Kluci!
Mně se tak ulevilo!
Tady na DF ve vlákně: /Podklady ke stavbě/Železniční mosty/ 14.1.2015/ se objevily tyto snímky vzájemně se křížících mostů někde u Trutnova a v Ústí n./L. (od greenery):
To, co se zde trefně označuje za vlakodrom, někde v realitě skutečně existuje! A pak jsem ještě objevil komentář našeho digitálního gurua (Lokopina) k jeho vlastnímu návrhu kolejiště, kde se jakési částečné vlakodromové řešení ve vztahu k maximálnímu využití TC na složitějím kolejišti obhajuje.
V rozhodující ploše svého kolejiště stavím tak, že to sice není model nějaké skutečné události v našem světě, ale aby se to po vynásobení x 87 alespoň částečně blížilo možné realitě.
Ovšem neodpustil jsem si v jednom sektoru takový malý vlakodromíček vytvořit... Jsem přesvědčen, že mě ortodoxní modeláři skutečného světa a života na železnici pokárají,
a proto jsem tento svůj fantaskní kouteček doposud tak trochu tajil. Ale zároveň si myslím, že taková neobvyklá (a ve skutečnosti pravděpodobně nereálná) křížení jsou pro nezávislého pozorovatele atraktivní.
Já si při ježdění sním a pozoruji vlaky v krajině častěji, něž v případě sofistikovaného šíbování vagonů v seřaďovacím nádraží.
Taková krkolomná zákoutí ve skalnatém terénu a v soustavě opěrných zdí, kde se trasy vlaků křižují ve dvou i třech výškových úrovních, mi připomínají filmové verze verneovek
od pana Karla Zemana (neplést s...).
Vím, že to ve skutečnosti takhle může existovat jen výjimečně, nebo spíše vůbec ne, ale chci si především hrát...
Přikládám foto svého rozpracovaného, vlakodromového, funkčního diorámatu, který jsem potají implementoval do celkového kolejiště: