymyslel jak tam toho dát vice.
2) tento problém mě nenapadnul, zapracuji na něm

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: sob 31 kvě, 2014 6:05 am
od steffek.jan
Jiri Dvoracek píše:Mne, jako naprostemu laikovi, by se to libilo nejak takhle. Samozrejme by bylo potreba to jeste hodne upravit, zejmena tu koncovou stanici a vubec vsecko. Tak to ber jenom jako napad. Treba Te to nejak inspiruje :lol: Minimalni polomer je rR353. Dvoukolejka je tvorena polomery 353 a 396. (439 se mi tam pres veskerou snahu nevesla). Maximalni stoupani je kolem 2.3 :wink:

Zdravím
jestli můžeš, vlož obrázek nebo pošli jak to máš v tvém návrhu s skrytýma kolejema a nadražím.
steffek.jan@seznam.cz
dík

Re: kolejiště TT 400*90

PříspěvekNapsal: sob 31 kvě, 2014 8:02 am
od Jiri Dvoracek
To uz samozrejme zalezi na vkusu kazdeho soudruha, podle toho, kolik vlaku by chtel provozovat. Ja jsem ho na ukazku stvoril az pro 20 souprav s tim, ze se da dale rozsirovat. :lol: :lol: Teda mam 4 varianty. Na 5, 10, 15 a 20 souprav s moznosti dalsiho rozsireni. V pripade SN na 20 souprav jsou dve totozne SN nad sebou u predni hrany panelu se servisnim otvorem v oblouku o polomeru 396mm, takze by se tam mel normalne velky clovek vlezt :D V pripade jednoho SN se to pak resi pres spiralu a kolejovy rozplet :wink: Dalsi SN je mozne umistit na jednokolejku :wink: