Stránka 1 z 10

Hank61 N-ko 270x64cm

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2014 4:46 pm
od hank61
Vážení. Po pečlivém prostudování mnoha kolejišť na tomto fóru jsem dospěl k názoru, že níže uvedený projekt, zveřejněný zde cca před dvěma lety je tím, co bych chtěl zrealizovat. Zaujalo mě (jak jsem již napsal v jiném vlákně) zajímavé řešení a tím i zajímavý provoz, ideální pro stavbu ze tří modulů délky 120cm, možnost postupné stavby zleva od koncové stanice a rovněž i snadno přístupné skryté nádraží. Realizace v analogu a na doporučení zkušených kolejivo Fleischmann. Epochu bych si představoval III-IV. Mám na vás zprvu otázku. Je možné nějaké zjednodušení té koncové stanice? Napadlo mě např. nějak se vyhnout těm 4 výhybkám (co jsou v kruhu u ústí stanice) a trať udělat odbočnou pomocí jedné výhybky. Jsem si vědomý, že technicky to jde, ale když už tomu dám nějaký čas, energii a finance, tak bych byl nerad, aby vznikl nějaký paskvil.
Předem děkuji za vaše názory. H
Obrázek

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 21 bře, 2014 5:50 pm
od D
hank61:
Pokud tam bude rušný provoz z obou směrů, tak je vhodné stávající řešení dvojité spojky nebo dvě jednoduché kolejové spojky za sebou. Oblouk nahoru by mohl začínat obloukovou výhybkou do první ze spojek.

Jestli je jeden směr lokálka s minimálním provozem, můžeš použít jen kolejovou spojku orientovanou na rozvětvení té důležitější tratě. Z vedlejší tratě se tak nedá dostat na všechny dopravní koleje a dle velikosti stanice je na zvážení, zda bude pro danou trať jedna dopravní kolej stačit nebo bude vhodnější upravit zhlaví tak, aby byl možný vjezd aspoň na dvě dopravní koleje (zde zřejmě z celkem tří).

Stanice s minimálním provozem obou napojených tratí může být řešena podle vzoru Klobouků u Brna.

Vhodné je vycházet z reálné stanice.

(Levá stanice je úvraťová, ne koncová.)

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 22 bře, 2014 4:02 pm
od cipisekmp
Ahoj, ja uz sem se na ten planek dival na jinem vlaknu fora a to uvratove nadrazi me pripada na leve strane silne presturcovano. Nevim jestli by to takto bylo nekde v realite, ale pokud se mylim, tak proc ne.
Ahoj Cipisekmp.

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 22 bře, 2014 5:36 pm
od radula63
Originál plánek Kvítečkov od místního guru - Milana Ferdiána - je to v H0. Tam má vjezdové zhlaví řešené jinak. Tu dvojitou spojku jsem tam do plánku v TT vložil já a drobně upravil i celou stanici. Lepší rozlišení toho originál plánku jsem zrovna na netu nenašel nenašel a knížku a scaner zrovna při ruce nemám.
kvtekov0001.jpg
kvtekov0001.jpg (29 KiB) Zobrazeno 9345 krát

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: pon 24 bře, 2014 11:46 am
od Michal Šuhajda
Ve druhém díle je i verze "velkého depa" pro Kvítečkov.

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2014 6:17 am
od hank61
Zdravím vážení.
Tak jsem začal realizovat již zmíněný Kvítečkov v N-ku a analogu. Mírně jsem dle prostorových možností upravil pravou část, kde je mimo jiné vyznačené i skryté nádraží. A zde bych potřeboval poraditit, jak avizovat obsazenost jednotlivých kolejí skrytého nádraží na ovládacím panelu. Možná jsem špatně hledal, ale tuto informaci jsem zde nenašel. Podotýkám, že nejsem elektro odborník a tak bych uvítal nějaké jednoduché řešení (např. pomocí nějakého hotového modulu apod....) Děkuji za info.
Obrázek

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2014 9:40 am
od rawen
...a teď ti začnou vysvětlovat, proč jít do digitálu...

Radek

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2014 9:54 am
od fulda
hank61 píše:Podotýkám, že nejsem elektro odborník

Nebejt elektro odborník a chtít dělat elektrické vláčky je jako bejt vegetarián a chtít dělat řezníka.
Co tohle? http://www.mtbbus.cz/basic/infra2.htm

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: čtv 27 bře, 2014 12:16 pm
od pepiknemecek

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: pát 28 bře, 2014 5:12 am
od hank61
fulda píše:
hank61 píše:Podotýkám, že nejsem elektro odborník

Nebejt elektro odborník a chtít dělat elektrické vláčky je jako bejt vegetarián a chtít dělat řezníka.
Co tohle? http://www.mtbbus.cz/basic/infra2.htm


Zas až tak špatně na tom s tou elektrikou nejsem. Jen se toho za těch 25 let od stavby posledního kolejiště sakra dost změnilo :wink:

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: sob 29 bře, 2014 10:20 am
od lajblt
2 hank61: V analogu lze obsazení úseku indikovat velmi jednoduše. Stačí k tomu jedna LED dioda a odpor, zapojené paralelně ke spínači, přivádejícímu proud do úseku. Jestliže na (odpojeném) úseku na konci koleje zastaví lokomotiva, poteče proud přes LED, odpor a vinutí jejího motoru. Pokud bude proud dostatečně malý (jednotky mA), bude LED svítit, ale lokomotiva se nerozjede. Po sepnutí spínače LED zhasne (bude přemostěná tím spínačem) a lokomotiva se rozjede. Nápad není z mé hlavy, podívej se sem: http://mujweb.cz/masinky2003/indikace_obsazeni.html. Cena tohoto řešení je naprosto bezkonkurenční - ~5,- Kč na každý indikovaný úsek.

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: ned 30 bře, 2014 6:44 am
od hank61
Díky. To je technické řešení přesně pro mě :wink: Včera jsem to shodou okolností také našel. H

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 dub, 2014 7:37 am
od milan ferdián
Vážení,Kvítečkov je dětské kolejiště a bylo určeno pro nezletilce. :wink:

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 dub, 2014 8:40 am
od Beda
No vždyť, v určitém věku se vracíme do dětských let a proto si děláme odpovídající kolejištata...

Re: Kvítečkov v N-ku

PříspěvekNapsal: úte 01 dub, 2014 2:42 pm
od radula63
milan ferdián píše:Vážení,Kvítečkov je dětské kolejiště a bylo určeno pro nezletilce. :wink:

Milane, dotaz: A to vadí?
Myslím si, že konkrétně Kvítečkov klidně snese i přísnější měřítka než hračkový vlakodrom. :wink:
I dětské kolejiště, pokud je stavěno s citem modeláře, dokáže být velmi hezké a modelově věrné.