Stránka 4 z 10

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 4:35 pm
od workous
no myslím, že Tom to pěkně učesal....a má to fazónu...

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 4:57 pm
od hank61
lajblt píše:Nakreslil jsem obdobu posledního plánku ve Wintracku, protože vím, že kreslení od ruky je v mnoha ohledech příliš benevolentní. Použité kolejivo je Fleischmann Picolo.

Užitečná délka kolejí v odbočné stanici je (shora) ~30 cm, ~30 cm, ~40 cm, ~40 cm, v koncové 2x 30 cm.
Stoupání do koncové stanice je 30 promile, Rmin je 192 mm na výjezdu z odbočné stanice. Koncová stanice je ve výšce +90 mm.
SN je v úrovní -30 mm, tudíž je dost místa na případné vyproštění uvízlé soupravy (~110 mm na výšku). Obě SN mají smyčku o dvou kolejích s R192/225 mm.


Díky moc. Má to opravdu fazónu a je mi o mnoho jasnější i představa o terénu. Tak zase začnu už po několikáté počítat výhybky pro doobjednání. Wintrack je fakt dost dobrý, jen bohužel pouze vím, že existuje :-) H

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 5:28 pm
od workous
Hanku nezoufej najdeš zde na fóru odkazy na Wintrack + dokonce i CZ stáhneš do PC a sám si pak laboruj ničeho se neboj a hurá do toho Tom ti určitě pošle soubor s tvým plánkem a pak už si můžeš doladit krajinku atd. což ti hodně pomůže při stavbě hlavně máš přesné uvidíš i stoupání a vůbec :). Mne to teda pomohlo hodně...

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 5:49 pm
od hank61
Ještě k návrhu od Toma.
Mám dva druhy výhybek Peco - zatím pouze po několika kusech (co měl pan Litomyský skladem) a to s úhlem odbočení 14 a 22,5 stupňů. Předpokládám, že kreslené výhybky od Fleischmanna jsou ty 10 stupňové. V případě těch 14 stupňových by mohla být užitná délka kolejí alespoň o trochu větší. Ty s tím menším poloměrem jsem uvažoval na vedlejší trať, skryté smyčky a koncové nádraží. Kombinace obou druhů na jedné stanici je asi nesmysl co? Myslím tím pouze ty 3 výhybky u zaústění vedlejší tratě a horní odstavnou kolej. H

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 6:53 pm
od workous
nejvyšší čas pro Wintrack :D vědel by jsi hned

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 20 dub, 2014 10:30 pm
od lajblt
Tak jsem zkusil ještě to Peco Code80 s výhybkami 22,5o. Výhybky 14o bohužel nepřinesly žádný efekt a míchat je dost dobře nejde, protože ve zhlaví je málo místa. Teď jsou staniční kolej "dole" dlouhé (shora) 2x ~45 cm a 2x ~50 cm, nahoře pak 2x ~45cm.

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 21 dub, 2014 5:20 am
od hank61
Tome. Ještě jednou díky i touto cestou, aby si ostatní nemysleli, že jsem nezdvořák. :-) Do této varianty se pustím a nebudu už řešit nic jiného. Rovněž děkuji vám všem, kteří jste mě v tomto vlákně posunuli v této problematice zase o kousek dál. Inu člověk se učí celý život :-)
No a vzhledem k tomu, že od původního Kvítečkova M.F. jsem se značně odchýlil, považuji za slušné dát mému projektu jiný název a požádat admina o jeho přejmenování. Hezké velikonoce :-) H.

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 21 dub, 2014 7:23 am
od Barbucha
Cákryš, to je hezký a na takovým malým prostoru. Kdybych se necpal do dospělýho měřítka, tak jsem si mohl doma vymodelovat Brno-Maloměřice :-D.

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: pon 21 dub, 2014 8:01 pm
od lajblt
Na základě Honzovy prosby jsem se ještě naposled vrátil k plánku a pokusil se upravit jednak užitečnou déku kolejí ve stanici, jednak upravit SN pro větší počet souprav. Nakolik se to povedlo, to ponechám na zadavateli. Jen je to SN teď trochu složitější. :)

Odbočná stanice verze 7d:
- užitečná délka dopravních kolejí (shora): 40, 50, 60 a 50 cm

Skryté nádraží:
- 2x 3 koleje se společnou smyčkovou kolejí (délka kolejí vlevo: ~90 cm/R259, ~75 cm/R226, ~ 65 cm/R192, vpravo: ~110 cm/R259, ~80 cm/R226, ~80 cm/R192)
- kolejivo Fleischmann Picolo včetně výhybek (kromě dvou, ty jsou Peco 22,5o)

SN teď umožňuje jednak otáčení souprav do směru ze kterého přijely, jednak průjezd oběma směry bez zastavení po středové koleji (= kroužení). Je možný současný vjezd i letmé křižování. :)
Trochu složitější bude elektrické zapojení (ve spodním uzlu je smyčka).

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 5:31 am
od hank61
Tomáši, o5 děkuji. Je to fajn, když se to zná a umí. :-)
Jak to tak vypadá, udělám to následovně. Využiji s největší pravděpodobností odbočnou stanici z té poslední varianty, ale SN nechám to předchozí. Na tu tvoji poslední "propracovanou" variantu si narovinu netroufnu. ..... a to už jsem dokonce přehodnotil i analog ve prospěch DCC. Tak se docela těším, co mě kolem toho všechno čeká :shock:

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 5:39 pm
od Myšpulín
Tome, ten skryťák je luxusní. Parádní práce.

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 6:01 pm
od Barbucha
To je fakt, ale já bych si na to troufl jen v trojkolejném systému od Maerklina :-D.

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 6:06 pm
od Myšpulín
Barbucha píše:
To je fakt, ale já bych si na to troufl jen v trojkolejném systému od Maerklina :-D.

No se svými prsty a s tím, jak přestávám vidět, tak jedině v tom mém měřítku. :D Ale tady jde o nápad řešení, a to je parádní. Tom se nezdá.

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 6:14 pm
od Barbucha
Vono ani nejde tak o měřítko, jako řešení smyček. Trojkolejnou střídačku si člověk může kroutit jak vláček Lego Duplo. Člověk nemusí neustále hlídat kde má plus a mínus. Proto je ten systém stále v oblibě.

Re: Hankovo N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: úte 22 dub, 2014 6:45 pm
od lajblt
Pokud by byl panel širší o 5-6 cm, tak by to šlo vyřešit jednodušeji - odpadlo by řešení smyčky vlevo dole a zbyla by jediná smyčka ve spojce vpravo nahoře. Takhle na to bohužel není místo. :(