Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Návrh kolejiště N 1100x750

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 11:53 am

Zdravím.
Postavil jsem si testovací dioráma a už bych chtěl pomalu začít makat na panelu. Kolejový plán mám vymyšlený, s tím bych už nerad hýbal. Mám k dispozici prostor cca 1200x750 mm, což není moc, ale docela to dostačuje, přestože leckterým z vás se asi bude zdát takto malá plocha kolejemi přímo přeplácaná. Ale znáte to, nejdřív jsem chtěl jednoduchý ovál s dvěma výhybkami, pak jsem si usmyslel depo, sklad, odbočnou trať...a je to. Zatím mám výhybek 7, víc už rozhodně neplánuju.

Kolejový plán je TADY. Omlouvám se, že ho nezveřejňuji navržený v některém z programů, ale ve SCARMu se mi návrh vždy liší od skutečnosti co do geometrie kolejiva (plecháče Piko).

Legenda:
černý útvar - nádraží
zelená - sklad a nakládací rampa
světle modrá (vedle vjezdové koleje do depa) - zauhlování, vodní jeřáb, pískování, popelová jáma apod.
červená - rotunda
oranžová - zbrojení naftou
tmavě modrá - mosty
bílá - oblouky tunel, čtyřúhelník koncová zastávka
šedá - skály

Ta krátká kusá kolej před staniční budovou bude sloužit k odstavení motoráčku, který bude jezdit do koncové zastávky.

Problém je v tom, že bych rád znázornil nějakou malou říčku, která by ústila do jezírka (jezírko není podmínkou), ale nevím, jak ji mám do panelu umístit, aby to nevypadalo uměle, jako že se říčka přízpůsobila železnici. Já mám nápad jenom tak, jak jsem to zakreslil do návrhu, ale moc se mi to nepozdává. I čtyři mosty jsou dost, ale možná tu kusou kolej u skladu zkrátím a jeden most ušetřím. Odbočnou trať bych chtěl s oběma mosty zachovat, protože kdyby byla v horní části rovná, působilo by to nudně, a já chci mezi těmi mosty hlavní trať "utopit" mezi travnaté břehy...
Také bych se chtěl zeptat, jestli jsem nevyplodil nějakou absolutní blbost, ale nejde mi o stoprocentní znázornění tratě v dokonalém souladu s realitou a předpisy...díky za Vaše názory.
Martin

P.S.: Nerad bych tu četl nějaké rady typu "tyhle koleje vyhaž a kup si profilové". Na moje účely mi stačí a i ty takřka šrotové výhybky upravím do provozuschopného, ručního stavění s aretací poloh.
Podobně se skryťákem - nic takového nechci. A ještě poslední dodatek - chci tam dělat spíše přírodu, žádné domy apod, pouze pár drážních staveb. Od nádraží za rotundou povede přejezdem přes odbočnou i hlavní trať silnice ven z panelu...
Naposledy upravil Rocky_MK dne úte 28 říj, 2014 4:29 pm, celkově upraveno 2
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 dub, 2014 12:15 pm

Synu,jestli je tvé navržené kolejiště jen na hraní,žádný problém pro nás.Ale nechtěj po nás vyjádření,protože já osobně bych ti plánek rozcupoval na kousky :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 1:23 pm

Myslel jsem si to :) a nemohl bych aspoň dostat doporučení na podobné téma - mezilehlá stanice s odbočnou tratí? Pro inspiraci a úpravu...toto fórum a zejména sekci věnovanou plánkům jsem prolezl, ale nic vhodného jsem zatím nenašel. Podmínkou je, že hlavní trať musí být z bodu A do A. Na takto malé ploše by vlak na hlavní trati z A do B jel asi tak 5 sekund a z toho věčného přepojování bych se asi zvencnul :lol:
Naposledy upravil Rocky_MK dne sob 05 dub, 2014 1:39 pm, celkově upraveno 2
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod czhunter » sob 05 dub, 2014 1:23 pm

Rocky_MK píše:Také bych se chtěl zeptat, jestli jsem nevyplodil nějakou absolutní blbost

Vyplodil. Ale vzhledem k tomu, co všechno slyšet nechceš, tak zkusíme pouze prosté zamyšlení.

ten návrh funguje tak, že jakýkoliv vlak stojící v "nádraží" na 2. koleji (to je ta, kde se zrovna sešly všechny ty vzácné výhybky) ti prakticky zablokuje provoz na celém kolejišti.
Když se na to podíváš logicky, tak na celém kolejišti vlastně budou jen dva vlaky, jeden jezdící mezi koncovou stanicí a 2. kolejí nádraží (protože jinam nemůže) a jeden jezdící po okruhu dokola přes 3. kolej nádraží. Třetí vlak už tam být nemůže, protože nemá kde být (teoreticky můžou být na oválu dva, jeden v nádraží a jeden v tunelu, a vždy se po kruhu o 180° prohodí)
Jestli tě tohle bude bavit, tak prosím ...

To není žádná náhoda, to je právě tím, že jsi "porušil předpisy" a napojil depo přímo do dopravní koleje (a určitě se najde někdo, kdo sem dá nějakou výjimku, kde je to tak v reálu udělané :) )
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 1:31 pm

Asi jsem měl první uvést, že plánuji provoz pouze dvou vlaků. Jeden na dopravní koleji (vnější smyčka) a jeden na staniční koleji (ta, kde se sešly ty výhybky. Opravdu jsem nenašel jinou možnost, jak to tam všechno nacpat a to jsem si s tím hrál opravdu dlouho). Tedy na dopravní koleji nákladní/osobní vlak a ze staniční koleje může vyjíždět MOs na vedlejší trať, případně lokomotivy z/do depa nebo posun ke skladu apod. Tedy na soustavě napojené na staniční kolej bude vždy prováděna pouze jedna akce.
milan ferdián píše:Synu,jestli je tvé navržené kolejiště jen na hraní,žádný problém pro nás

V podstatě jo. Jde mi jen o to, abych si trochu zamodelařil na krajině a budovách a potom si pojezdil. Žádný složitý provoz. Ovládání analog - dva pulsní regulátory. Jak taky nacpat na takovou plochu modelovější kolejiště, které by splnilo všechno, co od toho očekávám (depo, sklad, odbočná trať, pár mostů...na stavbu ruční bazénové točny z cédéčka se vyloženě těším. Jinak je mi jasné, že by bylo z hlediska železničního modeláře raději věrohodněji postavit nějakou malou staničku lokálky. Jenže já jsem hlavně letadýlkář - stavěl jsem dřív kity, dneska RC, především větroně a teď, po tom, co jsem zdědil fůru vláčků, jsem nostalgicky zavzpomínal na doby, kdy jsem si jako malé dítě stavěl vláčkodráhy z TTček a proháněl po nich Nohabku s několika otlučenými vagonky a usmyslel jsem si panel. Takže přežiju nějaké nemodelové věci, které já coby železniční ucho příliš nerozpoznám. To s tím zablokováním provozu, jak bylo uvedeno, mi bylo opravdu jasné od začátku, ale vzhledem k tomu, že neplánuju provozovat současně více jak dva vlaky, mi to nevadí.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod milostt » sob 05 dub, 2014 3:11 pm

Jenže já jsem hlavně letadýlkář - stavěl jsem dřív kity, dneska RC, především větroně a teď, po tom, co jsem zdědil fůru vláčků, jsem nostalgicky zavzpomínal na doby, kdy jsem si jako malé dítě stavěl vláčkodráhy z TTček a proháněl po nich Nohabku s několika otlučenými vagonky a usmyslel jsem si panel. Takže přežiju nějaké nemodelové věci, které já coby železniční ucho příliš nerozpoznám. To s tím zablokováním provozu, jak bylo uvedeno, mi bylo opravdu jasné od začátku, ale vzhledem k tomu, že neplánuju provozovat současně více jak dva vlaky, mi to nevadí.[/quote]


Hochu hezky jsu to tu napsal , jestliže jsi tedy modelář - letadylkář ,tak předpokládám že kity stavíš také podle skutečností a ne jen tak jak tě napadne , jako třeba éro s třemi křídly , nebo třeba erbase jako kabrielet a podobně.A tak to je i železniční modelařinou , kolegové ti už napsali že ten tvůj návrh je nesmysl, tak skus chvilku stavbu odložit a pročíst třeba tady na foru je spousta příspěvku , jak si vybrat stanici, jak modelovat provoz, i tu tvou vysněnou krajnu tak nespěchej a raději než to co jsi vyplodil tak ještě chvíli studuj.
milostt
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 4:20 pm

Ačkoliv jsem byl pevně rozhodnut plán již neměnit, Vaše připomínky mě nahlodaly a ještě jsem se zamyslel. Kolejový plán stanice od zhlaví ke zhlaví jsem přepracoval do TÉTO podoby.

Černý obrys značí nádražní budovu, zelený sklad.
Napadlo mě posunout nádražní budovu víc doprava, kusou kolej zrušit a místo ní udělat další dopravní. Odstavit vlak u skladu tam koneckonců můžu taky. V této podobě nic nebrání ničemu, volný průjezd na kolej u skladu, do/z depa a na odbočnou trať je zajištěn. Co na to říkáte, je to už menší nesmysl? :)
EDIT: A ta nádražní budova by se vlastně krásně vešla vedle skladu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Jirka1 » sob 05 dub, 2014 5:00 pm

Dovolil bych si pár osobních postřehů, pokud tedy mohu? :D

Stavba kolejiště není jako stavba kitu letadla, které se udělá (a jsou to někdy i třeba desítky či stovky hodin práce a spousta peněz) a pak se může odložit do vitrínky. Člověk ví, co by udělal lépe nebo jinak a tuto zkušenost může použít při stavbě dalšího modelu.
Stavba kolejiště je mimo to, že zabere mnohonásobně více času a peněz, i mnohem komplexnější (od návrhu kolejiště, přes návrh zapojení elektroniky, vlastní realizaci rámu, položení kolejí, zapojení elektroniky a ovládání, budovu, krajinu a spoustu dalších věcí, které tu nemá smysl vypisovat...). :idea:

Proto si osobně myslím, že stavět takovéto "kolejiště na hraní" je kontraproduktivní, protože pokud už v základu odbydeš návrh a budeš to vědět, pak buď budeš v budoucnu odbývat podobně i další věci, nebo pak začneš najednou dělat pořádně a dojdeš k tomu, že si přiznáš, že jsi návrh podcenil a odbyl. :oops:
A máš dvě možnosti a buď se rozhodneš začít úplně znova a pořádně, nebo budeš stávající kolejiště překopávat a upravovat. Samozřejmě s tím, že to nikdy nebude ideální, a dost možná potom, až zjistíš, co zbytečné práce jsi udělal a co ještě budeš muset dělat, dospěješ k první variantě.
Teoreticky se nabízí ještě třetí možnost, ovšem předpokládám, že pro člověka, který má alespoň trochu rozumu, nepřichází v úvahu. A to, že budeš pokračovat v nekonečném cyklu podle varianty dvě ve stylu sisyfovské práce. :mrgreen:

Ohledně Tvých představ, které chceš všechny na tom kousku, který máš k dispozici, bych řekl, že někdy méně je více. :roll:

Konkrétně depo pro 4 - 5 strojů pro dvoukolejnou staničku je příliš. Logicky je stanice hlavní a depo pouze podpůrné pro její provoz, nikoli obráceně. Proto si myslím, že remízka s jedním stáním by byla až až...
Ohledně říčky bych měl poznámku. Musí nejen odněkud přitékat, ale i někam odtékat (a samozřejmě i obráceně). :idea:
Rocky_MK píše:Podmínkou je, že hlavní trať musí být z bodu A do A. Na takto malé ploše by vlak na hlavní trati z A do B jel asi tak 5 sekund a z toho věčného přepojování bych se asi zvencnul :lol:
Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.

Nazval jsi to jako víceúčelové kolejiště. Přiznám se, že nějak nerozumím, jakých více účelů má toto kolejiště mít? :lol:
(Pokud mi někdo řekne, že to je víceúčelové kolejiště, tak bych představil asi něco ve stylu, jako jsem spáchal sám osobně: kolejiště lze použít jak pro domácí předvádění tak i na výstavy (je přizpůsobené k převozu, zabezpečené proti nežádoucímu sahání diváků do kolejiště), lze na něm ovládat jízdu vlaků ručně nebo je možné použít automatický provoz (především na výstavách), který si ze skrytého nádraží vytahuje postupně vlaky a zase je vrací. Kolejiště je dále možné propojit s dalšími kolejišti (toto prakticky nebylo zatím využito).) :idea:

Jediné, co mě k tomu ve Tvém případě napadlo, tak že druhým účelem tohoto návrhu je "odrazující". :lol:
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 5:33 pm

Jirka1 píše:Konkrétně depo pro 4 - 5 strojů pro dvoukolejnou staničku je příliš. Logicky je stanice hlavní a depo pouze podpůrné pro její provoz, nikoli obráceně. Proto si myslím, že remízka s jedním stáním by byla až až...
Ohledně říčky bych měl poznámku. Musí nejen odněkud přitékat, ale i někam odtékat (a samozřejmě i obráceně). :idea:

5 kolejí kolem točny (kromě výjezdové a vjezdové) je tam ne pro pětimístnou rotundu, ale pouze pro 2-3místnou. Jedna kolej na zbrojení naftou a jedna jen tak, na odstavení apod.
Pokud tou říčkou narážíš na to, že jsem řekl, že jezírko není podmínkou, tak jsem tím myslel, že může odtékat i někam do podzemí.
Jirka1 píše:Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.
Nazval jsi to jako víceúčelové kolejiště. Přiznám se, že nějak nerozumím, jakých více účelů má toto kolejiště mít? :lol:
(Pokud mi někdo řekne, že to je víceúčelové kolejiště, tak bych představil asi něco ve stylu, jako jsem spáchal sám osobně: kolejiště lze použít jak pro domácí předvádění tak i na výstavy (je přizpůsobené k převozu, zabezpečené proti nežádoucímu sahání diváků do kolejiště), lze na něm ovládat jízdu vlaků ručně nebo je možné použít automatický provoz (především na výstavách), který si ze skrytého nádraží vytahuje postupně vlaky a zase je vrací. Kolejiště je dále možné propojit s dalšími kolejišti (toto prakticky nebylo zatím využito).) :idea:
Jediné, co mě k tomu ve Tvém případě napadlo, tak že druhým účelem tohoto návrhu je "odrazující". :lol:

Skrytému nádraží se bráním proto, že to znamená kolejiště zvýšit a mně se musí vlézt do úložného prostoru postele, příp. pod postel. Hlavně to znamená spoustu práce navíc a stejně chci jako hlavní trať vlakodrom. Nelíbí se mi kolejiště, kde vlak není třeba půlku cesty vůbec vidět.
Víceúčelové kolejiště jsem to nazval proto, že to není jen lokálka, jen depo, jen vlečka nebo co já vím, ale že má hlavní trať, odbočnou a depo. Chceš-li dále slovíčkařit, taky se dá využít k chytání prachu nebo ho můžeš postavit mezi dveře, aby průvanem nebouchly. Pokud to jedno slovo v názvu tématu někoho vysloveně irituje, nemám problém to přejmenovat.

Zkrátka, asi jsme se vůbec nepochopili. Nemám ambice dělat kolejiště na úrovni špičkových modelářů. Nechci nic odbývat. Proto s tím nespěchám a beru to jako takový relax. Ostatně proto jsem zakládal tohle téma. Nečekal jsem proboha žádnou chválu, ale pouze konstruktivní kritiku a drobnou pomoc s návrhem, jako mě např. czhunter poradil s tím blokováním provozu. A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu. Stačí mi, když splní mé požadavky, které jsem už uvedl. Proto místo nějakých plastových domečků nebo shluku křoví a stromů raději udělám malé depo. Proto toho radši na kolejišti budu mít víc, než abych tam měl jednu trať z A do B se skrytým nádražím a ukájel se představou, že mám dokonalý model.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod milostt » sob 05 dub, 2014 5:47 pm

. A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu. Stačí mi, když splní mé požadavky, které jsem už uvedl. Proto místo nějakých plastových domečků nebo shluku křoví a stromů raději udělám malé depo. Proto toho radši na kolejišti budu mít víc, než abych tam měl jednu trať z A do B se skrytým nádražím a ukájel se představou, že mám dokonalý model.[/quote]


Pokud to bereš , tahle tak si nikoho na nic neptej a svavěj to jak chceš , protože libit se to bude tobě ,jezdit tam budeš ty , a financovat zase ty.
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod czhunter » sob 05 dub, 2014 6:18 pm

Rocky_MK píše:A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu.

Neboj, tady 90% lidí nemá kolejiště "přesně podle reálu" - na to ve většině případů není prostor, finance, čas, možnosti ... a vůbec.
Trik je ovšem v tom, že je strašně výhodné vědět, jak je to udělané v reálu, to do kolejiště přenést a pak to celé zjednodušit ("seškrtat" jak státní rozpočet), jenže při tom zjednodušování musíš vědět, k čemu třeba různé koleje v nádraží slouží, a bez kterých se můžeš obejít, a bez kterých ne.

Třeba najdeš v reálu nějaké pěkné pětikolejné nádraží, ale víš, že na kolejiště se ti vejde jen čtyřkolejné. To není problém, můžeš z toho jednu kolej vynechat. Ale pro tvůj modelový provoz je docela velký rozdíl, jestli vynecháš jednu z kolejí dopravních, nebo (třeba) jedinou kolej manipulační. Když tam ze tří dopravních kolejí uděláš dvě (a zachováš logiku zhlaví), tak se nic moc nestane. Ale když z toho vynecháš jedinou kolej manipulační, tak ti to výrazně zhorší provozní možnosti na tom kolejišti (vlaky se budou pořád blokovat atd.).

Ten poslední návrh stanice, který jsi udělal je možná ještě o trochu horší než první. Nechat odbočnou trať projíždět přes depo, tak, že se vlak z ní ani prakticky nemůže na to nádraží dostat, to je snad ještě větší prohřešek, než napojit depo na dopravní kolej.

V příloze jsem nakreslil obrázek, jak by to mohlo vypadat. Je tam o výhybku víc, ale nemá to (doufám) žádný zásadní prohřešek. Jen nevím, jestli to geometricky vyjde, možná by muselo být depo zrcadlově obráceně - vpravo.


Edit: Jinak moc nechápu, že pořád píšeš, že chceš modelovat hlavně krajinku, žádné domečky a tak ... a přitom si chceš polovinu plochy kolejiště "zaplácnout" depem.
To ti tam té krajinky moc nezbude. Vážně.
Přílohy
nadrazi_hr2.jpg
Naposledy upravil czhunter dne sob 05 dub, 2014 6:40 pm, celkově upraveno 2
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod wendycrx » sob 05 dub, 2014 6:32 pm

Kolejiště by mělo znázorňovat alespoň něco..tohle neznázorňuje zhola nic.Depo v takovéhle staničce..k čemu??(to zde psali i jiní,jen se připojuji)
Píšeš že by jsi se skryťákem měl jen práci navíc??Tak to mám lepší radu,postav si doma na koberci rozkládací kolejiště,budeš na tom lépe..Pokud u modelařiny chceš razit heslo "co nejméně práce " tak raději nic nedělej..... že půjdeš jen střední cestou?To se obávám,že kolejiště,které jsou "zlatým středem" jsou úplně jiná.
Děláš Enko kde se dá na malém prostoru udělat velké věci,stačí jen chtít.A pokud si nevíš rady,samozřejmě ti zde ochotně někteří poradí,ale s tímhle přístupem bych radu nečekal,když jí vlastně ani nechceš.
S tím zvýšením kolejiště..jako proč???Stejně budeš mít snad jednu trať nad tím hlavním oválem ne???Tak že vyvýšené to už máš.V TT jsem kdysi na téměř stejném prostoru dělal kolejiště které alespoň provozně bylo zajímavé.Pokud bude čas,překreslím a dám to sem,ale pochybuji že něco takového budeš dělat,jelikož to mělo skryťák,byť jen 3kolejný..
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Jirka1 » sob 05 dub, 2014 6:40 pm

Rocky_MK píše:
Jirka1 píše:Konkrétně depo pro 4 - 5 strojů pro dvoukolejnou staničku je příliš. Logicky je stanice hlavní a depo pouze podpůrné pro její provoz, nikoli obráceně. Proto si myslím, že remízka s jedním stáním by byla až až...
Ohledně říčky bych měl poznámku. Musí nejen odněkud přitékat, ale i někam odtékat (a samozřejmě i obráceně). :idea:
5 kolejí kolem točny (kromě výjezdové a vjezdové) je tam ne pro pětimístnou rotundu, ale pouze pro 2-3místnou. Jedna kolej na zbrojení naftou a jedna jen tak, na odstavení apod.
Pokud tou říčkou narážíš na to, že jsem řekl, že jezírko není podmínkou, tak jsem tím myslel, že může odtékat i někam do podzemí.
V principu je jedno, jestli je to 4 - 5 nebo 3 místnou, kterou jsi nakreslil, když jsi nechtěl pochopit, co jsem se tím snažil řici... V tomto případě ale slovíčkaříš právě Ty.

Rocky_MK píše:
Jirka1 píše:Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.
Skrytému nádraží se bráním proto, že to znamená kolejiště zvýšit a mně se musí vlézt do úložného prostoru postele, příp. pod postel. Hlavně to znamená spoustu práce navíc a stejně chci jako hlavní trať vlakodrom. Nelíbí se mi kolejiště, kde vlak není třeba půlku cesty vůbec vidět.
Tak to jsi ale vůbec neporozuměl systému skrytého nádraží a navíc si protiřečíš, protože tvrdíš, že bys musel zvýšit, přestože vzadu máš koleje už nad sebou, což je ideální místo. A spousta práce navíc? To si rozhodně nemyslím.
Dovolil bych si vložit tento odkaz.

Rocky_MK píše:Víceúčelové kolejiště jsem to nazval proto, že to není jen lokálka, jen depo, jen vlečka nebo co já vím, ale že má hlavní trať, odbočnou a depo. Chceš-li dále slovíčkařit, taky se dá využít k chytání prachu nebo ho můžeš postavit mezi dveře, aby průvanem nebouchly. Pokud to jedno slovo v názvu tématu někoho vysloveně irituje, nemám problém to přejmenovat.
Nejde o slovíčkaření. Ale předpokládám, že pokud máš něco víceúčelového, tak je to proto, že to je určeno pro více účelů. Pokud máte doma víceúčelové auto, pak podobně předpokládám, že to není Trabant, který slouží více účelům - jízdě tam a taky zase jízdě zpět. Pokud to takto máš nastavené, pak je to špatně... :mrgreen:

Rocky_MK píše:Zkrátka, asi jsme se vůbec nepochopili. Nemám ambice dělat kolejiště na úrovni špičkových modelářů. Nechci nic odbývat. Proto s tím nespěchám a beru to jako takový relax. Ostatně proto jsem zakládal tohle téma. Nečekal jsem proboha žádnou chválu, ale pouze konstruktivní kritiku a drobnou pomoc s návrhem, jako mě např. czhunter poradil s tím blokováním provozu. A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu. Stačí mi, když splní mé požadavky, které jsem už uvedl. Proto místo nějakých plastových domečků nebo shluku křoví a stromů raději udělám malé depo. Proto toho radši na kolejišti budu mít víc, než abych tam měl jednu trať z A do B se skrytým nádražím a ukájel se představou, že mám dokonalý model.
No to jsi možná nepochopil Ty mě. Podobně jako např. czhunter jsem se Ti pokoušel ukázat další věci, byla to konstruktivní kritika a pomoc s návrhem.
Jinak mám z toho takový dojem, že jsi se právě chtěl ukájet představou, jak to máš dokonalé a jak Ti tu všichni budou plácat po ramenou, co jsi to zplodil.
Zeptáš se, zda jsi nevymyslel absolutní blbost, a když Ti tu někdo něco řekne, začneš vyšilovat... :mrgreen:

Čím víc toho člověk zná a umí, tím více zjišťuje, co ještě nezná a neumí... Kdo ke stavbě kolejiště přistupuje zodpovědně, ví, že ne vše je dle reálu. Je to o kompromisu. Ale musí umět zdůvodnit, proč co jak řešil. A taky to umí přiznat.

Když vidím, jaké množství lidí připravuje stavby a rekonstrukce stanic v reálu a co je kolem toho jednání, konzultací a připomínkování, tak mi vystupování človíčka, který za odpoledne cosi nakreslil a už by s tím nerad hýbal (protože to byla přece práce že), poněkud humorné. (No možná je to spíše k pláči, protože ono to cosi napovídá o dnešní době a lidech...)

No nic, kolega milostt to už řekl za mě. Já bych možná použil rčení: "Chytrému napověz, hloupého nakopni."

Rocky_MK píše:zastřelte mě
Není třeba, možná se z toho časem picneš sám. :lol:
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » sob 05 dub, 2014 6:49 pm

wendycrx - myslím, že průměrně inteligentní člověk si nevyvodí, že razím heslo "co nejméně práce", ale že nechci pracovat na něčem, co na tomto kolejišti nevyžaduju :roll:
Z mého pohledu to má znázorňovat malou mezilehlou stanici s malým depem a odbočnou tratí. Z vašeho pohledu je to holt snůška nesmyslů, které nic neznázorňují. Neberu vám to, ale mám jiný názor. Ale mně se to líbí a nevidím důvod, proč bych to tak neměl dělat, když chci.
Vidím to tak, že se budu řídit radou uživatele milostt - stavím to já, jezdit na tom budu já, udělám to podle sebe. Co jsem potřeboval vědět, už vím. Dál to tady už nebudu rozebírat, připadá mi to jako jedno přísloví o házení jisté luštěniny na takovou většinou svislou věc, co má podpěrnou nebo rozdělovací funkci.
Každý holt máme jiná měřítka, názory, dojmy. Děkuju za rady czhunterovi a milosovi tt.

A teď aspoň můžete probírat u piva, co za debily to dneska chce stavět kolejiště a jaké stupidní mají názory.

EDIT: Nedá mi to. Já se zeptal, jestli jsem nevymyslel totální blbost. Dozvěděl jsem se, že jo, tak jsem to předělal do podoby, která už z mého pohledu taková totální blbost zase není. Vyšilovat jsem začal proto, že mi x lidí sepsulo můj argument, že to tak chci mít. Končím s touhle nesmyslnou debatou.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Barbucha » sob 05 dub, 2014 7:01 pm

Malá stanice s malým depem, hmmmmmm.
Teď dělám malou stanici se čtyřmi provozními a dvěmi manipulačními kolejemi, stejně tak mi z ní odbočuje vedlejší trať, kterou jsem si dovolil obsluhovat remízou s jedním stáním a zauhlováním (jsem v 60. letech). Tvoje malé depo bych si nějak neobhájil ani sám před sebou :-D. A že musím dělat kompromisy, protože mám daný prostor. Jenže místo kolotoče na mašinky si radši vytvořím vlečku do fabriky.

Nevím, proč vlastně chceš nějaké rady, když tě potom skoro uráží? Pak ta prezentace nějak ztrácí jakýkoliv smysl.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků