Stránka 1 z 1

Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: sob 04 led, 2014 11:13 am
od Petr Zatrepalek
Prosba na shromaždění zkušeností s tímto typem kolejiva.

Můj poznatek - zkušební ježdění (zatím) - flexi kolej příliš ohebná, nutno fixovat po pěti cm, v místě napojení kolejí pak pro jistotu lepit k podklau. Výhybky - jazyk výhybky mají tendenci po čase odskakovat z přestavovacího pražce /třmene. Dělá mi to ale jen jedna výhybka z pěti. Mám to plánovaný jen pro skytou část kolejiště - má to smysl ho tam nechat nebo to vyházet a jít do Peco?

Jakou jsou názory dalších? Co dělá tohle kolejivo po pár letech provozu?

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: sob 04 led, 2014 12:14 pm
od look23
Mám pár výhybek Piko (obloukové typy) a je potřeba si dát pozor při koupi, aby výhybka nebyla moc volná. Stávalo se mi, že na ni vykolejoval vlak a tak jsem se díval čím to je. Kolejnice, která se otáčí, tak byla moc volná a okolek pak narážel do hrany viz. obrázek v příloze. Do skrytého nádraží bych to moc nedával a šel bych do dražšího, ale více spolehlivého kolejiva.

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: sob 04 led, 2014 12:39 pm
od Barbucha
Zrovna včera jsem shodou okolností dělal poslední zkoušky elektriky před zaklopením SN. Mám tam Fleischmann Profi a k tomu koleje Tillig Code 100 (líp se kroutily ve skryté spleti). Na vrchní části budu mít zase Fleischmann Profi a flexi od Peca (Code 100), protože jsou tvrdší a líp drží přímku. A teď to podstatné. Nahrazoval jsem ve SN výhybky Pilz, protože s nimi byl podobný problém jak s Piko, vyskakovaly z přesuvníku a ne vždycky dolehly k opornici. Shodou okolností tam mám jednu trojcestnou Peco. Musím konstatovat, že přestavníky jsou poněkud šílené. To co u Fleischmanna proběhne v tichosti s minimální proudovou zátěží, tak u Peca mi to házelo blesky jak když se odpojuje VN a dokonce mi to nahodilo subwoofer ve stand-by režimu :-). Takže jsem k Pecu poněkud skeptický. Zkoušel jsem přejíždět přes nacpané zhlaví plnou rychlostí i s dvounápravovými nákladními vozy a naprosto bez problémů i při tlačení!!
Pro Fleischmanna jsem se rozhodl po doporučení a hlavně pro cenu ojetých zánovních kusů na eBay. Myslím, že nebude problém u výhybek zakamuflovat plastové podloží, naopak nebudu mít problém s lepidlem v jazycích a jinými "specialitami". Ostatní kolejivo už mám "normální", výhybky nepodkládám korkem, tím se mi eliminuje výškový rozdíl podloží. Aspoň do SN o nich trochu popřemýšlej.

Pavel

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: sob 04 led, 2014 12:47 pm
od Myšpulín
Před časem jsem ve skryťáku měnil jednoho angličana a dvě vexle od Tilliga (Pilz) právě za Piko a zatím naprostá spokojenost. Projel jsem na tom vše co mám a problémy zatím žádné. Tak uvidím časem.

Na druhém zhlaví jsem před svátky dokončil výměnu čtyř angličanů, prvotní testování opět bezproblémové, měl jsem jen obavy se zapojením dvou do DKS, flexka, pilka a nožík udělaly své. Zde jsem byl nucen použít Piko z důvodu stejné geometrie. Ve viditelné části bych asi takovéto harakiri nedělal, pohledově ulítlé pražce nejsou moc koukatelné.

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: ned 05 led, 2014 2:20 pm
od miroslav lengyel
Fleischmann je super,ale Petr bude chtít určitě obloukové výhybky o větším rádiusu než má FLM.Pokud by ovšem chtěl stavět pouze s obyč vekslí a má dostatek prostoru,tak pak má Fleischmann v nabídce tohle. http://www.fleischmann.de/de/product/45 ... ducts.html Jedná se o vysokorychlostní výhybku s přestavitelnou napájenou srdcovkou,takže se přes to dá lítat. :lol:
Na eBay se dá sehnat taky http://www.ebay.de/itm/Fleischmann-6179 ... 2c6c6c9f61
Pokud bych ale měl uvažovat o jiném kolejivu,tak jedině Tillig Elite nebo se zkusit domluvit s klukama s Kunčic,Ti si veksle vyrábí sami.Ferda je na to specialista a má i prístroj. :D http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Jak_vyrobit_vyhybku/

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 7:48 am
od Petr Zatrepalek
Pánové, díky za připomínky - jedná se opravdu jen o skrytou část. Ve viditelné části bude Tillig Elite - zatím pomalu stavím spodek (vratná smyčka, plus první patro spirály a dvoukolejka s řekou), ale protože za pár let nechci rozebírat skryták a vytrhávat koleje, zajímají mne pozitivní i negativní zkušenosti s Pikem. S Tomášem Bartošem jsem o Piku mluvil, není z něj moc nadšený ale funguje mu.
Můj "malý" problém je, že mám stoupací spirálu ale i vitrínový rámy navržený pro poloměr max r=422 (R2 Piko), a v patrech spirály odbočky přes obloukové vexle R2/R3, takže nic většího už tam nedostanu - viz obrázky. Roco geoline tam nenarvu z důvodu výšky tohohle kolejiva a po pravdě nevěřím Roco přestavníkům a dekodérům narvaných do geo podloží. U pika se mi líbila možnost využít těch aretačních pružinek u vexlí plus jejich přestavníky který můžu bez problémů demontovat a vyměnit v případě potřeby pomocí krátkýho šroubováčku...

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 7:49 am
od Petr Zatrepalek
Další obrázek

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 8:13 am
od workous
Ahoj Petře, jen za sebe RocoGeoline používám cca 8 let dvakrát jsem kolejiště rozebral na prvočinitele a vše funguje jak má - používám tedy k tomu dekodéry od ROCO.Pro stýčka přihodu jsem si udělal pod výhybkou otvor a není problém přestavník vyměnit , ale to se nastalo. Asi každý kdo používá nějaký systém tak ho brání :)

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 8:42 am
od Rh1014
Připojuji se k workousovi.
Používám koleje Geoline a nikdy jsem neměl problém s přestavníky Roco pro tento typ kolejí.Trochu nevýhoda je to plastové podloží,někdy není úplně rovné a pak se zvedají konce kolejnic(hlavně G185 a G200).

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 10:37 am
od juder
Kolejivo PIKO A Gleis jsem použil na svém kolejišti a musím říct, že se mi s ním dobře pracuje. U přímých výhybek jsem nezjistil žádné problémy pouze u obloukových výhybek jsou špatně řešené jazyky výhybek. U těžších modelů se tyto jazyky prohnou a vede to k vykolejení. Další už zmiňovaný problém s přechodem z jazyku k srdcovce, může tam vzniknout hrana, která v případě najetí modelu na tuto hranu dojde k poskočení modelu. Dá se ale opravit důkladnému přihnutí jazýčků na spodní části výhybky. Dále může na těchto výhybkách dojít ke zkratu v místě, kde se scházejí kolejnice k srdcovce. U širších kol může dojít k propojení těchto kolejnic.
Přestavníky PIKO bych asi nedoporučil vůbec. Přehazují jak se jim chce a taky nechápu jejich cenu vzhledem k tomu jak fungují. Používám je ve skryté části a kolejiště a někdy prostě nepřehodí. Ve zbylé části kolejiště používám PECO přestavníky. Sice přehazují se značným zvukovým efektem, ale nestane se, že by se výměna nepřestavila.

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2014 7:16 pm
od miroslav lengyel
Petře jestli to máš do skryťáku,tak tam vraž toho Flajše.Je nesmrtelný a kdyby náhodou,tak přestavník vycvakneš a nacvakneš nový a nepotřebuješ k tomu žádné náčiní.Navíc má napájenou srdcovku,takže nehrozí,že by ti tam něco zastavilo.Jinak koukám,že jsi se pustil do veledíla,tak to držím palce.