Jsem rád, že se někdo hodlá druhé epoše věnovat. S podklady to není zase tak hrozné, informací se dá najít dost, chce to jen ptát se a hledat.
Docela bych doporučoval vybrat modelovou velikost včas, protože to má dalekosáhlé důsledky jak na kolejiště tak na práci kolem vozidel. V H0 situace s ČSD není růžová, ale proti jiným velikostem přeci jenom znatelně lepší. Rozhodně bych netvrdil, že není výběr žádný. S továrními vozidly to je samozřejmě špatné, ale celkově ne beznadějné.
Z továrních modelů parních lokomotiv je 375.0, 422.0, 413.0, lze mít i 534.1. Jako stavebnice je 464.0, bude 310.0, dokonce vzniká 252.0. KMB modely 354.1, 434.0, 434.1 a 354.7 jsou nepříliš kvalitní a obtížně k sehnaní, ale třeba se ROCO jednoho dne rozhoupe.
U osobních vozů to ještě také jde. Liliput má v nabídce Be, Ce a F se 7m rozvorem, lokálkové vozy Ci a Bi od ADA se dají občas sehnat, před válkou lze použít i Rybák Luto. Malosériově jsou tu i modely Milana Burgeta (Ci, BCi, D), ale je potřeba mít trpělivost, doby dodání jsou dlouhé. Ze stavebnici tu kdysi byly gölsdorfy ABa a Ca od V.Murase, stále snad je v nabídce Fa, ale aktualní situaci neznám. BV-model nabízí stavebnici Be z roku 1936. Rakouská MSE (
http://www.mse-modellbahnen.at/) pak nabízí ABe, BCe, Ce s 8m rozvorem, Da, Ca, Cey. Všechno jako stavebnice, asi lze i hotový model, původem jsou to pochopitelně konstrukce kkStB. Ještě je tu Ddk od Kleinbahnu a pokud máte alespoň trochu šikovné ruce, tak třeba Petr Berka nabízí stavebnice, resp. díly DF, Fk a Ddk. Na burze byla k dispozici stavebnice nějakého BCa.
U nákladních vozů je situace nejhorší. KMB měl v nabídce vozy ex StEG (u nás Zl) a v příštím roce se objeví znovu v nabídce ROCO. Sice skončily se zaváděním tlakové brzdy, ale to je drobnost. Heris má pivák Lp a chystá Zl voz. sk. Ib. Na mnoha místech fóra byly zmíněny Vu a Vut 6.vozové skupiny (např. Fleischmann), které byly u nás od roku 1920 a samozřejmě musíme přidat i Z podle výkresu A2, tedy pozdější G10 (např. BRAWA).
Nejjednodušší je situace s vozy DRG, které k nám pochopitelně zajižděly také. Samozřejmostí jsou snad všechny typy rychlíkových vozů DRG nebo původních bavorské a pruské konstrukce (ROCO, Fleischmann, Trix, Brawa atd.). Lze si samozřejmě pořídit i voz CIWL, které se u nás vyskytovaly jak na mnoha vlacích (např. Rivarossi). Prakticky všechny meziválečné konstrukce DRG už existují,lze přidat i něco málo z Rakouska.
Další malosériovky jsem vynechal. Cenově, kvalitově nebo dostupností to nemusí být pro každého.
Záleží tedy na úhlu pohledu, já jsem optimista