Zrovna včera jsem shodou okolností dělal poslední zkoušky elektriky před zaklopením SN. Mám tam Fleischmann Profi a k tomu koleje Tillig Code 100 (líp se kroutily ve skryté spleti). Na vrchní části budu mít zase Fleischmann Profi a flexi od Peca (Code 100), protože jsou tvrdší a líp drží přímku. A teď to podstatné. Nahrazoval jsem ve SN výhybky Pilz, protože s nimi byl podobný problém jak s Piko, vyskakovaly z přesuvníku a ne vždycky dolehly k opornici. Shodou okolností tam mám jednu trojcestnou Peco. Musím konstatovat, že přestavníky jsou poněkud šílené. To co u Fleischmanna proběhne v tichosti s minimální proudovou zátěží, tak u Peca mi to házelo blesky jak když se odpojuje VN a dokonce mi to nahodilo subwoofer ve stand-by režimu
. Takže jsem k Pecu poněkud skeptický. Zkoušel jsem přejíždět přes nacpané zhlaví plnou rychlostí i s dvounápravovými nákladními vozy a naprosto bez problémů i při tlačení!!
Pro Fleischmanna jsem se rozhodl po doporučení a hlavně pro cenu ojetých zánovních kusů na eBay. Myslím, že nebude problém u výhybek zakamuflovat plastové podloží, naopak nebudu mít problém s lepidlem v jazycích a jinými "specialitami". Ostatní kolejivo už mám "normální", výhybky nepodkládám korkem, tím se mi eliminuje výškový rozdíl podloží. Aspoň do SN o nich trochu popřemýšlej.
Pavel
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.