Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 04 led, 2014 11:13 am

Prosba na shromaždění zkušeností s tímto typem kolejiva.

Můj poznatek - zkušební ježdění (zatím) - flexi kolej příliš ohebná, nutno fixovat po pěti cm, v místě napojení kolejí pak pro jistotu lepit k podklau. Výhybky - jazyk výhybky mají tendenci po čase odskakovat z přestavovacího pražce /třmene. Dělá mi to ale jen jedna výhybka z pěti. Mám to plánovaný jen pro skytou část kolejiště - má to smysl ho tam nechat nebo to vyházet a jít do Peco?

Jakou jsou názory dalších? Co dělá tohle kolejivo po pár letech provozu?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod look23 » sob 04 led, 2014 12:14 pm

Mám pár výhybek Piko (obloukové typy) a je potřeba si dát pozor při koupi, aby výhybka nebyla moc volná. Stávalo se mi, že na ni vykolejoval vlak a tak jsem se díval čím to je. Kolejnice, která se otáčí, tak byla moc volná a okolek pak narážel do hrany viz. obrázek v příloze. Do skrytého nádraží bych to moc nedával a šel bych do dražšího, ale více spolehlivého kolejiva.
Přílohy
phpz5s2ew.JPG
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Barbucha » sob 04 led, 2014 12:39 pm

Zrovna včera jsem shodou okolností dělal poslední zkoušky elektriky před zaklopením SN. Mám tam Fleischmann Profi a k tomu koleje Tillig Code 100 (líp se kroutily ve skryté spleti). Na vrchní části budu mít zase Fleischmann Profi a flexi od Peca (Code 100), protože jsou tvrdší a líp drží přímku. A teď to podstatné. Nahrazoval jsem ve SN výhybky Pilz, protože s nimi byl podobný problém jak s Piko, vyskakovaly z přesuvníku a ne vždycky dolehly k opornici. Shodou okolností tam mám jednu trojcestnou Peco. Musím konstatovat, že přestavníky jsou poněkud šílené. To co u Fleischmanna proběhne v tichosti s minimální proudovou zátěží, tak u Peca mi to házelo blesky jak když se odpojuje VN a dokonce mi to nahodilo subwoofer ve stand-by režimu :-). Takže jsem k Pecu poněkud skeptický. Zkoušel jsem přejíždět přes nacpané zhlaví plnou rychlostí i s dvounápravovými nákladními vozy a naprosto bez problémů i při tlačení!!
Pro Fleischmanna jsem se rozhodl po doporučení a hlavně pro cenu ojetých zánovních kusů na eBay. Myslím, že nebude problém u výhybek zakamuflovat plastové podloží, naopak nebudu mít problém s lepidlem v jazycích a jinými "specialitami". Ostatní kolejivo už mám "normální", výhybky nepodkládám korkem, tím se mi eliminuje výškový rozdíl podloží. Aspoň do SN o nich trochu popřemýšlej.

Pavel
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Myšpulín » sob 04 led, 2014 12:47 pm

Před časem jsem ve skryťáku měnil jednoho angličana a dvě vexle od Tilliga (Pilz) právě za Piko a zatím naprostá spokojenost. Projel jsem na tom vše co mám a problémy zatím žádné. Tak uvidím časem.

Na druhém zhlaví jsem před svátky dokončil výměnu čtyř angličanů, prvotní testování opět bezproblémové, měl jsem jen obavy se zapojením dvou do DKS, flexka, pilka a nožík udělaly své. Zde jsem byl nucen použít Piko z důvodu stejné geometrie. Ve viditelné části bych asi takovéto harakiri nedělal, pohledově ulítlé pražce nejsou moc koukatelné.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 05 led, 2014 2:20 pm

Fleischmann je super,ale Petr bude chtít určitě obloukové výhybky o větším rádiusu než má FLM.Pokud by ovšem chtěl stavět pouze s obyč vekslí a má dostatek prostoru,tak pak má Fleischmann v nabídce tohle. http://www.fleischmann.de/de/product/45 ... ducts.html Jedná se o vysokorychlostní výhybku s přestavitelnou napájenou srdcovkou,takže se přes to dá lítat. :lol:
Na eBay se dá sehnat taky http://www.ebay.de/itm/Fleischmann-6179 ... 2c6c6c9f61
Pokud bych ale měl uvažovat o jiném kolejivu,tak jedině Tillig Elite nebo se zkusit domluvit s klukama s Kunčic,Ti si veksle vyrábí sami.Ferda je na to specialista a má i prístroj. :D http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Jak_vyrobit_vyhybku/
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 06 led, 2014 7:48 am

Pánové, díky za připomínky - jedná se opravdu jen o skrytou část. Ve viditelné části bude Tillig Elite - zatím pomalu stavím spodek (vratná smyčka, plus první patro spirály a dvoukolejka s řekou), ale protože za pár let nechci rozebírat skryták a vytrhávat koleje, zajímají mne pozitivní i negativní zkušenosti s Pikem. S Tomášem Bartošem jsem o Piku mluvil, není z něj moc nadšený ale funguje mu.
Můj "malý" problém je, že mám stoupací spirálu ale i vitrínový rámy navržený pro poloměr max r=422 (R2 Piko), a v patrech spirály odbočky přes obloukové vexle R2/R3, takže nic většího už tam nedostanu - viz obrázky. Roco geoline tam nenarvu z důvodu výšky tohohle kolejiva a po pravdě nevěřím Roco přestavníkům a dekodérům narvaných do geo podloží. U pika se mi líbila možnost využít těch aretačních pružinek u vexlí plus jejich přestavníky který můžu bez problémů demontovat a vyměnit v případě potřeby pomocí krátkýho šroubováčku...
Přílohy
skryták.jpg
2013 spodek.jpg
2013 vrsek..jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 06 led, 2014 7:49 am

Další obrázek
Přílohy
3d01.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod workous » pon 06 led, 2014 8:13 am

Ahoj Petře, jen za sebe RocoGeoline používám cca 8 let dvakrát jsem kolejiště rozebral na prvočinitele a vše funguje jak má - používám tedy k tomu dekodéry od ROCO.Pro stýčka přihodu jsem si udělal pod výhybkou otvor a není problém přestavník vyměnit , ale to se nastalo. Asi každý kdo používá nějaký systém tak ho brání :)
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod Rh1014 » pon 06 led, 2014 8:42 am

Připojuji se k workousovi.
Používám koleje Geoline a nikdy jsem neměl problém s přestavníky Roco pro tento typ kolejí.Trochu nevýhoda je to plastové podloží,někdy není úplně rovné a pak se zvedají konce kolejnic(hlavně G185 a G200).
Uživatelský avatar
Rh1014
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 28 říj, 2012 7:46 am

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod juder » pon 06 led, 2014 10:37 am

Kolejivo PIKO A Gleis jsem použil na svém kolejišti a musím říct, že se mi s ním dobře pracuje. U přímých výhybek jsem nezjistil žádné problémy pouze u obloukových výhybek jsou špatně řešené jazyky výhybek. U těžších modelů se tyto jazyky prohnou a vede to k vykolejení. Další už zmiňovaný problém s přechodem z jazyku k srdcovce, může tam vzniknout hrana, která v případě najetí modelu na tuto hranu dojde k poskočení modelu. Dá se ale opravit důkladnému přihnutí jazýčků na spodní části výhybky. Dále může na těchto výhybkách dojít ke zkratu v místě, kde se scházejí kolejnice k srdcovce. U širších kol může dojít k propojení těchto kolejnic.
Přestavníky PIKO bych asi nedoporučil vůbec. Přehazují jak se jim chce a taky nechápu jejich cenu vzhledem k tomu jak fungují. Používám je ve skryté části a kolejiště a někdy prostě nepřehodí. Ve zbylé části kolejiště používám PECO přestavníky. Sice přehazují se značným zvukovým efektem, ale nestane se, že by se výměna nepřestavila.
Uživatelský avatar
juder
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 01 črc, 2013 9:48 am
Bydliště: Brantice

Re: Zkušenosti s kolejivem PIKO A

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 06 led, 2014 7:16 pm

Petře jestli to máš do skryťáku,tak tam vraž toho Flajše.Je nesmrtelný a kdyby náhodou,tak přestavník vycvakneš a nacvakneš nový a nepotřebuješ k tomu žádné náčiní.Navíc má napájenou srdcovku,takže nehrozí,že by ti tam něco zastavilo.Jinak koukám,že jsi se pustil do veledíla,tak to držím palce.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků

cron