Stránka 1 z 2

Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 10 led, 2014 4:37 pm
od jamik22
Můj návrh kolejiště je motivován potřebou konečně mít možnost provětrat dlouho budovanou sbírku modelů.
Návrh je umístěn na http://jamik22.rajce.idnes.cz/vitrinove_segmentove_kolejiste/
Komentář k řešení:
Velikost TT, digitální ovládání LENZ , hlavní trať cílově PC s TC, lokálka a depo ručně přes WiFi, obojí mám odpilotované
Celé to je vmáčknuto do místnosti cca 420 x 280 kde spím a mám pracovní stůl
Rozměry návrhu jsou pilované maximum. Část segmentů je umístěna jako nika, část na skřínkách nebo na peřníku něco na zdi. Cílově vše zakryté.
Vpravo je vchod do místnosti - vyndavací segment s mostem přes údolí, vlevo velké okno. Proto ty segmenty aby se to dalo jednou ročně rozebrat a celé okno otevřít u umýt/ K.O. kriterium manželky :) /
Ani u jednokolejné hlavní trati se mi nepodařilo dostat skryťák do jiné úrovně a rozumně se z něj vrátit. proto je hlavní trať včetně skryťáku prakticky na stejné úrovni. hlavní nádraží má nulu, skryťák - 3 cm. Lokálka stoupá.
Hlavní trať je plánována na max 6 nových Y a páru - cca 1540 mm max.délka soupravy
Sbírka je umístěna na zdi ve vitrinách Wawico a jednotlivé soupravy z nich vyjíždí přímo na trať, proto ta zdánlivě nelogická odbočka v horní části.
Depo je předimenzované, ale to je úchylka řešitele návrhu :) . Výhybky EW2 a EW3, EBW z flexi, na lokálce upravené EW1. Z praktických důvodů jsem dal přednost DKW II, jsou lepší na jízdu.Na trať budou vyjíždět různé epochy jak našich tak cizích železničních správ. Z tohoto hlediska bude minimum staveb jenž by příliš mířily do konkrétní epochy/ ne vždy to jde/.
Jsem zvědavý na vaše reakce :roll:

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: pát 10 led, 2014 8:38 pm
od Vladimír_B
Ahoj, to je pěkný návrh, chválím. Jen bych ho trochu zjednodušil, ale provoz tím neutrpí. Zrušil bych tu spirálu nad stolem, zdá se mi zbytečná. Dále bych zjednodušil levé zhlaví hlavní stanice. Snížit počet tratí na 2 a zhlaví by mohlo nabýt nějakých konvenčnějších tvarů. Zrušil bych prostřední trať do tunelu, která by se nově napojovala odbočkou z volné tratě před tunelem, nebo by tato odbočka mohla být v krátkém tunelu pro matení pozorovatelů. Vlak by zajel a už by se neobjevil. :D

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2014 9:08 am
od czhunter
Nebylo by lepší mít ty segmenty o stejné šířce, třeba 40 cm, a ne 40, 45, 37, 35 ... jak to kde náhodou vyšlo?
(ale nevím, třeba je to dáno nábytkem)

Jinak tomu provozně moc nerozumím - na první pohled to vypadá jako kombinace dvou okruhů a dvou falešných dvoukolejek (se společnými smyčkami vlevo nahoře), ale tím že SN je jen na jedné větvi, tak se do něj (a z něj) nemůžeš na mnoho kolejí dostat. Kdybys ten spletenec vlevo nahoře trochu poladil, dostal bys o dost víc provozních možností.
Edit: omlouvám se, to je nesmysl, špatně jsem si přečetl ten plánek. Tato výtka platí pouze pro "hlavní trať"

Nádraží a depo vypadá velmi dobře, je vidět, že sis o tom něco nastudoval, nebo máš dobrý vzor :wink:

Co píše Vladimir_B - dobře by mohlo vypadat, kdyby ta lokálka odbočovala z dvoukolejné trati (klasika Milanovy Menhartice: http://img3.rajce.idnes.cz/d0302/5/5964 ... artice.jpg , nebo Dolní Rybník nebo Jirkov)

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2014 11:00 am
od Jeff Hopper
Trošku bych upravil to levé zhlaví a schoval celou tu smyčku(levý horní roh) s tou kolejí u skryťáku - je to takové makové. Jinak dobrý :wink:

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: sob 11 led, 2014 9:35 pm
od jamik22
Děkuji všem za reakce.
Hlavní trať je plánována jako falešná dvojkolejka a propojka na jízdu " kolem dokola" tam nakonec vyšla jako bonus navíc. :wink:
Velikost segmentů je dána nábytkem v místnosti a také tak aby výměny nebyly na styku.
Skrýt celou smyčku vlevo nahoře do tunelu je zajímavá varianta, kterou jsem také uvažoval a pořád je ve hře. :)
Udělat připojení lokálky na širé trati a lá Menhartice je zajímavá myšlenka, která by zjednodušila levé zhlaví. Na první pohled se ale obávám, že by pak odbočka měla problém vyšplhat do prvního nádraží lokálky. A asi by se zkrátila skrytá část levé smyčky. kde se celá souprava může zastavit aby se hned nevracela zpět. Zkusím si s tím pohrát ve Wintracku

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2014 3:07 pm
od jamik22
Na http://jamik22.rajce.idnes.cz/vitrinove_segmentove_kolejiste/ jsem přidal upravenou versi se zjednodušeným levým zhlavím a smyčkou ukrytou do tunelu

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2014 3:52 pm
od milan ferdián
Je třeba upravit do vitrín.

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2014 4:08 pm
od jamik22
To by se mi moc líbilo!!! :) Jenže peřník pravém rohu má jen 40 cm a posunout postel do dveří nejde :( Určitě si to alespoň namaluji ve Wintracku, abych se mohl kochat. Třeba s nábytkem vymyslím kvadraturu kruhu :lol:

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2014 5:50 pm
od milan ferdián
plány kolejišť/ŽM/Jaro 2001/str.30/kolejiště 14.

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2014 11:44 pm
od jamik22
Podařilo se mi udělat novou versi podle Milanova krásného návrhu skryťáku II. Díky za inspiraci.
http://jamik22.rajce.idnes.cz/vitrinove_segmentove_kolejiste/ Nakonec se mi to to tam "skoro" vše vejde až malý kousek, který trčí nad postel :D . Ten by musel být " vyndavací a zas tam dací". Doufám, že na tuto funkci najdu odvahu. :roll: Návrh se mi opravdu líbí.

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2014 10:15 am
od Barbucha
SN vypadá perfektně. Navíc spát se dá i pod stolem :mrgreen: . Co mi trochu nesedí, tak je uspořádání tunelů v té inkriminované části nad postelí. Ty portály tunelů kolmo na sebe mi moc nezají. Fakt musí být vidět ta část falešné dvoukolejky mezi portály? Já bych se na to asi vykašlal a schoval to celé. Už na úrovni toho vjezdu do SN (portál vlevo). Pak se ztratí opticky souvislost mezi těmi tunely.

Pavel

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2014 12:38 pm
od jamik22
No, já spíš uvažuji levou kolej z dvojkolejky z tunelu vyjmout a nechat tam zajet jen pravou kolej o trochu výše. Varianta je opět na Rajčeti. Důvody mám dva. Ta malá vyndavací část vyjde bez tunelu a jeho portálu, bude konstrukčně jednodušší. A je to vitrínovka na kochání se jízdou... :D

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 15 led, 2014 4:49 pm
od lajblt
Slíbil jsem kolegovi úpravu levého zhlaví a skončilo to několika kompletními návrhy nejen zhlaví, ale i SN. Přikládám obrázky jedné z variant levého zhlaví. Druhá varianta stanice umožňuje vjezd z lokálky na kteroukoli staniční kolej, tu dodám zítra, nemám ji s sebou. :) Takže prozatím varianta 1 + SN.

Užitečná délka DK v "hlavním nádraží" je ~140-190 cm (návěstidlo-návěstidlo), v SN ~190-210 cm. Stanice má celkem 6 DK, 4 nástupištní hrany, nákladní provoz jsem přesunul na pravou stranu, kde je dost místa na nakládku na kusých kolejích (čelní i boční rampa). Výtopna je původní, do tak krásného díla by bylo poněkud barbarské zasahovat. :)
V návrhu jsou použity pouze EW2 + DKW2 s výjimkou 2 DKW v SN. Jejich vynecháním se provoz trochu zkomplikuje, Bäselery se tam nevejdou. Obloukové výhybky jsou upravené EW3. Nejmenší poloměr je R353 v SN.

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 16 led, 2014 9:43 am
od lajblt
Tady jsou ještě 2 další varianty levého zhlaví. Obloukové výhybky jsou opět flexi EW3.

Osobně bych se přimlouval za prostřední variantu, umožňuje vjezd/odjezd z/na libovolné tratě na libovolnou staniční kolej.
Návěstidlo u koleje lokálky není vjezdové, ale cestové. Vjezdovým návěstidlem je odjezdové návěstidlo předchozí stanice. :)

Re: Vitrínové segmentové kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 16 led, 2014 1:30 pm
od Jeff Hopper
Prostřední variantu jsem nenašel - osobně jsem pro horní - obloukovky jsou natočeny proti směru jízdy jazyky a nehrozí možné vykolejování(osobní zkušenost).