Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Vladimír_B » sob 03 led, 2015 8:54 pm

Já bych byl pro standardizovanější rozmístění objektů ve stanici, ale proti gustu...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 03 led, 2015 9:38 pm

hank píše:Jenom takovej hloupej dotaz: Co je to objízdná kolej? Předpisy znají dva druhy staničních kolejí: Dopravní a manipulační. Ty první slouží k příjezdu a odjezdu vlaků ze širé trati a na ni, ty druhé nikoli. Ale jestli čteš knihy pana Zusky pořádně, tak to tam všechno najdeš... :wink:

Jo, slovíčkaření :) Objízdnou kolejí myslím tu spodní. Tak manipulační, no :)
Vladimír_B píše:Já bych byl pro standardizovanější rozmístění objektů ve stanici, ale proti gustu...

Je fakt, že ty poslední dva návrhy jsou takové hokusy pokusy...V tom prvním je něco tak nestandardního? Tipuju, že ten sklad s rampou by měl být spíš u staniční budovy, tam ho ale nenacpu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod hank » sob 03 led, 2015 10:15 pm

Rocky_MK píše:
hank píše:Jenom takovej hloupej dotaz: Co je to objízdná kolej? Předpisy znají dva druhy staničních kolejí: Dopravní a manipulační. Ty první slouží k příjezdu a odjezdu vlaků ze širé trati a na ni, ty druhé nikoli. Ale jestli čteš knihy pana Zusky pořádně, tak to tam všechno najdeš... :wink:

Jo, slovíčkaření :) Objízdnou kolejí myslím tu spodní. Tak manipulační, no :)
Vladimír_B píše:Já bych byl pro standardizovanější rozmístění objektů ve stanici, ale proti gustu...

Je fakt, že ty poslední dva návrhy jsou takové hokusy pokusy...V tom prvním je něco tak nestandardního? Tipuju, že ten sklad s rampou by měl být spíš u staniční budovy, tam ho ale nenacpu.


Pane bože, zač mě trestáš... Tady si pár lidí léta honí trika, aby těm ostatním něco namlátili do palic, a pak se člověk dočte tohleto... :x :evil: Marnost nad marnost.

Tak slovíčkaření, jo??? Takže ty tam máš jenom jednu dopravní kolej...??? To znamená, že to není stanice, ale nákladiště se zastávkou... Kterou epochu děláš? Jaké budeš mít zabezpečení/osazení návěstidly? Budeš jezdit "normálně" nebo podle zjednodušené dopravy? A co budeš dělat, když tam budeš chtít přijmout druhý vlak??? (Ale to by ses u pana Zusky dočetl taky, kdybys ho četl pořádně...)

Ten sklad s rampou musí být především u manipulační koleje, jinak je úplně jedno, jestli je u staniční budovy nebo půl kiláku od ní... :roll:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 03 led, 2015 10:44 pm

Jo, slovíčkaření a chytání za slovo. Proboha!, no tak mi v hlavě přeplo a místo dopravní jsem napsal manipulační (a dokonce jsem tak tupý, že jsem v náhlém pomatení smyslů skutečně myslel manipulační). To je vlastně na gilotinu... :roll:
Chápu, že ses asi nikdy nespletl a nespíš ta nejhorší noční můra je pro tebe mít na kolejišti něco, co se vymyká modelovosti, ale já tady prostě jen dávám dohromady jednoduché kolejiště pro vláčky Piko, kterých jsem zdědil několik škatulí. Od začátku to beru jako hračkové kolejiště (a postupem času jsem to přehodnocoval) s alespoň malým náznakem reálného provozu. Pro mě za mě tomu klidně říkejte funkční dioráma, je mi to jedno. A snažím se, když už na tom dělám sporadicky, aspoň čas od času hodit oko na plánek a popřemýšlet, jestli by ty koleje nešly v rámci možností nějak učesat. A snad jsem se tak už posunul aspoň trochu dál od těch blbostí, co jsem předkládal dřív. A to, že řeknu "s jednou objízdnou kolejí", přestože bych měl správně říct "dvěma dopravními", je v tomto případě absolutně jedno, když jde letmým pohledem na plánek dobře poznat, že pokud vlak přijede na jednu z těchto dopravních kolejí, má jen JEDNU možnost objetí. Každému to docvakne, někdo to přejde a jiný má potřebu mít hnidopišské poznámky...honit triko, nazval jsi to přesně. A nejlépe na někom, kdo tomu nerozumí.

Opravdu nevím, co je tak těžkého pochopit na tom, že jsou lidé, kteří to neberou všechno tak smrtelně vážně a do posledního detailu. Epochu moc neřeším-chci provozovat motorové a parní lokomotivy, což předpokládá zbrojení (v mém případě tak leda palivo ze sudů v remíze a uhlí vůbec) , popelovou jámu a vodní jeřáb v provozu. Návěstidla nebudu dělat vůbec - nepotřebuju (navíc vzhledem k umístění - kolejiště bude uskladněno "na stojáka" za skříní - by to bylo nepraktické, stejně jako lampy). Zabezpečení - na vlečku a kolej MANIPULAČNÍ u skladiště naznačím výkolejku. Mimochodem, na spoustě kolejišť podobného účelu taky chybí návěstidla, lampy apod. a nikdo se nad tím nepohoršuje. Ani lokomotivy nemám osvětleny. Návěstidla si třeba někdy dodělám dodatečně, pokud mi budou chybět (o čemž strašně pochybuju).

A to, že jsem párkrát letmo četl ,,Modely železnice v terénu" neznamená, že to mám všechno v malíčku. Všechno, co jsem chtěl slyšet, byla kritika kolejového plánku- tamto by mělo být zaústěno jinam apod. Ale radši budeme slovíčkařit, hrát si na pojmy a řešit návěstidla. Kdy dojde na délku jehličí na jehličnanech a na počet nýtů na cisternách...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Barbucha » sob 03 led, 2015 11:23 pm

Varianta 3. s tím, k čemu ta kusá kolej vlevo dole?. První varianta je nesmysl, druhá moc nemá logiku.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Dusan » sob 03 led, 2015 11:27 pm

Kluci klíííííd :-)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1284
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Barbucha » sob 03 led, 2015 11:32 pm

Já sem klidnej :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 03 led, 2015 11:33 pm

Barbucha píše:Varianta 3. s tím, k čemu ta kusá kolej vlevo dole?. První varianta je nesmysl, druhá moc nemá logiku.

3. - kusá vlevo dole - jako odstavná, ale když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně na nic, pravda. 1. proč nesmysl? Kvůli skladišti napojeném do dopravní koleje - nebo ta veksle před remízou?
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Barbucha » sob 03 led, 2015 11:37 pm

Je to takový chaos a zamíchané koleje dopravní i manipulační. Nevím, jak by si s tím hrál :-). Jinak další odstavná by se dala píchnout k tomu skladišti vpravo, tam by měla nějakou logiku.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 03 led, 2015 11:47 pm

Takhle nějak přibližně?
223.jpg
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 05 led, 2015 11:28 am

Ahoj,
co zkusit dát staniční budovu (a vedle ní sklad) do volného rohu. Ušetříš místo ve středu kolejiště (nad tunelovým portálem. Přejezd povede pouze do stavebnin. Proč se bráníš více dopravním kolejím. Do stanice Tio vedou dvě trati, dá se čekat,, že tam přijede víc vlaků. V příloze je upravený poslední plánek. uU čárkované koleje můžeš mít plochu pro vykládku či nakládku (tyicky dřevo, zeměndělské produkty.) Kolej u výpravní budovy je manipulační, zbylé dvě dopravní.
Co se týká návěstidel, do stanice ti stačí lichoběžníková tabulka, ale u odbočky na trati bys je měl mít. Jak jinak zajistíš aby se vlaky (v případě zpoždění ) nepotkaly?
Přílohy
223.jpg
223.jpg (100.04 KiB) Zobrazeno 5987 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » pon 05 led, 2015 12:04 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj,
co zkusit dát staniční budovu (a vedle ní sklad) do volného rohu. Ušetříš místo ve středu kolejiště (nad tunelovým portálem. Přejezd povede pouze do stavebnin. Proč se bráníš více dopravním kolejím. Do stanice Tio vedou dvě trati, dá se čekat,, že tam přijede víc vlaků. V příloze je upravený poslední plánek. uU čárkované koleje můžeš mít plochu pro vykládku či nakládku (tyicky dřevo, zeměndělské produkty.) Kolej u výpravní budovy je manipulační, zbylé dvě dopravní.
Co se týká návěstidel, do stanice ti stačí lichoběžníková tabulka, ale u odbočky na trati bys je měl mít. Jak jinak zajistíš aby se vlaky (v případě zpoždění ) nepotkaly?

Díky. Na odbočku dát návěstidla dát klidně můžu, to je 2,5cm pod úrovní staniční pláně...více dopravním kolejím se bráním kvůli prostoru, čím víc jich tam bude, tím kratší budou a nakonec Lužec, kterým jsem se inspiroval, má taky jen 2 dopravní koleje a vedou do něj 2 tratě...snažil jsem se posunout zhlaví do oblouku co to šlo, ale s mým kolejivem to víc nejde. Jinak přesunutí výpravní budovy a skladiště dolů jsem taky zkoušel, ale potom vede vlečka do dopravní koleje a to by neměla, ne? A ta remíza taky...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 led, 2015 12:05 pm

Vidím,že Michal mě předběhl,takže ještě z mé strany něco.Poznámka ke 3 kolejí.V tak malých koncových stanicích bylo dovoleno dle staničního řádu v případě hustého GVD povolován odjezd osobních vlaků ze staniční koleje,kde část byla manipulační a druhá část dopravní,určená jen pro odjezd MOs,většinou tvořena jen sólo motorem.
Přílohy
_final22.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » pon 05 led, 2015 12:36 pm

Taky děkuju, pár věcí mi tam nesedí, ale pozkouším...remízu bych v tomto případě úplně vyhodil a prohodil skladiště se staniční budovou...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 led, 2015 12:39 pm

Rocky_MK píše:Taky děkuju, pár věcí mi tam nesedí,

A to jsou :?: Základní plocha je zachována,s tou jsem nehejbal.Zapoměl jsem vložit ještě jednu variantu.
Přílohy
_final2 bez točny.png
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků