Frohlichburg TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » ned 02 úno, 2014 9:31 pm

Ahoj.
Dalo mi práci přemluvit MF, aby tohle vlákno smazal.. :( Slíbil jsem mu, že jakmile se věci pohnou, založím jej znovu. Netušil jsem,že to bude tak brzy :) ( snad to nezakřiknu).. Už to vypadá, že bych co nevidět, mohl pokračovat ve stavbě. Rekonstrukce bytu se blíží k závěru. Vkládám tedy fotografii současného stavu.

2014_01.jpg

Ve smazaném vláknu jsem řešil, zda zachovat současné segmenty, či stavět kolejiště celé znovu. Nový plánek jsem již měl vytvořen. Nyní, jak se daly věci do pohybu, jsem se rozhodl udělat kompromis. Zachovám téma a kompozici, no stavět začnu od začátku. S drobnými změnami či vylepšeními.. Kolejiště by provozně mělo odpovídat Menharticím od MF. Čili odbočná vedlejší trať z trati hlavní. Hlavní trať pod viaduktem by končila vratnými smyčkami pod stávajícími segmenty, ve viditelné části pod viaduktem by zní odbočovala zmíněná trať vedlejší, zakončená ještě neexistujícím koncovým nádražím s nakládkou dřeva. Ta by kopírovala současný stav s tím, že u mlýna by nebyl tunel, ale zářez. Nyní ještě řeším, zda hlavní trať udělat dvojkolejnou, či ji ponechat jako jednokolejku.. Původní myšlenka, ještě bez odbočky, byla něco, jako zarostená lokálka ve slovenských horách.
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » ned 09 úno, 2014 4:08 pm

Ahoj.
Nakreslil jsem hrubý plánek kolejiště, bez skrytého nádraží. To by měla tvořit vratná smyčka. Nakonec jsem se rozhodl pro jednokolejnou elektrifikovanou hlavní trať s odbočnou tratí vedlejší. Kdyby jste měli někdo náměty či připomínky hlavně k nádraží, budu rád. V minulosti jsem uvažoval o cementárně či styčné stanici s úzkou dráhou, tedy s překládkou dřeva. Něco jako Hronec. Tato drážka by měla klesat od nádraží souběžně s tratí a za hrádkem by se obloukem vrátila pod úroveň nádraží.

planek01.jpg
planek01.jpg (29.35 KiB) Zobrazeno 5711 krát
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod fruafru » pon 10 úno, 2014 7:11 pm

Zdar. Dej na vlastní uvážení, to je asi myslím nejlepší rádce. Není toho postaveno mnoho na to aby se to nedalo předělat, ke stanici nemám připomínku. Pokud něco plánuju vždycky se snažím udělat si návrh nějakého grafikonu co by mi tam mělo jezdit, jaká je koncepce provozu a podle toho se při plánování dá lecos upravit
fruafru
 
Příspěvky: 341
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » sob 15 úno, 2014 2:09 pm

Ahoj.
Vkládám hrubé schéma nádraží. Zmíněná úzká by vyjela pod mostem z "falešného" tunelu, před stanicí by byla první výhybna. Stával by zde osobní vláček . Koleje by dále objely stanici obloukem, a vrátily by se, pokračujíc souběžně s normálněrozchodnou překládkovou kolejí s portálovým jeřábem. Ve stanici by byla též nakládací rampa pro naložení úzkorozchodných lokomotiv na normálněrozchodné vozy, plus dvoumístná remíza. Pro svoz dřeva mám představu o lokomotivě ČKD - (Kolbenka) s oplenovými vozy. Chtěl bych bych postavil "universální" kolejiště napříč epochami. Jestli se mi podaří dokončit, rád bych se posléze věnoval stavbě lokomotiv a vozů od parních po současné elektrické. Po hlavní elektrifikované trati by tedy jezdily nákladní a rychlíkové vlaky (znovu uvažuji o dvou kolejích). Zmíněná jedna kolej byla snahou o využití stávajících tunelových portálů. Do koncového lokálního nádraží by zajížděly vlaky s vozy pro svoz dřeva, sem tam by tam přivezly nějaké to uhlí, cisternu s naftou či balíky do skladiště. Dále by zde Fungovala osobní doprava provozovaná od parních souprav po současnou motorovou trakci. Snad to nebude moc velká "divočina" :)

nadrazi01.jpg
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » ned 26 dub, 2020 10:57 am

Ahoj. Letos je to už 15 let, co padla první myšlenka na stavbu tohoto kolejiště. Občas narazím na složku plnou nákresů, kterou jsem za těch 15 let nastřádal. Jsou to pro mě vždy příjemné chvilky, se jimi probírat, tak mě napadlo, že by to možná zajímalo i vás. V současné době jsou segmenty, tedy spíše to, co znich zbylo, uloženy na půdě. Stále doufám, že jejich chvíle teprve přijde :)

https://dfrolek.rajce.idnes.cz/Frohlichburg_TT/
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » ned 26 dub, 2020 11:30 am

Zatím poslední aktualizace z Ledna 2020. Koncové nádraží. Z kopců by se mělo svážet dřevo a zde překládat. Na úzké drážce by taktéž měla fungovat osobní přeprava, proto je u nádraží objízdná kolej pro malou soupravu. Úzká trať od normalněrozchodných kolejí stoupá, takže u nádražní budovy má převýšení asi 3m. Ve stanici je malá točna, sloužící jak k otáčení lokomotiv, tak k rozřazení strojů do dvojkolejné remízy. Protože je to malé nádraží, změnil jsem typ budovy. Původně to měla být budova Lipov na trati Veselí nad Moravou - Nové Město nad Váhom. Nyní je předlohou budova ze stanice Městečko u Křivoklátu.

nadrazi2020.jpg
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod dfrolek » úte 26 kvě, 2020 3:36 pm

Vytvořil jsem si hrubou prostorovou skicu stanice. Omlouvám se za to ztvárnění, Wintrak nebo Scarm jsem zatím moc nepochytil :( Zápasím tam se skladištěm, to jsem tam umístnil neplánovaně, na poslední chvíli. Abych k němu z "úzkých" kolejí, mohl zatlačit vagon, asi by musela být někde druhá lokomotiva. Může to tak být, nebo je potřeba objízdná kolej? Chtěl jsem kolejový plán co nejjednodušší, no vychází mi z toho "Praha - Hlavní nádraží". Určitě je tam takových rozporů spousta- uvítal bych připomínky :) Pod zámkem jsem zrušil zářez a hlavní trať umístnil do tunelu. Nad ním je hřeben, zpoza kterého vyústí úzkorozchodná trať. Představuji si, že by vlak vjel pod povrch do skrytého nádraží otvorem zakrytým hustou vegetací. Aby bylo zřejmé, že trať pokačuje údolím vedle hřebenu. Je to tam takové kritické místo :( Vedle remízy by měla být taková ta nakládací rampa, kdy přes ni vjede "úzká" mašinka na vagon- á la Hronec. Ale spíš teď uvažuji o podvalníkové jámě.? Jak by se tam přes točnu tlačily vagony? Není zobrazené řešení hloupost?
Ještě bych měl doplnit, že jestli se v budoucnu dostanu k realizaci, použiji jenom námět, popř. technické stavby a kolejiště postavím znovu jenom ze dvou dílů 3000x500 + nadstavení oblouku.

skica02.jpg

skica01.jpg
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 kvě, 2020 4:15 pm

Při studiu lesních železnic na Slovensku, abych řekl, jsem se takto nesetkal s ukončením ouzké. Nebylo by lepší u ouzké vše soustředit na jedno místo. Podvalníkovou jámu nepotřebuješ, protože ta nebyla ani v Ružomberku do Korytnice. Při pohledu na točnu s oběma rozchody jsi mi připoměl lokomotivní depo ve Frýdlantu v Čechách, což by šlo i u tebe. Překládkový jeřáb, ano znám nejen z Hronca, ale i na Ľubochni. Osobní doprava, byť sporadická byla. Pohrej si s umístěním ouzké versus normál. Vizualizace kolejiště je parádní :o :wink: .
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Frohlichburg TT

Příspěvekod JanoH0e » úte 26 kvě, 2020 10:50 pm

No, je to taká prapodivnosť. Najprv si treba ujasniť, čo má úzkokoľajka predstavovať, aký je tam tok tovarov. Ak by to bola iba nejaká " kalamitná" lesná železnica, v podstate by stačila ako stanica výhybňa s kusov koľajou pre prekládku dreva. Už sofistikovanejšie by bolo tam dať podvalníkovu jamu a prevádzkovať krátke vlaky na podvalníkoch. Asi by som zavrhol "obchvat" stanice a radšej urobil kríženie tratí na konci norm. rozchodu. Síce by sa na "druhu" stranu jazdilo cez úvrať, ale bolo by to také realistickejšie.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1408
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků