Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Rocky_MK píše:Také bych se chtěl zeptat, jestli jsem nevyplodil nějakou absolutní blbost
milan ferdián píše:Synu,jestli je tvé navržené kolejiště jen na hraní,žádný problém pro nás
Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.Rocky_MK píše:Podmínkou je, že hlavní trať musí být z bodu A do A. Na takto malé ploše by vlak na hlavní trati z A do B jel asi tak 5 sekund a z toho věčného přepojování bych se asi zvencnul
Jirka1 píše:Konkrétně depo pro 4 - 5 strojů pro dvoukolejnou staničku je příliš. Logicky je stanice hlavní a depo pouze podpůrné pro její provoz, nikoli obráceně. Proto si myslím, že remízka s jedním stáním by byla až až...
Ohledně říčky bych měl poznámku. Musí nejen odněkud přitékat, ale i někam odtékat (a samozřejmě i obráceně).
Jirka1 píše:Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.
Nazval jsi to jako víceúčelové kolejiště. Přiznám se, že nějak nerozumím, jakých více účelů má toto kolejiště mít?
(Pokud mi někdo řekne, že to je víceúčelové kolejiště, tak bych představil asi něco ve stylu, jako jsem spáchal sám osobně: kolejiště lze použít jak pro domácí předvádění tak i na výstavy (je přizpůsobené k převozu, zabezpečené proti nežádoucímu sahání diváků do kolejiště), lze na něm ovládat jízdu vlaků ručně nebo je možné použít automatický provoz (především na výstavách), který si ze skrytého nádraží vytahuje postupně vlaky a zase je vrací. Kolejiště je dále možné propojit s dalšími kolejišti (toto prakticky nebylo zatím využito).)
Jediné, co mě k tomu ve Tvém případě napadlo, tak že druhým účelem tohoto návrhu je "odrazující".
Rocky_MK píše:A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu.
V principu je jedno, jestli je to 4 - 5 nebo 3 místnou, kterou jsi nakreslil, když jsi nechtěl pochopit, co jsem se tím snažil řici... V tomto případě ale slovíčkaříš právě Ty.Rocky_MK píše:5 kolejí kolem točny (kromě výjezdové a vjezdové) je tam ne pro pětimístnou rotundu, ale pouze pro 2-3místnou. Jedna kolej na zbrojení naftou a jedna jen tak, na odstavení apod.Jirka1 píše:Konkrétně depo pro 4 - 5 strojů pro dvoukolejnou staničku je příliš. Logicky je stanice hlavní a depo pouze podpůrné pro její provoz, nikoli obráceně. Proto si myslím, že remízka s jedním stáním by byla až až...
Ohledně říčky bych měl poznámku. Musí nejen odněkud přitékat, ale i někam odtékat (a samozřejmě i obráceně).
Pokud tou říčkou narážíš na to, že jsem řekl, že jezírko není podmínkou, tak jsem tím myslel, že může odtékat i někam do podzemí.
Tak to jsi ale vůbec neporozuměl systému skrytého nádraží a navíc si protiřečíš, protože tvrdíš, že bys musel zvýšit, přestože vzadu máš koleje už nad sebou, což je ideální místo. A spousta práce navíc? To si rozhodně nemyslím.Rocky_MK píše:Skrytému nádraží se bráním proto, že to znamená kolejiště zvýšit a mně se musí vlézt do úložného prostoru postele, příp. pod postel. Hlavně to znamená spoustu práce navíc a stejně chci jako hlavní trať vlakodrom. Nelíbí se mi kolejiště, kde vlak není třeba půlku cesty vůbec vidět.Jirka1 píše:Proto nechápu, proč se bráníš skrytému nádraží. To umožňuje zpestřit provoz, měnit vlaky, prodloužit jízdní dobu a podobně. Osobně bych 2 výhybky, místo abych je cpal do nádraží, s klidným svědomím obětoval na skryťák.
Nejde o slovíčkaření. Ale předpokládám, že pokud máš něco víceúčelového, tak je to proto, že to je určeno pro více účelů. Pokud máte doma víceúčelové auto, pak podobně předpokládám, že to není Trabant, který slouží více účelům - jízdě tam a taky zase jízdě zpět. Pokud to takto máš nastavené, pak je to špatně...Rocky_MK píše:Víceúčelové kolejiště jsem to nazval proto, že to není jen lokálka, jen depo, jen vlečka nebo co já vím, ale že má hlavní trať, odbočnou a depo. Chceš-li dále slovíčkařit, taky se dá využít k chytání prachu nebo ho můžeš postavit mezi dveře, aby průvanem nebouchly. Pokud to jedno slovo v názvu tématu někoho vysloveně irituje, nemám problém to přejmenovat.
No to jsi možná nepochopil Ty mě. Podobně jako např. czhunter jsem se Ti pokoušel ukázat další věci, byla to konstruktivní kritika a pomoc s návrhem.Rocky_MK píše:Zkrátka, asi jsme se vůbec nepochopili. Nemám ambice dělat kolejiště na úrovni špičkových modelářů. Nechci nic odbývat. Proto s tím nespěchám a beru to jako takový relax. Ostatně proto jsem zakládal tohle téma. Nečekal jsem proboha žádnou chválu, ale pouze konstruktivní kritiku a drobnou pomoc s návrhem, jako mě např. czhunter poradil s tím blokováním provozu. A ano, chci si postavit kolejiště na hraní, a zastřelte mě - střední cestou - nechci udělat úplnou pitomost, ale nebudu si rvát vlasy, když to nebude přesně podle reálu. Stačí mi, když splní mé požadavky, které jsem už uvedl. Proto místo nějakých plastových domečků nebo shluku křoví a stromů raději udělám malé depo. Proto toho radši na kolejišti budu mít víc, než abych tam měl jednu trať z A do B se skrytým nádražím a ukájel se představou, že mám dokonalý model.
Není třeba, možná se z toho časem picneš sám.Rocky_MK píše:zastřelte mě
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků